Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Wie heeft het vaccin al gehad?

08-01-2021 16:58 1051 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of er hier mensen zijn die het vaccin al gehad hebben.

Ik krijg volgende week het vaccin en ben benieuwd naar ervaringen of eventuele bijwerkingen.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
08-01-2021 20:28
Onzinverhaal dus
Hij moet zelf een afspraak maken en ze zullen best informeren naar eventuele allergieën


Ik ben jaloers op degene die hem al heeft gehad of binnenkort krijgt
Wat raar om dit af te doen als een onzinverhaal.. Hij is in contact met zijn arts om te onderzoeken of het verstandiger is om te wachten op een ander vaccin. De allergische reactie zou zich onder andere uiten in benauwdheid, dat in combinatie met Astma lijkt mij genoeg reden om nog even terughoudend te zijn met het toedienen van zo’n vaccin..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel teleurgesteld. Nadat we de vaccin hebben gehad. Zijn we nog steeds niet verlost van deze hele situatie, sterker nog er zijn nog meer nieuwe varianten. Dus ze maken ons enthousiast voor niks.
Alle reacties Link kopieren
Roos_M schreef:
09-01-2021 12:22
Wat raar om dit af te doen als een onzinverhaal.. Hij is in contact met zijn arts om te onderzoeken of het verstandiger is om te wachten op een ander vaccin. De allergische reactie zou zich onder andere uiten in benauwdheid, dat in combinatie met Astma lijkt mij genoeg reden om nog even terughoudend te zijn met het toedienen van zo’n vaccin..
Dan had je deze info even in je post moeten zetten
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
09-01-2021 13:49
Ik ben wel teleurgesteld. Nadat we de vaccin hebben gehad. Zijn we nog steeds niet verlost van deze hele situatie, sterker nog er zijn nog meer nieuwe varianten. Dus ze maken ons enthousiast voor niks.
Nou, je doet je naam eer aan

Hoezo enthousiast voor niets?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
09-01-2021 13:49
Ik ben wel teleurgesteld. Nadat we de vaccin hebben gehad. Zijn we nog steeds niet verlost van deze hele situatie, sterker nog er zijn nog meer nieuwe varianten. Dus ze maken ons enthousiast voor niks.

Er moeten eerst meer mensen ingeënt zijn. Maar het begin is gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Roos_M schreef:
08-01-2021 18:53
Een vriend van me zou hem gisteren krijgen maar heeft hem vooralsnog geweigerd omdat hij een allergie heeft voor een specifiek conserveringsmiddel welk ook in het vaccin zit. In Engeland is er een aantal mensen gevaccineerd met dezelfde allergie en die hebben er erg heftig op gereageerd. Dus voor wie zich al spoedig mag laten vaccineren, laat jezelf wel goed inlichten vooraf!
Hoop dat deze dosis niet verloren is gegaan.
Zo jammer, mensen die wel een afspraak maken en daar later op terugkomen.
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
09-01-2021 13:49
Ik ben wel teleurgesteld. Nadat we de vaccin hebben gehad. Zijn we nog steeds niet verlost van deze hele situatie, sterker nog er zijn nog meer nieuwe varianten. Dus ze maken ons enthousiast voor niks.
Het vaccin helpt ook tegen mutaties.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
09-01-2021 14:54
Hoop dat deze dosis niet verloren is gegaan.
Zo jammer, mensen die wel een afspraak maken en daar later op terugkomen.
Inderdaad, daar had ie vantevoren beter over na kunnen denken.
misvrolijk schreef:
09-01-2021 13:49
Ik ben wel teleurgesteld. Nadat we de vaccin hebben gehad. Zijn we nog steeds niet verlost van deze hele situatie, sterker nog er zijn nog meer nieuwe varianten. Dus ze maken ons enthousiast voor niks.

Doe eens even normaal zeg. Kijk eens naar de voorlichting op t.v. en informeer jezelf beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wanneer ik mag. Ik werk als "vergeten beroepsgroep" in een umc en ik heb nog niks gehoord wanneer wij aan de beurt gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
09-01-2021 15:37
Ik ben benieuwd wanneer ik mag. Ik werk als "vergeten beroepsgroep" in een umc en ik heb nog niks gehoord wanneer wij aan de beurt gaan zijn.
Hoop dat je snel aan de beurt bent, maar welke beroepsgroep is “vergeten”?
Merel7 schreef:
09-01-2021 15:57
Hoop dat je snel aan de beurt bent, maar welke beroepsgroep is “vergeten”?

Schoonmaak misschien?
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
08-01-2021 19:47
De afspraak maak je zelf dus wat bedoel je met weigeren? Hij werd toch niet geforceerd om m te halen?
Misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen, ik werk zelf niet in de zorgbranche maar ik dacht te begrijpen dat hij en zijn team een uitnodiging hadden om zich te laten vaccineren, dat hij aanvullend nog wat vragen kreeg of heeft gesteld en vervolgens heeft besloten nog even te wachten totdat er meer bekend is over de mogelijke bijwerken naar aanleiding van de allergie die hij heeft.
Het is niet zo dat hij al op de priklocatie was en toen maar heeft gezegd ‘toch maar niet’.

Het was maar een waarschuwing om even goed stil te staan bij eventuele allergieën die je hebt 🤷🏻‍♀️
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
09-01-2021 14:48
Er moeten eerst meer mensen ingeënt zijn. Maar het begin is gemaakt.
ik ben blij dat jullie optimistisch zijn
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
09-01-2021 15:57
Hoop dat je snel aan de beurt bent, maar welke beroepsgroep is “vergeten”?
Radiologie
Alle reacties Link kopieren
misvrolijk schreef:
09-01-2021 17:55
ik ben blij dat jullie optimistisch zijn
Graag gedaan. Vind het wel jammer voor jou dat je dat gevoel niet met ons kunt delen.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Ik heb de uitnodiging begin deze week ontvangen. Nog geen afspraak gemaakt en voorlopig ook niet van plan. Er is me te weinig duidelijkheid over de lange termijn. Wat mij ook tegenhoud is dat je maar 3 maand bescherming bied na 2 prikken, dat vind ik veel te kort en t irriteert me dat toen wij vorig jaar aangaven pbm nodig te hebben dat alleen voor ic personeel was en nu moeten wij ons massaal laten vaccineren voor iets waar nog steeds geen duidelijkheid over is.
Ik ben niet tegen vaccineren ik geloof ook in corona zie namelijk in werk wat t doet. Maar ik geloof nog niet in de vaccinatie
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
09-01-2021 20:35
Ik heb de uitnodiging begin deze week ontvangen. Nog geen afspraak gemaakt en voorlopig ook niet van plan. Er is me te weinig duidelijkheid over de lange termijn. Wat mij ook tegenhoud is dat je maar 3 maand bescherming bied na 2 prikken, dat vind ik veel te kort en t irriteert me dat toen wij vorig jaar aangaven pbm nodig te hebben dat alleen voor ic personeel was en nu moeten wij ons massaal laten vaccineren voor iets waar nog steeds geen duidelijkheid over is.
Ik ben niet tegen vaccineren ik geloof ook in corona zie namelijk in werk wat t doet. Maar ik geloof nog niet in de vaccinatie
Waar haal jij die bescherming van maar drie maanden vandaan?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
puck-en-hans schreef:
09-01-2021 20:53
Waar haal jij die bescherming van maar drie maanden vandaan?
In de brief van mijn werk en staat ook gewoon bij de info over de vaccinatie op internet
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?

We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.

14. Is de prik effectief als ik corona heb gehad?

Het is nog onvoldoende bekend of iemand die al een infectie met het coronavirus heeft doorgemaakt, voldoende antistoffen heeft opgebouwd en hoelang deze stoffen in het lichaam blijven. We weten daarom nog niet of het zinvol is een prik te halen als je al ziek bent geweest. Uit de gegevens die we nu hebben blijkt wel dat het vaccin veilig gebruikt kan worden door mensen die al een infectie met het coronavirus hebben doorgemaakt.
Alle reacties Link kopieren
semmy1986 schreef:
09-01-2021 21:26
13. Hoe lang ben ik beschermd na de prik?

We weten op dit moment dat bescherming zo’n 3 maanden na vaccinatie nog onverminderd hoog is. Het is nog niet bekend hoe lang deze bescherming zal blijven. Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar.
Maar hier kun je dus absoluut niet uit opmaken dat de bescherming maar 3 maanden is.

Het is in ieder geval 3 maanden, daarna weet men het nog niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, ik lees ook:

"En hoe lang ben je dan beschermd?
Het is nog onduidelijk hoe lang je precies beschermd bent tegen het coronavirus als je de twee prikken hebt gehad. Maar wat wél bekend is, is dat de bescherming drie maanden na vaccinatie 'nog onverminderd hoog is', stelt het CBG.

Dat betekent dat je in ieder geval drie maanden beschermd bent, en waarschijnlijk langer. Er wordt op dit moment meer onderzoek gedaan. Het CBG: "Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar."
puck-en-hans wijzigde dit bericht op 09-01-2021 21:35
1.30% gewijzigd
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem donderdag gehad. Blij mee, werk al sinds maart op een covid afdeling. Behalve een pijnlijke arm de eerste dag verder geen klachten ervaren.
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
puck-en-hans schreef:
09-01-2021 21:31
Inderdaad, ik lees ook:

"En hoe lang ben je dan beschermd?
Het is nog onduidelijk hoe lang je precies beschermd bent tegen het coronavirus als je de twee prikken hebt gehad. Maar wat wél bekend is, is dat de bescherming drie maanden na vaccinatie 'nog onverminderd hoog is', stelt het CBG.

Dat betekent dat je in ieder geval drie maanden beschermd bent, en waarschijnlijk langer. Er wordt op dit moment meer onderzoek gedaan. Het CBG: "Dit wordt nu uitvoerig onderzocht in de klinische studies en zal ook na goedkeuring en markttoelating van het vaccin gevolgd worden, in ieder geval gedurende twee jaar."
En als het na 3 maanden onverminderd hoog is, dan duurt het vast wel een paar jaar voor het echt niet meer lekker werkt en beschermt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
09-01-2021 21:30
Maar hier kun je dus absoluut niet uit opmaken dat de bescherming maar 3 maanden is.

Het is in ieder geval 3 maanden, daarna weet men het nog niet.
Klopt maar die garantie vind ik te weinig om mee als proefkonijn te laten vol spuiten. En daarbij komt ook de vraag waarom zou de vaccinatie wel werken maar een doorgemaakte corona niet.

Ik krijg ipv minder steeds meer vragen. En zolang ze niet beantwoord kunnen. Laat ik me niet vaccineren
anoniem_291163 wijzigde dit bericht op 09-01-2021 21:37
Reden: Spelling
0.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven