Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zeeuwen trekken de ophaalbrug op

30-03-2020 16:45 38 berichten
Alleen inwoners van Zeeland zijn nog welkom in Zeeland. Toeristen moeten wegblijven. Zelfs eigenaren van prive vakantiehuizen mogen nu niet overnachten in Zeeland.

Het nut ontgaat me een beetje. Echt veel toeristen komen er toch niet met de gesloten horeca. Zeeuwen hebben social distancing zo ongeveer uitgevonden. Bovendien is Rotterdam of Bergen op Zoom qua ziekenhuis niet heel veel verder dan Middelburg of Goes.

Direct getroffenen zijn twee oudere kennissen van mij die zich hadden verschanst in hun Zeeuwse vakantiehuis en nu weer terug naar de stad moeten.

https://www.ed.nl/binnenland/campings-h ... ~a45ccd1d/
flame80 schreef:
30-03-2020 21:51
De stationsbrug is net terug geplaatst. Niet de ophaal brug. Maar dat terzijde.

Ik,als echte Zeeuwse,woonachtig in Middelburg,ben blij dat alles even op slot is.
Wat is het heerlijk rustig zonder die schreeuwende duiters.
En ja,ik weet dat dit heel erg is voor de ondernemers. Ik werk zelf als kok en heb nu geen werk.
Ik vind alleen de rust zalig. Dat zeeland weer even van de Zeeuwen is.
Van de zomer is iedereen weer welkom.
Ik denk dat ik nog nooit zo'n rustige Pasen ga hebben.
Ik vind het ook heerlijk!
Maar voor de horeca en toerisme en andere sectoren die van de toeristen moeten leven hier, is het aankomende pasen/ pinksteren en misschien wel zomer echt een strop.
Waar ik woon is het in het hoogseizoen echt minstens 3x zo druk.
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk

Iedereen moet nu lekker thuis in zijn eigen stad/dorp en provincie blijven
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat trouwens met campings?

Mijn overburen zijn dit weekend naar de camping geweest met de kinderen tot mijn grote verbazing
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
30-03-2020 22:04
Hoe zit dat trouwens met campings?

Mijn overburen zijn dit weekend naar de camping geweest met de kinderen tot mijn grote verbazing
Ook dicht. Zo ver Ik weet.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden was ik in zeeland en werd ernstig ziek. Ben met ambulance naar Adrz gebracht en heb bijna een week op ic gelegen vanwege darmbreuk. Het is allemaal goed gegaan, maar ik was vele malen beter af geweest als dit thuis in Brabant gebeurd was.
Tijdens een pandemie moet je eigenlijk niet willen dat je afhankelijk bent van ic zorg in Zeeland. Zeker niet omdat er overbelasting is nu en er opgeschaald moet worden.
Gewoon lekker thuis, waar je wegwijs bent in zorgland.
Zeeuwen trekken de ophaalbrug op

Ik mijn neus
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
30-03-2020 17:02
tja op Texel hadden ze ook de toeristen het liefst niet op de boot toe gelaten.
Klopt.
Op Texel is geen ziekenhuüs, 2 ambulances en 10 huisartsen. Voor de eigen bevolking net toereikend (ong 15000 inwoners, veel ouderen)
Als er dan nog een hoos toeristen komen (lees: 50.000 bedden) snap je wel dat er helemaal geen capaciteit is om ook zorg te bieden aan deze mensen. Dus daarom: ga alsjeblieft niet naar de waddeneilanden!
Alle reacties Link kopieren
Terecht. De ziekenhuizen zijn daar niet op voorbereid.
Alle reacties Link kopieren
flame80 schreef:
30-03-2020 22:18
Ook dicht. Zo ver Ik weet.
Blijkbaar dus niet, want mijn buren zijn dit weekend geweest

Vreemd toch
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
30-03-2020 21:40
Beetje afgunstige opmerking?
Gaat niemand iets aan of je in je eerste, tweede of derde huis bivakkeert lijkt me, als je eigenaar bent van het huis en belastingen betaalt mag je er verblijven.

Voor mij part heb je in ellk provincie een extra huis. Er is besloten dat het nu niet mag.
Maar nee, in nederland vinden de inwoners dat ze recht hebben op....
Recht!
Het is crisis! Jij als individu bent ondergeschikt.
Ja, dat is schrikken in de nederlandse 'ikke-ikke-ikke' cultuur.

* ik snap sommige mensen wel. Ouders met autistische kinderen, mensen die normaal 3 hoog achter wonen enz.
Maar het mag nou eenmaal niet.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Het toeristenseizoen gaat beginnen, dit is de tijd dat mensen massaal hun sleurhutten weer uit de winterberging halen en ergens op 'n camping neerknallen. Ongeacht open horeca zou ik ook maatregelen nemen vóórdat het Paasweekend komt. Het schijnt tenslotte nog mooi weer te worden ook volgende week.
Hopelijk volgt onze regio ook met sluiting van campings.
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
31-03-2020 07:25

* ik snap sommige mensen wel. Ouders met autistische kinderen, mensen die normaal 3 hoog achter wonen enz.
Maar het mag nou eenmaal niet.
Waar wij zitten mag het gelukkig nog wel. Als het niet meer mag, zullen we gewoon met ons autistische kind terug naar huis moeten (gelukkig niet driehoog achter, maar wel in een straat waar je dichter op elkaar zit dan hier, met minder bewegingsruimte). Wij zaten hier overigens al voor de start van het seizoen, we hebben daar speciaal officieel toestemming voor gevraagd, met uitleg van onze situatie, en gekregen.

Nogmaals, wordt het vanuit de veiligheidsregio verboden, dan houdt het op, maar voor nu ben ik blij dat het nog kan.
Er zitten hier nu meer mensen en ik heb totaal niet het idee dat die mensen lekker vakantie aan het vieren zijn zoals normaal. Als we een rondje met de hond lopen zien we amper mensen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
31-03-2020 12:10
Waar wij zitten mag het gelukkig nog wel. Als het niet meer mag, zullen we gewoon met ons autistische kind terug naar huis moeten (gelukkig niet driehoog achter, maar wel in een straat waar je dichter op elkaar zit dan hier, met minder bewegingsruimte). Wij zaten hier overigens al voor de start van het seizoen, we hebben daar speciaal officieel toestemming voor gevraagd, met uitleg van onze situatie, en gekregen.

Nogmaals, wordt het vanuit de veiligheidsregio verboden, dan houdt het op, maar voor nu ben ik blij dat het nog kan.
Er zitten hier nu meer mensen en ik heb totaal niet het idee dat die mensen lekker vakantie aan het vieren zijn zoals normaal. Als we een rondje met de hond lopen zien we amper mensen.
Ik geloof ook niet dat die mensen lekker vakantie aan het houden zijn. Feit is dat de ziekenhuizen in Zeeland hiervoor al een probleem hadden en dit nu niet aankunnen.
Ik snap ze volledig. Mensen die niet in Zeeland permanent wonen hebben nu even niks te zoeken hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven