Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:23
Vol gas door Duitsland, komt goed :mrgreen:

Ga jij nog weg?

:-D . Misschien laat mijn topografie me in de steek, maar DL grenst niet aan Italië :loveit: . Of ga je zo hard door DL dat je daar afzet en pas in Italië weer landt :proud: ?


Nee, ik blijf lekker thuis :jump: . Geen zorgen, geen gedoe, alleen maar genieten (en af en toe klussen). Als ik niet op zo'n heerlijke plek had gewoon had ik wel graag op vakantie gegaan, maar dan was ik zeker in NL gebleven ivm alle onzekerheid die er al lange tijd was over reizen.
Alle reacties Link kopieren
Daarom bewust in september iets in Nederland geboekt.
Geen zin in die stress.

Wel iets dat makkelijk te annuleren is, maar dat heeft vooral met mijn corona restklachten te maken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 17:34
:-D . Misschien laat mijn topografie me in de steek, maar DL grenst niet aan Italië :loveit: . Of ga je zo hard door DL dat je daar afzet en pas in Italië weer landt :proud: ?


Nee, ik blijf lekker thuis :jump: . Geen zorgen, geen gedoe, alleen maar genieten (en af en toe klussen). Als ik niet op zo'n heerlijke plek had gewoon had ik wel graag op vakantie gegaan, maar dan was ik zeker in NL gebleven ivm alle onzekerheid die er al lange tijd was over reizen.
Ik maak even vaart bij Berchtesgaden en vlieg zo over Oostenrijk heen :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
LaFolie schreef:
06-07-2021 17:32
Ik knijp hem wel een beetje ja, naar Portugal. Daar is nu ook alweer avondklok terug ingevoerd.

Portugal is wel prachtig en ze hebben het toerisme zo hard nodig.. ik hoop dat je kan gaan
Alle reacties Link kopieren
Italië, aanstaande maandag.

Ik verwacht bij de Europese update donderdag dat Nederland rood kleurt met inreisbeperkingen tot gevolg (quarantaine, schat ik in).

Dus nee, ik heb weinig hoop dat mijn buitenland vakantie doorgaat. Tot de dag van tevoren kunnen we gelukkig nog annuleren, zijn we 50% kwijt.

Op vakantie in een pandemie is een risico maar ik baal ontzettend.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je uitslag negatief is Cilly en je lekker naar Curacao kunt, heerlijk daar!



juliet64 schreef:
06-07-2021 17:29
Hm, dat hangt er een beetje van af. Hij was (helaas, best een 'ding' tussen ons) nogal een twijfelaar, maar begint nu langzamerhand toch in te zien dat het wel zal moeten/zinvol is. Ik probeer maar met 'm in discussie te blijven ipv boos te worden en dat lijkt nu te helpen :proud: dus als ik nog een weekje zachtjes druk blijf uitoefenen gaat ie misschien wel overstag en zou het begin september gelukt moeten zijn...

Oeh, daar zou ik ook moeite mee hebben. Maar eigen beslissing natuurlijk, hopelijk lukt het toch nog want dat scheelt wel een boel zorgen.



Nogevendit schreef:
06-07-2021 17:29
Ik had vanaf volgende week in Nederland zullen kamperen, maar de weersvoorspellingen zijn me te slecht. Naar het buitenland wil ik nog niet, omdat de situatie nog te wiebelig is.
Dit jaar blijf ik dus lekker thuis en maak van daaruit wel leuke uitstapjes.

Oh ja, dat is wel jammer. Wie weet veranderen de voorspellingen nog ten positieve en anders inderdaad leuke uitstapjes.


AnAppleADay schreef:
06-07-2021 17:32
Wij gaan pas in september, volledig gevaccineerd en met de auto dus ik heb wel hoop dat het goed komt.
Maar we hebben nog niet geboekt dus we kunnen nog wijzigen.

Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal een doemdenker, dus kan zijn plannen om naar Frankrijk te gaan heb ik wat getemperd. We hebben dus nog niet geboekt. En ik ga dit weekend mooi kijken of er in NL nog een campingplek vrij is.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:39
Italië, aanstaande maandag.

Ik verwacht bij de Europese update donderdag dat Nederland rood kleurt met inreisbeperkingen tot gevolg (quarantaine, schat ik in).

Dus nee, ik heb weinig hoop dat mijn buitenland vakantie doorgaat. Tot de dag van tevoren kunnen we gelukkig nog annuleren, zijn we 50% kwijt.

Op vakantie in een pandemie is een risico maar ik baal ontzettend.
Waarom denk je dat? Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is als je volledig gevaccineerd bent.
Honey, you should see me in a crown
Ik zie/ zag de bui al hangen
We zitten dus in augustus in Nederland op de camping.

Nu wel blij mee gezien het nog steeds voortdurende gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:35
Ik maak even vaart bij Berchtesgaden en vlieg zo over Oostenrijk heen :mrgreen:

:-D



Muze84 schreef:
06-07-2021 17:39
Italië, aanstaande maandag.

Ik verwacht bij de Europese update donderdag dat Nederland rood kleurt met inreisbeperkingen tot gevolg (quarantaine, schat ik in).

Dus nee, ik heb weinig hoop dat mijn buitenland vakantie doorgaat. Tot de dag van tevoren kunnen we gelukkig nog annuleren, zijn we 50% kwijt.

Op vakantie in een pandemie is een risico maar ik baal ontzettend.

Ben je dat geld ook kwijt als wij rood zijn? Dat 'bestond' nog niet tijdens het boeken zeker, toen ging het alleen om of andere landen oranje/rood zouden zijn (dan had je wel kosteloos kunnen annuleren?). Dat is wel zuur.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 17:39
...

Ideaal.
Ja dat is wel het grote geluk van buiten de schoolvakanties kunnen gaan. Normaal boeken we wel maar vorig jaar ook pas een paar dagen van tevoren gedaan en toen Italië ipv Frankrijk gedaan.
Is toch wel een fijn gevoel om flexibel te zijn...

En Nederland kan ook altijd nog, al denk ik wel dat we hem dan inkorten want 3 weken Nederland vind ik niet zo spannend.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:41
Waarom denk je dat? Ik denk dat er niet zoveel aan de hand is als je volledig gevaccineerd bent.
Omdat we rood gaan kleuren volgens de standaarden van ECDC. En dat zal gevolgen hebben, lijkt mij.

Ik had graag volledig gevaccineerd geweest, maar zowel mijn man en ik hebben pas één dosis gehad, daarbij reizen we met twee kinderen onder de 12.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:39
Italië, aanstaande maandag.

Ik verwacht bij de Europese update donderdag dat Nederland rood kleurt met inreisbeperkingen tot gevolg (quarantaine, schat ik in).

Dus nee, ik heb weinig hoop dat mijn buitenland vakantie doorgaat. Tot de dag van tevoren kunnen we gelukkig nog annuleren, zijn we 50% kwijt.

Op vakantie in een pandemie is een risico maar ik baal ontzettend.
Nee hoor, want die kaart kijkt 2 weken terug. Jij kan hoogstwaarschijnlijk gewoon gaan. Voor de mensen die pas in augustus gaan wordt het lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
06-07-2021 17:27
Hier ook die gok genomen. Wij gaan wel met de auto, sleurhut mee en op naar Drenthe! :) ik maak me daar geen zorgen over. Vorig jaar in de zomer ook een prima vakantie gehad in nederland.
Wij ook. Sleurhut en naar Drenthe.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:43
Omdat we rood gaan kleuren volgens de standaarden van ECDC. En dat zal gevolgen hebben, lijkt mij.

Ik had graag volledig gevaccineerd geweest, maar zowel mijn man en ik hebben pas één dosis gehad, daarbij reizen we met twee kinderen onder de 12.
Mij niet. De situatie vorig jaar zomer was veel serieuzer en toen waren er nog geen eens vaccins en toen kon je ook prima naar de meeste buitenlanden.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
06-07-2021 17:32
Ik heb de kinderen hun langbeloofde Harry Potter trip naar Londen gepland voor begin augustus, uche-uche.... Ik ga er niet vanuit dat dat door gaat, al zou die gekke Engelse regering ook wel ineens kunnen zeggen: wij doen niet meer aan reisbeperkingen, alle gevaccineerde volwassenen zijn welkom,

Het alternatief voor Londen is Parijs, maar dat is óók een stad waar de besmettingen snel toe kunnen nemen.

Daarnaast gelukkig ook een week in Nederland gepland maar die kinderen (jonge tieners) gaan echt dood van ellende als ze voor de 3e keer weer niet naar Londen kunnen..
Is dan ook erg mooi. Ben er vorig jaar geweest. Geweldig.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 17:42

Ben je dat geld ook kwijt als wij rood zijn? Dat 'bestond' nog niet tijdens het boeken zeker, toen ging het alleen om of andere landen oranje/rood zouden zijn (dan had je wel kosteloos kunnen annuleren?). Dat is wel zuur.
Ja, dat zijn we dan kwijt. Eten we geen boterham minder om maar ik had onderschat hoe stressvol en vervelend ik dit vind.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 17:45
Mij niet. De situatie vorig jaar zomer was veel serieuzer en toen waren er nog geen eens vaccins en toen kon je ook prima naar de meeste buitenlanden.

Toen bestond die hele kaart dan ook nog niet. Dus het blijft wel even spannend want de diverse landen gaan besluiten hoor.
Alle reacties Link kopieren
Jawel toch? Vorig jaar konden landen toch ook op oranje gaan? Ik weet nog dat Spanje ergens halverwege de vakantie op oranje ging en dat onze buren net op tijd weg waren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
06-07-2021 17:44
Nee hoor, want die kaart kijkt 2 weken terug. Jij kan hoogstwaarschijnlijk gewoon gaan. Voor de mensen die pas in augustus gaan wordt het lastiger.
We zitten toch gewoon de afgelopen twee weken cumulatief op 75+ gevallen per 100k (de komende dagen nog niet eens meegerekend) en >4% positief? Rood dan toch volgens https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
muze84 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 17:53
6.72% gewijzigd
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:48
We zitten toch gewoon de afgelopen twee weken cumulatief op 75+ gevallen en >4%? Rood dan toch volgens https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement

Is het al zo erg? Oeps. Das balen. Maar weet je hoe Italië met die kaart omgaat? Volgen ze hem trouw?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
06-07-2021 17:45
Toen bestond die hele kaart dan ook nog niet. Dus het blijft wel even spannend want de diverse landen gaan besluiten hoor.
Er waren natuurlijk wel andere cijfers beschikbaar vorig jaar waarop al dan niet beslissingen genomen konden worden. Ik denk gewoon echt dat het zo'n vaart niet zal lopen. Want besmettingen lopen op, in het ziekenhuis neemt het af:

In totaal liggen nu 212 covidpatiënten in het ziekenhuis, van wie 103 op de IC, meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding.

Ik denk niet dat er overhaast beslissingen genomen gaan worden in bijvoorbeeld Italie omdat er in Nederland 212 mensen in het ziekenhuis liggen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 17:48
Jawel toch? Vorig jaar konden landen toch ook op oranje gaan? Ik weet nog dat Spanje ergens halverwege de vakantie op oranje ging en dat onze buren net op tijd weg waren.

Misschien ook wel. Ik ben toen bewust een jaar in NL gebleven omdat ik dit jaar groots wilde uitpakken met een reis naar Bali. Little did I know…
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 17:48
Jawel toch? Vorig jaar konden landen toch ook op oranje gaan? Ik weet nog dat Spanje ergens halverwege de vakantie op oranje ging en dat onze buren net op tijd weg waren.
Dat was wat NL toen besloot. Ik was net weg uit Frankrijk toen die regio op oranje ging. Maar dat was dus niet een Europees iets.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 17:48
Jawel toch? Vorig jaar konden landen toch ook op oranje gaan? Ik weet nog dat Spanje ergens halverwege de vakantie op oranje ging en dat onze buren net op tijd weg waren.
Gaat om Europese regelgeving, is sinds een aantal maanden ingevoerd.

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e-movement
muze84 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 17:52
3.55% gewijzigd
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven