Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Wij willen een past minute boeken 2e/3e week september. Laatste maand dat wij buiten de schoolvakanties kunnen. Ik hoop dat we dan naar het buitenland mogen. We hebben verschillende opties in ons hoofd maar ligt er ook aan hoe het weer dan is. Ik heb wel zin in een lekkere zon zee strand vakantie
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vakantie geboekt voor rondom Gardameer. Ik vind het ook wel spannend maar als het niet doorgaat, dan niet. Heb toch al geboekt en heb het nu toch niet meer in de hand.

Hebben mensen toevallig al ervaring met testenvoorjereis.nl? Mijn dochter (8, dus moet voor Italië testen) heeft geen digid dus we gaan via de site een afspraak maken en volgens mij krijg je dan per telefoon/e-mail uitslag maar ik vind het een beetje spannend allemaal of dat gewoon goed komt. Er staat ook nog eens binnen Max 4 uur uitslag maar als je doorklikt, Max 24 uur. Hoor graag ervaringen hiermee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zondag naar Spanje. Naar mijn ouders, die daar wonen in een eigen huis in the middle of nowhere. Ik ga niet stappen oid, dus dat is geen probleem.
Spanje heeft nooit een inreisquarantaine gehad, en zelfs als ze dat wel doen, overleef ik het wel, dan blijven we gewoon 10 dagen naast het zwembad zitten. Ouders en ik hebben al Corona gehad en zijn ook gevaccineerd, dus ook allemaal ok.
En nu belde de kinderopvang vanmiddag dat er een leidster positief getest is. Dus kon ik hals over kop uit mijn werk weg, waar ik met de voor-de-vakantie-eindsprint bezig was. Kind kan gelukkig morgen al testen (juf vorige week voor het laatst gezien). Als ze negatief test, is er alleen wat werktijd verloren gegaan. Maar als ze positief test, kunnen we dus niet weg.
Op zich kunnen we de tickets nog wel omboeken, maar wanneer we dan wel weg mogen is niet te vinden. Kind is nog heel klein, dus hoeft geen negatieve test of Corona paspoort te hebben. Maar om nou 1 dag na isolatie in een vliegtuig te gaan zitten…. Nou ja, eerst morgen maar afwachten, hopelijk valt het mee.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Gardameer, over 3 weken vertrekken we! Tussenstop in Duitsland. In Duitsland en Zwitserland is geen test meer nodig dus dat blijft hopelijk zo, dan hoef je voor terugreis niet meer te testen.

Vorig jaar maar een midweekje dichtbij huis geweest. Normaal vliegen we elk jaar. Ik snak er echt naar even weg hier. 3 weken thuis word ik echt gillend gek.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
06-07-2021 18:07
Dat heb ik met de herfst. We krijgen nog geld terug van landal van onze boeking vorig jaar. De voucher verloopt dan. We hebben besloten niet opnieuw te boeken, maar naar mijn ouders te gaan in Duitsland. We willen dan een paar dagen naar Europapark ook. Maar vind het zo lastig! Wil liever niets boeken nog, maar ja. Straks is het weer vol of heel duur ofzo. En het park zelf moet je ook reserveren…
Europapark is zo leuk. Wel op tijd kaarten kopen ivm beperkte aantallen. En Rulantica erbij doen, dat is helemaal geweldig. Vorig jaar in de zomer gedaan en was uitstekend geregeld.
Wij hadden via booking een kamer in Rust. Ging ook prima, maar inderdaad op tijd reserveren. Wat betreft Duitsland zou ik deze zomer geen problemen verwachten.
dokje wijzigde dit bericht op 06-07-2021 19:33
Reden: Aanvulling
10.72% gewijzigd
nausicaa schreef:
06-07-2021 19:28
Ik ga zondag naar Spanje. Naar mijn ouders, die daar wonen in een eigen huis in the middle of nowhere. Ik ga niet stappen oid, dus dat is geen probleem.
Spanje heeft nooit een inreisquarantaine gehad, en zelfs als ze dat wel doen, overleef ik het wel, dan blijven we gewoon 10 dagen naast het zwembad zitten. Ouders en ik hebben al Corona gehad en zijn ook gevaccineerd, dus ook allemaal ok.
En nu belde de kinderopvang vanmiddag dat er een leidster positief getest is. Dus kon ik hals over kop uit mijn werk weg, waar ik met de voor-de-vakantie-eindsprint bezig was. Kind kan gelukkig morgen al testen (juf vorige week voor het laatst gezien). Als ze negatief test, is er alleen wat werktijd verloren gegaan. Maar als ze positief test, kunnen we dus niet weg.
Op zich kunnen we de tickets nog wel omboeken, maar wanneer we dan wel weg mogen is niet te vinden. Kind is nog heel klein, dus hoeft geen negatieve test of Corona paspoort te hebben. Maar om nou 1 dag na isolatie in een vliegtuig te gaan zitten…. Nou ja, eerst morgen maar afwachten, hopelijk valt het mee.
O_O

Dus jonge kinderen mogen besmet in een vliegtuig (en wellicht ook nog zonder mondkapje)?
Alle reacties Link kopieren
In september gaan we naar Griekenland.
Als het vliegtuig gaat, gaan wij. De codes zullen me inmiddels aan mijn reet roesten, we zijn beiden volledig gevaccineerd. Ik denk ook niet dat er straks veel landen op slot zullen gaan voor volledig gevaccineerden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, want ik ben niet zo naïef om nu al een vakantie te boeken en te denken dat de pandemie al helemaal over is. Ik wacht rustig tot volgend jaar.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
06-07-2021 19:33
O_O

Dus jonge kinderen mogen besmet in een vliegtuig (en wellicht ook nog zonder mondkapje)?
Ja.
Ik snap dat het jouw schrikbeeld is, maar asymptomatische heel jonge kinderen zijn maar heel beperkt besmettelijk. Dus dat risico vinden ze aanvaardbaar.
Overigens mogen zij net zo goed geen klachten hebben uiteraard.

Maar als wij gaan, gaat die van mij dus getest mee :-). Het kind kan inmiddels kwartetten met dapperheidsdiploma’s van die testen.
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken zaterdag al met de auto+caravan naar Frankrijk. Wij beiden volledig gevaccineerd en onze zoon van 9. Dus over deze vakantie maak ik me geen zorgen.

Begin september ga ik nog alleen naar Fuerteventura. Die heb ik in januari 20 al geboekt, al een jaar opgeschoven en hopelijk kan dat nu wel doorgaan. Maar dat vliegtuig moet natuurlijk wel vliegen en zo'n eiland moet niet op slot gaan.

Maar ook nog een voucher voor een week in een tent in Frankrijk of Italie. Dus als ik niet kan vliegen is dat een alternatief. Ik hoop zo dat ik kan gaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Waarom denken jullie trouwens dat NL rood wordt?
Zelfs het RIVM maakt zich geen zorgen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6143885/w ... ingen.html
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
06-07-2021 19:23
Hier ook vakantie geboekt voor rondom Gardameer. Ik vind het ook wel spannend maar als het niet doorgaat, dan niet. Heb toch al geboekt en heb het nu toch niet meer in de hand.

Hebben mensen toevallig al ervaring met testenvoorjereis.nl? Mijn dochter (8, dus moet voor Italië testen) heeft geen digid dus we gaan via de site een afspraak maken en volgens mij krijg je dan per telefoon/e-mail uitslag maar ik vind het een beetje spannend allemaal of dat gewoon goed komt. Er staat ook nog eens binnen Max 4 uur uitslag maar als je doorklikt, Max 24 uur. Hoor graag ervaringen hiermee.

Waarom niet? Gewoon nu regelen die digid, is veel makkelijker met testen en uitslag krijgen. Ik snap sowieso niet dat er nog steeds ouders zijn die geen digid voor hun kind geregeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
06-07-2021 19:41
Waarom denken jullie trouwens dat NL rood wordt?
Zelfs het RIVM maakt zich geen zorgen.
https://www.nu.nl/coronavirus/6143885/w ... ingen.html
Je zit al gauw op rood met een % positief > 4%
De vraag is alleen of dat een probleem is.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 19:43
Je zit al gauw op rood met een % positief > 4%
De vraag is alleen of dat een probleem is.
ah, oké
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
06-07-2021 19:28
Ik ga zondag naar Spanje. Naar mijn ouders, die daar wonen in een eigen huis in the middle of nowhere. Ik ga niet stappen oid, dus dat is geen probleem.
Spanje heeft nooit een inreisquarantaine gehad, en zelfs als ze dat wel doen, overleef ik het wel, dan blijven we gewoon 10 dagen naast het zwembad zitten. Ouders en ik hebben al Corona gehad en zijn ook gevaccineerd, dus ook allemaal ok.
En nu belde de kinderopvang vanmiddag dat er een leidster positief getest is. Dus kon ik hals over kop uit mijn werk weg, waar ik met de voor-de-vakantie-eindsprint bezig was. Kind kan gelukkig morgen al testen (juf vorige week voor het laatst gezien). Als ze negatief test, is er alleen wat werktijd verloren gegaan. Maar als ze positief test, kunnen we dus niet weg.
Op zich kunnen we de tickets nog wel omboeken, maar wanneer we dan wel weg mogen is niet te vinden. Kind is nog heel klein, dus hoeft geen negatieve test of Corona paspoort te hebben. Maar om nou 1 dag na isolatie in een vliegtuig te gaan zitten…. Nou ja, eerst morgen maar afwachten, hopelijk valt het mee.

Wat een straf ;-D . Maar dat is wel even flink balen dat juf positief is! Hopelijk is dochter negatief en kunnen jullie lekker op weg.
Alle reacties Link kopieren
RoamingZombie schreef:
06-07-2021 19:37
Nee, want ik ben niet zo naïef om nu al een vakantie te boeken en te denken dat de pandemie al helemaal over is. Ik wacht rustig tot volgend jaar.
Dit dus.

Ik ben niet op vakantie geweest in 2019, niet vorig jaar, dan zal dat jaartje extra dit jaar ook weinig nog uitmaken.


Iemand die iets is met mijn 3 openstaande weken vakantie op mijn werk die ik dit jaar waarschijnlijk wéér niet op krijg mag zich altijd laten horen :-).
(Ik wil best een week naar mijn groeiende grassprieten in mijn tuin kijken, maar 3 weken is er lichtelijk over.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 3 weken vakantie (nou ja, anderhalve week zit er al op). Je kunt toch ook lekker thuis blijven en een beetje aanrommelen? Ik vind het heerlijk zo. Af ten toe even ergens op een terrasje lunchen, beetje langs de winkeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Desayuno schreef:
06-07-2021 19:23
Hier ook vakantie geboekt voor rondom Gardameer. Ik vind het ook wel spannend maar als het niet doorgaat, dan niet. Heb toch al geboekt en heb het nu toch niet meer in de hand.

Hebben mensen toevallig al ervaring met testenvoorjereis.nl? Mijn dochter (8, dus moet voor Italië testen) heeft geen digid dus we gaan via de site een afspraak maken en volgens mij krijg je dan per telefoon/e-mail uitslag maar ik vind het een beetje spannend allemaal of dat gewoon goed komt. Er staat ook nog eens binnen Max 4 uur uitslag maar als je doorklikt, Max 24 uur. Hoor graag ervaringen hiermee.
Ik zou nu een digid aanvragen voor je dochter. Die heb je dan binnen een paar werkdagen in huis.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
06-07-2021 19:38
Ja.
Ik snap dat het jouw schrikbeeld is, maar asymptomatische heel jonge kinderen zijn maar heel beperkt besmettelijk. Dus dat risico vinden ze aanvaardbaar.
Overigens mogen zij net zo goed geen klachten hebben uiteraard.

Maar als wij gaan, gaat die van mij dus getest mee :-). Het kind kan inmiddels kwartetten met dapperheidsdiploma’s van die testen.
Voor mij een reden om de komende jaren niet te vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Dokje schreef:
06-07-2021 19:30
Europapark is zo leuk. Wel op tijd kaarten kopen ivm beperkte aantallen. En Rulantica erbij doen, dat is helemaal geweldig. Vorig jaar in de zomer gedaan en was uitstekend geregeld.
Wij hadden via booking een kamer in Rust. Ging ook prima, maar inderdaad op tijd reserveren. Wat betreft Duitsland zou ik deze zomer geen problemen verwachten.
Ik weet het, ben er al een aantal keren geweest :mrgreen: weet ook dat ik op tijd moet boeken, maar vind het zo lastig. Duitsland heeft het afgelopen jaar best wel wat restricties gehad met testen, formulieren invullen, quarantaine enz. En onze dochter is 9, in Duitsland zijn alle regels vanaf 6 jaar dus geen idee hoe het met haar zit dan. Wij zijn beide volledig gevaccineerd dan en nu mag dochter gewoon mee in dat geval. Maar ja, gaat dat weer veranderen of niet. En Duitsland is heel irritant, want elke deelstaat heeft eigen regels. Best onduidelijk :) maar goed, we hebben nog even.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan de 2 week van augustus naar Frankrijk. Wij zijn dan allemaal gevaccineerd incl de 2 wacht weken. Ik verwacht dat we mogen. Is dat niet zo dan zijn we 10% van de reissom kwijt. We zitten niet in toeristische gebied en als ik een mondkapje in openbare ruimtes vind ik het best
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat we over 1,5 week kunnen gaan naar Duitsland.
Vriend is 1x gevaccineerd, kleine is 3 en ik ben 31 weken zwanger. We gaan naar middle of nowhere. Niet uit eten etc, alleen supermarkt. Genoeg te doen in de omgeving. Als testen nodig blijkt, dan doen we dat.
Ik heb ergens het idee dat dat nodig gaat zijn met de huidige besmettingscijfers.
In elk geval heb ik de opvang nog niet afgemeld, voor het geval we toch niet gaan. Maar man wat hoop ik dat we zonder al te veel gedoe lekker kunnen gaan!
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
06-07-2021 20:04
Ik heb nu 3 weken vakantie (nou ja, anderhalve week zit er al op). Je kunt toch ook lekker thuis blijven en een beetje aanrommelen? Ik vind het heerlijk zo. Af ten toe even ergens op een terrasje lunchen, beetje langs de winkeltjes.

Voor mij geldt hetzelfde, maar het hangt ook voor een groot deel af van je omstandigheden (en karakter). Ik kan me woon- en gezinsituaties voorstellen waarbij je echt heel graag er even helemaal uit bent. Het zou mooi zijn als iedereen zo woont dat hij/zij het altijd 'lekker thuis' vindt maar dat is niet zo.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
06-07-2021 20:31
Voor mij geldt hetzelfde, maar het hangt ook voor een groot deel af van je omstandigheden (en karakter). Ik kan me woon- en gezinsituaties voorstellen waarbij je echt heel graag er even helemaal uit bent. Het zou mooi zijn als iedereen zo woont dat hij/zij het altijd 'lekker thuis' vindt maar dat is niet zo.
Heb je inderdaad helemaal gelijk in. Ik ben ook niet zo'n vakantieganger moet ik zeggen. Ik vind het meestal te veel gedoe. Ik heb een fijn appartement en ik heb nu alle tijd om rustig wat winkeltjes af te gaan zonder hordes toeristen en ik ga ook graag naar de diverse musea in mijn stad. Ik speel nu een beetje toerist in eigen stad en dat bevalt me prima.
Wij willen in de 3e week van september misschien naar Spanje , duurt nog even .
Al gaat het in Spanje momenteel ook niet goed natuurlijk .
anoniem_369169 wijzigde dit bericht op 15-07-2021 12:22
Reden: niet zeker
8.21% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven