Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 18:00
En toch is het zo. Spanje is bijvoorbeeld rood en je kan met een passenger locator form / green pass / negatieve test gewoon Italie in.
Is gewoon te checken.
Ik hoop dat je gelijk hebt 👍
(Spanje is nu nog deels rood en deels oranje, maar zal inderdaad overmorgen ook helemaal rood zijn.)
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 18:15
Ik hoop dat je gelijk hebt 👍
(Spanje is nu nog deels rood en deels oranje, maar zal inderdaad overmorgen ook helemaal rood zijn.)
Er wordt niet gevraagd uit welke regio je komt als je het stappenplan doorloopt, dus ook als je uit Barcelona komt, mag je Italie in.

https://infocovid.viaggiaresicuri.it/index_en.html
Honey, you should see me in a crown
Een serieuze vraag, ik ga niet op vakantie en hou mij niet zo bezig met kleurcodes van landen.

Maar waarom mogen volledig gevaccineerden niet uitreizen naar het buitenland dan, dat is een vereiste om weer te mogen doen en laten wat je wil?

Ik behrijp er echt niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
Avalon2 schreef:
06-07-2021 18:24
Een serieuze vraag, ik ga niet op vakantie en hou mij niet zo bezig met kleurcodes van landen.

Maar waarom mogen volledig gevaccineerden niet uitreizen naar het buitenland dan, dat is een vereiste om weer te mogen doen en laten wat je wil?

Ik behrijp er echt niks meer van.
Dat is vooralsnog ook gewoon een aanname van mensen dat het niet zou mogen. Binnen Europa, in ieder geval.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bijna zeggen; pak je vakantiekoffer maar weer uit..... :-?

https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... h-ministry
Alle reacties Link kopieren
Avalon2 schreef:
06-07-2021 18:24
Een serieuze vraag, ik ga niet op vakantie en hou mij niet zo bezig met kleurcodes van landen.

Maar waarom mogen volledig gevaccineerden niet uitreizen naar het buitenland dan, dat is een vereiste om weer te mogen doen en laten wat je wil?

Ik behrijp er echt niks meer van.
Voor de meeste landen mag dat ook. Maar nog niet iedereen is volledig gevaccineerd, vooral niet als je ook nog je pubers nog mee wilt nemen op vakantie :$
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
06-07-2021 18:28
Ik zou bijna zeggen; pak je vakantiekoffer maar weer uit..... :-?

https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... h-ministry
Lambda strain? Er zijn toch tig letters uit het Griekse alfabet die eerst aan de beurt zijn voor we bij lambda zijn?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
cilly2 schreef:
06-07-2021 17:32
Zou volgende week naar Curacao vliegen. Sinds twee dagen beroerd morgen testen. Bij positieve test gaat het niet door helaas :( geen stress erom het is zoals het is
Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij ING en die geeft aan dat een positieve test (of iemand van je gezin waardoor jullie niet kunnen reizen) gedekt is. Misschien even de moeite om te checken mocht het zo zijn. Hoop t niet voor je natuurlijk!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
06-07-2021 18:28
Ik zou bijna zeggen; pak je vakantiekoffer maar weer uit..... :-?

https://www.thestar.com.my/news/nation/ ... h-ministry
Elke variant die in een niet-Westers land ontstaat wordt eerst van geroepen dat hij dodelijker is en dan blijkt het mee te vallen.
Sterftecijfers van Brazilië, India, Peru,... zijn niet te vergelijken met de situatie hier.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 18:34
Lambda strain? Er zijn toch tig letters uit het Griekse alfabet die eerst aan de beurt zijn voor we bij lambda zijn?
Goeie bron ook wel.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan volgende week naar Nederland, op vakantie/familiebezoek. Dat zal allemaal wel goed komen, we zijn ook volledig gevacineerd.
We hebben echter ook een weekje Frankrijk gepland; ik begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden hierover.

Ben benieuwd wat Frankrijk gaat doen als Nederland op rood gaat en wat dat voor gevaccineerden betekent.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
06-07-2021 18:34
Lambda strain? Er zijn toch tig letters uit het Griekse alfabet die eerst aan de beurt zijn voor we bij lambda zijn?
Ja ik vroeg het me ook al af.

Die Lambda zag ik de afgelopen dagen vaker langs komen dus zo wordt hij wel echt genoemd.
Maar na Epsilon mis ik ook alle andere letters.
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
06-07-2021 18:35
Wij hebben een doorlopende annuleringsverzekering bij ING en die geeft aan dat een positieve test (of iemand van je gezin waardoor jullie niet kunnen reizen) gedekt is. Misschien even de moeite om te checken mocht het zo zijn. Hoop t niet voor je natuurlijk!
Ja klopt inderdaad, heb zelf reisverzekering bij anwb met annulering vandaag ook even gecheckt. Mocht ik positief testen voor de reis dan is dat gedekt. Scheelt toch weer beetje
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 18:38
Ja ik vroeg het me ook al af.

Die Lambda zag ik de afgelopen dagen vaker langs komen dus zo wordt hij wel echt genoemd.
Maar na Epsilon mis ik ook alle andere letters.
Volgens dit artikel was deze variant er al eind 2020:

https://businessam.be/de-ongebruikelijk ... k-of-niet/

Er staat ook:

"Volgens de WHO is de Lambda-mutatie de zevende die we in het oog moeten houden. Dit betekent dat de variant waarschijnlijk minder gevaarlijk is dan de mutaties waarover we ons zorgen moeten maken, namelijk Alpha, Beta, Delta en Gamma.

“Een van de redenen waarom deze mutatie zo moeilijk te onderzoeken is, is omdat ze afwijkt van de andere varianten”, verklaarde Jeff Barrett. Hij is de directeur van het Covid-19 Genomics Initiative (CGI) van het VK."

Het zou kunnen dat deze variant besmettelijker is, maar dat weten ze nog niet zeker.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
06-07-2021 18:37
Wij gaan volgende week naar Nederland, op vakantie/familiebezoek. Dat zal allemaal wel goed komen, we zijn ook volledig gevacineerd.
We hebben echter ook een weekje Frankrijk gepland; ik begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden hierover.

Ben benieuwd wat Frankrijk gaat doen als Nederland op rood gaat en wat dat voor gevaccineerden betekent.

Frankrijk heeft eerder al aangegeven Nederlanders met open armen te willen ontvangen deze zomer. Ze zullen hoogstens de (nu niet bestaande) grenscontroles wat aanscherpen
Nou hopelijk gaat alles dit jaar gewoon normaal en kunnen de mensen die reeds hebben geboekt of nog van plan zijn te gaan, genieten van hun vakantie in het buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 18:35
Goeie bron ook wel.
Blijkbaar goed genoeg voor een amerikaanse epidemioloog ( Eric Fiegl-Ding) om het artikel ook te delen.

https://twitter.com/DrEricDing
Over 3 weken naar La Palma. Ik ga er van uit dat dat doorgaat.
Sowieso verwacht ik alleen maar 50+ in het vliegtuig en die zijn waarschijnlijk allemaal gevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
06-07-2021 18:48
Blijkbaar goed genoeg voor een amerikaanse epidemioloog ( Eric Fiegl-Ding) om het artikel ook te delen.

https://twitter.com/DrEricDing

Oh, alleen maar de grootste paniekzaaier van het internet. Volg hem vooral niet. Hij heeft zijn kinderen vorig jaar in Zwitserland naar school gestuurd terwijl hij in de VS moord en brand schreeuwde dat de scholen dicht moesten blijven. Lekker makkelijk.
rosadebree wijzigde dit bericht op 06-07-2021 18:55
28.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
06-07-2021 18:38
Ja ik vroeg het me ook al af.

Die Lambda zag ik de afgelopen dagen vaker langs komen dus zo wordt hij wel echt genoemd.
Maar na Epsilon mis ik ook alle andere letters.
Echo toch? :A:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
06-07-2021 18:48
Blijkbaar goed genoeg voor een amerikaanse epidemioloog ( Eric Fiegl-Ding) om het artikel ook te delen.

https://twitter.com/DrEricDing
Dingdong. Ook al zo'n goede bron.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Muze84 schreef:
06-07-2021 17:45
Ja, dat zijn we dan kwijt. Eten we geen boterham minder om maar ik had onderschat hoe stressvol en vervelend ik dit vind.

Snap ik, je had het immers al geboekt, maar ik zou er ook wel echt moeite mee hebben hoor, is toch wel echt heel zonde geld (plus de stress die het oplevert). Hopelijk kun je toch gewoon gaan!



hamerhaai schreef:
06-07-2021 17:56
wij stappen gewoon op onze zeilboot en gaan richting Duitsland en de Oostzee (Denemarken en misschien wel Zweden).

Mocht het allemaal anders worden, dan blijven we in Nederland, wadden en Zeeland.

We hebben onze eigen bubbel en gaan gewoon zeilen, weg van alle regeltjes.

Oeh, wat een zalige luxe! Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
De plannen zijn kamperen in Frankrijk (wel met eigen sanitair). Maar ik begin zo af en toe wel een beetje de kriebels te krijgen of het allemaal doorgaat. Sowieso zijn man en ik dan volledig gevaccineerd + 2 weken (dat eist Frankrijk nu), de jongste hoeft vooralsnog niks en de oudste zal een test moeten.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
06-07-2021 18:54
Oh, alleen maar de grootste paniekzaaier van het internet. Volg hem vooral niet. Hij heeft zijn kinderen vorig jaar in Zwitserland naar school gestuurd terwijl hij in de VS moord en brand schreeuwde dat de scholen dicht moesten blijven. Lekker makkelijk.
Maar daarom kan hij nog wel kennis hebben over de varianten, hij is niet voor niets epidemioloog toch? Wat hij verder mdet zijn kinderen doet moet hij weten.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
06-07-2021 18:54
Dingdong. Ook al zo'n goede bron.
Want?.......een epidemioloog zal niet weten waar hij over praat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven