Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
19-07-2021 00:53
als ik op de site van de rijksoverheid kijk, dan hoeven kinderen tot 12 jaar niet te testen voor spanje en is de gezondheidverklaring ook vanaf 13 jaar.
Dat zou ik aanhouden.
Testen is voor Spanje inderdaad niet nodig met 6 jaar. Die gezondheidsverklaring is de Nederlandse, maar je hebt ook nog een Spaanse nodig. En die moet je voor iedereen hebben, ook voor jonge kinderen. Maar daarvoor heb je geen test nodig, alleen gegevens over waar je heen gaat en je vlucht en zo.

Hoi er overigens rekening mee dat de mondmasker plicht in Spanje ook geldt voor kinderen van 6. Dus neem een paar kleine mee, anders kan het lastig worden in winkels of restaurants.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
18-07-2021 20:26
Nee, niet minder heftig. Dat wil zeggen, het sample dat afgenomen moet worden is hetzelfde als voor een pcr, dus dat maakt niet uit. Maar zo heftig is het niet meer hoor. De meeste testen hoeven niet zo diep meer.
Je hebt inderdaad wel sneller de uitslag, omdat ze dat ter plekke kunnen doen (is een soort zwangerschapstest zeg maar) in plaats van in een lab met speciale apparatuur.
De antigeentests die ik heb gehad tot nu toe gingen niet in je keel, de PCR tests wel. Is dat niet overal hetzelfde?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
18-07-2021 20:27
Voorlopig laten we dan de afspraak voor onze 11 jarige maar gewoon staan. Heb liever ook geen gedoe in het Frans 😉
Precies, zelfde hier ;-)
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
19-07-2021 07:32
Precies, zelfde hier ;-)
Ik bekijk het allemaal op de dag van testen ook nog wel even. Gevoelsmatig heb ik het liefst zo min mogelijk test-risico, zolang we geen klachten hebben uiteraard.

ANWB zegt nu ook vanaf 12 jaar
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk

Nederland kan er wat van met wisselende maatregelen, maar Frankrijk is ook wel wispelturig zeg 🤣
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
19-07-2021 07:48
Ik bekijk het allemaal op de dag van testen ook nog wel even. Gevoelsmatig heb ik het liefst zo min mogelijk test-risico, zolang we geen klachten hebben uiteraard.

ANWB zegt nu ook vanaf 12 jaar
https://www.anwb.nl/vakantie/reiswijzer ... -frankrijk

Nederland kan er wat van met wisselende maatregelen, maar Frankrijk is ook wel wispelturig zeg 🤣
Op zich wel logisch als het 12 zou zijn, want die pass sanitaire om ergens binnen te komen was in de eerste instantie ook vanaf 12, dus fijn als ze dat rechtgetrokken hebben.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ja het zou absoluut veel logischer zijn. Dat ben ik helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Misschien hebben ze het licht gezien in Frankrijk :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Laten we het hopen, haha. 😎
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
Mijn man hetzelfde, positieve antigeen, geen klachten, negatieve thuistest ervoor en erna en choas bij de testocatie. Nieuwe test gedaan, snelle pcr, eigenkosten a 189 euro maar de uitslag was nu negatief!! We zijn nu op ons vakantie adres. Dus dit misschien ook het overwegen waard
Alle reacties Link kopieren
hiitsme schreef:
19-07-2021 08:51
Mijn man hetzelfde, positieve antigeen, geen klachten, negatieve thuistest ervoor en erna en choas bij de testocatie. Nieuwe test gedaan, snelle pcr, eigenkosten a 189 euro maar de uitslag was nu negatief!! We zijn nu op ons vakantie adres. Dus dit ook het overwegen ward
We hebben al geannuleerd en het was een PCR test.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
19-07-2021 07:32
De antigeentests die ik heb gehad tot nu toe gingen niet in je keel, de PCR tests wel. Is dat niet overal hetzelfde?
Blijkbaar niet, bij mij werd ook een keel monster genomen.
Alle reacties Link kopieren
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
He wat rot zeg :-(
Hopelijk kan hij snel uit quarantaine.
Hier de knoop maar doorgehakt en een weekje een huisje in Friesland aan het water geboekt. Er kwam toevallig iets betaalbaars voorbij. We wilden wel naar het buitenland, naar ik vond het teveel gedoe en te veel onzekerheid. Nu duimen voor mooi weer ;-D .
Sun.lover schreef:
18-07-2021 16:15
Onze vakantie kan helaas niet doorgaan. Mijn man kreeg bijna 2 weken geleden zijn 2e prik en heeft zich laten testen voor onze vakantie. En hij is positief getest. Hij heeft geen klachten, maar helaas quarantaine en dus geen vakantie.
Wat zuur. Dit is enorm balen zeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een antigeen test gedaan en de uitslag is negatief maar als ik het invoer in de Corona check app staat er dat het maar 24 uur geldig is. Het is bedoeld voor een reis naar Spanje morgenmiddag maar die antigeen test is toch 48 geldig. Snap hier niks meer van.
Alle reacties Link kopieren
AGAIG schreef:
19-07-2021 10:31
Ik heb een antigeen test gedaan en de uitslag is negatief maar als ik het invoer in de Corona check app staat er dat het maar 24 uur geldig is. Het is bedoeld voor een reis naar Spanje morgenmiddag maar die antigeen test is toch 48 geldig. Snap hier niks meer van.
Dat had ik toevallig ook dit weekend voor Duitsland. Onderaan in het scherm moet je hem dan nog op internationaal zetten, dan verdwijnt die geldigheid van 24 uur (ik gok omdat de geldigheid per land verschilt). Was bij ons in Duitsland ook na 36 uur nog gewoon geldig.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog even paniek want we kregen vanmorgen een bericht in de appgroep van scouting dat er zaterdag bij de GGD een jongetje positief getest heeft die vorige week mee op kamp was. En dat kamp was 15 jongetjes in een slaapzaaltje... Inmiddels stromen de appjes binnen van ouders die hun kind een zelftest hebben laten afnemen en die zijn allemaal nog negatief, bij zoon ook.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
19-07-2021 10:50
Hier ook nog even paniek want we kregen vanmorgen een bericht in de appgroep van scouting dat er zaterdag bij de GGD een jongetje positief getest heeft die vorige week mee op kamp was. En dat kamp was 15 jongetjes in een slaapzaaltje... Inmiddels stromen de appjes binnen van ouders die hun kind een zelftest hebben laten afnemen en die zijn allemaal nog negatief, bij zoon ook.
Oh bah, dat zul je net zien zulke dingen. Hopelijk valt het mee!
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
19-07-2021 10:50
Hier ook nog even paniek want we kregen vanmorgen een bericht in de appgroep van scouting dat er zaterdag bij de GGD een jongetje positief getest heeft die vorige week mee op kamp was. En dat kamp was 15 jongetjes in een slaapzaaltje... Inmiddels stromen de appjes binnen van ouders die hun kind een zelftest hebben laten afnemen en die zijn allemaal nog negatief, bij zoon ook.
i

Daar maak ik me ook druk om.
Dochter vertrekt aanstaande zaterdag op scoutingkamp. Als ze daar Corona oploopt, vallen alle andere plannen voor de vakantie in het water.
Er is wel een dringend beroep op iedereen gedaan om vooraf een zelftest te doen.
Ik wil het liefst dat ze niet meegaat, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
19-07-2021 12:46
i

Daar maak ik me ook druk om.
Dochter vertrekt aanstaande zaterdag op scoutingkamp. Als ze daar Corona oploopt, vallen alle andere plannen voor de vakantie in het water.
Er is wel een dringend beroep op iedereen gedaan om vooraf een zelftest te doen.
Ik wil het liefst dat ze niet meegaat, maar goed.

Ja, dat is toch best wel spannend. Hier lijkt het wel met een sisser af te lopen, tot nu toe niemand anders besmet. In de groep van mijn dochter zijn gedurende de week 2 meiden vertrokken omdat er familieleden positief getest werden.. maar ook daar tot nog toe geen andere besmettingen. Fingers crossed voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk valt het mee met de besmettingen op kamp. Zou lullig zijn als de gezinsvakantie dan in het water valt. Ze blijven hier maar gewoon de hele week binnen :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
rosadebree schreef:
19-07-2021 10:50
Hier ook nog even paniek want we kregen vanmorgen een bericht in de appgroep van scouting dat er zaterdag bij de GGD een jongetje positief getest heeft die vorige week mee op kamp was. En dat kamp was 15 jongetjes in een slaapzaaltje... Inmiddels stromen de appjes binnen van ouders die hun kind een zelftest hebben laten afnemen en die zijn allemaal nog negatief, bij zoon ook.
Oef. Hopelijk heeft het geen consequenties voor jullie vakantie.
Wat ik me afvraag: hoeven die kinderen niet officieel getest te worden?
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
19-07-2021 13:47
Oef. Hopelijk heeft het geen consequenties voor jullie vakantie.
Wat ik me afvraag: hoeven die kinderen niet officieel getest te worden?

Jawel, maar woensdag pas, dan is dag 5 na het laatste contact met de besmette jongen. Inmiddels heeft iedereen een zelftest gedaan, en nog geen andere positieven. De leiding heeft ook zondag na het kamp al een PCR test gedaan en die zijn ook allemaal negatief. Ik verwacht dat het met een sisser af gaat lopen.
rosadebree schreef:
19-07-2021 14:32
Jawel, maar woensdag pas, dan is dag 5 na het laatste contact met de besmette jongen. Inmiddels heeft iedereen een zelftest gedaan, en nog geen andere positieven. De leiding heeft ook zondag na het kamp al een PCR test gedaan en die zijn ook allemaal negatief. Ik verwacht dat het met een sisser af gaat lopen.
Duidelijk.
En ik hoop met je mee!
Alle reacties Link kopieren
marjan06 schreef:
19-07-2021 10:37
Dat had ik toevallig ook dit weekend voor Duitsland. Onderaan in het scherm moet je hem dan nog op internationaal zetten, dan verdwijnt die geldigheid van 24 uur (ik gok omdat de geldigheid per land verschilt). Was bij ons in Duitsland ook na 36 uur nog gewoon geldig.
Moet je nadat je hem op internationaal zet, nog een land kiezen dan? Want voor Italië mag ie max 48 uur oud zijn, lukt dat wel dan met een antigeen test of kun je dan beter wat later gaan testen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven