Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 16:54
Canarische eilanden.
Prijzen zeker wel normaal, vond het zelfs nog meevallen.

Ik kan me voorstellen dat je baalt.

Vooralsnog gaan onze plannen nog gewoon door.
Wij willen ook zoiets doen in de herfstvakantie, alleen dan in het Spaanse binnenland. Ik hoop dat het niet weer zo enorm gaat oplaaien in het najaar en dat het wel nog kan tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
23-07-2021 17:25
Heb je gewoon de QR code uit ‘onze’ app getoond?
Ik heb een geprinte QR code! Woon in het buitenland dus geen app/digitale QR code.
Wij zijn bijna klaar om morgen te vertrekken voor onze rondreis in Slovenië!
Ik heb er zoveel zin in. Ik las dat ze in Slovenië controleren aan de grens dus ik hoop dat we geen mega files hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap best dat ze in Duitsland de regels aanscherpen voor Nederlanders. Maar dat kinderen van volledig gevaccineerde ouders in quarantaine zouden moeten is natuurlijk te bizar voor woorden. Dan houdt het dus echt op voor alle gezinnen.
Kinderen in quarantaine en ouders niet, echt, hoe verzinnen ze het.

Zelf rijden we over 2 weken (hopelijk) naar Oostenrijk, dus het treft ons niet, maar ik vind het zo sneu voor andere gezinnen.
Alle reacties Link kopieren
kattie2 schreef:
23-07-2021 18:48
Ik snap best dat ze in Duitsland de regels aanscherpen voor Nederlanders. Maar dat kinderen van volledig gevaccineerde ouders in quarantaine zouden moeten is natuurlijk te bizar voor woorden. Dan houdt het dus echt op voor alle gezinnen.
Kinderen in quarantaine en ouders niet, echt, hoe verzinnen ze het.

Zelf rijden we over 2 weken (hopelijk) naar Oostenrijk, dus het treft ons niet, maar ik vind het zo sneu voor andere gezinnen.

Eens, wat een bizarre toestand om vaccinatie/quarantaine vanaf 6 jaar verplicht te stellen. Zeker aangezien de cijfers alweer dalen en deze geweldige adviezen over 2 weken alweer achterhaald gaan zijn.
Hopelijk gaan andere landen niet zoiets verzinnen!
Alle reacties Link kopieren
Noorwegen met kinderen kun je ook vergeten, die laten alleen volledig gevaccineerden toe.

Over die achterhaalde situatie, dat ben ik helemaal met je eens. Schreef het ergens eerder deze week ook al. Toen de besmettingen de pan uitrezen stond Nederland op groen/ oranje en nu de besmettingen (en de R) dalen zijn we donkerrood.

Ze passen het nu wel wekelijks aan ipv twee wekelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier vanmorgen een bericht geplaatst over Sunweb en het feit dat die vanaf 4 augustus de klant de keuze laten of zij willen afreizen als hun vakantieland oranje wordt. Na een uur in de wacht te hebben gestaan bij Sunweb heb ik antwoord gekregen. Er komt gewoon een optie bij maar als de klant niet wil afreizen naar een code oranje gebied, kan de klant omboeken of kiezen voor geld terug. Die geld terug garantie blijft dus gewoon bestaan :) . En vanmiddag kreeg ik ook hetzelfde antwoord op dezelfde vraag die ik via whats app had gesteld.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 19:05
Noorwegen met kinderen kun je ook vergeten, die laten alleen volledig gevaccineerden toe.

Over die achterhaalde situatie, dat ben ik helemaal met je eens. Schreef het ergens eerder deze week ook al. Toen de besmettingen de pan uitrezen stond Nederland op groen/ oranje en nu de besmettingen (en de R) dalen zijn we donkerrood.

Ze passen het nu wel wekelijks aan ipv twee wekelijks.
Dat is ook echt een achterlijke regel inderdaad, maar ik weet van vrienden (Nederlanders) dat ze na 10 dagen in een “groen” land wel degelijk Noorwegen in gekomen zijn met hun kinderen.
Op de NOS nieuwssite staat dat kinderen onder de 6 ook in quarantaine moeten in Duitsland. Rijksoverheid zegt wat anders. Welke bron klopt?
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
23-07-2021 19:56
Op de NOS nieuwssite staat dat kinderen onder de 6 ook in quarantaine moeten in Duitsland. Rijksoverheid zegt wat anders. Welke bron klopt?
Wat zegt de ANWB? Die zijn ook goed op de hoogte. NOS zou ik persoonlijk niet gebruiken bij reisadviezen.
Dokje schreef:
23-07-2021 20:33
Wat zegt de ANWB? Die zijn ook goed op de hoogte. NOS zou ik persoonlijk niet gebruiken bij reisadviezen.
Die spreken over kinderen vanaf 6 jaar (pcr + quarantaine). Wij hebben een zoon van 5 jaar en 10 maanden...
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me afvraag is hoe het met de terugreis is, we gaan 10 dagen naar Italië en vertrekken zondag. Mijn dochter krijgt morgen haar 2e vaccinatie dus dat is tekort voor QR code, voor de heenreis gaat ze testen. Terug vertrekken we uit (een nu nog) groen land en hadden eigenlijk bedacht om 1 overnachting in Duitsland te doen. Zou dit nou wel of niet mogen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
23-07-2021 19:49
Dat is ook echt een achterlijke regel inderdaad, maar ik weet van vrienden (Nederlanders) dat ze na 10 dagen in een “groen” land wel degelijk Noorwegen in gekomen zijn met hun kinderen.
Klopt, dan zijn de regels anders. Maar de meeste mensen zullen niet eerst 1,5 week ergens anders zijn. Maar als je de tijd hebt is dat natuurlijk een optie.
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
23-07-2021 20:49
Die spreken over kinderen vanaf 6 jaar (pcr + quarantaine). Wij hebben een zoon van 5 jaar en 10 maanden...
Ik zou het even nakijken op de informatiesite (overheid) van het betreffende land, aangezien zij de regels zelf bepalen. Voordat iemand iets verkeerd interpreteert ofzo
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 09:11
Kan iemand mij vertellen wat er nog zo leuk is om op vakantie te gaan met al die regels, testen etc.

En waarom je perse op vakantie wil tijdens een pandemie? Reizen is de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus en mutaties.

Dit is een oprechte vraag want ik begrijp dit echt niet. Begrijp werkelijk niet hoe dit ontspannend is.
De grootste oorzaak van verspreiden van het virus is dat mensen géén afstand houden en toch hun huis uit gaan bij klachten.

Manlief en ik werken allebei niet thuis, de aard van het werk laat dat niet toe. Al meer dan een jaar zien we niet of nauwelijks vrienden. Nu willen we graag naar een land waar we graag komen, waar we genieten van de natuur. We zullen daar minder mensen zien dan thuis want geen collega’s, we zijn beiden gevaccineerd en lopen daar minder risico dan thuis, bovendien zijn de cijfers daar een stuk beter dan hier.
We mogen ook naar dat land en wij worden daar blij van.
anoniem_64d5315af01f8 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 21:31
2.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
23-07-2021 20:49
Die spreken over kinderen vanaf 6 jaar (pcr + quarantaine). Wij hebben een zoon van 5 jaar en 10 maanden...
Helaas, quarantaine geldt voor alle leeftijden. Ook onder de 5.

https://www.verbraucherzentrale.de/wiss ... eten-50328
Alle reacties Link kopieren
Die Duitse regels zijn een domper voor veel gezinnen. Ik kan zo al vier gezinnen bedenken die de komende weken naar Duitsland zouden gaan. Met kinderen en geen van hen heeft al twee vaccinaties gehad. Sowieso de jonge kinderen niet natuurlijk.
Hopelijk wordt het nog een beetje bijgesteld, net als Frankrijk heeft gedaan.
Als ik nou 1 nachtje in duitsland op een doorreiscamping slaap, ben dan max 20 uur in Duitsland.. wel een probleem, of niet? Ik snap het even niet meer. Ik ben op doorreis en korter dan 24u in het land. Maarja, stop wel voor een overnachting..

Hebben negatieve testuitslagen mee dan, want die moeten we toch hebben voor Italie (onze 2e prik zit er dan pas 1 week in en oudste zoon is net 6).

Hoop dat iemand hier door de bomen het bos nog ziet😅
Alle reacties Link kopieren
patsy84 schreef:
23-07-2021 21:43
Als ik nou 1 nachtje in duitsland op een doorreiscamping slaap, ben dan max 20 uur in Duitsland.. wel een probleem, of niet? Ik snap het even niet meer. Ik ben op doorreis en korter dan 24u in het land. Maarja, stop wel voor een overnachting..

Hebben negatieve testuitslagen mee dan, want die moeten we toch hebben voor Italie (onze 2e prik zit er dan pas 1 week in en oudste zoon is net 6).

Hoop dat iemand hier door de bomen het bos nog ziet😅
Bij een overnachting gelden de quarantaine-regels en vervalt de 24 uurs-regel. Het is mij niet duidelijk of je op 1 plek moet blijven voor 5 dagen als reiziger of dat je dus gewoon verder kunt. Maar of je gebruik kunt maken van de publieke faciliteiten, inclusief sanitair, op de camping... Waarschijnlijk niet als je in quarantaine moet blijven en ik gok dat de Duitse campingbaas beter toeziet op naleving als de Nederlandse controleurs van een nachtclub.

Ben je minstens 10 dagen in een veilig land geweest in Duitse ogen dan mag je gewoon door. Het gaat immers niet om je nationaliteit maar om waar je de afgelopen 10 dagen bent geweest. Ook ongevaccineerde Duitsers en hun kinderen die terugkeren na een vakantie in Nederland zijn de klos.
Alle reacties Link kopieren
Waar staat dat de 24 uur regel vervalt bij overnachting?
Alle reacties Link kopieren
Ilovesnacks schreef:
23-07-2021 22:17
Waar staat dat de 24 uur regel vervalt bij overnachting?
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... deringenDE

Hier staat het in het Nederlands. Je moet dan echt doorreizen en dus niet langer dan strikt noodzakelijk voor tanken en een sanitaire stop in Duitsland verblijven.
Dokje schreef:
23-07-2021 21:31
Helaas, quarantaine geldt voor alle leeftijden. Ook onder de 5.

https://www.verbraucherzentrale.de/wiss ... eten-50328
Thanks, gelukkig zijn we flexibel. Dan maar eerst naar een groen land.
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
23-07-2021 23:21
Thanks, gelukkig zijn we flexibel. Dan maar eerst naar een groen land.
Moet je daar wel 10 dagen blijven voor je Duitsland in kan zonder te veel gedoe.
Alle reacties Link kopieren
tascha schreef:
23-07-2021 19:20
Ik had hier vanmorgen een bericht geplaatst over Sunweb en het feit dat die vanaf 4 augustus de klant de keuze laten of zij willen afreizen als hun vakantieland oranje wordt. Na een uur in de wacht te hebben gestaan bij Sunweb heb ik antwoord gekregen. Er komt gewoon een optie bij maar als de klant niet wil afreizen naar een code oranje gebied, kan de klant omboeken of kiezen voor geld terug. Die geld terug garantie blijft dus gewoon bestaan :) . En vanmiddag kreeg ik ook hetzelfde antwoord op dezelfde vraag die ik via whats app had gesteld.
Fijn! Hopelijk gaat het door. Wij zouden begin augustus naar Malaga maar is al gecanceld.
Alle reacties Link kopieren
Halleluja schreef:
23-07-2021 19:56
Op de NOS nieuwssite staat dat kinderen onder de 6 ook in quarantaine moeten in Duitsland. Rijksoverheid zegt wat anders. Welke bron klopt?
Op de site wijs op reis kan je ook per land de voorwaarden lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven