Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:50
[...]
Ga dan ook vooral verder nergens heen. Of ga je wel lekker shoppen her en der in drukke binnensteden, jezelf op de borst kloppend dat je niet naar het buitenland bent gegaan?

En dat gescherm met alle documentaires die je gezien hebt, begint ook een beetje lachwekkend te worden.

Het is hier al veel vaker gezegd: het maakt ook nogal uit of je met de auto naar een huisje gaat en je ter plaatse aan de basis maatregelen houdt of dat je naar een zuip- en feestoord afreist en daar elke nacht helemaal los gaat.
Want uit de cijfers blijkt dat het toch vooral die laatste groep is die besmet raakt. En die besmettingen sijpelen nauwelijks door naar de oudere leeftijdsgroepen: het bewijs dat vaccineren werkt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:42
Reden: quote verwijderd
56.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:39
[...]
Iets met begrijpend lezen....ik heb toch niet het idee dat ook maar iemand hier het idee heeft dat je als gevaccineerde onschendbaar bent. Wel helpt het om het virus verder in te dammen waar dan ook ongevaccineerden uiteindelijk weer van profiteren.

Ik wens jou ook een hele fijne vakantie. En ik hoop dat je in het dagelijks leven naar anderen wat minder zwart wit bent, daar wordt het leven echt leuker van.
Respect voor elkaar zorgt voor een fijne samenleving, en dat is momenteel toch vaak ver te zoeken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:42
Reden: quote verwijderd
10.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 12:54
Nou vooral dat. Dat toontje erbij is ook nogal arrogant -en hoogst irritant-.
[¿..]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:27
Reden: Offtopic
52.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
23-07-2021 12:54
Nou vooral dat. Dat toontje erbij is ook nogal arrogant -en hoogst irritant-.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:54
Ik begrijp dat je dat niet begrijpt, ik stelde ook een oprechte vraag maar schijnbaar moet ik nu monddood gemaakt worden omdat ik niet gevaccineerd ben en volgens mij word ik hier nu weggezet als minder mens ofzo.

Ik verschillende documentaires gekeken en schrok ervan hoe snel het virus wordt verspreidt via reizen. Heel veel mensen zijn bang voor een 4e golf en ik vraag mij af of het massale reizen wat mensen nu gaan doen daar ook niet aan bijdraagt.
Het draagt er minder aan bij dan niet vaccineren.

En ja, als je besluit om je niet te laten vaccineren dan heb je inderdaad geen recht meer om iets te vinden van andere mensen in het kader van Corona. Dan mag je gewoon niet meer mee doen.
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:50
Ik ben dan ook niet van plan om te gaan reizen naar het buitenland, kijk wel uit als ongevaccineerde.
Bla bla bla..

Houd toch op joh..

Je snapt echt niet dat je met je verbazing de kuil voor jezelf alleen maar dieper graaft?

En anderen egoïstisch noemen, wat een grap.
Alle reacties Link kopieren
Taartje34 schreef:
23-07-2021 12:56
Iets met begrijpend lezen....ik heb toch niet het idee dat ook maar iemand hier het idee heeft dat je als gevaccineerde onschendbaar bent. Wel helpt het om het virus verder in te dammen waar dan ook ongevaccineerden uiteindelijk weer van profiteren.

Ik wens jou ook een hele fijne vakantie. En ik hoop dat je in het dagelijks leven naar anderen wat minder zwart wit bent, daar wordt het leven echt leuker van.
Respect voor elkaar zorgt voor een fijne samenleving, en dat is momenteel toch vaak ver te zoeken.
En het zou ook helpen als mensen nu niet massaal gaan reizen. En dit is geen zwart/wit denken maar gewoon een feit.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:58
En het zou ook helpen als mensen nu niet massaal gaan reizen. En dit is geen zwart/wit denken maar gewoon een feit.
Maar dat is het onderwerp van dit topic niet he? Bok gewoon lekker op anders.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
23-07-2021 12:57
Bla bla bla..

Houd toch op joh..

Je snapt echt niet dat je met je verbazing de kuil voor jezelf alleen maar dieper graaft?

En anderen egoïstisch noemen, wat een grap.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:27
Reden: provoceren
18.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
23-07-2021 12:59
Maar dat is het onderwerp van dit topic niet he? Bok gewoon lekker op anders.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:29
Reden: Schelden en provoceren
25.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
23-07-2021 12:57
Het draagt er minder aan bij dan niet vaccineren.

En ja, als je besluit om je niet te laten vaccineren dan heb je inderdaad geen recht meer om iets te vinden van andere mensen in het kader van Corona. Dan mag je gewoon niet meer mee doen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:29
Reden: Ongepaste vergelijkingen met Nazi Duitsland
24.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
23-07-2021 09:37
Sjaantje, dat het jou voor niet ontspannend is, betekent niet dat het voor anderen niet zo is.

Jij begrijpt dat niet, een ander begrijpt dan weer niet dat je je niet laat vaccineren. Zo heeft een ieder wat.
Ik ontspan op een andere manier ver weg van mensen.
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:59
Welke kuil? Stelde hier gewoon oprecht een vraag.

Ik heb niet als eerste het woord egoïstisch geschreven.
Of je het nu als eerste deed of niet, jij noemt mensen (ook) egoïstisch.

Maar gevaccineerden die op vakantie in Europa gaan, wat mag, kan je toch echt niet egoïstisch noemen.

Je stelt een vraag: mensen die geen zin hebben in dat gedoe gaan waarschijnlijk niet voorover.
Mensen die wel gaan, daar is de behoefte van weg gaan groter dan het papierwerk.

Je weet niet wat mensen de afgelopen 1,5 jaar hebben meegemaakt, waarom ze weg willen, wat zijn wel of niet fijn vinden of wat ze nodig hebben.

Maar een bewust niet gevaccineerde in een pandemie wel gevaccineerden egoïstisch noemen omdat ze op vakantie gaan (wat mag) is echt het toppunt van bla bla.
anoniem_659524b8adbd8 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:05
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar is er natuurlijk wel weer een golf ontstaan door het vele reizen maar als je voorzichtig bent vind ik dat je prima naar het buitenland op vakantie kan. Ik snap echt wel dat mensen na anderhalf jaar er echt even 'uit' willen. Zelf wacht ik nog even want ik heb geen zin in 'gedoe' met codes en testen en zo.

Niet vaccineren... ja, daar heb ik eigenlijk wel een heel sterke mening over maar ik ken er een paar die ook niet gevaccineerd zijn, om verschillende redenen. Als de reden 'Bill Gates/5G/pedonetwork/pizzagate' is, dan kan ik er niet bij. Als er andere redenen zijn zoals angst voor lange termijn, dan kan ik het wel begrijpen. Echter, ik blijf van mening dat vaccineren de enige weg uit deze crisis is.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 13:02
[...]
Je hebt inderdaad wat mij betreft geen recht meer op een mening over andere mensen in een situatie waar jijzelf de keuze hebt gemaakt om niet dat te doen wat het meeste bijdraagt.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:30
Reden: quote verwijderd
29.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 13:00
[...]
Schijnheilig smoel heb je. Je loopt al maanden te drammen en te zuigen en te janken dat je geen recht van spreken zou hebben op allerlei coronatopics en nu sta je daar kennelijk bij iedereen op de negeer en kom je hier zogenaamd oprecht een vraag stellen.

Ik heb je posts gestaft en laat de bal nu bij de mods.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:33
Reden: quote verwijderd
12.16% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
23-07-2021 13:05
Schijnheilig smoel heb je. Je loopt al maanden te drammen en te zuigen en te janken dat je geen recht van spreken zou hebben op allerlei coronatopics en nu sta je daar kennelijk bij iedereen op de negeer en kom je hier zogenaamd oprecht een vraag stellen.

Ik heb je posts gestaft en laat de bal nu bij de mods.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:33
Reden: Ongepast
19.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 13:07
[...]
Au nou die doet zeer hoor :rofl:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:33
Reden: quote verwijderd
47.85% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Mijn reis naar Schotland eind Augustus is zojuist voor de 2e keer geannuleerd. Zucht.
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 13:07
[....]
Daar zitten we al in...

Fijn dat door al die gevaccineerden de ziekenhuizen niet zo overbelast raken zeg..
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:32
Reden: quote verwijderd
34.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-07-2021 13:09
Mijn reis naar Schotland eind Augustus is zojuist voor de 2e keer geannuleerd. Zucht.
Ah zo jammer!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:58
[...]
Daarin verschillen we duidelijk van mening.
Ik denk echt dat als je je aan de maatregelen houdt het allemaal wel mee zal vallen.
Maar ook hier in NL genoeg mensen die zich niet aan de maatregelen houden, dus die zullen er in het buitenland ook wel zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:32
Reden: quote verwijderd
14.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:56
[...]
Ik leef al anderhalf jaar in een berg regels. Nu even wat minder, maar och ben het nu zo gewend dat die paar regeltjes op vakantie niks uit maken. Ben al anderhalf jaar niet op vakantie geweest dus dat heb ik er wel voor over.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:32
Reden: quote verwijderd
16.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
23-07-2021 13:09
Mijn reis naar Schotland eind Augustus is zojuist voor de 2e keer geannuleerd. Zucht.
Balen!
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
23-07-2021 12:58
[...]
En het zou helpen als iedereen zich liet vaccineren. Fijn dat er keuze vrijheid is en dat beide keuzes wettelijk toegestaan zijn. Laat ons gevaccineerden (ik krijg mijn 2e prik de 30e) dus lekker reizen, dan laten wij jou ongevaccineerd zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-07-2021 13:32
Reden: quote verwijderd
15.38% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven