Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-07-2021 22:37
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... deringenDE

Hier staat het in het Nederlands. Je moet dan echt doorreizen en dus niet langer dan strikt noodzakelijk voor tanken en een sanitaire stop in Duitsland verblijven.
Ik lees dat niet hoor. Waar zie jij dat staan?

Ik zie;

Over de Duitse meld-, test- en quarantaineplicht:
- Meldplicht: Reizigers uit hoogrisicogebied die langer dan 24 uur in Duitsland blijven, moeten zich voor hun vertrek naar Duitsland digitaal aanmelden. De gegevens van de digitale aanmelding worden doorgegeven aan het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, in de plaats die u bezoekt. Het Gesundheitsamt kan controleren of u zich aan de regels (m.b.t. testen en quarantaine) houdt.
- Quarantaineplicht: Na aankomst in Duitsland moeten reizigers uit hoogrisicogebieden tien dagen in quarantaine. De quarantaineplicht geldt niet voor mensen die minder dan 24 uur in Duitsland zijn, mensen die alleen op doorreis zijn (transitverkeer) of die voor bijvoorbeeld werk, studie of familiebezoek in Duitsland zijn (zie hieronder) . Gevaccineerden hoeven niet in quarantaine als ze hun vaccinatiebewijs via Einreiseanmeldung.de uploaden.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Wij zouden in Duitsland overnachten en dat kunnen we met 24 uur halen. Andere optie is overnachten in Zwitserland.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
23-07-2021 23:50
Fijn! Hopelijk gaat het door. Wij zouden begin augustus naar Malaga maar is al gecanceld.
Ja wij hopen het ook! Heb voor mezelf voor de zekerheid ook maar een pcr test ingepland, ook al ben ik op tijd gevaccineerd. Ik kan me zomaar voorstellen dat de eisen strenger worden nu Nederland donker rood is en iedereen, ook de gevaccineerden, een negatieve test moet laten zien. Mocht het niet zo zijn dan kan ik hem altijd weer annuleren.
Jammer van jullie vakantie! :-|
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
23-07-2021 18:27
Wij zijn bijna klaar om morgen te vertrekken voor onze rondreis in Slovenië!
Ik heb er zoveel zin in. Ik las dat ze in Slovenië controleren aan de grens dus ik hoop dat we geen mega files hebben.
Fijne vakantie, hopelijk een vlotte reis!
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-07-2021 21:40
Die Duitse regels zijn een domper voor veel gezinnen. Ik kan zo al vier gezinnen bedenken die de komende weken naar Duitsland zouden gaan. Met kinderen en geen van hen heeft al twee vaccinaties gehad. Sowieso de jonge kinderen niet natuurlijk.
Hopelijk wordt het nog een beetje bijgesteld, net als Frankrijk heeft gedaan.
Duitsers en flexibel? Ik verwacht het niet.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
24-07-2021 08:09
Ik lees dat niet hoor. Waar zie jij dat staan?

Ik zie;

Over de Duitse meld-, test- en quarantaineplicht:
- Meldplicht: Reizigers uit hoogrisicogebied die langer dan 24 uur in Duitsland blijven, moeten zich voor hun vertrek naar Duitsland digitaal aanmelden. De gegevens van de digitale aanmelding worden doorgegeven aan het Gesundheitsamt, de Duitse GGD, in de plaats die u bezoekt. Het Gesundheitsamt kan controleren of u zich aan de regels (m.b.t. testen en quarantaine) houdt.
- Quarantaineplicht: Na aankomst in Duitsland moeten reizigers uit hoogrisicogebieden tien dagen in quarantaine. De quarantaineplicht geldt niet voor mensen die minder dan 24 uur in Duitsland zijn, mensen die alleen op doorreis zijn (transitverkeer) of die voor bijvoorbeeld werk, studie of familiebezoek in Duitsland zijn (zie hieronder) . Gevaccineerden hoeven niet in quarantaine als ze hun vaccinatiebewijs via Einreiseanmeldung.de uploaden.
Boira heeft het hier eerder geschreven, overnachting telt als verblijf en niet als doorreis.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Bij doorreis mag je alleen via de snelste route reizen en alleen een noodzakelijke stop maken om te rusten of te tanken.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
24-07-2021 11:01
Bij doorreis mag je alleen via de snelste route reizen en alleen een noodzakelijke stop maken om te rusten of te tanken.
Niet alles doorgelezen hoor, kan zijn dat ik het gemist heb. Maar weet je ook waar ik dit terug kan lezen? Net als CarrieBradshaw zie ik het niet eenduidig staan.. Wij zouden een overnachting bij vrienden hebben, en ook binnen 24uur het land weer uit. Volgens mij moet dat lukken...?
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu wel een eerdere link van Boira, daar staat het wellicht? Ik ga mijn beste Duits uit de kast halen om proberen het terug te vinden! :)
Lilla schreef:
24-07-2021 11:14
Niet alles doorgelezen hoor, kan zijn dat ik het gemist heb. Maar weet je ook waar ik dit terug kan lezen? Net als CarrieBradshaw zie ik het niet eenduidig staan.. Wij zouden een overnachting bij vrienden hebben, en ook binnen 24uur het land weer uit. Volgens mij moet dat lukken...?
Eens. Ik zie het ook niet op de informatie websites.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
24-07-2021 11:01
Bij doorreis mag je alleen via de snelste route reizen en alleen een noodzakelijke stop maken om te rusten of te tanken.
Moeten ze eens iets aan al die vervelende Baustellen doen :@
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Welke pagina staat de link van Boira?

Ik lees op de site waar je je aankomst in Duitsland digitaal moet aanmelden (https://www.einreiseanmeldung.de/ ) dit;

When do I not need to provide my details?
- If you only passed through a risk area without a stopover or are only passing through Germany.
- If, for the purpose of border traffic, you spent less than 24 hours in a risk area or are only entering the Federal Republic of Germany for up to 24 hours.

Nergens staat dat je die 24 uur verblijf in de auto of langs de snelweg moet doorbrengen. Ik zal ons hotel eens mailen, al twijfel ik of ik daar nu een waterdicht antwoord van kan verwachten want die hebben natuurlijk ook geen baat bij een last minute kosteloze annulering.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
24-07-2021 11:28
Welke pagina staat de link van Boira?

Ik lees op de site waar je je aankomst in Duitsland digitaal moet aanmelden (https://www.einreiseanmeldung.de/ ) dit;

When do I not need to provide my details?
- If you only passed through a risk area without a stopover or are only passing through Germany.
- If, for the purpose of border traffic, you spent less than 24 hours in a risk area or are only entering the Federal Republic of Germany for up to 24 hours.

Nergens staat dat je die 24 uur verblijf in de auto of langs de snelweg moet doorbrengen. Ik zal ons hotel eens mailen, al twijfel ik of ik daar nu een waterdicht antwoord van kan verwachten want die hebben natuurlijk ook geen baat bij een last minute kosteloze annulering.
Loep haar even, gaat sneller.

Overnachten is niet passing through, maar verblijf.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Deze link is ook duidelijk:

https://www.auswaertiges-amt.de/en/einr ... Aufenthalt

Travellers who have visited a risk area, high incidence area or area of variant of concern in the last ten days must register at www.einreiseanmeldung.de before arriving in Germany and carry proof of registration with them upon entry. Exemptions to this registration requirement apply in particular to persons who

have only passed through a risk area without a stopover,
are only passing through Germany and leaving the country via the fastest route available, or
in the case of border traffic: persons who have spent less than 24 hours in a risk area or are only entering Germany for a period of up to 24 hours.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
carrie-bradshaw schreef:
24-07-2021 11:28
Welke pagina staat de link van Boira?

Ik lees op de site waar je je aankomst in Duitsland digitaal moet aanmelden (https://www.einreiseanmeldung.de/ ) dit;

When do I not need to provide my details?
- If you only passed through a risk area without a stopover or are only passing through Germany.
- If, for the purpose of border traffic, you spent less than 24 hours in a risk area or are only entering the Federal Republic of Germany for up to 24 hours.

Nergens staat dat je die 24 uur verblijf in de auto of langs de snelweg moet doorbrengen. Ik zal ons hotel eens mailen, al twijfel ik of ik daar nu een waterdicht antwoord van kan verwachten want die hebben natuurlijk ook geen baat bij een last minute kosteloze annulering.
Als je doorreist, moet je Duitsland zo snel mogelijk verlaten en mag je enkel noodzakelijke stops doen. In dat geval hoef je niet te registreren.

Wil je een nacht in Duitsland doorbrengen, dan moet je gevaccineerd zijn èn je registreren. Ben je niet gevaccineerd, dan moet je in quarantaine als je wilt overnachten.
Alle reacties Link kopieren
mm ja inderdaad, ik zie het ook.

Wat denken jullie van onze situatie: een van onze kinderen logeert bij vrienden in Duitsland, en ik haal haar volgende week weer op, samen met ander kind (niet gevaccineerd, niet hersteld, we kunnen natuurlijk wel testbewijs regelen).
Op één dag heen en terugrijden kan, maar ik blijf liever een nacht slapen. Dan zijn we nog steeds binnen 24 uur terug over de grens... Ik snap alleen even niet meer hoe deze situatie werkt met de regels die dinsdag ingaan. Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Lilla schreef:
24-07-2021 11:57
mm ja inderdaad, ik zie het ook.

Wat denken jullie van onze situatie: een van onze kinderen logeert bij vrienden in Duitsland, en ik haal haar volgende week weer op, samen met ander kind (niet gevaccineerd, niet hersteld, we kunnen natuurlijk wel testbewijs regelen).
Op één dag heen en terugrijden kan, maar ik blijf liever een nacht slapen. Dan zijn we nog steeds binnen 24 uur terug over de grens... Ik snap alleen even niet meer hoe deze situatie werkt met de regels die dinsdag ingaan. Iemand?
Officieel mag dat volgens mij dan niet. Dan zou je andere kind 5 dagen in quarantaine moeten.

Ik zou het er zelf wel op wagen, het is niet alsof ze weten of je overnacht hebt als je gewoon bij vrienden slaapt.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
24-07-2021 12:00
Officieel mag dat volgens mij dan niet. Dan zou je andere kind 5 dagen in quarantaine moeten.

Ik zou het er zelf wel op wagen, het is niet alsof ze weten of je overnacht hebt als je gewoon bij vrienden slaapt.
Dank voor je reactie, volgens mij heb je gelijk, en mag het officieel inderdaad niet... Eens even puzzelen op hoe we dit gaan oplossen!
Alle reacties Link kopieren
Lilla schreef:
24-07-2021 12:05
Dank voor je reactie, volgens mij heb je gelijk, en mag het officieel inderdaad niet... Eens even puzzelen op hoe we dit gaan oplossen!
Je hoeft je dan niet aan te melden, ivm korter dan 24 uur, maar je moet wel getest of gevaccineerd/hersteld zijn.

Moet je ver Duitsland in? Officeel is de 24 uurs regelening bedoelt voor grensverkeer, dus de de inwoners in de grensgebieden, die normaal aan beide zijde van de grens boodschappen doen of verplichtingen hebben. Mocht je aangehouden worden gewoon zeggen dat je je kind ophaalt en niet zeggen dat je overnacht, dat valt toch niet te controleren.
Alle reacties Link kopieren
Wij willen dinsdag naar Frankrijk vertrekken. Jongste van 12 wordt maandag getest.

Nu lees ik net in de Reisapp van Binnenlandse Zaken dat kinderen van 12 jaar en jonger niet getest hoeven te worden.

Maar bij de reisinformatie van de ANWB staat dat kinderen vanaf 12 jaar een negatieve test nodig hebben om het land binnen te mogen. Wat is nu waar?

Edit: of moet ik dat ‘vanaf’ bij de ANWB lezen als 13 jaar?
Alle reacties Link kopieren
Zilver7 schreef:
24-07-2021 14:05
Wij willen dinsdag naar Frankrijk vertrekken. Jongste van 12 wordt maandag getest.

Nu lees ik net in de Reisapp van Binnenlandse Zaken dat kinderen van 12 jaar en jonger niet getest hoeven te worden.

Maar bij de reisinformatie van de ANWB staat dat kinderen vanaf 12 jaar een negatieve test nodig hebben om het land binnen te mogen. Wat is nu waar?

Edit: of moet ik dat ‘vanaf’ bij de ANWB lezen als 13 jaar?

Ik hou deze aan:

https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... in-france/

Upon boarding, each traveller aged 12 years or older must present a negative PCR or antigenic test taken less than 72 hours before the flight. . If you are travelling from Cyprus, Greece, Spain, the Netherlands or Portugal, your test must be taken less than 24 hours before the flight.

12 = testen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Deze is onduidelijk inderdaad!

Als u aan één van de bovengenoemde voorwaarden voldoet, hoeft u niet in quarantaine bij aankomst in Frankijk. Kinderen van 12 jaar en jonger hoeven niet getest te worden.
eurus wijzigde dit bericht op 24-07-2021 14:20
15.79% gewijzigd
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
En bij ANWB ook duidelijk:

Negatieve test noodzakelijk
Ja, bij binnenkomst verplicht (vanaf 12 jaar), tenzij je een vaccinatie- of herstelbewijs kunt overleggen.
Honey, you should see me in a crown
Wij zouden begin augustus één nacht overnachten in Duitsland op weg naar Denemarken.

Ik heb dat hotel geannuleerd, we gaan nu in één keer door Duitsland heen, ons zoontje is zes en heeft geen Corona gehad dus hij zou vijf dagen in quarantaine moeten.

Onze reisorganisatie liet namelijk dit weten:

Op doorreis?
Doorreizen door Duitsland vanuit een risicogebied zonder aan de eisen te voldoen is toegestaan zolang je maar de snelste route neemt en niet in Duitsland overnacht. Registreren via www.einreiseanmeldung.de is dan niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
24-07-2021 13:13
Je hoeft je dan niet aan te melden, ivm korter dan 24 uur, maar je moet wel getest of gevaccineerd/hersteld zijn.

Moet je ver Duitsland in? Officeel is de 24 uurs regelening bedoelt voor grensverkeer, dus de de inwoners in de grensgebieden, die normaal aan beide zijde van de grens boodschappen doen of verplichtingen hebben. Mocht je aangehouden worden gewoon zeggen dat je je kind ophaalt en niet zeggen dat je overnacht, dat valt toch niet te controleren.
Frankfurt.... niet echt grensregio. Maar kind ophalen zou moeten kunnen toch. We hebben test- en vaccinatienewijs. Ik denk dat we t gewoon gaan doen. Ik kan ter plekke nog bepalen of we wel of niet blijven slapen... evt afhankelijk van of we wel of niet gecontroleerd zijn op de heenweg

Dank voor t meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven