Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Alle reacties Link kopieren
tatlitatli schreef:
25-07-2021 11:34
Telt jouw reis via een Duits vliegveld niet als doorreis?
Dat denk ik niet. Op het vliegveld heb ik alleen bewijs van een vlucht met aankomst DL. Dus ik denk dat ik dan die regels moet volgen. Sowieso lees ik overal dat ik dat bij vertrek moet tonen.
Maar het is toch gek. In theorie zou je dan met vette corona in een vliegtuig naar NL kunnen stappen.
Don't cry, buy a bag and move on.
girasole3 schreef:
25-07-2021 16:26
Ik ben nu een paar dagen in een hotel in NL. Vandaag een behoorlijke route gefietst. Echt overal Duitsers; die laten zich bepaald niet tegenhouden om
hier naartoe af te reizen.
Nog wel....

Verschillende kennissen hebben een kleinschalige camping, daar regent het "Stornierungen". Vanaf dinsdag moet je als niet-volledig gevaccineerde,.in duitsland in quarantaine als.je.in NL bent geweest. Duitsland loopt enorm achter met 2e prikken.
Alle reacties Link kopieren
Curacao krijgt mogelijk een aanscherping van de maatregelen. Er wordt gesproken over een avondklok en beperkingen bij restaurants, stranden en bars.
Aantal besmettingen is heel erg fors toegenomen de laatste week.

De vliegtuigen richting de eilanden zitten behoorlijk vol, dus ben benieuwd hoe dat gaat verlopen…
Alle reacties Link kopieren
Zo, het was vrijdag even erg gezellig zie ik :loveit: .

Wat komt er weer een labyrint aan regels voorbij trouwens, ik ben echt blij dat ik daar niet mee te maken heb. Ik wil wel een keertje naar Duitsland (zonder overnachting) maar na het lezen van de laatste pagina's ben ik er nog steeds niet uit hoe dat nou zit (hoe meer ik lees, hoe meer alles door elkaar gaat lopen) :@@: . Ik wacht nog wel even ;-D .
Taartje34 schreef:
24-07-2021 22:49
Nee dat hoeft niet. Testen om Frankrijk in te komen is vanaf 12 jaar.
Check dit even goed. Ik vind het namelijk zo onduidelijk, dat ik mijn 11 jarige toch laat testen. Er staat vaak ‘onder de 11e’.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
26-07-2021 00:48
Check dit even goed. Ik vind het namelijk zo onduidelijk, dat ik mijn 11 jarige toch laat testen. Er staat vaak ‘onder de 11e’.
Eerst was dit vanaf 11 jaar. Dit is onlangs aangepast naar vanaf 12 jaar.
Op verschillende sites terug te vinden en aangepast.
Taartje34 schreef:
26-07-2021 06:25
Eerst was dit vanaf 11 jaar. Dit is onlangs aangepast naar vanaf 12 jaar.
Op verschillende sites terug te vinden en aangepast.
Heb je toevallig een link hiervan? Als mijn kind niet hoeft te testen, dan liever niet.
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
26-07-2021 06:47
Heb je toevallig een link hiervan? Als mijn kind niet hoeft te testen, dan liever niet.
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... in-france/
Honey, you should see me in a crown
Dank je! Dat scheelt weer.
Nee, ik maak me geen zorgen meer. Ik acht mijn vakantie als een noodzakelijke reis:)

Ik heb mijn prikken.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week ga ik een weekendje naar mijn zusje en zwager op de camping in Duitsland. Nu zijn daar net afgelopen week de regels flink aangescherpt. Ben zelf 2x gevaccineerd, heb eind vorig jaar Corona gehad, registreer me op een speciale site wat moet in Duitsland en laat me donderdag ook nog even testen voor de zekerheid. Goed voorbereid al zeg ik het zelf. Mijn zusje is ook 2x gevaccineerd maar ze heeft de pech dat er net niet de 2 weken tussen zitten wat verplicht gesteld wordt. Volgens mij 9 dagen. Ze laat zich ook testen voor vertrek. Wij vroegen ons af wie in Duitsland gaat controleren of je je wel of niet aan de regels houdt qua inentingen, testen en registratie en waar kan men dit zien? In Nederland kun je dit opvragen met je digiD. Of kan iedereen je vragen om dit te laten zien bijv grens, camping, restaurants ect.
Alle reacties Link kopieren
Draakje1976 schreef:
26-07-2021 12:56
Volgende week ga ik een weekendje naar mijn zusje en zwager op de camping in Duitsland. Nu zijn daar net afgelopen week de regels flink aangescherpt. Ben zelf 2x gevaccineerd, heb eind vorig jaar Corona gehad, registreer me op een speciale site wat moet in Duitsland en laat me donderdag ook nog even testen voor de zekerheid. Goed voorbereid al zeg ik het zelf. Mijn zusje is ook 2x gevaccineerd maar ze heeft de pech dat er net niet de 2 weken tussen zitten wat verplicht gesteld wordt. Volgens mij 9 dagen. Ze laat zich ook testen voor vertrek. Wij vroegen ons af wie in Duitsland gaat controleren of je je wel of niet aan de regels houdt qua inentingen, testen en registratie en waar kan men dit zien? In Nederland kun je dit opvragen met je digiD. Of kan iedereen je vragen om dit te laten zien bijv grens, camping, restaurants ect.
Ik ga zelf met de trein. Mag een conducteur mij ook om bewijs vragen? Misschien een domme vraag, maar instel ‘m toch.
Alle reacties Link kopieren
Draakje1976 schreef:
26-07-2021 12:56
Volgende week ga ik een weekendje naar mijn zusje en zwager op de camping in Duitsland. Nu zijn daar net afgelopen week de regels flink aangescherpt. Ben zelf 2x gevaccineerd, heb eind vorig jaar Corona gehad, registreer me op een speciale site wat moet in Duitsland en laat me donderdag ook nog even testen voor de zekerheid. Goed voorbereid al zeg ik het zelf. Mijn zusje is ook 2x gevaccineerd maar ze heeft de pech dat er net niet de 2 weken tussen zitten wat verplicht gesteld wordt. Volgens mij 9 dagen. Ze laat zich ook testen voor vertrek. Wij vroegen ons af wie in Duitsland gaat controleren of je je wel of niet aan de regels houdt qua inentingen, testen en registratie en waar kan men dit zien? In Nederland kun je dit opvragen met je digiD. Of kan iedereen je vragen om dit te laten zien bijv grens, camping, restaurants ect.
https://duitslandinstituut.nl/artikel/3 ... lde-vragen
Alle reacties Link kopieren
Thans😄
Alle reacties Link kopieren
Draakje1976 schreef:
26-07-2021 12:57
Ik ga zelf met de trein. Mag een conducteur mij ook om bewijs vragen? Misschien een domme vraag, maar instel ‘m toch.
Een negatieve test bedoel je? Doen ze niet. Ze vragen alleen naar je vervoersbewijs en evt. Digitale Einreiseanmeldung

https://community.bahn.de/questions/wir ... deutsch--2
(Link is weliswaar wat ouder, maar ik heb vorige maand nog 8 uur in de trein gezeten en daar is niemand om een test gevraagd.)
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Holadiejeee, alles gaat op geel!
Testen bij terugkomst uit geel land. Je wordt toch ook gek van het steeds veranderen van de regels
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
26-07-2021 13:27
Testen bij terugkomst uit geel land. Je wordt toch ook gek van het steeds veranderen van de regels
Ik vind dit juist duidelijk. Zo is er vanuit Nederland in ieder geval één lijn voor alle vakanties in de EU en zal die ook niet meer wijzigen deze vakantie.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
26-07-2021 13:09
Een negatieve test bedoel je? Doen ze niet. Ze vragen alleen naar je vervoersbewijs en evt. Digitale Einreiseanmeldung

https://community.bahn.de/questions/wir ... deutsch--2
(Link is weliswaar wat ouder, maar ik heb vorige maand nog 8 uur in de trein gezeten en daar is niemand om een test gevraagd.)
Oké ja dat ik mij moet aanmelden bij de Einreise pagina wist ik, daar moet ik ook mijn vaccinatie bewijs in uploaden. Ik stap om 8:30 in de trein en ben om 16:15 ongeveer over (4x overstappen). Ik vindt het zo’n gedoe en geeft me spanning. Ben in staat om te annuleren.
AnAppleADay schreef:
26-07-2021 13:30
Ik vind dit juist duidelijk. Zo is er vanuit Nederland in ieder geval één lijn voor alle vakanties in de EU en zal die ook niet meer wijzigen deze vakantie.
Ja maar er wijzigt weer van alles.

En ik weet dat veel de testen niet belastend vinden maar voor gevoelige puber hier veroorzaakt het veel stress
AnAppleADay schreef:
26-07-2021 13:30
Ik vind dit juist duidelijk. Zo is er vanuit Nederland in ieder geval één lijn voor alle vakanties in de EU en zal die ook niet meer wijzigen deze vakantie.
Nee, dit is alleen voor terugreizen, iedereen een pcr test in het buitenland en daarna nog in nl.
De regels voor reizen naar de verschillende landen verschil van land tot land. Ik vind het alleen maar verwarrender zo.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-07-2021 13:10
Holadiejeee, alles gaat op geel!
Heel fijn!
En bij terugkomst zijn we allebei volledig gevaccineerd, dus geen test nodig. Top :)
CharlotteCcc schreef:
26-07-2021 13:40
Heel fijn!
En bij terugkomst zijn we allebei volledig gevaccineerd, dus geen test nodig. Top :)
Als je gevaccineerd bent wel ja
CharlotteCcc schreef:
26-07-2021 13:40
Heel fijn!
En bij terugkomst zijn we allebei volledig gevaccineerd, dus geen test nodig. Top :)
Als je gevaccineerd bent wel ja
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
26-07-2021 13:38
Nee, dit is alleen voor terugreizen, iedereen een pcr test in het buitenland en daarna nog in nl.
De regels voor reizen naar de verschillende landen verschil van land tot land. Ik vind het alleen maar verwarrender zo.
Ja maar eerst had je de regels voor náár landen die continue wijzigden plus ook nog de regels voor terug.
Nu zijn de regels voor terug voor iedereen gelijk getrokken dus hoef je alleen nog voor de regels heen op te letten.
Meer duidelijkheid dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven