Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Ik vind het eigenlijk ook wel een goede zet.
Nederland is lange tijd nogal laks geweest met binnenlaten dus iedereen gevaccineerd of getest bij terugkomst lijkt me geen verkeerde regel.
Wat niet wegneemt dat het vervelend is voor degenen die (extra) moeten testen.
Ik vind het juist heel duidelijk. Ze hebben nu gewoon alle landen op 1 hoop gegooid dus je hoeft niet meer na te denken of je bij terugkomst naar Nederland moet testen ja of nee. Geel of hoger is negatief testen anders kom je het vliegtuig naar huis niet in en ben je met de auto dan kun je controle krijgen bij de grens en eventueel een boete.

Vind alleen dat ze dat dringende advies beter kunnen verplichten want nu blijven mensen roepen van het is maar een advies om op dag 1 en 5 na terugkomst te testen.

Al die wisselende regels van Frankrijk,Spanje en weet ik veel, daar kan Nederland niks aan doen want die landen bepalen zelf de regels en maar goed ook.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 13:56
13.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-07-2021 13:51
Ik vind het eigenlijk ook wel een goede zet.
Nederland is lange tijd nogal laks geweest met binnenlaten dus iedereen gevaccineerd of getest bij terugkomst lijkt me geen verkeerde regel.
Wat niet wegneemt dat het vervelend is voor degenen die (extra) moeten testen.
Ik denk dat er maar weinig getest gaat worden bij terugkeer. Veel mensen gaan immers toch met eigen auto op vakantie.
Ik krijg nu al appjes binnen van mensen uit mijn nabije omgeving die deze week naar gele gebieden vertrekken met de auto en die gaan zich niet laten testen als ze terugkomen... vraag me af hoeveel mensen dat dus wel netjes gaan doen.

Ik ben in ieder geval steeds blijer met mijn keuze om in NL te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede logische stap voorwaarts! Geen gezeur meer met negatieve reisadviezen naar landen die het niet veel slechter doen dan ons.
Die mensen die met de auto gaan en zich bij terugkomst niet laten testen riskeren allemaal een boete van 95 euro als ze geen negatief testbewijs kunnen laten zien bij de grens. Ik vind het echt egoïstisch als mensen zich bij terugkomst niet laten testen.
We zouden 7 augustus terugrijden met eventueel 1 overnachting
Misschien dat we nu die overnachting laten schieten en meteen doorrijden
TsumTsum schreef:
26-07-2021 14:00
Die mensen die met de auto gaan wn zich bij terugkomst niet laten testen riskeren allemaal een boete van 95 euro. Ik vind het echt egoïstisch als mensen zich bij terugkomst niet laten testen.
Ben het volledig met ke eens maar doe nou niet alsof je heel vebaasd bent. Deze hele coronacrisis heeft toch wel aangetoond dat een substantieel deel van onze bevolking Egoïsme als uitgangspunt aanhangt.....
Maar is het nu een dringend advies of een plicht?
Alle reacties Link kopieren
Dopperfles schreef:
26-07-2021 13:57
Ik krijg nu al appjes binnen van mensen uit mijn nabije omgeving die deze week naar gele gebieden vertrekken met de auto en die gaan zich niet laten testen als ze terugkomen... vraag me af hoeveel mensen dat dus wel netjes gaan doen.

Ik ben in ieder geval steeds blijer met mijn keuze om in NL te blijven.
Haha, ik ben juist blij met mijn recent geboekt tripje naar Frankrijk. Dit geeft toch iets meer zekerheid, we weten nu iets beter waar we aan toe zijn, geen gezeik met verzekeringen etc. Ik heb ook niet de illusie dat we vorige week veel veiliger waren ‘op de camping’ in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-07-2021 14:00
Die mensen die met de auto gaan en zich bij terugkomst niet laten testen riskeren allemaal een boete van 95 euro als ze geen negatief testbewijs kunnen laten zien bij de grens. Ik vind het echt egoïstisch als mensen zich bij terugkomst niet laten testen.
Aan de ene kant mogen ze van mij best dat boetebedrag verhogen. Aan de andere kant, we testen al die lokale vakantiegangers ook niet.
Fairway schreef:
26-07-2021 14:07
Ik heb ook niet de illusie dat we vorige week veel veiliger waren ‘op de camping’ in Nederland.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik heb gewoon geen zin in dat gezeur met negatieve testen voor vertrek en bij terugkomst etc. Daarom ben ik blij dat ik in NL blijf. Niet in verband met ''veiliger'' of ''onveiliger'' zijn.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
26-07-2021 14:05
Maar is het nu een dringend advies of een plicht?
De plicht is een coronabewijs, die je dus moeten hebben als je Nederland binnen komt. Volledige vaccinatie is dus prima. Volledig gevaccineerden krijgen het advies een test te doen als ze terug komen uit een geel gebied. Dat mag ook een zelftest zijn.

Het coronabewijs is voor iedereen vanaf 12 jaar noodzakelijk.
dahlia74 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 14:13
7.82% gewijzigd
TsumTsum schreef:
26-07-2021 14:00
Die mensen die met de auto gaan en zich bij terugkomst niet laten testen riskeren allemaal een boete van 95 euro als ze geen negatief testbewijs kunnen laten zien bij de grens. Ik vind het echt egoïstisch als mensen zich bij terugkomst niet laten testen.
Ik denk dat ze die boete beter wat omhoog kunnen gooien. Mijn broer bijvoorbeeld (echt een typische anti-vaxxer inclusief ''schaapjes'' vocabulaire) heeft echt die 95 euro wel over voor zoiets. Daar heb je hem niet mee. En ik ben bang dat dat bij meerdere mensen zo is.
MajaDB schreef:
26-07-2021 14:03
Ben het volledig met ke eens maar doe nou niet alsof je heel vebaasd bent. Deze hele coronacrisis heeft toch wel aangetoond dat een substantieel deel van onze bevolking Egoïsme als uitgangspunt aanhangt.....
Ik ben daar niet verbaasd over hoor,door deze hele corona crisis leer je bepaalde mensen pas echt goed kennen. Hoorde laatst wel dat een wat bekendere wappie/complot denker nu op de IC ligt.
Die boete interesseert mij ook niet. Als ik beide kinderen in Frankrijk moet laten testen kost me dat ook geld
Ik wil me echter wel aan de regels houden.
TsumTsum schreef:
26-07-2021 14:14
Ik ben daar niet verbaasd over hoor,door deze hele corona crisis leer je bepaalde mensen pas echt goed kennen. Hoorde laatst wel dat een wat bekendere wappie/complot denker nu op de IC ligt.
Karma's a bitch....
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-07-2021 14:14
Ik ben daar niet verbaasd over hoor,door deze hele corona crisis leer je bepaalde mensen pas echt goed kennen. Hoorde laatst wel dat een wat bekendere wappie/complot denker nu op de IC ligt.
Wie?
lisbeth schreef:
26-07-2021 14:14
Die boete interesseert mij ook niet. Als ik beide kinderen in Frankrijk moet laten testen kost me dat ook geld
Ik wil me echter wel aan de regels houden.
Dús laat je je kinderen testen?
MajaDB schreef:
26-07-2021 14:17
Dús laat je je kinderen testen?
Als we op of na 8 augustus thuiskomen wel ja
Alle reacties Link kopieren
Het testen is alleen nodig als je uit een land komt met geel reisadvies.
Alle reacties Link kopieren
Even op een rijtje. Ik ga met de trein naar Duitsland. Ik heb mijn vaccinaties gehad, Corona gehad(wel half jaar geleden), laat mij testen voor de tijd, registreer mij bij einreis.de en upload daar mijn vaccinatie bewijzen. Dan doe ik toch alles goed? Quarantaine regels gelden dan toch niet voor mij. Lees van alles, hoor van alles en ik weet niet precies of ik het nou goed doe. Zit niet op een boete te wachten hahaha.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
26-07-2021 13:10
Holadiejeee, alles gaat op geel!
geel of groen toch? Of verwacht je dat landen die nu groen zijn, ook geel zullen worden?
Draakje1976 schreef:
26-07-2021 14:20
Even op een rijtje. Ik ga met de trein naar Duitsland. Ik heb mijn vaccinaties gehad, Corona gehad(wel half jaar geleden), laat mij testen voor de tijd, registreer mij bij einreis.de en upload daar mijn vaccinatie bewijzen. Dan doe ik toch alles goed? Quarantaine regels gelden dan toch niet voor mij. Lees van alles, hoor van alles en ik weet niet precies of ik het nou goed doe. Zit niet op een boete te wachten hahaha.

Waarom heb je geen vaccin dan? Je hoeft er nota bene maar één.
Alle reacties Link kopieren
https://www.ad.nl/buitenland/campingclu ... ~a38e8df4/


Gezellig hoor, met zijn allen op de camping
En dan corona weer mee terug nemen naar Nederland

:bonk:
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven