Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Zorgen over of vakantie door kan gaan (NL rood?), wie?

06-07-2021 17:09 2353 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft zorgen over of zijn/haar vakantie door kan gaan (zoals gehoopt)? Bijvoorbeeld door de huidige oplopende besmettingen in NL (waardoor andere landen ons misschien niet willen zonder quarantaine bijv.) of door problemen met testen. Of of je vaccinatie wel geldig is op moment van vertrek bijvoorbeeld, of gedoe met de app?

Deel hier je zorg, hoop en ervaringen, misschien kunnen we elkaar helpen. Ik wens iedereen alvast een fijne en onbezorgde vakantie :sun: !
Is er iemand toevallig met het vliegtuig naar Denemarken gegaan?

Ik snap echt een paar dingen niet.

U moet zich bij aankomst met het vliegtuig extra laten testen (ook volledig gevaccineerden).

Mijn man en moeder interpreteren het anders.

Ik lees het als, als je met het vliegtuig gaat, moet je je van te voren extra testen.

Zij lezen het dat je bij aankomst (in Denemarken) daar moet laten testen op het vliegveld.

Wat is het nu? Wie kan mij helpen.
Alle reacties Link kopieren
Bij aankomst volgens mij. Mijn collega had dit ook bij Denemarken.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
14-08-2021 18:23
Is er iemand toevallig met het vliegtuig naar Denemarken gegaan?

Ik snap echt een paar dingen niet.

U moet zich bij aankomst met het vliegtuig extra laten testen (ook volledig gevaccineerden).

Mijn man en moeder interpreteren het anders.

Ik lees het als, als je met het vliegtuig gaat, moet je je van te voren extra testen.

Zij lezen het dat je bij aankomst (in Denemarken) daar moet laten testen op het vliegveld.

Wat is het nu? Wie kan mij helpen.
https://en.coronasmitte.dk/rules-and-re ... KjcnBszQei
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Er staat toch duidelijk: bij aankomst.

Anders had er wel gestaan dat je een x aantal uur voor vertrek getest moet zijn.

Wij gaan volgende week met de auto naar Denemarken; dan geldt dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
14-08-2021 18:23
Is er iemand toevallig met het vliegtuig naar Denemarken gegaan?

Ik snap echt een paar dingen niet.

U moet zich bij aankomst met het vliegtuig extra laten testen (ook volledig gevaccineerden).

Mijn man en moeder interpreteren het anders.

Ik lees het als, als je met het vliegtuig gaat, moet je je van te voren extra testen.

Zij lezen het dat je bij aankomst (in Denemarken) daar moet laten testen op het vliegveld.

Wat is het nu? Wie kan mij helpen.
Het is toch vrij duidelijk dat ze bij aankomst moeten testen?
Als het zo duidelijk voor mij was had ik het natuurlijk niet gevraagd.
Ik las het op een andere manier.

Dank voor alle antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
Een kleine update. Gisteren vanuit Nederland vooral veiligheidscontroles, heb op het vliegveld niets hoeven te laten zien van negatieve testen of vaccinaties.
Er werd ook niet gecontroleerd of ik wel toestemming had mijn zoon mee te nemen ;-) ) beide verbaasde mij wel eerlijk gezegd. In Kroatië daarentegen moest iedereen zijn bewijzen tonen.

Verder is het hier heerlijk, los daarvan, merk echter weinig van Covid en maatregelen. Mondkapjes plicht is er niet, afstand houden doen we vooral zelf. Terrassen en restaurants hebben wel de tafeltjes op 1,5 meter staan.
LadyLola, oftewel net zoals in Nederland? Had je méér maatregelen verwacht?
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
15-08-2021 08:36
LadyLola, oftewel net zoals in Nederland? Had je méér maatregelen verwacht?
In Nederland had ik een controle verwacht voor ik het vliegtuig in mocht. In Nederland werd naar niet een formulier of bewijs gevraagd mbt Covid, dat verbaasde me.
Het leek me logisch en dacht ook dat dit de bedoeling was, niet mee als je geen bewijs van een negatieve test had of volledig gevaccineerd.

De enige controle was de veiligheid, maar goed die is er sinds 9/11 al.
Alle reacties Link kopieren
Controles zijn steeksproefsgewijs; het is onmogelijk iedereen te controleren.

Hoorde vorige week verhaal van iemand die Malta niet in mocht. Die stond daar op de luchthaven en moest terug.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou Nederland streng controleren als je het land uit gaat, dan ga je juist weg.
Ik ben op Schiphol wel volledig gecontroleerd, maar dat komt omdat ik naar Spanje ging, en de Spaanse overheid dat van de luchtvaartmaatschappijen eist. Overigens werd ik bij aankomst daar nog een keer gecheckt, dus ik was er echt niet doorheen gekomen zonder papieren.
Op de terugweg werd ik ook bij vertrek al gecontroleerd.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
14-08-2021 19:33
Als het zo duidelijk voor mij was had ik het natuurlijk niet gevraagd.
Ik las het op een andere manier.

Dank voor alle antwoorden.
Dat ligt dan toch aan jou? Jij leest/interpreteert het verkeerd
Het staat er heel duidelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
16-08-2021 02:27
Dat ligt dan toch aan jou? Jij leest/interpreteert het verkeerd
Het staat er heel duidelijk
Nou nou Calvijn, niet zo onaardig doen zeg.
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
16-08-2021 02:27
Dat ligt dan toch aan jou? Jij leest/interpreteert het verkeerd
Het staat er heel duidelijk
Ze heeft al "dank voor alle antwoorden" gezegd en het is nu dus duidelijk. Waarom moet jij overal nog even overheen met een onaardige reactie?
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
15-08-2021 23:43
Waarom zou Nederland streng controleren als je het land uit gaat, dan ga je juist weg.
Ik ben op Schiphol wel volledig gecontroleerd, maar dat komt omdat ik naar Spanje ging, en de Spaanse overheid dat van de luchtvaartmaatschappijen eist. Overigens werd ik bij aankomst daar nog een keer gecheckt, dus ik was er echt niet doorheen gekomen zonder papieren.
Op de terugweg werd ik ook bij vertrek al gecontroleerd.
Misschien omdat je een vliegtuig vol mensen en cabine personeel instapt?
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-08-2021 23:07
Controles zijn steeksproefsgewijs; het is onmogelijk iedereen te controleren.

Hoorde vorige week verhaal van iemand die Malta niet in mocht. Die stond daar op de luchthaven en moest terug.
In Zadar werd iedereen gecontroleerd, en ik ken iemand die in Kroatië een ander vliegveld aandeed en ook daar werd iedereen gecontroleerd.
1,5 uur later sta je buiten.

Dus ja in NL kan dat ook, voor de gate moet je je paspoort laten zien, eventueel formulieren meereizende kinderen, kleine moeite daar een QR code te laten zien. Om de simpele reden dat je wil voorkomen dat er toch iemand dat toestel instapt zonder een bewijs van vaccinatie of een negatieve test.
Alle reacties Link kopieren
Terug in NL. Via Luxemburg en België. Nergens gecontroleerd. Via de route die ik nam sowiewo in BE en NL geen eens grensposten.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook terug vanuit Italië.
Zowel de heenreis als de terugreis zijn we nergens gecontroleerd (Nederland, Duitsland, Zwitserland en Italië).

Ik ben volledig gevaccineerd, mijn 13 jarige dochter deels. Op de heenweg vooraf een officiële sneltest gedaan. Op de terugweg niet. Wel hadden we zelftesten mee en de dag van vertrek had mijn dochter een zelftest gedaan.
Wij zijn vorige week terug gekomen uit Slovenië en daar stonden ze aan de grens van Oostenrijk en Duitsland te controleren.
Alle reacties Link kopieren
Wat zouden jullie doen een pcr test 72 uur van te voren of 24 uur van tevoren een naat test ?

Ik vlieg zondagochtend
Voor mijn gevoel meer zekerheid met pcr omdat ik waarschijnlijk die uitslag eerder heb maar misschien denk ik verkeerd
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
17-08-2021 21:09
Wat zouden jullie doen een pcr test 72 uur van te voren of 24 uur van tevoren een naat test ?

Ik vlieg zondagochtend
Voor mijn gevoel meer zekerheid met pcr omdat ik waarschijnlijk die uitslag eerder heb maar misschien denk ik verkeerd
Ik zou juist voor antigeen gaan, omdat je die uitslag binnen het uur hebt. Deze test wordt op locatie verwerkt. Pcr gaat via een lab en heb daar te vaak van gehoord dat de uitslag zwaar vertraagd binnen kwam. Misschien niet helemaal de bedoeling, maar je kunt evt ook beiden doen zodat je 1 certificaat snel beschikbaar hebt (antigeen) en 1 mogelijk later maar wel langer geldig (pcr)
Alle reacties Link kopieren
pennetje80 schreef:
17-08-2021 21:09
Wat zouden jullie doen een pcr test 72 uur van te voren of 24 uur van tevoren een naat test ?

Ik vlieg zondagochtend
Voor mijn gevoel meer zekerheid met pcr omdat ik waarschijnlijk die uitslag eerder heb maar misschien denk ik verkeerd
Antigeen test heb je de uitslag vaak al
na een kwartier. Zou zeker daar voor gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heeft Denemarken een andere kleur dan Griekenland? Volgens mij hoef ik alleen mijn niet volledig gevaccineerde kind te laten testen en kan ik zelf met alleen mijn vaccinatiebewijs terug vliegen.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
17-08-2021 21:22
Antigeen test heb je de uitslag vaak al
na een kwartier. Zou zeker daar voor gaan.
Yep. Mijn dochter heeft er toevallig vandaag een gedaan in het buitenland, we vliegen morgen. Uitslag was er na anderhalf uur.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
17-08-2021 22:04
Heeft Denemarken een andere kleur dan Griekenland? Volgens mij hoef ik alleen mijn niet volledig gevaccineerde kind te laten testen en kan ik zelf met alleen mijn vaccinatiebewijs terug vliegen.
Zijn beiden geel. Het is misschien handig om de Reisapp te downloaden, kun je het allemaal zo zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven