Al 6 delen lang spelen wij farmerama, de gekste boerderij

09-02-2019 10:57 1181 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.

Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.

Een lijst met afkortingen zet ik direct als eerste post vanwege lange OP.

Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!
Zoek je buurtjes? De handigste tips voor komende events? Ruilen tijdens een ruilevent? Uithuilen omdat je
mysterieuze stekjes of stallen oude meuk is? Juichen omdat je een oogstbonus draait? Klagen over de droprate bij een event?
Bespreken hoe je het beste je sterren en gouden bananen uit kan geven? Snap je iets niet? Wil je weten wanneer en wat het volgende event is?
Denk je bij het lezen: geen idee waar dit over gaat laat ik eens een kijkje nemen en een account aanmaken?

Werkelijk alles over de farm kan hier besproken worden, zowel nieuwbakken boeren als oude rotten in het boerenleven vak zijn welkom.

Veel plezier!


Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook enorm van geschrokken. Ze heeft tijdens de feestdagen mijn farm nog bijgehouden, omdat mijn vader overleed vlak voor kerst en hij daarvoor in het ziekenhuis lag.
Ik kreeg wel een berichtje dat ze zich niet lekker voelde, maar ik niet zó slecht. Nouja, daar denk je natuurlijk sowieso niet snel aan.

Ze zal gemist worden :heart:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk. Ik las wel iets maar legde de link niet naar "onze" Wiesje.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Oh wat erg. Ik las het op de FB-groep, maar ik ken de echte naam van Wiesjes dochter niet dus ik had niet door dat het Wiesje was. Ik schrik ervan zeg :(
Alle reacties Link kopieren
Hallooooo

Hoe gaat het hier?
Allemaal nog aan het boeren?

Ik vind events als het huidige maar lastig. De plattegrondjes onoverzichtelijk en het duurde even voor ik doorhad hoe ik die automaten kon ontgrendelen. Maar goed, ik zie wel hoever ik kom.

Ik vind het wel bijzonder dat ik nog steeds cadeautjes van Wiesje krijg. Houdt haar dochter het nu bij?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier doe ik dit event niet mee. Ik wil straks mee doen met het mandjes vangen die deze maand komt. Als ik teveel events meespeel heb ik er straks geen zin in :cheer:

Klopt Wiesjes dochter deelt nog kadootjes uit namens haar. Ze is ook regelmatig op wiesjes farm te zien. Nou ja ik zie het groene lampje opgelicht bij haar naam. :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie met dit event wel hoever ik kom. Oh leuk, mandjes! :cheer2:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-02-2020 14:33
Hallooooo

Hoe gaat het hier?
Allemaal nog aan het boeren?

Ik vind events als het huidige maar lastig. De plattegrondjes onoverzichtelijk en het duurde even voor ik doorhad hoe ik die automaten kon ontgrendelen. Maar goed, ik zie wel hoever ik kom.

Ik vind het wel bijzonder dat ik nog steeds cadeautjes van Wiesje krijg. Houdt haar dochter het nu bij?
Mieke had een hele duidelijke plattegrond getekend met lijnen en de volgorde. Heb je die niet gezien?

Mandjes vangen?
Alle reacties Link kopieren
Nee, die heb ik niet gezien. Waar is die dan?

Maar ik vind dit soort events sowieso minder leuk. Ik krijg ze ook nooit af.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het carnaval event. De eerste keer was echt heel erg leuk. Toen heb ik vrachten super mest en supervoer gevangen. Het is daarna flink vermindert maar nog steeds wel heel leuk
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-02-2020 10:09
Nee, die heb ik niet gezien. Waar is die dan?

Maar ik vind dit soort events sowieso minder leuk. Ik krijg ze ook nooit af.
Op het forum staat die in het het kletstopic over het event. Weet zo gauw niet welke pagina.
Alle reacties Link kopieren
Rosetrea schreef:
03-02-2020 10:11
Het carnaval event. De eerste keer was echt heel erg leuk. Toen heb ik vrachten super mest en supervoer gevangen. Het is daarna flink vermindert maar nog steeds wel heel leuk
Ohja dat was leuk!
Ik heb dit event zo'n beetje af. Alleen nog wat skipassen leveren, maar als ik die vergeet is het ook geen ramp want alle prijzen die ik hebben wilde zijn al binnen.

Oh ja, en ik heb level 200 bereikt. Inmiddels zelfs level 202 :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Voor het geval je het niet hebt gevonden op het forum:
https://board-nl.farmerama.com/threads/ ... 244/page-4

@Lady voldemort: Gefeliciteerd met je lvl 200! Dan ben je snel gegaan met dit event.

Ik hoop dat ik zone 2 nog kan afronden. Gisteren alleen lang gewas kunnen zaaien en vanochtend dat kunnen oogsten. Dus hoop dat het nog lukt.
Alle reacties Link kopieren
Haha, LV, ik heb het eerste level nog niet eens af. In het verleden oogstte ik ook nog wel eens op het werk, maar dat kan niet meer. Ik loop dus sowieso altijd achter.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Shiverrr, ik heb dus inderdaad de verkeerde volgorde gedaan, maar echt verhelpen kan ik dat niet meer :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd LV , wat leuk level 200 :cheer: :cheer: :jump: :jump:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
03-02-2020 19:41
Haha, LV, ik heb het eerste level nog niet eens af. In het verleden oogstte ik ook nog wel eens op het werk, maar dat kan niet meer. Ik loop dus sowieso altijd achter.
Je kan photon installeren nu puffin niet meer werkt?

Dreamer schreef:
03-02-2020 19:42
Bedankt Shiverrr, ik heb dus inderdaad de verkeerde volgorde gedaan, maar echt verhelpen kan ik dat niet meer :)
Jammer, al zijn de "kleine" prijsjes ook best leuk bij dit event vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat photon en / of puffin is, maar het heeft vooral met tijd te maken, dat ik op het werk niet kan oogsten/zaaien. Heb het drukker en het programma doet er lang over, op het werksysteem. Ben nu blij dat de eventgewassen meestal langer duren :)

Mijn boerderij is ineens in het Engels, terwijl ik als taal Nederlands heb staan. Hebben jullie dat ook?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Puffin en photon zijn apps waarbij je farmerama kan spelen. Alleen puffin is er mee gestopt.

Weet je zeker dat je site niet op .com staat? Dan is het bij mij namelijk ook in het Engels.
Puffin doet het nog prima, maar alleen op android. Het is een browser waarmee je flash-ondersteunde spellen (zoals farmerama) op je telefoon kunt spelen en je kunt het zo downloaden in de playstore. Voor de gratis versie moet je één keer per dag een filmpje kijken, dus dat is te overzien. Het is wel een beetje lastig spelen op zo'n klein schermpje, maar als je knechten gebruikt kun je op het werk prima tussendoor even oogsten en inzaaien.
Alle reacties Link kopieren
Ohja android nog wel. Iphone niet meer, vandaar dat ik zei dat hij het niet meer deed. Maar idd met knechten is het goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is mij nooit gelukt op de telefoon, maar ik oogstte af en toe gewoon op de computer, maar er zijn nogal wat problemen met internet en farmarama is erg traag.

Nee, ik heb niets veranderd aan de taalinstelling. Heb ook de instelling op Nederlands staan en toch staat het in het Engels. Ik merkte het niet eens gelijk, omdat ik de meeste dingen al niet meer lees. :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde zit je niet per ongeluk op farmerama.com. Dan heb je automatisch dat alles in het Engels is. Maar gelukkig heb je er niet al te veel last van. Je zou altijd nog een berichtje op het forum kunnen plaatsen dat de mods er even naar kijken.

Loopt jullie DI bij dit event ook zoveel achter? Ik doe 's nachts veredelde rozenbottel en daar krijg ik rond de 140-150 DI's van.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de taal weer in Nederlands en dat is nog steeds op farmerama.com. Dat maakt niet uit. In het startscherm kun je de taal instellen, was ik niet aangweest, ineens alles in Engels. Bijzonder.
(wat wel grappig is: als je buitenlandse wifi gebruikt, pakt Farmerama automatisch de taal van dat land.. zo heb ik de boerderij al eens in het Pools en Portugees gehad.. gelukkig kun je dan je taalvoorkeur weer veranderen :proud: )

Ja, DI loopt enorm achter. Ik heb net Knolraap gezaaid, maar dat zal waarschijnlijk net 30 minuten te laat klaar zijn, om te kunnen oogsten voordat ik naar het werk ga. :roll: Dus ook maar Steen der wijzen ingezet, maar ik weet eigenlijk niet of dat werkt, nadat je gezaaid hebt. Ik ga het zien.
Later is nu
Steen der wijzen (en alle andere gewasversnellers) moet je inzetten voor je gaat zaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven