analoge fotos uitvergroten: zelf scannen?

22-05-2010 21:47 5 berichten
Ik heb een aantal analoge fotos die ik wil vergroten en ophangen. Van sommigen heb ik nog het negatief, van anderen niet. Ook heb ik nog een hoop digitale foto's die ik wil laten printen, sommigen ook in groot formaat.

Ik twijfel nu wat het handigste en voordeligst is. Alles digitaliseren, dus inscannen met mijn gewone 3 in 1 scanner en dan in een lading doorsturen naar een online fotoprinter....

Of de foto's/negatieven zelf wegbrengen/opsturen.

De afbeeldingen moeten net wat groter dan a4 formaat worden en de meeste foto's zijn 13x18 oid, vrij grote maat "gewone foto"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foto's van de fotoprinter echt niet mooi. Ze verkleuren snel. Leuk om even snel een fotootje uit te printen voor je portemonnee ofzo, maar niet om op te hangen.

Ik zou het inscannen en dan alles naar de Hema sturen online. Lekker makkelijk en je krijgt het keurig netjes in de brievenbus. Ik was er erg tevreden over en het kost ook niet veel.
zelf printen daar begin ik inderdaad niet aan.
Hoe is de kwaliteit van ingescande foto's als je ze bij bijv. de Hema laat afdrukken? Zijn ze dan nog wel scherp? Ik heb een paar ingescande foto's op gewoon A4 papier geprint met mijn kleurenprinter maar ik vind de kleuren vrij flets. Zijn de kleuren beter als je ze bij bijv. de Hema laat afdrukken?
De negatieven zal ik inderdaad naar een fotozaak brengen en daar van de gewenste formaat laten afdrukken.

Waar je geen negatief van heb: foto's scannen en dat naar de fotozaak sturen/mailen o.d.

Ken je niet iemand met een hele goede printer/scanner?

Hoe hoger de DPI des te beter voor het kwaliteit van de foto.

Of je laat de foto's scannen bij een fotozaak. Misschien dat je een mooi prijsje kan regelen als je daar ook je foto's laat afdrukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven