Apple Quicktime

17-12-2010 13:32 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit programma jaren geleden op mijn computer gehad en er weer vanaf gehaald omdat ik er gesodeju mee had, al weet ik niet meer precies wat het probleem was. Nu heb ik het programma weer nodig om een linkje te openen. Ik heb geen Apple.

Zijn er mensen die me het installeren afraden en zo ja, met welke reden? Zijn er nog alternatieven waarmee programma's die Quicktime vragen openen?
Wat bedoel je met een "link"? Een filmpje of foto of wat? Er zijn iig genoeg gratis alternatieve .mov-players te vinden via Google.

Ik heb zelf irritante ervaringen met Quicktime op Windows (want, nestelt zich nogal diep en brengt meer spul dan nodig is met zich mee) maar het zal geen kwaad kunnen.
Het blijkt inderdaad om .mov bestandjes te gaan. Heb je suggesties voor een goed programmaatje (moet dat niet met Windows Media Player werken?)
Hier vind je een lijst met programma's die een .mov bestand kunnen openen. Als jij een windows pc hebt, zou ik voor VLC player gaan. Daar kijk ik ook altijd mijn films mee.

VLC kun je hier downloaden. Klik wel aan dat je een windowsversie wilt downloaden, want volgens mij is deze link voor Mac.
Jaren geleden WAS QuickTime op de PC ook slecht.

Tegenwoordig beheerst Apple hun Windows-software veel beter,

mede dankzij het succes van de iPod en iPhone.

Maar het brengt idd wel redelijk wat "troep" met zich mee;

voor je het weet heb je ook iTunes op je computer staan.

Wil je alleen QuickTime installeren, selecteer dan het juiste knopje (bovenste) op deze pagina:

http://www.apple.com/quicktime/download/

Je hoeft GEEN emailadres achter te laten!

.mov is een "eigen" soort bestand van Apple, net zoals .wmv dat is

van Windows (en die kan ik dus ook niet zomaar openen op mijn Mac).

Je kunt als je toch per sé Apple wilt boycotten ook VLC-player proberen:

http://www.videolan.org/vlc/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven