Apple TV, aanrader?
vrijdag 7 februari 2014 om 11:29
Wij zijn momenteel onze audio aan het evrvangen voor een Sonos systeem. We hebben er een nieuwe smart-tv bij van Samsung. Tot zover allemaal leuk, mooi geluid etc.
Echter.. ik had allemaal fijne playlists op de ipod aangesloten op de audio, vind ik leuker dan cd-voor cd luisteren.
Ik wil mijn eigen muziekcollectie ook op de Sonos beluisteren. Nu kan ik natuurlijk een aparte speaker met aansluiting voor Ipod kopen, maar nu zie ik een leuke aanbieding voor een apple-tv staan en dit lijkt me eigenlijk wel wat.
Want dan kan ik ook films vanaf mijn mac op de tv kijken, toch?
Of moet ik er dan ook weer een aparte HD aan hangen of moet de mac dan altijd aan staan?
Echter.. ik had allemaal fijne playlists op de ipod aangesloten op de audio, vind ik leuker dan cd-voor cd luisteren.
Ik wil mijn eigen muziekcollectie ook op de Sonos beluisteren. Nu kan ik natuurlijk een aparte speaker met aansluiting voor Ipod kopen, maar nu zie ik een leuke aanbieding voor een apple-tv staan en dit lijkt me eigenlijk wel wat.
Want dan kan ik ook films vanaf mijn mac op de tv kijken, toch?
Of moet ik er dan ook weer een aparte HD aan hangen of moet de mac dan altijd aan staan?
Computer says nooooo
vrijdag 7 februari 2014 om 11:35
Ik heb alleen ervaring met wat mijn zus heeft, maar ik vind het helemaal niks (en ben echt een apple fan)
Alles moet constant laden of valt tussendoor uit. en vind het een zeer onoverzichtelijk systeem om in te zoeken, ik neem aan dat je mac wel aan moet staan om er films vanaf te kijken, want het werkt via wifi.
Als ik daar zit met laptop reageert deze ook op de afstandsbediening van apple tv, dit kun je uitschakelen, maar zou wel betekenen dat je nooit beide tegelijk kunt gebruiken (bijv vriend kijkt iets via apple tv, jij wilt iets op de computer doen)
ik zou eerder voor netflix gaan.. Maar nogmaals ik heb t niet zelf.
Alles moet constant laden of valt tussendoor uit. en vind het een zeer onoverzichtelijk systeem om in te zoeken, ik neem aan dat je mac wel aan moet staan om er films vanaf te kijken, want het werkt via wifi.
Als ik daar zit met laptop reageert deze ook op de afstandsbediening van apple tv, dit kun je uitschakelen, maar zou wel betekenen dat je nooit beide tegelijk kunt gebruiken (bijv vriend kijkt iets via apple tv, jij wilt iets op de computer doen)
ik zou eerder voor netflix gaan.. Maar nogmaals ik heb t niet zelf.
vrijdag 7 februari 2014 om 11:44
Huh Musha? Je zou eerder voor Netflix gaan? Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken, en hoe wil je je playlists afspelen op Netflix?
Ik heb wel Apple TV, en hoewel ik het op zich fijn vind, heb ik ook problemen met dat het regelmatig uitvalt. Misschien dat dat aan mijn internetverbinding ligt, maar het is tamelijk frustrerend waardoor ik geneigd ben de muziek toch maar weer op mijn laptop af te spelen.
Ik heb wel Apple TV, en hoewel ik het op zich fijn vind, heb ik ook problemen met dat het regelmatig uitvalt. Misschien dat dat aan mijn internetverbinding ligt, maar het is tamelijk frustrerend waardoor ik geneigd ben de muziek toch maar weer op mijn laptop af te spelen.
vrijdag 7 februari 2014 om 11:53
Wij hebben ook een Apple TV, enige nadeel vind ik dat de keuze aan films niet altijd even goed is. Spijtiggenoeg nog geen Netflix hier...
Verder moet je laptop/computer ook helemaal niet aanstaan om films te kijken, Apple TV is rechtstreeks aangesloten op het internet en bedien je gewoon via remote+tv. Je kan dus gerust iets kijken via Apple TV en iets anders op je laptop hebben aanstaan.
Je kan ook wel dingen streamen vanop je laptop naar je tv-scherm via de Apple TV. Idem voor muziek.
Verder moet je laptop/computer ook helemaal niet aanstaan om films te kijken, Apple TV is rechtstreeks aangesloten op het internet en bedien je gewoon via remote+tv. Je kan dus gerust iets kijken via Apple TV en iets anders op je laptop hebben aanstaan.
Je kan ook wel dingen streamen vanop je laptop naar je tv-scherm via de Apple TV. Idem voor muziek.
vrijdag 7 februari 2014 om 12:45
vrijdag 7 februari 2014 om 12:56
vrijdag 7 februari 2014 om 13:36
Als je een heel Sonos systeem neerzet waarom neem je dan geen Spotify premium account voor je muziek!? Dan hoef je niks meer lokaal neer te zetten en kun je playlists maken zoveel je wil. Daar heb je die Apple TV dus niet voor nodig. En als je een Samsung Smart TV hebt zit Netflix daar al onder apps, en uitzending gemist ook. Dus waarom zou je dan nog een extra kastje doen?
zaterdag 8 februari 2014 om 11:14
We hebben inderdaad een spotify account. Erg leuk, maar .. Ik wil mijn eigen playlists luisteren. Bepaalde uitvoeringen van klassieke muziek, of oude langspeelplaten (meerendeel oude kindermuziek of kinderhoorspel) die ik ooit via usb heb geladen die gewoon niet te vinden zijn en nu mijn kleuterdochter met veel plezier beluistert. Ik vind het allemaal wel aardig, maar heb geen zin de halve dag in mijn telefoontje te zoeken naar een paar leuke nummers.
Computer says nooooo
zaterdag 8 februari 2014 om 11:20
Nu hebben we trouwens wel het pad gedefinieerd van de itunes library van mijn man naar de sonos, maar zodra de mac in slaapmodus gaat, kan de sonos de muziek niet vinden.
Maar begrijp ik goed dat ik in principe ook zo via wifi de films op de smart-tv moet kunnen afspelen en het eigenlijk gewoon moet kunnen dat de muziek zo naar de sonos gestreamed wordt?
-> en dat 'streamen', dat is dan dat de muziek op een (slapende) mac staat en via de iphone of ipad naar de sonos gaat ofzo?? Want op mijn iphone staat niet mijn hele muziekbibliotheek, en die wil ik ook niet op de ipad..
Maar begrijp ik goed dat ik in principe ook zo via wifi de films op de smart-tv moet kunnen afspelen en het eigenlijk gewoon moet kunnen dat de muziek zo naar de sonos gestreamed wordt?
-> en dat 'streamen', dat is dan dat de muziek op een (slapende) mac staat en via de iphone of ipad naar de sonos gaat ofzo?? Want op mijn iphone staat niet mijn hele muziekbibliotheek, en die wil ik ook niet op de ipad..
Computer says nooooo
zaterdag 8 februari 2014 om 11:40
Ik kijk nu, as we speak, naar een gedownloade serie via Apple TV. Ben terwijl aan het forummen. Nog nooit last gehad van "uitval" of storingen Heel tevreden. Ik gebruik het programma Beamer op m'n MacBook. Voorkomen dat je laptop reageert op de afstandsbediening is is simpel. Eén vinkje en dat staat uit.
Netflix via Apple TV werkt ook zonder problemen.
Netflix via Apple TV werkt ook zonder problemen.