Apple TV, aanrader?

07-02-2014 11:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn momenteel onze audio aan het evrvangen voor een Sonos systeem. We hebben er een nieuwe smart-tv bij van Samsung. Tot zover allemaal leuk, mooi geluid etc.

Echter.. ik had allemaal fijne playlists op de ipod aangesloten op de audio, vind ik leuker dan cd-voor cd luisteren.

Ik wil mijn eigen muziekcollectie ook op de Sonos beluisteren. Nu kan ik natuurlijk een aparte speaker met aansluiting voor Ipod kopen, maar nu zie ik een leuke aanbieding voor een apple-tv staan en dit lijkt me eigenlijk wel wat.

Want dan kan ik ook films vanaf mijn mac op de tv kijken, toch?

Of moet ik er dan ook weer een aparte HD aan hangen of moet de mac dan altijd aan staan?
Computer says nooooo
Ik heb alleen ervaring met wat mijn zus heeft, maar ik vind het helemaal niks (en ben echt een apple fan)

Alles moet constant laden of valt tussendoor uit. en vind het een zeer onoverzichtelijk systeem om in te zoeken, ik neem aan dat je mac wel aan moet staan om er films vanaf te kijken, want het werkt via wifi.

Als ik daar zit met laptop reageert deze ook op de afstandsbediening van apple tv, dit kun je uitschakelen, maar zou wel betekenen dat je nooit beide tegelijk kunt gebruiken (bijv vriend kijkt iets via apple tv, jij wilt iets op de computer doen)

ik zou eerder voor netflix gaan.. Maar nogmaals ik heb t niet zelf.
musha, dank! Dat klinkt niet practisch, nee. Ga googlen op netflix
Computer says nooooo
Huh Musha? Je zou eerder voor Netflix gaan? Dat is totaal niet met elkaar te vergelijken, en hoe wil je je playlists afspelen op Netflix?

Ik heb wel Apple TV, en hoewel ik het op zich fijn vind, heb ik ook problemen met dat het regelmatig uitvalt. Misschien dat dat aan mijn internetverbinding ligt, maar het is tamelijk frustrerend waardoor ik geneigd ben de muziek toch maar weer op mijn laptop af te spelen.
Hier ook apple tv en ben er heel tevreden over. Ik heb er ook netflix op en werkt perfect. Heel snel, uitvallen heb ik nog geen last van gehad en reageert goed. Volgens mij kan je er ook je films van je mac op afspelen idd. En de afstandsbediening is gewoon geil
Voor je muziek en Sonos-systeem, kun je ook voor Airport gaan.
anoniem_637d22206bda6 wijzigde dit bericht op 07-02-2014 11:59
Reden: vergissing
% gewijzigd
Wij hebben ook een Apple TV, enige nadeel vind ik dat de keuze aan films niet altijd even goed is. Spijtiggenoeg nog geen Netflix hier...

Verder moet je laptop/computer ook helemaal niet aanstaan om films te kijken, Apple TV is rechtstreeks aangesloten op het internet en bedien je gewoon via remote+tv. Je kan dus gerust iets kijken via Apple TV en iets anders op je laptop hebben aanstaan.

Je kan ook wel dingen streamen vanop je laptop naar je tv-scherm via de Apple TV. Idem voor muziek.
Ik vind het heel handig Apple tv. En je kunt ook gewoon films etc. Streamen wij betalen daar helemaal niets voor. Je kunt alles naar je tv streamen en ik vind dat toch wel een uitkomst. Je hoeft er geen laptop/computer voor aan te zetten.
Hier ook apple tv met Netflix, heel tevreden. Snel en nooit uitvallen gehad.
Dus als ik het goed begrijp definieer ik dan een pad oid naar de mac of harde schijf waar films / muziek op staat en deze kunnen dan afgespeeld worden zonder dat de mac uit slaapmodus moet?

En al dat avi en divx films zijn, kan het dan ook? :Imao:
Computer says nooooo
Kan je de muziek niet met bluetooth naar de sonos sturen dan?

Ik heb ook zitten aarzelen om een verbinding tot stand te brengen tussen laptop en versterker maar er zit geen decoder (DAC) tussen en dus is het geluid erbarmelijk. Die DAC moet wel in jouw sonos zitten.
Ik heb het met een draadje gedaan trouwens via de hoofdtelefoonuitgang van de laptop. Maar ik hecht toch meer aan de heldere sound van mijn pc-speakers die lekker dichtbij en helder klinken.
Als je een heel Sonos systeem neerzet waarom neem je dan geen Spotify premium account voor je muziek!? Dan hoef je niks meer lokaal neer te zetten en kun je playlists maken zoveel je wil. Daar heb je die Apple TV dus niet voor nodig. En als je een Samsung Smart TV hebt zit Netflix daar al onder apps, en uitzending gemist ook. Dus waarom zou je dan nog een extra kastje doen?
En trouwens je kunt vanaf ipad/ipad gewoon streamen naar Sonos hoor. Doe ik vanaf mijn iPad ook (bijna nooit meer want nu Spotify )
We hebben inderdaad een spotify account. Erg leuk, maar .. Ik wil mijn eigen playlists luisteren. Bepaalde uitvoeringen van klassieke muziek, of oude langspeelplaten (meerendeel oude kindermuziek of kinderhoorspel) die ik ooit via usb heb geladen die gewoon niet te vinden zijn en nu mijn kleuterdochter met veel plezier beluistert. Ik vind het allemaal wel aardig, maar heb geen zin de halve dag in mijn telefoontje te zoeken naar een paar leuke nummers.
Computer says nooooo
Nu hebben we trouwens wel het pad gedefinieerd van de itunes library van mijn man naar de sonos, maar zodra de mac in slaapmodus gaat, kan de sonos de muziek niet vinden.

Maar begrijp ik goed dat ik in principe ook zo via wifi de films op de smart-tv moet kunnen afspelen en het eigenlijk gewoon moet kunnen dat de muziek zo naar de sonos gestreamed wordt?

-> en dat 'streamen', dat is dan dat de muziek op een (slapende) mac staat en via de iphone of ipad naar de sonos gaat ofzo?? Want op mijn iphone staat niet mijn hele muziekbibliotheek, en die wil ik ook niet op de ipad..
Computer says nooooo
Ik kijk nu, as we speak, naar een gedownloade serie via Apple TV. Ben terwijl aan het forummen. Nog nooit last gehad van "uitval" of storingen Heel tevreden. Ik gebruik het programma Beamer op m'n MacBook. Voorkomen dat je laptop reageert op de afstandsbediening is is simpel. Eén vinkje en dat staat uit.

Netflix via Apple TV werkt ook zonder problemen.
Vikki, dat klinkt fijn! Kun je die serie ook kijken als je laptop uit staat? Ik ben nl redelijk lui aangezelgd .. De macs staan 2 verdiepingen hoger in de werkkamer, tv helemaal beneden. Gaat dat nog goed denk je?
Computer says nooooo
Sorry, reageer heel laat....

Nee, als ik via Beamer kijk moet de laptop aan staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven