Batterij Samsung A32 vervangen

07-05-2025 08:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen, Sinds een aantal dagen loopt de batterij van mijn telefoon wel heel snel leeg. Is het de moeite waard om de batterij te laten vervangen of is het gewoon einde oefening. Het gaat om een Samsung A32 van ik denk 4 à 5 jaar oud.
Ik heb dat precies hetzelfde! Sinds 3 mei loopt de batterij sneller leeg. Ook een A32 van 4 jaar oud. Met Samsung contact gehad, alle tips gevolgd, niks helpt. In de nacht loopt er 40% leeg, zonder wifi/internet aan.
Geen ervaring met Samsung, maar ik heb al een aantal keren de batterij vervangen van mijn telefoon.

Zolang het besturingssysteem en de apps nog ondersteund worden de komende jaren, is het voor mij niet noodzakelijk om al een nieuwe telefoon te kopen.
Ik zou gewoon eens langs een telefoonwinkel lopen om.e vragen wat de kosten zijn. De a serie is de goedkopere serie van samsung ik weet niet of het het waard is een nieuwe batterij erin te zetten of een nieuwe telefoon te kopen die dan ook weer een jaar of 5 mee gaat.
Nanouk schreef:
07-05-2025 09:36
Ik zou gewoon eens langs een telefoonwinkel lopen om.e vragen wat de kosten zijn. De a serie is de goedkopere serie van samsung ik weet niet of het het waard is een nieuwe batterij erin te zetten of een nieuwe telefoon te kopen die dan ook weer een jaar of 5 mee gaat.
Dit. Vaak is het software wat de batterij leegtrekt. Een nieuwe batterij lost het probleem dan niet op.
Gewoon _melon met login problemen
Klopt het dat je nu op Android 13 zit? Dat zie je bij Instellingen -> Software update en dan Last update. Volgens mij gaat je telefoon dan vanaf nu ook geen nieuwe updates meer krijgen, zowel besturingssysteem als beveiliging, zie:

https://androidworld.nl/tips/wat-is-het ... w-samsung/

Mijn A52s is afgelopen week nog naar Android 14 gezet en zou vanaf nu alleen nog maar beveiligingsupdates krijgen tot het einde van dit jaar. Nou vind ik het zelf prima om mijn telefoon gewoon te blijven gebruiken tot mijn belangrijkste apps niet meer worden ondersteund, en ik heb de batterij van mijn laatste telefoon dan ook zelf vervangen.

Het is wel zo dat het zelf vervangen je niet makkelijk wordt gemaakt, hier doet iemand een A32: https://youtu.be/ksIKpMhZFdM?si=HU4yYLbHZxUDs-Ma

Weet niet of je dat leuk vindt maar het is een optie. Batterij kost €20, iFixit setje is superhandig om in huis te hebben en kost je €35. :) Anders inderdaad even bij zo'n telefoonwinkel vragen wat zij rekenen.
_melon2 schreef:
07-05-2025 10:14
Dit. Vaak is het software wat de batterij leegtrekt. Een nieuwe batterij lost het probleem dan niet op.
Het is vaak eerder je oplaadgewoonte. Je kunt een batterij het best tussen de 10% en 90% houden, en maar eens in de zoveel tijd even goed vol tot 100% opladen.

En zeker niet uren aan de oplader laten liggen terwijl hij allang op 100% zit, dat doen veel mensen maar dat sloopt een batterij totaal.
konwalia schreef:
07-05-2025 10:30
Het is vaak eerder je oplaadgewoonte. Je kunt een batterij het best tussen de 10% en 90% houden, en maar eens in de zoveel tijd even goed vol tot 100% opladen.

En zeker niet uren aan de oplader laten liggen terwijl hij allang op 100% zit, dat doen veel mensen maar dat sloopt een batterij totaal.
Dan zou je volgens mij niet het plotselinge verschil zien van de ene op de andere dag. Tot 2 mei gebruikte mijn telefoon 50-60% accu op een dag, vanaf 3 mei meer dan 100%. Ik denk dat het met de software te maken heeft, google play service gebruikt ineens het meeste batterij (alsnog max 5%). Hij loopt dus ineens leeg zonder gebruik.
Ik zou een nieuwe kopen. Sinds 13 februari 2025 is jouw telefoon end of life en krijgt deze geen security updates meer. Als je bankiert/je belangrijke mails/persoonlijke foto's op je apparaat hebt is dat risky. Als je letterlijk alleen Whatsappt en niks gevoeligs erop doet kan je er nog wel even mee door als je dat echt wil. Of je zet er een custom ROM op.
Ik heb een nieuwe gekocht. M'n oude kreeg inderdaad geen updates meer en een nieuwe batterij kostte ruim 40 euro.
Hopelijk gaat deze weer een jaar of 6 mee. Zolang wordt ie in ieder geval ondersteund.
Beter zo. :) Welke is het geworden?
Ugli schreef:
07-05-2025 16:06
Beter zo. :) Welke is het geworden?
Het is geworden de Samsung A36.
Ik had de A32. 5 jaar heeft ie het volgehouden.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven