Beeldschermprobleem laptop
maandag 1 november 2010 om 23:00
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn beeldscherm. Na een paar minuten heb ik geen beeld meer. Of het wordt zwart of er komen horizontale strepen op een donkere achtergrond.
Ventilatie lijkt in orde te zijn. Heb ook vorige week een update erop gezet van Windows Live (mail, msn etc), maar dat kan toeval zijn. Verder niet echt bijzonderheden.
Voor de volledigheid: het is een Toshiba van 13 maanden oud.
Wat kan dit zijn? Baal er flink van!
Ventilatie lijkt in orde te zijn. Heb ook vorige week een update erop gezet van Windows Live (mail, msn etc), maar dat kan toeval zijn. Verder niet echt bijzonderheden.
Voor de volledigheid: het is een Toshiba van 13 maanden oud.
Wat kan dit zijn? Baal er flink van!
maandag 1 november 2010 om 23:53
Als je software problemen gerelateerd aan Windows wilt uitsluiten dan zou je tijdens het opstarten de setup toets ingedrukt kunnen houden, dat is per laptop/bios een andere toets (kan F2 zijn, F10, meestal staat het onderaan je scherm bij het opstarten). Je komt dan in de bios. Probeer eerst 's of je daar wel beeld houdt.
Alternatief is om een linux CD distro te downloaden, en vanaf CD te booten. Dan kan je ook uitsluiten dat het een Windows probleem betreft. Als dit abracadabra is, je vindt hier een live linux CD:
http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download
Alternatief is om een linux CD distro te downloaden, en vanaf CD te booten. Dan kan je ook uitsluiten dat het een Windows probleem betreft. Als dit abracadabra is, je vindt hier een live linux CD:
http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download
dinsdag 2 november 2010 om 07:55
dinsdag 2 november 2010 om 09:12
vrijdag 5 november 2010 om 11:01
Lastig antwoorden als je geen werkende laptop thuis hebt .
- Windows Live update heb ik verwijderd, heeft niet geholpen
- Opgestart in veilige modus, viel toch uit
- Scherm vervaagt niet langzaam, het ziet er meer uit als wanneer je de antennekabel in de TV stopt, voordat hij het kanaal vindt.
- Wiebelen aan beeldscherm etc maakt geen verschil.
Ben ook bang voor grafische kaart. Dan heeft het ook geen zin om er bijv. een los beeldscherm bij te zetten denk ik?
Garantie is een heikel punt: ben er net achter gekomen dat de winkel waar ik het gekocht heb in april failliet is gegaan. Daarbij valt het ook net een maand buiten de standaard garantie.
- Windows Live update heb ik verwijderd, heeft niet geholpen
- Opgestart in veilige modus, viel toch uit
- Scherm vervaagt niet langzaam, het ziet er meer uit als wanneer je de antennekabel in de TV stopt, voordat hij het kanaal vindt.
- Wiebelen aan beeldscherm etc maakt geen verschil.
Ben ook bang voor grafische kaart. Dan heeft het ook geen zin om er bijv. een los beeldscherm bij te zetten denk ik?
Garantie is een heikel punt: ben er net achter gekomen dat de winkel waar ik het gekocht heb in april failliet is gegaan. Daarbij valt het ook net een maand buiten de standaard garantie.