Boeken lezen op ipad3 ?

01-02-2013 06:57 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ipad gehad

Nu is het zo dat ik er niks van snap. Ik doe er niks mee behalve wat spelletje. Ik ben helemaal niet gewent aan een apple dus ik heb een beetje hulp nodig !

Ik wil graag boeken lezen op de ipad. Wat heb ik hiervoor nodig ?

De vriendin van mijn broer heeft een aantal boeken naar mij gemaild in epub formaat. Dus deze boeken staan op mijn laptop. Hoe ga ik dit ooit op de ipad krijgen ?

En wat is een goede app om boeken te lezen ?
iBooks kun je ze mee lezen, staat er geloof ik al standaard op, anders even downloaden in de Appstore.

Daar kun je de epubs mee openen en gaan lezen.

Beeldscherm kun je instellen, ik lees bv veel in bed, dus heb zwarte blz met witte letters, lage helderheid.
Ja toen ik voor het eerst de appstore opende kreeg ik inderdaad een melding of ik die wou downloaden.. Maar zag er toen het nut niet zo van in haha ,

En hoe krijg ik de ipub boeken op de ipad ?
Je iPad aan pc koppelen. iTunes openen. Je ziet de naam van je iPad. Zoek het tab blad boeken, vink synchroniseren aan.

Dan bestand aan iTunes toevoegen. Voeg alle boeken toe.

Synchroniseer iPad

Succes!
Zonder oorzaak geen gevolg
Je kunt ook de epubs naar je ipadmail mailen, en dan openen met ibooks.

Of een dropbox maken, maar das misschien nog een stap te ver?

Ik heb een pesthekel aan itunes, ik gebruik dropbox voor boeken.
oo dat mailen klinkt inderdaad iets makkelijker.

Ik was al zover , dat ik niet eens itunes op me laptop had staan XD

Ik zal eens kijken wat een dropbox is

Zijn er veder nog echt must-haves voor de ipad ?
De viva-app natuurlijk! :D
Begin met itunes installeren want dat is echt het makkelijkste om dingen van je laptop naar je ipad te krijgen.

Er zijn heel veel leuke, interessante of makkelijke apps. Het ligt er maar net aan wat je met je ipad wil! Ik luister er muziek op, luister naar podcasts, lees er boeken op en de krant, heb er een tekstverwerkingsprogramma op gezet en maak er aantekeningen op zodat ik mn laptop niet mee hoef te slepen, enz enz.
Zeg maar Spijker.
Als je iBooks erop zet en je opent je mail, kan je kiezen uit 2 opties. 1 daarvan is openen in iBookstore. Daarop klikken, even wachten en klaar. Kan je je boek lezen.
De apps die ik veel gebruik (heb m'n ipad puur ter vermaak):

Viva

Facebook

Telegraaf

Ruzzle

Uitzending gemist

Rtl

Dwdd

3fm
Maak een dropbox aan, upload je boeken. Klik op een boek en je krijgt vanzelf de optie 'open met iBooks'. Als je op de link klikt kun je direct beginnen ( en help je mij aan gratis meer space)

http://db.tt/qMzlhRVj
Als je een hotmail account hebt kun je via safari je mail openen en dan de bijlagen openen met iBooks... Zo doe ik het altijd

Appeltje, eitje
Als je een iPad hebt gehad heb je hem nu niet meer...

Verder open ik gewoon de mail in safari net als blond en de boeken gaan meteen naar iBooks.
Ik snap niet echt dat als je de vraag krijgt of je iBooks wil downloaden, je niet eerst even kijkt wat het is voor je besluit dat je er het nut niet van inziet, om je dan later weer af te vragen waarom je geen boeken kan lezen. Ik lees zo vaak dat mensen de iPad lastig te besturen vinden, maar door zo eigenwijs te doen máák je 'm ook wel lastig te besturen. Er is namelijk echt niks lastigs aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het een soort luiheid vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven