Boeken lezen op Samsung tablet

04-04-2013 22:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft een Samsung tablet gekocht en wil daar graag boeken op lezen. Ze is niet geheel digibeet, maar wil wel graag wat hulp bij het uitzoeken hoe een en ander werkt, dus heb ik gezegd haar te helpen.

Nu heb ik zelf een iPad en weet ik hoe het daar op werkt. Maar hoe gaat dit het simpelst op een Samsung? Ik ga zondag naar haar toe om te zorgen dat ze kan lezen erop, maar dan is het wel handig vast een beetje te weten hoe en wat...

Welke app is handig? En hoe zet ik de boeken erop? Iemand die mij kan helpen?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
De app die ik gebruik op mijn Samsung tab is Aldiko.

Als je een epub bestand hebt kan je kiezen om Aldiko te laten openen/opslaan.

Het staat dan automatisch in je bibliotheek.

Succes en wens je moeder veel leesplezier.
Ik gebruik Moonreader Plus. Ik mail boeken naar mijn gmail en als ik de bijlagen open gaat dat automatisch via Moonreader.
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
Ik heb ook aldiko. Verder gewoon even googelen. Ik wist ook niet hoe het moest maar het luktte door een google bestand te vinden die het stap voor stap uitlegde. Vraag me alleen nu niet meer hoe ik het deed.
Ik haal boeken vanaf een site en kan ze zo downloaden en op de reader plaatsen.
ik krijg binnenkort ook een samsung tablet die ik als e-reader wil gebruiken, dus ik lees ff mee :-)

Van welke sites halen jullie je boeken en hoe duur zijn die e-boeken gemiddeld? of zijn er ook gratis boeken verkrijgbaar (zoals tijdelijk lenen bij een digitale bieb of iets dergelijks)?

Ben echt nog een nitwit op dat gebied
Ben al voorzien :-)
Bedankt voor jullie reacties!

Dus als ze de boeken via mail op haar tablet binnenhaalt worden ze automatisch in de app geopend (bv Aldiko)? En als ze de boeken via de pc op haar tablet zet, moet dat dan in een speciale map? Komen die boeken automatisch in de app te staan, of moet ze die importeren in de app?

Beetje veel vragen, is zo lastig me voor te stellen hoe het precies gaat, zonder de tablet voor mijn neus te hebben.
Ik up dit topic even.

Ik heb namelijk dezelfde vraag voor mijn Nexus 7.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Zo, mijn moeder kan lezen

Ik heb de app van dropbox op haar tablet gezet en Aldiko. Ik heb een dropbox met wat ebooks en als ze daaruit download via de app worden ze direct in Aldiko gezet, heel handig. Via de mail werkt jammer genoeg niet. Nu nog proberen via de computer een ebook erop te zetten, maar ze kan dus ook altijd een boek zelf in mijn dropbox zetten en dan daaruit downloaden naar haar tablet.
Gelukt !

Aldiko op mijn Nexus 7 gezet, en wat Engelstalige klassiekers geladen.

Waar vind ik een fatsoenlijk overzicht van Nederlandse of Franstalige klassiekers voor Android ?

Tips zijn welkom.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven