Brandalarm met WiFi

28-01-2020 06:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben voor mijn vader opzoek naar een brandalarm een melding op de telefoon geeft als er brand is, liefst op meerdere telefoons dmv een app. Ik heb de Nedis Wifi brandalarm aangeschaft maar hij verbind alleen op mijn mobiel en dan krijg ik alsnog de helft van de keren testen geen melding. Andere familieleden kunnen niet eens verbinden.

Mensen die wel goed zijn in googlen? :D Ik zoek echt iets met app, niet met een google home oid, het huis is verder a-technisch en dat mag ook zo blijven.

Budget rond 50/60, kan max tot 100.
Alle reacties Link kopieren
Wat perfect werkt is de ‘nest’ rookmelder. Maar die valt niet binnen jouw budget
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de Nest. Maar wel prijzig. Oh, en inmiddels overgenomen door Google.
Maar werkt wel prima.
mrs.lamaze wijzigde dit bericht op 28-01-2020 07:58
Reden: Toevoeging
12.50% gewijzigd
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Als er echt geen andere optie is wordt het die, maar vind 124 euro best aan de prijs dus zoek eerst wat goedkopere opties.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook de nest. Werkt heel goed
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nest.

Als je wacht tot de aanbiedingen kosten ze 90 tot 100 euro per stuk als je ze per 3 koopt.

Heb die van mij jaren geleden via markplaats gekocht. Was toen ik meen 75 euro per stuk kwijt. Werkt allemaal perfect, zeker als je hem kan koppelen aan een Nest thermostaat. Die schakelt dan de ketel uit als hij CO meet. Geeft toch een veilig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Het hoeft niet aan de thermostaat, er is geen gas in het appartement. En heb er maar eentje nodig. Marktplaats is wel een goed idee, ik ga eens snuffelen.
Alle reacties Link kopieren
Een maar? Advies is toch wel om in de woonruimte, slaapkamer en gang een rookmelder op te hangen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Eén per verdieping is (in België) sinds dit jaar verplicht. advies is meer, maar hangt ook erg af van indeling van het huis.
Wij hebben er 1 in de gang op elke verdieping (kelder, beneden, boven), deuren van slaapkamers staan (tot nu toe) altijd open, één in de ruimte waar de CV ketel hangt en één in de woonkamer.
Misschien als kind er is en met gesloten deuren boven geslapen wordt elke nacht, dat we op die 3 kamers er ook een moeten hangen.
Alle reacties Link kopieren
Het is een piepklein appartement. De oude kan naar de slaapkamer, die zonder wifi. Dan is er wel een piep daar. Het gaat om de veiligheid wbt koken en aanbranden.
Een rookmelder met wifi klinkt handig maar ik vraag me af of dat in de praktijk wel handiger is. Want dadelijk breekt er brand uit bij je internet aansluiting en dan valt je wifi dus weg. En vanaf hoe ver van huis krijg je die meldingen? En als je zo'n melding krijgt ga je dan eerst snel naar huis of bel je meteen de brandweer? Wat als het loos alarm is?
En als het voor je vader niet meer veilig of verstandig is om zelf te koken dan zou ik ervoor zorgen dat dat niet meer kan en een maaltijd service regelen als je in de familie niks kan regelen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
29-01-2020 20:06
Een rookmelder met wifi klinkt handig maar ik vraag me af of dat in de praktijk wel handiger is. Want dadelijk breekt er brand uit bij je internet aansluiting en dan valt je wifi dus weg. En vanaf hoe ver van huis krijg je die meldingen? En als je zo'n melding krijgt ga je dan eerst snel naar huis of bel je meteen de brandweer? Wat als het loos alarm is?
Goede vragen, zelf ook bij stilgestaan. Maar beter dan niets. De vorige keer dat het alarm afging is er niemand komen checken, geen buren of wat dan ook. Nu krijg ik tenminste nog een melding.

Eetservice wil hij niet, hij vind dat hij prima kan koken. Veel gedoe over gehad, dit is het compromis voor voorlopig. Tot er weer iets gebeurd. Hij kreeg vorige keer een hypo tijdens het koken. Geen brand, wel aangebrand eten en rook.
Alle reacties Link kopieren
Gelukt! Heb een nieuwe gekregen, deze doet het wel perfect.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven