camera casette overzetten naar DVD

29-11-2011 20:19 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben echt een enorme leek wat betreft aparaten dus vandaar mijn vraag aan jullie. Wij hebben nog een wat oudere video camera, waarbij je dus niet filmt op zo'n schijfje/dvdtje maar met een mini DV bandje.

Weet iemand waar ik die DV bandjes kan laten overzetten op een dvd?

Ik zit net te googlen maar ik kom er echt geen wijs uit. Althans, niet waar ik het kan laten doen.
Met een kabeltje je camera aan de computer aansluiten en zo de filmpjes uploaden. Daarna kun je zelf alles op dvd zetten.
[quote]Snoekkie schreef op 29 november 2011 @ 20:19:

Hallo,

Ik ben echt een enorme leek wat betreft aparaten dus vandaar mijn vraag aan jullie. Wij hebben nog een wat oudere video camera, waarbij je dus niet filmt op zo'n schijfje/dvdtje maar met een mini DV bandje.

Weet iemand waar ik die DV bandjes kan laten overzetten op een dvd?

inderdaad, camera via kabel aansluiten op een computer, dat kan, als je weet welke aansluitingen er op de videocamera zitten, hopelijk usb (b) of soms firewire, indien firewire, niet erg vaak gebruikt, maar dan moet je computer een zelfde aansluiting hebben

welke camera heb je?, dan zoek ik mee
Kabeltje heb ik gezien op internet, maar ik weet dan weer niet welke ik moet hebben

Het is een Sony DCR HC27E.

Ik ga ook nog even verder zoeken. Ik had inmiddels gezien dat ze het bij de Hema ook kunnen doen. 40 euro per dvd. echt niet normaal zo duur.
Kabeltje heb ik gezien op internet, maar ik weet dan weer niet welke ik moet hebben

Het is een Sony DCR HC27E.

Ik ga ook nog even verder zoeken. Ik had inmiddels gezien dat ze het bij de Hema ook kunnen doen. 40 euro per dvd. echt niet normaal zo duur.
.
.
.
Bedankt voor je antwoord nerd! Ik ga even googlen op die firewire aansluiting. Geen idee of die erop zit of hoe die eruit ziet. Ow erg he.... ik schaam me echt.

Ik heb iig wel Windows 7
De snoertjes die ik trouwens gezien had waren 40 euro. Hmm dat is dan wel vreemd als jij het over 4 euro hebt. Daar gaat dus al iets verkeerd. Bij mij dan :-)
.
.
Ok, dan weet ik idd welke aansluiting je bedoelt.

Ik ben nog aan het zoeken welke stekker juist is, ik laat het hier nog wel weten, om te checken of het de juiste is :-)

Sorry dat ik niet super snel reageer. Ben momenteel veel aan het werk en alleen met de kinderen. Dus weinig tijd om op mn gemakkie alles goed uit te pluizen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven