Chromecast

01-02-2019 12:37 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het hier goed staat maar dat hoor ik vanzelf wel.

Ik zit te overwegen om een chromecast aan mn tv te hangen. Dit voor mn Netflix, zodat ik het niet meer op mn iPad hoef te kijken. Zijn er mensen die er ook 1 hebben? Wat is jullie ervaring ermee? En waar gebruiken jullie hem nog meer voor? Ik hoor graag ervaringen...
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-02-2019 13:34
Wij gebruiken hem thuis om NPO start mee te kijken. Erg veel
Interessante documentaires en series.

En ik krijg hem ook aan de praat, dat vind ik ook wel een pluspunt :rofl:

Is het echt makkelijk aansluiten etc.? Ik moet nodig 1.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
01-02-2019 15:33
Is het echt makkelijk aansluiten etc.? Ik moet nodig 1.
.
Ontzettend makkelijk! Via de chromecast-app, 1 keer aansluiten, juiste naam geven binnen het netwerk en casten maar. Geniaal.
Alle reacties Link kopieren
Werkt dat met alle tv.s? Of moet je een smart tv of zo hebben? Heb een hele oude tv (zo'n 15 jaar, schat ik)
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
01-02-2019 15:39
Werkt dat met alle tv.s? Of moet je een smart tv of zo hebben? Heb een hele oude tv (zo'n 15 jaar, schat ik)
Je tv moet een (vrije) hdmi-aansluiting hebben, maar hoeft geen smarttv te zijn. Ik denk dat dit 15 jaar geleden al wel net op de markt was.. maar vooral even checken.
Alle reacties Link kopieren
Hier juist heel veel problemen met de Chromecast. De telefoon en de Chromecast vinden elkaar heel vaak niet, de verbinding valt vaak weg tijdens het kijken waardoor ik niet meer kan pauzeren of terugspoelen en eigen filmpjes op de telefoon spelen heel slecht en schokkerig af.

Netflix en YouTube streamen gaat meestal erg goed als de verbinding er eenmaal is, omdat dat niet via de telefoon gaat.
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zich blij met de chromecast en het werkt makkelijk, maar ook veel problemen tijdens afspelen (vooral bij netflix). Inderdaad dat tijdens het spelen de pauzeknop wegvalt, of dat ik hem niet meer kan stopzetten. Blij dat je dat herkent satchel, want heb het idee dat ik de enige ben bij wie dat is. Via laptop casten gaat trouwens wel altijd prima.
Alle reacties Link kopieren
fotoroid schreef:
01-02-2019 13:54
Gewoon deze kopen: https://www.bol.com/nl/p/google-chromec ... 099487091/
Ik heb deze idd besteld. Morgen binnen. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Echt een goede aankoop! Heb er zo veel plezier van. Wat hierboven gezegd wordt ervaar ik ook, dat het bedieningspaneel wegvalt. Maar eigenlijk hindert dat mij niet echt, zodra je de betreffende app weer opent is hij weer verbonden. Je kunt echt bijna alles streamen, zelfs je hele telefoonscherm.

Veel plezier ermee!
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
01-02-2019 15:36
.
Ontzettend makkelijk! Via de chromecast-app, 1 keer aansluiten, juiste naam geven binnen het netwerk en casten maar. Geniaal.
Thanks, moet kunnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren een chromecast aan de tv hangen. Wat een fijn ding is het zeg. Heel makkelijk te instaleren (app doet al het werk voor je) en de apps die ik heb streamt ie moeiteloos naar de tv. Bedankt iedereen voor de positieve feedbacks. Ik ga er veel plezier aan beleven ;)
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
03-02-2019 12:04
Sinds gisteren een chromecast aan de tv hangen. Wat een fijn ding is het zeg. Heel makkelijk te instaleren (app doet al het werk voor je) en de apps die ik heb streamt ie moeiteloos naar de tv. Bedankt iedereen voor de positieve feedbacks. Ik ga er veel plezier aan beleven ;)
En die app staat dan op je telefoon/tablet/laptop, niet op tv toch? Sorry, echt digibeet
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
03-02-2019 12:29
En die app staat dan op je telefoon/tablet/laptop, niet op tv toch? Sorry, echt digibeet
Klopt, je telefoon/tablet/pc is als het ware de afstandsbediening van de chromecast. App en apparaatje aan elkaar linken en de rest is in nog geen 10min gedaan. Daarna kan je Netflix/YouTube/Videoland/spotify aanzetten en aanklikken dat het via chromecast moet. Kind kan de was doen.
Ik heb sinds vandaag ook de Chromecast. Inderdaad heel handig maar ff een suffe vraag.

Ik heb nu dus Chromecast en kijk tv via NL Ziet.
Maar moet ik de Chromecast nog uitzetten via de Google Home app als ik niet meer wil kijken of gaat het uit als ik de tv uitzet?

Ik stop het programma van NLZiet door op de X te klikken en volgens mij is de NLZiet app dan toch gesloten?
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
16-06-2019 00:13
Ik heb sinds vandaag ook de Chromecast. Inderdaad heel handig maar ff een suffe vraag.

Ik heb nu dus Chromecast en kijk tv via NL Ziet.
Maar moet ik de Chromecast nog uitzetten via de Google Home app als ik niet meer wil kijken of gaat het uit als ik de tv uitzet?

Ik stop het programma van NLZiet door op de X te klikken en volgens mij is de NLZiet app dan toch gesloten?
Aangezien ik niets anders meer gebruik dan de chromecast zet ik gewoon de tv uit. Dan is ie ook ontkoppeld. Maar je kan in je NLziet app ook gewoon ontkoppelen, via het chromecast icoontje. Dan issie niet meer blauw.
Dank je. In de app is het icoontje niet meer blauw. Moet nog verder ontdekken wat ik nog meer kan met Chromecast.

Heb nu de Google assistent app ook op de telefoon. Met swipen al eerder gezien maar nooit wat mee gedaan.
Ik zie ook nu pas in hoeveel mogelijkheden Google nog meer heeft naast maps, streetview, Gmail en de agenda. Google weet straks alles van mij 😱.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven