contractverlenging = bijbetalen

05-03-2013 19:11 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

ik moet half mei mijn huidige mobiele abonnement verlengen. Ik wil dit graag doen met een nieuw toestel. Ik zit bij Tele2. Als ik een nieuwe abonnement pak krijg ik het toestel gratis, maar bij een verlening moet ik voor hetzelfde toestel 157 euro bijbetalen?

Rare klantenservice....
Dan zal het nieuwe abo wel duurder worden denk ik?
Het is niet hetzelfde abonnement, dat bestaat nl niet meer. Ik heb nu 200 belminuten, 100 smsjes en onbeperkt internet voor 30 euro per maand. De verlenging zou dan 300 belminuten en smsjes zijn met 500 mb internet, voor 30 euro per maand. En met een Sony Xperia Z.
Dan zul je nu een heel goedkoop abonnementje hebben denk ik. De toestelprijs zit in de regel altijd verwerkt in de abonnementsprijs.
Oja, die 500 mb internet zitten niet bij die prijs inbegrepen.
Dan ga je toch gewoon naar een andere aanbieder?
Je abonnement is dus goedkoper als een nieuw abonnement, bij je nieuwe zou je niet meer onbeperkt kunnen internetten, daar zitten de kosten dan in,.
Klopt, de prijzen zijn toen verhoogd. Ik heb hetzelfde met mijn abo. Als ik hetzelfde wil hebben zal ik veel duurder uitkomen nu.
Internet is fors omhoog gegaan logisch ook ze missen veel inkomsten van bellen en smsen door whats app en Skype etc.
Ik vind het zo vreemd dat ik bj een verlenging geen gratis toestel zou krijgen, en bij een nieuw abonnement wel. Qua internetverbruik zit ik nu rond 200 mb per maand.

Ik heb nu een iPhone en smsen naar een andere iPhone is gratis. Ook zit ook een nieuw Windows-toestel geen Whatsapp.
Het is vreemd maar bij een nieuw abonnement moeten ze klanten lokken en daarom zijn die abonnementen goedkoper. Daarom shop ik ook altijd voor een nieuw abonnement bij een nieuwe provider. Eerst altijd vodafone als provider en dan naar debitel met vodafone netwerk. Nu bestaat debitel niet meer en heb ik de gok gewaagd met t-mobile. Was bang dat de dekking niet zo goed zou zijn maar dat is niet het geval gelukkig. Lekker een nieuw abonnement zoeken dus!
Wat ikkeh19 zegt. Ik stap iedere keer over naar een andere provider omdat dat me meer oplevert dan verlengen.
quote:Snoopy80 schreef op 05 maart 2013 @ 19:33:

Ook zit ook een nieuw Windows-toestel geen Whatsapp.Wat bedoel je hier mee?
Ja dat is overal zo. Mijn man wisselt daarom elke 2 jaar van provider.
Bij een nieuw abonnement betaal je minder omdat ze klanten moeten trekken. Ik had precies hetzelfde bij Hi een paar jaar geleden. Vaste klanten willen ze blijkbaar niet houden.. Dus ik zou gewoon overstappen!
Je hoeft niet eens van provider te wisselen, je kan ook een nieuw Abbo bij je huidige provider afsluiten, dan kan je ook gebruik maken van de acties bij een nieuw abbo.
Het is nog veel goedkoper om dit goedkope abbonement te houden en los daarvan een nieuw toestel kopen, niet verlengen maar door laten lopen.
quote:isabon schreef op 05 maart 2013 @ 20:01:

Ja dat is overal zo. Mijn man wisselt daarom elke 2 jaar van provider.

En ik heb al járen hi (kpn). Vanwege een speciale reden, dat dan weer wel.

De truc is; even bellen met de klantenservice. Er is vaak veel meer mogelijk dan er op de site aangegeven staat.

Voor mij was de beste/goedkoopste oplossing; zelf een foon kopen en een sim only abonnement nemen. Want je betaalt je telefoon minstens 3x met zo´n contract.
Ik zou bij verlenging (T-Mobile) het dubbele gaan betalen met de nieuwe abonnementen. Had wel een nieuw toestel nodig en heb zoals Exces schrijft een los toestel gekocht en pak daarbij een sim only. 'Vroeger' loonde dat niet, tegenwoordig wel. Over twee jaar gerekend betaal ik net zoveel als nu in plaats van het dubbele als ik zou verlengen.
Je zou het trouwens eens echt goed moeten narekenen. Ik heb een sony xperia nogwat. Heb ik 180 euro voor betaald (in Duitsland). Het abonnement dat ik via de site vond was iets van 15 per maand, voor het eerste half jaar en daarna 30 euro per maand, een contract van 2 jaar.

6 x 15 (90) + 18 x 30 (540) was dus 630 euro geweest, voor abonnement met telefoon.

Nu heb ik een sim-only van 15 euro per maand, eerste 6 maanden voor de helft, 2-jarig contract, is 45 + 270 + 180 is 495 euro. Voor hetzelfde.

Nouja, niet helemaal. Want bij het contract was de telefoon een leaseapparaat dat je na 2 jaar terugstuurt. Dus je hebt hem betaald maar mag hem niet houden. De telefoon die ik nu zelf heb gekocht heeft 3 jaar garantie en is gewoon van mij.
Dit abonnement in deze vorm (aparte belbundel en aparte smsbundel, en onbeperkt internet) bestaat niet meer...

De telefoon zelf kost los 620 euro. Een simonly met 300 belminuten of smsjes kost 7 euro. Daar komt dan nog een internetbundel bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven