CV-software?

19-01-2019 08:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn CV eigenlijk altijd in Word gemaakt, maar nu ik een nieuwe laptop heb is de layout helemaal ontregeld. Ik werk in een vakgebied met lange CV's en omdat mijn CV's voor verschillende doelen steeds net iets anders moeten zijn (en ik vrij regelmatig een andere versie van mijn CV nodig heb) was ik altijd al aan het copy/pasten en dan weer de formatting aan aan het passen zodat het er verzorgd uitziet. Een beetje zonde van de tijd.

Is er zoiets als een CV management software waarin ik al mijn gegevens importeer (onder verschillende headers ofzo) en dan door die header aan te klikken dat gedeelte in een document geplakt wordt? Dat zou me een hoop knip- en plakwerk besparen. Als ik google zie ik vooral hoe je hippe templates toe kunt passen, maar dat is dus niet mijn doel. Misschien bestaat het helemaal niet, maar ik hoop eigenlijk dat ik gewoon een logisch programma over het hoofd zie.

Iemand ideeën?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik tegenwoordig LinkedIn, maar vroeger ditzelfde gedoe. Ik werkte met een soort master-CV waar alles in stond, zodat ik per situatie alleen maar moest schrappen wat irrelevant was. Niet ideaal, maar het werkte
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als je in de app-store zoekt op “CV” kom je verschillende apps tegen die mogelijk bruikbaar zijn
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het in excel staan. Per activiteit kan ik 1 of 0 aangeven en met een filter selecteer ik dan welke je wilt laten zien. Van de selectie maak ik dan pdf die ik opstuur.
Alle reacties Link kopieren
In de app vind ik voornamelijk templates. Resume Star komt wel een heel eind met verschuifbare secties, maar ik kan secties niet weg laten. Die Master CV heb ik in theorie ook (in de praktijk kwam ik dan weer dingen tegen met formatten die ik gelijk even aanpaste en dan vergat aan te passen in de Master), maar omdat ik nu (bij hetzelfde document) op kantoor iets anders zie dan op mijn laptop dacht ik dat dit hét moment was om het beter aan te pakken. Misschien niet, dus.

Excel klinkt interessant. Is het een template of heb je het zelf gemaakt? En heb je dan niet het probleem dat headers op minder fijne plaatsen staan? Ik zit nu steeds te klungelen met de line spacing, maar dat kost aardig wat tijd. Als dit geen problemen geeft is het misschien wel een oplossing.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-01-2019 09:56
Ik heb het in excel staan. Per activiteit kan ik 1 of 0 aangeven en met een filter selecteer ik dan welke je wilt laten zien. Van de selectie maak ik dan pdf die ik opstuur.
Das ècht een goede tip!
Eigenlijk ben je dus op zoek naar een template.

Ik heb er zelf een gemaakt en wijzig daarin verschillende dingen. Verder heb ik ook nog een volledig C.V. op LinkedIn staan, maar mijn vakgebied vereist ook wel een C.V. die meegestuurd wordt met de motivatie.
Alle reacties Link kopieren
Heb je die cv’s nodig voor sollicitaties of als bijlage bij offertes van je werkgever?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Een combinatie van sollicitaties, beursaanvragen en voor intern gebruik (mijn afdeling beoordeelt mij gedeeltelijk op basis van m'n CV en de afdeling wordt weer gedeeltelijk beoordeeld op basis van de CV's van de werknemers).

Beursaanvragen die niet succesvol waren moeten bijvoorbeeld in sommige gevallen wel en in andere gevallen niet erop. En soms moet een bepaald kopje hoger dan een ander kopje. De informatie onder die headers wordt ook steeds langer en sommige secties zijn langer dan een bladzijde (en het is niet de bedoeling dat dit ingekort wordt).
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-01-2019 11:08
Eigenlijk ben je dus op zoek naar een template.

Ik heb er zelf een gemaakt en wijzig daarin verschillende dingen. Verder heb ik ook nog een volledig C.V. op LinkedIn staan, maar mijn vakgebied vereist ook wel een C.V. die meegestuurd wordt met de motivatie.
Ideaal gezien iets van een software die alle informatie bevat en waarbij ik dan al naar gelang het doel van de CV op dat moment kan kiezen wat en in welke volgorde ik het geplakt wil hebben in een document. Als die software dan ook nog formatting templates heeft zou dat helemaal fijn zijn. Een utopie, zeker?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed een utopie, maar als he het mocht vinden: vertel het hier!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf cvmaker.be. Het kost je wel 6.99 per maand, maar meteen opzegbaar. Je betaalt dus eigenlijk 6.99 voor een ruim aanbod aan professionele templates. Je geeft je gegevens in en deze worden netjes op de template geplaatst. Je kan de template ook naar eigen wens aanpassen. Ik zou niet weten waarom je zelf nog zou zitten knungelen met Office.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven