Digibeet vraag, muziek afspelen thuis

15-09-2023 22:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ten eerste,
ik ben een echte digibeet, dus wees graag mild

Ik zoek "iets" om thuis muziek te streamen. Dus een playlist van bv spotify. Nu via mobliel op een speakertje.
Maar wat ik zoek is een soort van systeem waarbij je eigenlijk geen mobiel meer nodig hebt maar we muziek kunt streamen. Geen vreselijke grote boxen, maar wel redelijk geluid.
Heb je een vaste computer?
Of een laptop?
Of beide?

Ik was tevreden over de speakers van mijn laptop.
Ik zette mijn laptop op de koelkast. Op afstand van het fornuis.
Muziek aan tijdens het koken.
“Draco dormiens nunquam titillandus”. - Motto van Zweinstein
Ik heb een laptop,
maar ik zoek eigenlijk iets wat ik losstaand kan gebruiken.
Een Google home? Die kun je 1 keer koppelen met je mobiel en daarna spraakopdrachtem geven welke muziek je wil horen
Ok.

Dit zou een ideale vraag voor het FOK-forum zijn.
Dan buitelen de FOKkers over elkaar wat het beste systeem is.
“Draco dormiens nunquam titillandus”. - Motto van Zweinstein
Ik zou kijken naar iets van Google Home en als je wat meer te besteden hebt Sonos en wellicht zijn er wel meer systemen. Helemaal telefoon, tablet of pc loos zal waarschijnlijk niet gaan want je moet natuurlijk wel het systeem besturen. Loop eens gewoon een Coolblue, Mediamarkt of een andere elektronica zaak binnen voor advies. Dan weet je een beetje wat de mogelijkheden zijn en kun je vanaf daar eventueel verder zoeken naar wat nu het beste aansluit.

Zelf gebruik ik mijn tv of de boxjes die ik aan mijn mac heb hangen voor de muziek. En als ik in een andere ruimte muziek wil mijn bluetooth speaker.
Bose Home 500. Heeft 6(?) uit mijn hoofd knoppen waar je een bepaalde Spotify lijst aan kunt linken zodat je via die knoppen muziek op kunt zetten. Ik heb bijvoorbeeld mijn kerstlijst onder nummer 6 staan, dan druk ik op 6 en gaat-ie spelen. Hij heeft ook voice assistant dus ik kan ook gewoon zeggen hè Google speel nummer X van Artiest Y, alleen dat werkt best wel kak als je Google op Nederlands staat en je vraagt om een Engelse artiest of nummer. Google moet dan gaan gokken naar of je Nederlands praat of de uitspraak van een Engels woord verkracht en soms verkracht Google zelf op zijn Nederlands de Engelse artiesten naam dus dan zit je in een soort Babylonische spraakverwarring. Maar goed, de knoppen werken dus goed. Werkt uiteraard ook gewoon met tablet, laptop of telefoon.

Edit: Dit alles moet je wel instellen via de app, maar na het instellen heb je dus geen app meer nodig.
ugli wijzigde dit bericht op 15-09-2023 23:33
6.25% gewijzigd
Graze schreef:
15-09-2023 23:26
Ik zou kijken naar iets van Google Home en als je wat meer te besteden hebt Sonos en wellicht zijn er wel meer systemen. Helemaal telefoon, tablet of pc loos zal waarschijnlijk niet gaan want je moet natuurlijk wel het systeem besturen. Loop eens gewoon een Coolblue, Mediamarkt of een andere elektronica zaak binnen voor advies. Dan weet je een beetje wat de mogelijkheden zijn en kun je vanaf daar eventueel verder zoeken naar wat nu het beste aansluit.

Zelf gebruik ik mijn tv of de boxjes die ik aan mijn mac heb hangen voor de muziek. En als ik in een andere ruimte muziek wil mijn bluetooth speaker.
Het liefst krijg ik gewoon 1 goede tip, ik heb echt een hekel aan dat soort bedrijven. Vind het ook niet erg er wat aan uit te geven. Maar geen zin met een stomme verkoper te moeten praten.
En als ik google op Sonos kom ik heel veel tegen.
Wat jij zoekt is een wifi-speaker in combinatie met Spotify Connect. Die verbindt dus zelf via internet met Spotify, zonder tussenkomst van je telefoon. Ik heb een Sonos One SL en dat werkt prima. En je kunt ook alsnog via je telefoon (of ander apparaat) streamen als je dat wil.

Spotify Connect speakers streamen muziek van Spotify via je thuisnetwerk. Omdat je dus niet je smartphone als zender gebruikt, wordt zijn accu minder zwaar belast. Een ander voordeel is dat je gewoon alle functies van je telefoon kunt gebruiken zonder dat de muziek ophoudt met spelen. Je hebt een Spotify Premium abonnement nodig om gebruik te maken van de Spotify Connect functie.

https://www.coolblue.nl/draadloze-speak ... fy-connect
Ik heb de spotify app op mijn tv. Muziek komt via de soundbar. Dat werkt voor mij het simpelst.

Als ik niet alleen thuis ben dan luister ik gewoon via mijn airpods en gebruik ik de spotify app op mijn telefoon.
Craziestcatlady schreef:
15-09-2023 23:33
Het liefst krijg ik gewoon 1 goede tip, ik heb echt een hekel aan dat soort bedrijven. Vind het ook niet erg er wat aan uit te geven. Maar geen zin met een stomme verkoper te moeten praten.
Ja het is ook niet mijn favoriete bezigheid.
Kenissen hebben de Sonos One en de Sonos Play maar volgens mij is die laatste verouderd en vervangen voor een andere. Wel erg mooi geluid en ik dacht dat je er meerderen aan elkaar kan koppelen als je on meerdere ruimtes muziek wilt.
Craziestcatlady schreef:
15-09-2023 23:33
Er zijn ook nog speciaalzaken die dit soort dingen verkopen (Google: geluid speciaalzaak). Aangezien het niet makkelijk is om zoiets staande te houden in een wereld van Coolblue en mediamarkt zijn dat naar mijn ervaring vaak erg enthousiaste en klantvriendelijke types. Het zou, als je kwaliteit wil, denk ik echt de moeite lonen om daar eens heen te gaan en eea te proberen. Kan je met je digibetenvragen ook altijd terecht als je een keer vastloopt.
Met Sonos en Google geef je wel je hele privésituatie prijs en daar wordt echt iets mee gedaan waar deze bedrijven rijk van worden (verkocht). Als je daar willens en wetens geen bezwaar tegen hebt zou ik dat doen. Sonos heeft een kwalitatief redelijk geluid. Ik zou dan eerst gaan luisteren in Mediamarkt of zo.
Dan moet het maar zoals het kan
Als je een tv hebt heb je ook radiozenders. Kwestie van op het goede kanaal zetten en klaar. Supermooi geluid. Wil je dat naar een ander kamer dan koop je een boxje van een of twee tientjes (of iets duurder; in elke prijscategorie zijn er hoogvliegers en miskopen) en dan neem je een lang snoer met twee earphone pluggen eraan (mannetjes) en je verbindt ze met elkaar. Wil je verlengen dan moet er een vrouwtje tussen.

Vermoedelijk kan je ook je tv ertoe brengen om een bluetooth signaal uit te zenden en dat kan je draadloos opvangen met elk supergoedkoop boxje. Binnen een bepaalde afstand, dat wel.
Dan moet het maar zoals het kan
Heb je een smart tv? Dan gewoon de spotify app op je tv installeren en een JBL draadloze box gebruiken. Bijvoorbeeld de JBL charge, dat is niet zo’n dure maar prima box.
Am Yisrael Chai!
Gewoon een vraagje: waarom wil je muziek afspelen zonder je mobiel? Wat is het voordeel daarvan? Jij bent toch bijna altijd in je huis of auto waar je mobiel dan ook is? Even op je mobiel de muziek aanzetten en klaar.
Sonos hoor ik wisselende dingen van.
tv-icoon schreef:
16-09-2023 06:45
Met Sonos en Google geef je wel je hele privésituatie prijs en daar wordt echt iets mee gedaan waar deze bedrijven rijk van worden (verkocht). Als je daar willens en wetens geen bezwaar tegen hebt zou ik dat doen.

Bij die dingen wel even in de gaten houden of er een microfoon in zit, inderdaad. Ik heb daarom bewust die Sonos One SL gekocht (SL staat voor speechless), daar zit geen microfoon in en is dus niets meer dan een speaker met wifi. De gewone Sonos One heeft spraakherkenning en die luistert dus de hele dag mee.
PurpleMauve schreef:
15-09-2023 23:01
Een Google home? Die kun je 1 keer koppelen met je mobiel en daarna spraakopdrachtem geven welke muziek je wil horen
Ik snap je, TO.

Ik zou willen dat mensen gewoon muziek kunnen luisteren zonder dat (mijn) mobiel in de buurt moet zijn. Lijkt mij fijn dat de radio zélf kan verbinden met Spotify etc. Ik heb geen tv.
RikM schreef:
15-09-2023 23:43
Wat jij zoekt is een wifi-speaker in combinatie met Spotify Connect. Die verbindt dus zelf via internet met Spotify, zonder tussenkomst van je telefoon. Ik heb een Sonos One SL en dat werkt prima. En je kunt ook alsnog via je telefoon (of ander apparaat) streamen als je dat wil.

Spotify Connect speakers streamen muziek van Spotify via je thuisnetwerk. Omdat je dus niet je smartphone als zender gebruikt, wordt zijn accu minder zwaar belast. Een ander voordeel is dat je gewoon alle functies van je telefoon kunt gebruiken zonder dat de muziek ophoudt met spelen. Je hebt een Spotify Premium abonnement nodig om gebruik te maken van de Spotify Connect functie.

Dit lijkt goed!
Rond de 1000 euro zou ik gaan voor KEF LSX II. Zijn scheetjes om te zien en in veel kleuren te krijgen.
It won't stop until you wise up
RikM schreef:
15-09-2023 23:43

Maar de bediening is dan wel erg beperkt. Je kunt (volgens mij) niet zoeken naar playlists. Ik heb ook een speaker met Spotify Connect, maar ik heb alleen 6 voorkeuzeknoppen. Daar kun je een playlist aan hangen, maar dat is het wel. Eigenlijk heb je altijd nog je telefoon nodig.

Als het probleem is dat je telefoon niet altijd in de buurt is, zou ik een goedkoop telefoontje zonder abonnement kopen (of misschien heb je nog een oude telefoon) die fungeert als afstandsbediening.
nerdopviva schreef:
16-09-2023 11:26
Maar de bediening is dan wel erg beperkt. Je kunt (volgens mij) niet zoeken naar playlists. Ik heb ook een speaker met Spotify Connect, maar ik heb alleen 6 voorkeuzeknoppen. Daar kun je een playlist aan hangen, maar dat is het wel. Eigenlijk heb je altijd nog je telefoon nodig.

Klopt, je telefoon (of tablet, of pc) fungeert zeg maar als afstandsbediening. Maar het streamen gaat rechtstreeks via wifi, dus je hebt je telefoon niet voortdurend nodig. Volgens mij is dat wat TO zoekt. De verbinding is ook beter omdat het wifi is en niet Bluetooth.
tv-icoon schreef:
16-09-2023 07:07
Als je een tv hebt heb je ook radiozenders. Kwestie van op het goede kanaal zetten en klaar. Supermooi geluid. Wil je dat naar een ander kamer dan koop je een boxje van een of twee tientjes (of iets duurder; in elke prijscategorie zijn er hoogvliegers en miskopen) en dan neem je een lang snoer met twee earphone pluggen eraan (mannetjes) en je verbindt ze met elkaar. Wil je verlengen dan moet er een vrouwtje tussen.

Vermoedelijk kan je ook je tv ertoe brengen om een bluetooth signaal uit te zenden en dat kan je draadloos opvangen met elk supergoedkoop boxje. Binnen een bepaalde afstand, dat wel.
Wat hebben radiozenders met Spotify te maken?
Pioen00 schreef:
16-09-2023 10:09
Gewoon een vraagje: waarom wil je muziek afspelen zonder je mobiel? Wat is het voordeel daarvan? Jij bent toch bijna altijd in je huis of auto waar je mobiel dan ook is? Even op je mobiel de muziek aanzetten en klaar.
Sonos hoor ik wisselende dingen van.
Precies, bijna altijd.

Ik wil mijn mobiel hier gewoon niet voor nodig hebben.
Of dat de muziek van kond A stopt omdat ik gebeld wordt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven