Digitaal handgeschreven notitieblok

18-09-2021 16:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een apparaatje waarmee je (handgeschreven) aantekeningen maakt en dat die dan opslagen worden in de cloud. Voor mijn werk schrijf ik namelijk aardig wat en al die aparte notitieboekjes nemen alleen maar plaats in (en liggen nooit waar je denkt dat ze liggen). Ik wil dus niet hoeven typen, maar echt met een stylus (of andere pen) schrijven. En het liefst dat je dan op een knopje drukt en dat het dan allemaal automatisch geregeld wordt zonder aan je laptop te schakelen. Bestaat dit? Volgens mij is het ooit in een topic voorbij gekomen hier, maar ja, de zoekfunctie is nog steeds op sabbatical.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Zo'n beetje elke smartphone of tablet kan dit toch, lijkt me? Eventueel met een app die de geschreven tekst omzet naar getypte (OCR).
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-09-2021 16:03
Zo'n beetje elke smartphone of tablet kan dit toch, lijkt me? Eventueel met een app die de geschreven tekst omzet naar getypte (OCR).
Handgeschreven aantekeningen maken, ja? Daar lijkt een telefoon me toch echt te klein voor? Op een iPad kan het natuurlijk wel, maar lijkt me niet de meeste voor de hand liggende keuze. Een beetje overkill zeg maar.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Remarkable? https://remarkable.com/
Je hebt ook iPad Mini's hè. Die zijn heel handzaam en volgens mij juist daarvoor bedoeld.
Alle reacties Link kopieren
Rocketbook?
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
LeslieKnope schreef:
18-09-2021 16:07
Remarkable? https://remarkable.com/

Deze. Toevallig gisteren gezien bij een collega, Remarkable2.
Superhandig ding, ik wil 'm ook. Kost wel rond de 400 euro ofzo.
LeslieKnope schreef:
18-09-2021 16:07
Remarkable? https://remarkable.com/

Oeh, nice. Hebbon!
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
18-09-2021 16:16
Deze. Toevallig gisteren gezien bij een collega, Remarkable2.
Superhandig ding, ik wil 'm ook. Kost wel rond de 400 euro ofzo.
Dan zou ik gewoon een nieuwe iPad kopen. Ben je ongeveer net zo duur uit, en heb je de rest van de functies ook. De iPencil is echt heel erg prima om mee te schrijven/tekenen.
Alle reacties Link kopieren
Jaaa! Ooit heb ik een iPad en stylus gekocht, maar echt handig werkte dat niet. En een tablet gebruik ik eigenlijk verder niet.

De Remarkable lijkt precies wat ik wil. Of de Rocketbook. Die is wat betaalbaarder, maar dan zit je dus steeds foto's te maken en mezelf kennende gaat dat een week goed en daarna niet meer.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de remarkable2 en ben er heel blij mee. Schrijft gewoon zoals op papier. En heb allemaal mappen op het apparaat waardoor het heel overzichtelijk is. Nooit meer 10 notitieboeken doorpluizen om aantekeningen terug te vinden 😊
Alle reacties Link kopieren
zeeduivel schreef:
18-09-2021 16:26
Ik heb de remarkable2 en ben er heel blij mee. Schrijft gewoon zoals op papier. En heb allemaal mappen op het apparaat waardoor het heel overzichtelijk is. Nooit meer 10 notitieboeken doorpluizen om aantekeningen terug te vinden 😊
Dat lijkt me inderdaad ook fijn. Dat je je aantekeningen meteen bij het juiste project kunt opslaan. Hoe werkt het als je meer dan een bladzijde aan aantekeningen hebt? Kun je dan ook digitaal een pagina omslaan?
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Daffodil schreef:
18-09-2021 16:35
Dat lijkt me inderdaad ook fijn. Dat je je aantekeningen meteen bij het juiste project kunt opslaan. Hoe werkt het als je meer dan een bladzijde aan aantekeningen hebt? Kun je dan ook digitaal een pagina omslaan?
Ja, dat werkt hetzelfde als met een e-reader. En je hebt keuze uit allerlei soorten ‘papier’. Lijntjes, geruit, wit, er zijn veel opties. En je kan ook PDF bestanden downloaden en er aantekeningen op maken. Vind ik zelf ook een fijne functie.
Alle reacties Link kopieren
zeeduivel schreef:
18-09-2021 16:47
Ja, dat werkt hetzelfde als met een e-reader. En je hebt keuze uit allerlei soorten ‘papier’. Lijntjes, geruit, wit, er zijn veel opties. En je kan ook PDF bestanden downloaden en er aantekeningen op maken. Vind ik zelf ook een fijne functie.
Klinkt top! Alleen die prijs is jammer. Zit je met folio en pen al zo aan de 550-600 euro.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Daffodil schreef:
18-09-2021 16:54
Klinkt top! Alleen die prijs is jammer. Zit je met folio en pen al zo aan de 550-600 euro.
Ik heb er ook een aantal maanden over gedaan om de beslissing te nemen. Maar heb het mezelf toch gegund naar aanleiding van een nieuwe functie. En op een zeker moment vergeet je de prijs weer 😉
Moet je het zelf betalen? Aangezien je schrijft dat het voor je werk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hier de iPad Air 4 voor met Goodnotes. Je kan meerdere notitieboekjes aanmaken, synct naar iCloud, als je het papier gevoel wil hebben plak je er een Paperlike screenprotector op. Apple Pencil 2 plakt magnetisch aan de iPad vast en laadt zo ook op. De iPad mini...7? Komt binnen kort uit, die werkt ook met Apple Pencil 2 voor als je een kleinere oplossing wil.
Alle reacties Link kopieren
Remarkable
Alle reacties Link kopieren
Oh, hier denk ik ook over na.
Is de remarkable alleen online te koop of ook in een winkel te zien?
Ik zou het wel eerst eens willen zien en uitproberen voordat ik het koop.

En kun je ook terug bladeren, net zoals je in een notitie blok kunt?
En is het te synchroniseren met Microsoft 365 (sharepoint en One drive)?
Alle reacties Link kopieren
eiram schreef:
20-09-2021 16:24
Oh, hier denk ik ook over na.
Is de remarkable alleen online te koop of ook in een winkel te zien?
Ik zou het wel eerst eens willen zien en uitproberen voordat ik het koop.

En kun je ook terug bladeren, net zoals je in een notitie blok kunt?
En is het te synchroniseren met Microsoft 365 (sharepoint en One drive)?
Volgens mij kan hij alleen maar vanuit hun webshop besteld worden, helaas.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-09-2021 17:14
Moet je het zelf betalen? Aangezien je schrijft dat het voor je werk is.
Ja, dat wel. Daar is bij ons geen budget voor.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje een iPad pro gebruikt (die had ik ook om te tekenen), maar voor mij is het toch niet hetzelfde als pen en papier. Mss ben ik wel een beetje een freak op dat gebied. Ik heb nu een groot alles-in-een notitieboek, met stickers als tabjes, van bureau snippers (https://www.bol.com/nl/nl/p/snippers-no ... oductTitle
Ben nu op de helft en nog steeds erg tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Maar dat is toch niet digitaal?
Daffodil schreef:
21-09-2021 21:58
Ja, dat wel. Daar is bij ons geen budget voor.

Hmm, daar zou ik dus niet heel happig op zijn, dat er bedrijfsinformatie wordt opgeslagen op een privé-apparaat. Maar goed, dat is meer een onderwerp voor Geld & Recht.
Alle reacties Link kopieren
Bubbel° schreef:
23-09-2021 20:26
Maar dat is toch niet digitaal?
Klopt, ik kon er toch niet aan wennen🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven