Email van werk lezen

09-07-2008 16:35 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Weet iemand hoe je je mail (Outlook) van je werk thuis kunt lezen?
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt, vanuit thuis inloggen op het computernetwerk van je werk? Volgens mij kan dat om veiligheidsredenen niet zomaar. De simpelste manier is om emails (te laten) doorsturen naar je eigen emailadres thuis.
Wij hebben daar een token voor.

Via extranet kun je met je gebruikersnaam en de code die de token geeft inloggen en je mail bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Niet toevallig via vpn1.naam bedrijf.nl???



Anders: geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel mail via webmail lezen van je provider?
Alle reacties Link kopieren
Tja, het moet inderdaad via intranet kunnen, maar geen idee hoe ik daar vanaf hier op kom, want het is natuurlijk geen openbare webpagina...
Alle reacties Link kopieren
Sorry, provider moet werkgever zijn. Ik kan via 'webmail' van mijn werk het inlezen. Als ik op de site van mijn werkgever ga staan (alhoewel ik inmiddels directe link heb) dan kan ik inloggen voor medewerkers en kom ik in intranet terecht. Ik moet dan hetzelfde intikken als dat ik op mijn werk inlog. Ik moet alleen aanvinken of ik op een openbare (bijv. bieb) of privecomputer zit.
Alle reacties Link kopieren
Kan je anders niet beter je collega's / werkgever / chef vragen hoe dat moet?



Ik moet ook inloggen met een token, maar volgens mij kan het bij ons ook door naar een bepaalde website te gaan iets van http://webmail.naamwerkgever.nl ofzo
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik kan het gaan vragen als ik er weer ben, maar heb het eigenlijk één dezer dagen nodig, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij dat je bij ons aan het verkeerde adres bent, je moet even bij jouw afdeling automatisering informeren.

Bij ons is het https en dan bedrijfsnaam en dan inloggen zoals je op je werk ook doet maar dit zal bij een andere werkgever weer anders kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hm, shit, jammer. Kon het proberen :)
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer dat je leidinggevende en collega's geen telefoon hebben!
Alle reacties Link kopieren
Beetje flauw om ze daarvoor te bellen, toch?
Alle reacties Link kopieren
bij ons is het



https://webmail.naambedrijf/exchange/



naam bedrijf komt ook zo voor in mijn mail nl:annedaisymay@naambedrijf.nl en in de webite nl www.naambedrijf.nl



daarna moeten we inloggen op dezelfde wijze als we dit op het netwerk doen.



succes
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Het onderwerp is belangrijk genoeg om er een topic over te openen maar niet belangrijk genoeg om je collega even over te bellen?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Wuiles.



Bedankt Annie!
Alle reacties Link kopieren
lelie is het inmiddels gelukt?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Hm nee, heb wel een adres van iemand die het wist, maar het werkt niet. Knudde dus!
Alle reacties Link kopieren
Balen... Morgen even op het werk de link vragen van iemand van ICT. Ik heb dit naar in een mailtje naar mijn eigen mail gestuurd zo kan ik overal makkelijk inloggen op mijn werkmail. Tegenwoordig kan ik ook op mijn telefoon mailen dus ik gebruik het niet meer zo vaak meer.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Alle reacties Link kopieren
Ladies,

Je werkmail lezen in huis is niet zo vanzelfsprekend als het klinkt.

Ten eerste moet er een mogelijkheid bestaan, hetzij bv via de Webchange mogelijkheid die ADM noemde, hetzij via het extern inloggen via een portal op intranet, hetzij via rechtstreeks inloggen op de server.

Ten tweede moet je ook nog eens als gebruiker geautoriseerd zijn om in te mogen loggen. Van buiten komen is nl potentieel gevaarlijk, en bij veel bedrijven moet je vantevoren op papier verklaren dat je je daarvan bewust bent en dat jouw pc beveiligd is. Allemaal onderdeel van het informatie-protocol.



Beter gaat Lelie1 eerst na of haar werk die mogelijkheid biedt en of zij daar wel gebruik van mag maken.
Ik sluit me aan bij Tia Dalma, het is niet vanzelfsprekend en over het algemeen moet er eerst toestemming voor gegeven worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet zeker dat het mogelijk is, dat is het probleem niet. Helaas opent de link niet die ik door kreeg, dus zal ik moeten wachten tot ik werk om het nader uit te zoeken..

Bedankt in elk geval.
Nou, er zijn verschillende manieren hoor.

Ons bedrijf heeft een eigen domein, en gaat als volgt..in Outlook instellen:



Naam

E-mailadres



Gebruiksnaam, ww



Inkomende server: pop.onsbedrijf.nl

Uitgaande server: smtp.onsbedrijf.nl óf mail.onsbedrijf.nl



Makkelijk...toch? :)
Alle reacties Link kopieren
Best makkelijk Xander... als je bedrijf idd pop3 ondersteunt!

Willen ze bij ons niet dus is het afgeschermd en hebben wij de beschikking over MS Outlook Web Acces. Blegh....
Inderdaad Tia! Ik werk dan ook bij een klein bedrijfje, en mail is daar niet zo'n issue.



Kortom, ik kan mijn mail van 't werk thuis lezen én vanaf thuis verzenden.



En Lelie....succes meid! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven