Epub openen met Calibre
vrijdag 1 februari 2013 om 14:29
Ik heb het programma Calibre gedownload om epubs mee te openen.
Echter, zodra ik een epub open in de verkenner, dan wordt Calibre opgestart en krijg ik de melding dat hij het boek al heeft
Dat klopt, maar ik wil hem alleen openen en niet toevoegen.
Wellicht heb ik toch Adobe Digital nodig om te openen in de verkenner, maar was in de veronderstelling dat alleen Calibre ook zou volstaan.
Hoor graag jullie reacties! Bedankt alvast.
Echter, zodra ik een epub open in de verkenner, dan wordt Calibre opgestart en krijg ik de melding dat hij het boek al heeft
Dat klopt, maar ik wil hem alleen openen en niet toevoegen.
Wellicht heb ik toch Adobe Digital nodig om te openen in de verkenner, maar was in de veronderstelling dat alleen Calibre ook zou volstaan.
Hoor graag jullie reacties! Bedankt alvast.
vrijdag 1 februari 2013 om 14:39
Ik heb als viewer "FBreader" Calibre is de bibliotheek, niet de viewer.
FBreader ofzo downloaden, een epub in verkenner (OF IN CALIBRe, !) openen met "openen met" (rechtsklik), en dan de nieuwe viewer selecteren.
Je opent/zoekt boeken vanuit calibre. En je beheert ook je device , je ereader ermee. (allemaal gratis, open source!)
FBreader ofzo downloaden, een epub in verkenner (OF IN CALIBRe, !) openen met "openen met" (rechtsklik), en dan de nieuwe viewer selecteren.
Je opent/zoekt boeken vanuit calibre. En je beheert ook je device , je ereader ermee. (allemaal gratis, open source!)
vrijdag 1 februari 2013 om 17:51
@ravel: klopt, maar ik wilde het vanuit de verkenner kunnen openen. Inmiddels na lang zoeken ben ik eruit. Als je calibre hebt gedowload dan wordt ook het progamma E-vieuwer gedowload. Als je via de verkenner dan het epub bestand opent, opent ie hem wel direct vanuit Calibre, zonder dat je eerst zelf Calibre moet openen. openen 
Hartstikke bedankt in ieder geval.
Hartstikke bedankt in ieder geval.