Ereader met of zonder kobo

06-05-2023 09:58 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,

Ik ben me aan het oriënteren op een Ereader. Maar ik twijfel of ik er een moet aanschaffen die geschikt is voor kobo. Ik had verwacht dat je op elke Ereader wel een kobo abonnement kon aanschaffen, maar je moet daar dus een andere Ereader voor hebben.

Wat hebben jullie; wel of niet geschikt voor kobo? En hoe bevalt het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Absoluut met Kobo. Dat is zó makkelijk. Je gooit een boek in je winkelwagen en hup, hij staat op je ereader. Ik zou niet meer zonder willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, alleen op een Kobo e-reader kun je een Kobo-abonnement afsluiten ;)

Ik ben inmiddels aan m'n derde Kobo (niet omdat ze stuk gingen, maar omdat ik een grotere wilde). Ik zou echt niks anders willen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké, jullie zijn enthousiast dus😃
Kun je ook via een andere manier boeken op je kobo Ereader krijgen of echt alleen via dat abonnement?
En zeggen jullie ook wel eens tussentijds op? Ik lees namelijk ook wel tijden niet en dan is zo’n abonnement wel een beetje jammer van het geld..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Kobo ereader, fijn ding. Is mijn tweede Kobo ook al.

Maar geen Kobo abonnement. Geen behoefte aan.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Ik ben ook pro-Kobo. Je kunt er ook andere boeken op zetten, het hoeft niet via een abonnement. Dat abonnement kun je inderdaad wel opzeggen als je een tijdje niet leest. Je kunt dan alleen niet meer bij de boeken die je al gedownload had. Dus je kunt niet een heleboel boeken downloaden en dan opzeggen en alles gaan lezen en zo geld proberen te besparen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zet boeken er gewoon op via een kabeltje van mijn laptop naar de ereader.
Kopiëren plakken, klaar.


Af en toe een poosje Bookchoice abo. Voordelig en leuk.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
06-05-2023 10:23
Ik heb een Kobo ereader, fijn ding. Is mijn tweede Kobo ook al.

Maar geen Kobo abonnement. Geen behoefte aan.
Dit.
Kobo is ook zonder Kobo Plus een merk met prettige en degelijke ereaders. Je kunt er natuurlijk ook gewoon via je pc of bijvoorbeeld de Online Bibliotheek boeken op zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ongeveer 10 jaar me Kobo e-reader en ben er nog steeds blij mee.

Tijdens vakanties zijn ik het Kobo abonnement aan en daarna weer uit. Het is af en toe even kijken waar dat ook al weer gedaan moet worden.

Ik heb een oudje, dus misschien gaat het tegenwoordig anders, maar ik kan er ook boeken opzetten via een kabel en mijn laptop. Ik vind dat veel te veel gedoe. Dus als ik tussen de vakanties door iets lees doe ik dat meestal via mijn iPad. Leest niet zo fijn en het scherm is te groot, maar het kan wel. Dan haal ik mijn boeken bij de online bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelaar schreef:
06-05-2023 10:24
Ik ben ook pro-Kobo. Je kunt er ook andere boeken op zetten, het hoeft niet via een abonnement. Dat abonnement kun je inderdaad wel opzeggen als je een tijdje niet leest. Je kunt dan alleen niet meer bij de boeken die je al gedownload had. Dus je kunt niet een heleboel boeken downloaden en dan opzeggen en alles gaan lezen en zo geld proberen te besparen.
Had ook niet verwacht dat dat zou kunnen, want dat kan dan ook niet uit voor zo’n aanbieder
Alle reacties Link kopieren Quote
PoesmetLaarzen schreef:
06-05-2023 10:25
Ik zet boeken er gewoon op via een kabeltje van mijn laptop naar de ereader.
Kopiëren plakken, klaar.


Af en toe een poosje Bookchoice abo. Voordelig en leuk.
Dat gaat dus vrij makkelijk. Goed om te weten
Alle reacties Link kopieren Quote
En welk formaat hebben jullie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, je kan er e-boeken die je al hebt gewoon idd met een kabeltje opzetten!

Ik heb de Forma en mijn man heeft de Elipse, maar die laatste is echt héél groot (en dus duur) maar voor hem wel echt het geld waard gelukkig :)
(en met btw korting, en nog wat vvv bonnen uiteindelijk dan nog wel betaalbaar).

Allebei met bookcover overigens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net mijn 3e kobo e-reader met twee maanden gratis kobo plus. Vind het niks. Lastig zoeken en onoverzichtelijk. En duur ook, 10 euro p.m.

Vind de digitale bibliotheek veel makkelijker zoeken en is goedkoper. Abonnement op de bieb is nog geen 60 euro per jaar en dan voor gewone boeken, e- books en luisterboeken.

De e- reader is wel fijn maar heb nooit andere merken dan Kobo gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik gebruik Calibre (soort digitale bibliotheek) om boeken op mijn E-reader te zetten, ik heb ook een Kobo. Ik schaf boeken aan via Bol.com en dan staan ze direct op mijn e-reader. HEt kan ook gewoon met een kaveltje en dan via verkenner/finder. Ik vind dat zelf niet zo handig, ik heb dus calibre en kan daar ook van alles mee, oa. bijhouden wat ik allemaal gelezen heb. Is een gratis programma, kan op Mac en Windows.

Verder kan je adobe editions gebruiken (vind ik een rot programma) om boeken erop te zetten.

Ik kan niet zonder mijn e-reader, ideaal op vakantie. Ik mis wel het gevoel van een papieren boek .. maar de ruimte ontbreekt in mijn huis om mooie boekenkasten te hebben. Ik zet dan kobo plus abonnement aan, 30 dagen gratis en dan weer uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien heb ik een maandagochtendexemplaar maar ik ben niet zo te spreken over mijn Kobo Forma met abonnement. Ik heb hem nu drie jaar en lees héél erg veel. De batterij is inmiddels bagger, hij loopt heel regelmatig vast, er verdwijnen met grote regelmaat boeken die ik op mijn verlanglijst heb gezet van mijn verlanglijst, ik krijg heel vaak de melding dat ik geen WiFi-verbinding heb terwijl dat wel zo is en de ereader dat ook aangeeft en als ik een “lees met Kobo-plus”-boek op mijn verlanglijst zet komt het vaak voor dat dat boek op mijn verlanglijst als niet gratis staat. Dan moet ik hem van mijn verlanglijst halen en weer opnieuw er op zetten, óf hij staat op mijn verlanglijst niet als “lees met Kobo-plus”, maar als ik door de categorieën blader wél.
Vanwege de batterij en bovenstaande (hij is nu in een paar uurtjes leeg als ik lees en het komt ook vaak voor dat ik hem s’avonds vol weg leg en hij ‘s ochtends helemaal leeg is) wil ik eigenlijk het nieuwste model, maar die is flink aan de prijs dus ik vraag me af of het dat wel waard is.
lafleurnoire wijzigde dit bericht op 06-05-2023 11:29
0.28% gewijzigd
E-reader met kobo. Aan jou of je ook een kobo-abo wilt afsluiten. Het zijn goede e-readers en mocht je wel kobo=abo willen, dan kan dat altijd.

Ik lees voornamelijk via de onlinebibliotheek en boeken die ik via vrienden en collega's als e-book krijg.
Ik heb een oudje, een KOBO aura H2O, editie 2. Mijn dochter heeft een KOBO klara, maar die vind ik echt te klein.
Alle reacties Link kopieren Quote
MissJodi_F schreef:
06-05-2023 10:36
En welk formaat hebben jullie?

Ik heb de Kobo Nia (de goedkoopste Kobo)

6 inch.

https://www.bol.com/nl/nl/p/kobo-nia-e- ... gJEdPD_BwE
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik download gratis boeken, dus heb geen kobo of ander abonnement. Ik heb een pocketbook ereader en kan bestanden er gewoon via WiFi heen mailen en opslaan. Hoef hem niet eens aan de computer te hangen met een kabel.
Kobo Clara is ook 6 inch: 110 x 159,6 x 8,35 mm
Kobo Aura H2O is 6.8 inch: 129 x 172 x 8.8 mm.

Ik vind mijn Aura prettiger lezen dan de Clara. Maar ik denk ook dat het ook maar net is wat je gewend bent. Ik kwam van een Sony die hetzelfde formaat had als mijn huidige Aura.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees op mijn telefoon, maar als ik een e-reader zou aanschaffen, dan zeker eentje die geschikt is voor Kobo. Ik lees de meeste boeken via mijn Kobo Plus abonnement en wat ik koop, koop ik ook via Bol.com zodat ik het in die app kan lezen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelaar schreef:
06-05-2023 10:24
Ik ben ook pro-Kobo. Je kunt er ook andere boeken op zetten, het hoeft niet via een abonnement. Dat abonnement kun je inderdaad wel opzeggen als je een tijdje niet leest. Je kunt dan alleen niet meer bij de boeken die je al gedownload had. Dus je kunt niet een heleboel boeken downloaden en dan opzeggen en alles gaan lezen en zo geld proberen te besparen.
Op zich ook wel logisch natuurlijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFleurNoire schreef:
06-05-2023 11:11
Misschien heb ik een maandagochtendexemplaar maar ik ben niet zo te spreken over mijn Kobo Forma met abonnement. Ik heb hem nu drie jaar en lees héél erg veel. De batterij is inmiddels bagger, hij loopt heel regelmatig vast, er verdwijnen met grote regelmaat boeken die ik op mijn verlanglijst heb gezet van mijn verlanglijst, ik krijg heel vaak de melding dat ik geen WiFi-verbinding heb terwijl dat wel zo is en de ereader dat ook aangeeft en als ik een “lees met Kobo-plus”-boek op mijn verlanglijst zet komt het vaak voor dat dat boek op mijn verlanglijst als niet gratis staat. Dan moet ik hem van mijn verlanglijst halen en weer opnieuw er op zetten, óf hij staat op mijn verlanglijst niet als “lees met Kobo-plus”, maar als ik door de categorieën blader wél.
Vanwege de batterij en bovenstaande (hij is nu in een paar uurtjes leeg als ik lees en het komt ook vaak voor dat ik hem s’avonds vol weg leg en hij ‘s ochtends helemaal leeg is) wil ik eigenlijk het nieuwste model, maar die is flink aan de prijs dus ik vraag me af of het dat wel waard is.
Ik denk dat je batterij wellicht snel leeg loopt, omdat ie regelmatig naar WIFI moet zoeken? Als je eens probeert de WIFI gewoon helemaal uit te zetten totdat je de wifi echt nodig hebt? In ieder geval makkelijk om te proberen, toch?

Ik had een paar jaar terug ook een Kobo die steeds vastliep en crashte. Toen in de garantie omgeruild, maar ook dat exemplaar deed dat. Toen ik een derde omruiling kreeg, bleef het goed gaan :)
Dat wat jij zegt met gratis in je abo en dan ineens weer niet, heb ik ook wel eens gezien ja. Geen idee waar dat aan ligt, maar dat zit m iig in de Kobo bieb, en niet per se in je apparaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
06-05-2023 11:36
Op zich ook wel logisch natuurlijk.

Bookchoice werkt wat dat betreft fijner vind ik. Daar kun je iedere maand 8 boeken downloaden (niet kiezen, er zijn er maar 8 iedere maand)
En die zijn dan van jou.
Ook als je de maand erop geen abo meer hebt.

En het leuke van niet kunnen kiezen vind ik is dat je ook eens een ander genre leest. Heb al verrassend leuke/mooie/bijzondere boeken gelezen die ik anders nooit zelf uitgezocht zou hebben.

https://www.bookchoice.com/ (€3.99 of €4,99 per maand)
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven