Ergerlijke facebookberichten deel 4
maandag 7 november 2016 om 09:35
quote:tove82 schreef op 01 november 2016 @ 18:00:
[...] De rest is Halloween (hoeveel plaatjes van verkleed grut kan een mens nog verdragen?), Clinton vs Trump en - gaap - allerlei klimaattoestanden...
Die docu van Leonardo DiCaprio is uit-ge-breid gedeeld door heel veel van mijn vrienden, met begeleidende teksen als "Must See!" en "Zo kan het niet langer!".
En dat zijn dan allemaal van die types die 3x per jaar naar een zonnig oord vliegen, kilo's vlees eten en al voor een pak melk de auto pakken. Ik zet er dan ook iedere keer vriendelijk onder: 'een betere wereld begint bij jezelf' met een linkje naar de website van MilieuCentraal erbij.
[...] De rest is Halloween (hoeveel plaatjes van verkleed grut kan een mens nog verdragen?), Clinton vs Trump en - gaap - allerlei klimaattoestanden...
Die docu van Leonardo DiCaprio is uit-ge-breid gedeeld door heel veel van mijn vrienden, met begeleidende teksen als "Must See!" en "Zo kan het niet langer!".
En dat zijn dan allemaal van die types die 3x per jaar naar een zonnig oord vliegen, kilo's vlees eten en al voor een pak melk de auto pakken. Ik zet er dan ook iedere keer vriendelijk onder: 'een betere wereld begint bij jezelf' met een linkje naar de website van MilieuCentraal erbij.
maandag 7 november 2016 om 10:10
God ja, dat Leo di Caprio filmpje!
Is bij mij ook al tig keer voorbijgekomen. Ik heb het nooit geopend.
Haha, dat jij er dan wat bijschrijft, dat durf ik niet.
Maar het valt me bij één persoon, die voortdurend dat soort dingen post, dat ze idd kilo's vlees eet, voor alles de auto neemt, ook als ze gedronken heeft... (en op dat laatste is ze dan zo quasi trots zelfs).
Is bij mij ook al tig keer voorbijgekomen. Ik heb het nooit geopend.
Haha, dat jij er dan wat bijschrijft, dat durf ik niet.
Maar het valt me bij één persoon, die voortdurend dat soort dingen post, dat ze idd kilo's vlees eet, voor alles de auto neemt, ook als ze gedronken heeft... (en op dat laatste is ze dan zo quasi trots zelfs).
maandag 7 november 2016 om 10:10
Dit jaar is er toch weer gedoe om de Starbucks kerstbekers?
Omdat het thema 'verbintenis' is. En dat is een vies woord tegenwoordig blijkbaar.
Als ik SB was zou ik ze net als DD ze de vinger geven.
Echt, wat een gezeur. Als de afbeelding op een wegwerpbeker met kerst je grootste probleem is, dan heb je een gezegend leven.
Omdat het thema 'verbintenis' is. En dat is een vies woord tegenwoordig blijkbaar.
Echt, wat een gezeur. Als de afbeelding op een wegwerpbeker met kerst je grootste probleem is, dan heb je een gezegend leven.
maandag 7 november 2016 om 10:14
quote:Starshine-2 schreef op 07 november 2016 @ 10:10:
Echt, wat een gezeur. Als de afbeelding op een wegwerpbeker met kerst je grootste probleem is, dan heb je een gezegend leven.Om heel eerlijk te zijn, was ik ook wel gehecht aan de oude, rode kerstbekers met al die vrolijke plaatjes van lachende sneeuwpoppen en sleeënde vossen... Maar goed, ik voel me dan ook weerabsoluut niet persoonlijk aangevallen als men met een meer religie-neutrale beker op de proppen wil komen.
Echt, wat een gezeur. Als de afbeelding op een wegwerpbeker met kerst je grootste probleem is, dan heb je een gezegend leven.Om heel eerlijk te zijn, was ik ook wel gehecht aan de oude, rode kerstbekers met al die vrolijke plaatjes van lachende sneeuwpoppen en sleeënde vossen... Maar goed, ik voel me dan ook weerabsoluut niet persoonlijk aangevallen als men met een meer religie-neutrale beker op de proppen wil komen.
maandag 7 november 2016 om 10:17
Maar sneeuwpoppen zijn toch religie-neutraal?
En dan maak je er een winterbeker van.
Echt.. dat gezeur altijd over 'onze' kerst. Ik heb niets met kerst, religieus gezien dan, en veel klagers ook niet. Die zetten een boom neer, (vr)eten zich vol en in het kader van 'vrede op aarde' maken ze zich druk over 'kerst-decoratie' dat door 'hunnie' allemaal verziekt wordt .
Echt.. dat gezeur altijd over 'onze' kerst. Ik heb niets met kerst, religieus gezien dan, en veel klagers ook niet. Die zetten een boom neer, (vr)eten zich vol en in het kader van 'vrede op aarde' maken ze zich druk over 'kerst-decoratie' dat door 'hunnie' allemaal verziekt wordt .
Later is nu
maandag 7 november 2016 om 10:29
quote:Dreamer schreef op 07 november 2016 @ 10:17:
Ja, maar in Spanje/Saudi Arabië/Israel ligt dan weer geen sneeuw. En als je een oud&nieuw-beker maakt, dan sluit je weer de volkeren buiten die hun nieuwjaar niet op 1 januari vieren. Etc.
Starbucks is gewoon op klassiek Amerikaanse wijze bezig om een globaal te gebruiken beker te vinden die wel de essentie van kerst samenvat, zonder ook maar op één manier offensive te zijn.
(Ik vind dat gemiemel over feestdagen sowieso van alle kanten en religies overdreven: is het hele idee van 99% van de religieuze feestdagen niet juist openheid, gastvrijheid en liefde? Zullen we ons daar eens op focussen, in plaats van of we wel of niet uit rode bekers met gouden strikjes mogen drinken?)
Ja, maar in Spanje/Saudi Arabië/Israel ligt dan weer geen sneeuw. En als je een oud&nieuw-beker maakt, dan sluit je weer de volkeren buiten die hun nieuwjaar niet op 1 januari vieren. Etc.
Starbucks is gewoon op klassiek Amerikaanse wijze bezig om een globaal te gebruiken beker te vinden die wel de essentie van kerst samenvat, zonder ook maar op één manier offensive te zijn.
(Ik vind dat gemiemel over feestdagen sowieso van alle kanten en religies overdreven: is het hele idee van 99% van de religieuze feestdagen niet juist openheid, gastvrijheid en liefde? Zullen we ons daar eens op focussen, in plaats van of we wel of niet uit rode bekers met gouden strikjes mogen drinken?)
maandag 7 november 2016 om 10:35
quote:the-dowager schreef op 07 november 2016 @ 10:29:
[...]
100% eens.
Ik wacht trouwens op beledigde berichten uit Australië want daar is het met kerst nota bene hoogzomer. Wat nou sneeuwpoppen en sleeën?
[...]
100% eens.
Ik wacht trouwens op beledigde berichten uit Australië want daar is het met kerst nota bene hoogzomer. Wat nou sneeuwpoppen en sleeën?
maandag 7 november 2016 om 10:40
quote:the-dowager schreef op 07 november 2016 @ 10:29:
[...]
In de Sierra Nevada in Spanje ligt áltijd sneeuw!
Ik wist trouwens niet eens dat SB speciale kerstbekers gehad had, en ik ga er echt wel eens heen. Een globaal te gebruiken beker is sowieso een utopie, denk ik. Globaliseren laat juist zien dat er zoveel verschillen zijn. Zit je daar met je Winterbeker in de Australische zomer.
[...]
Ik wist trouwens niet eens dat SB speciale kerstbekers gehad had, en ik ga er echt wel eens heen. Een globaal te gebruiken beker is sowieso een utopie, denk ik. Globaliseren laat juist zien dat er zoveel verschillen zijn. Zit je daar met je Winterbeker in de Australische zomer.
Later is nu
maandag 7 november 2016 om 10:46
quote:Dreamer schreef op 07 november 2016 @ 10:40:
[...]
Ik ga er nooit heen, maar dit verhaal gaat ook over de VS, ik weet niet of ze doen aan kerstbekers in de rest van de wereld.
Vooral die afbeelding van Richard Dawkins vind ik geniaal.
[...]
Ik ga er nooit heen, maar dit verhaal gaat ook over de VS, ik weet niet of ze doen aan kerstbekers in de rest van de wereld.
Vooral die afbeelding van Richard Dawkins vind ik geniaal.
maandag 7 november 2016 om 12:05
Als de kerstbekers niet globaal gaan , hoeven ze ook geen globale bekers te maken.
Ik snap trouwens totaal niet waarom mensen tegenwoordig overal maar offended over zijn.
Advertentie met blanke mensen: ik ben offended want er zitten geen gekleurde mensen in!
Aandacht voor een religieuze feestdag: ik ben offended want het is niet mijn religie.
Grapje over bepaalde bevolkingsgroep: ik ben offended want ik trek het me heel persoonlijk aan.
Jankerds.
Ik snap trouwens totaal niet waarom mensen tegenwoordig overal maar offended over zijn.
Advertentie met blanke mensen: ik ben offended want er zitten geen gekleurde mensen in!
Aandacht voor een religieuze feestdag: ik ben offended want het is niet mijn religie.
Grapje over bepaalde bevolkingsgroep: ik ben offended want ik trek het me heel persoonlijk aan.
Jankerds.
maandag 7 november 2016 om 12:06
Als de kerstbekers niet globaal gaan , hoeven ze ook geen globale bekers te maken.
Jankerds.
Jankerds.
maandag 7 november 2016 om 20:28
Op mijn tijdlijn wordt een diploma behaald door een hond na een of andere cursus gepresenteerd als zijnde een doctoraat. Hond en (volwassen) eigenaar staan er met naam en toenaam op vermeld. Inclusief datum en handtekening van de examencommissie . En trots dat ie erop is.
Dat is al erg. Maar dan die reacties. Zo hee wat knap, wist dat jullie het konden, wat een knappe hond, hij heeft het verdiend, je mag trots op 'm zijn, wat een kanjer.
Echt he.
Dat is al erg. Maar dan die reacties. Zo hee wat knap, wist dat jullie het konden, wat een knappe hond, hij heeft het verdiend, je mag trots op 'm zijn, wat een kanjer.
Echt he.
dinsdag 8 november 2016 om 10:35
quote:Starshine-2 schreef op 07 november 2016 @ 12:06:
[...]
Maar de bevolking in een gemiddeld land is wel divers en je wil niet de klandizie van de moslims verliezen met kerst/de christenen met suikerfeest/ga zo maar door.
Gezeur, ben ik helemaal met je eens, maar krachtig genoeg om bepaalde marketingstrategieën aan te drijven.
Enfin, weer on topic: hebben jullie ook zo veel mensen in je timeline die hun zegje over de Amerikaanse veriezingen doen? Ik denk dan echt: je bent Nederlands, je mag daar niet eens stemmen, is het echt noodzakelijk om je opinie te delen op Facebook?
[...]
Maar de bevolking in een gemiddeld land is wel divers en je wil niet de klandizie van de moslims verliezen met kerst/de christenen met suikerfeest/ga zo maar door.
Gezeur, ben ik helemaal met je eens, maar krachtig genoeg om bepaalde marketingstrategieën aan te drijven.
Enfin, weer on topic: hebben jullie ook zo veel mensen in je timeline die hun zegje over de Amerikaanse veriezingen doen? Ik denk dan echt: je bent Nederlands, je mag daar niet eens stemmen, is het echt noodzakelijk om je opinie te delen op Facebook?
dinsdag 8 november 2016 om 10:59
quote:PimPom schreef op 05 november 2016 @ 10:39:
[...]
Even een blik geworpen op de site van passendonderwijs.nl en ik kan daar nergens iets vinden over zo een week....alleen die van 2014....
Dat krijg je met kopiëren en plakken van mensen, totaal geen idee meer of het bericht nog actueel is.Volgens mij was hij begin oktober. Ik zag hem een week te vroeg voorbij komen (even gegoogled nav de berichten hier over dat soort dingen), opmerking bij gezet. Toen kreeg ik de reactie dat ik zeurde, want het ging toch over een goed doel.
[...]
Even een blik geworpen op de site van passendonderwijs.nl en ik kan daar nergens iets vinden over zo een week....alleen die van 2014....
Dat krijg je met kopiëren en plakken van mensen, totaal geen idee meer of het bericht nog actueel is.Volgens mij was hij begin oktober. Ik zag hem een week te vroeg voorbij komen (even gegoogled nav de berichten hier over dat soort dingen), opmerking bij gezet. Toen kreeg ik de reactie dat ik zeurde, want het ging toch over een goed doel.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 8 november 2016 om 13:56
Beste Sylvana,
Er kwam de Sint iets naars ter oren
Wat hij toch liever niet zou horen
Jij wilde graag een groene Piet
Een zwarte, nee dat kan echt niet
Geel of blauw is geen bezwaar
Desnoods een zilver exemplaar
Maar bruin of zwart dat is verkeerd
Omdat je dan discrimineert
Zo wordt de Sint de bonte hond
Maar ken jij wel de achtergrond?
Ik denk het niet, maar 't is niet gek
Die kleine zorgt voor tijdgebrek
Daarom legt sint het nu maar uit
Want van jouw visie klopt geen fluit
Mijn Pieten zijn geen echte negers
Maar doodgewone schoorsteenvegers
Ik heb wel wat bewijs daartoe
Wat dacht je van de Piet zijn roe?
En ook zijn prachtige kledij
Is functioneel en hoort daarbij!
Als je vaak door de schoorsteen schiet
Wordt je vanzelf een zwarte piet
Knoop dit maar heel goed in je oren
Mijn Zwarte Pieten, dat zijn Moren
Een Moor, dat is een Arabier
En ik heb ook nog Berbers hier.
Ikzelf sluit daarna de rijen:
Sint Nicolaas komt uit Turkije
Ik ben in Patara getogen
Daar is geen letter van gelogen
Ik zeg het nu dus maar gewoon:
Ik ben een echte allochtoon
Het toppunt van de integratie?
Mijn intocht, waar de hele natie
Voor een Turk en Marokkaan
Vrolijk aan de wal gaat staan
Daar is dus niks racistisch aan...
Dus voor de blauwe variant
Ga je maar naar smurfenland...
Er kwam de Sint iets naars ter oren
Wat hij toch liever niet zou horen
Jij wilde graag een groene Piet
Een zwarte, nee dat kan echt niet
Geel of blauw is geen bezwaar
Desnoods een zilver exemplaar
Maar bruin of zwart dat is verkeerd
Omdat je dan discrimineert
Zo wordt de Sint de bonte hond
Maar ken jij wel de achtergrond?
Ik denk het niet, maar 't is niet gek
Die kleine zorgt voor tijdgebrek
Daarom legt sint het nu maar uit
Want van jouw visie klopt geen fluit
Mijn Pieten zijn geen echte negers
Maar doodgewone schoorsteenvegers
Ik heb wel wat bewijs daartoe
Wat dacht je van de Piet zijn roe?
En ook zijn prachtige kledij
Is functioneel en hoort daarbij!
Als je vaak door de schoorsteen schiet
Wordt je vanzelf een zwarte piet
Knoop dit maar heel goed in je oren
Mijn Zwarte Pieten, dat zijn Moren
Een Moor, dat is een Arabier
En ik heb ook nog Berbers hier.
Ikzelf sluit daarna de rijen:
Sint Nicolaas komt uit Turkije
Ik ben in Patara getogen
Daar is geen letter van gelogen
Ik zeg het nu dus maar gewoon:
Ik ben een echte allochtoon
Het toppunt van de integratie?
Mijn intocht, waar de hele natie
Voor een Turk en Marokkaan
Vrolijk aan de wal gaat staan
Daar is dus niks racistisch aan...
Dus voor de blauwe variant
Ga je maar naar smurfenland...
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
dinsdag 8 november 2016 om 14:00
quote:Starshine-2 schreef op 07 november 2016 @ 12:05:
Jankerds.Aandachtshoeren zijn het.
Jankerds.Aandachtshoeren zijn het.