Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Of mensen die FB als marktplaats gebruiken maar dan ook echt alleen maar. En dan hun eigen bericht weer naar boven plaatsen met de tekst "up".
Alle reacties Link kopieren
Het valt misschien niet echt onder berichten, maar:

Mensen die je om de haverklap uitnodigen een pagina leuk te vinden
Vaak van een eigen bedrijf of weet ik veel wat en dan denk ik: ik ken het niet, laat me met rust..
Alle reacties Link kopieren
Oh, dat vind ik ook bloed irritant. Ik bepaal zelf wat ik leuk vind en wanneer ik het leuk vind en daar heb ik een ander niet bij / voor nodig.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg dat altijd van kennissen klik het mooi weg of weigeren als je op die pagina zit

Krijg je tijdlijn vol reclame onzin net alsof er niet genoeg reclame inzit 🤣
Michella_1991 schreef:
02-08-2019 20:49
Het valt misschien niet echt onder berichten, maar:

Mensen die je om de haverklap uitnodigen een pagina leuk te vinden
Vaak van een eigen bedrijf of weet ik veel wat en dan denk ik: ik ken het niet, laat me met rust..
Hier erger ik me aan mensen die je nauwelijks kent en dat je dat je dan krijgt “... is waving at you”
Dat vind ik toch zó iets doms, waar slaat dit op? Ik heb dan de neiging die persoon te ontvrienden.
Als je me wat wilt schrijven doe dat dan, maar ga niet op zo’n kinderlijke manier aandacht zitten vragen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn 'herinneringen' op facebook staat nu als voorstel een video van mijn mooiste momenten van juli. Het is potver bijna halverwege augustus en die 'melding' blijft maar terugkomen. Ik deel dat nooit, heb geen behoefte van dat soort aandachtsgeile herinneringen.
In this mad house we must all survive
Zijdehoentje schreef:
11-08-2019 13:44
Bij mijn 'herinneringen' op facebook staat nu als voorstel een video van mijn mooiste momenten van juli. Het is potver bijna halverwege augustus en die 'melding' blijft maar terugkomen. Ik deel dat nooit, heb geen behoefte van dat soort aandachtsgeile herinneringen.
oh ja, dat snap ik ook nooit, alles is terug te vinden op je tijdlijn, maar dan nog alles een keer delen.
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje schreef:
11-08-2019 13:44
Bij mijn 'herinneringen' op facebook staat nu als voorstel een video van mijn mooiste momenten van juli. Het is potver bijna halverwege augustus en die 'melding' blijft maar terugkomen. Ik deel dat nooit, heb geen behoefte van dat soort aandachtsgeile herinneringen.
Oh dat doe ik ook nooit.
Ik ken wel mensen die dat doen, die schrijven er dan iets bij van 'Weet je nog, Mieke?'
minnimouse schreef:
11-08-2019 18:48
Oh dat doe ik ook nooit.
Ik ken wel mensen die dat doen, die schrijven er dan iets bij van 'Weet je nog, Mieke?'
Hahaha ja heb ook van die mensen erbij. :-D
Het is nog geeneens twee maanden geleden, en dan gaan ze dat suffe filmpje delen.
Ook een ergernis, mensen die echt per dag tientallen keren iets plaatsen. De godganse dag door. En dan vooral van die deelplaatjes of - filmpjes, 'grappige' spreuken etc. Die heb ik zelf al lang geleden ontvolgd,

Gek word je als je nieuwsfeed met die continue ongein volstroomt. Laatst zei iemand dat hij me nooit op zijn profiel ergens op zag reageren. Tja, wat denk je zelf???

Of altijd reageren met alleen een sticker als reactie.

Nou ja ik heb nog wel meer ergernissen. Gelukkig zijn er ook een hoop leuke dingen, zoals contact onderhouden met mijn vrienden in Engeland maar sommige mensen.... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Het is vast al eens genoemd, maar mensen die zelf een berichtje of plaatje op FB zetten met de mededeling dat ze jarig zijn; wil je aandacht ofzo!?
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
15-08-2019 08:58
Het is vast al eens genoemd, maar mensen die zelf een berichtje of plaatje op FB zetten met de mededeling dat ze jarig zijn; wil je aandacht ofzo!?
Dat heb ik echt nog nooit iemand zien doen. Normaal gesproken krijg je daar als vriend automatisch melding van, toch?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
15-08-2019 15:52
Dat heb ik echt nog nooit iemand zien doen. Normaal gesproken krijg je daar als vriend automatisch melding van, toch?
ook ja. maar ik heb dus iemand op FB die vandaag 20 is geworden; zet ze een plaatje met ''it's my birthday bitches'' met #2o erbij
Uit principe reageer ik dus niet
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
15-08-2019 16:16
ook ja. maar ik heb dus iemand op FB die vandaag 20 is geworden; zet ze een plaatje met ''it's my birthday bitches'' met #2o erbij
Uit principe reageer ik dus niet
Ik denk dat mijn vrienden gewoon te oud zijn :rofl:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
15-08-2019 08:58
Het is vast al eens genoemd, maar mensen die zelf een berichtje of plaatje op FB zetten met de mededeling dat ze jarig zijn; wil je aandacht ofzo!?
Daar heb ik er ook een paar van en die zijn al half 30 inmiddels
Alle reacties Link kopieren
Michella_1991 schreef:
15-08-2019 16:16
ook ja. maar ik heb dus iemand op FB die vandaag 20 is geworden; zet ze een plaatje met ''it's my birthday bitches'' met #2o erbij
Uit principe reageer ik dus niet
Zo'n iemand heb/had ik ook op facebook. Was er gelijk klaar mee. Ze kon het heen en weer krijgen, ik ga zulke mensen echt niet feliciteren.
In this mad house we must all survive
Michella_1991 schreef:
02-08-2019 20:49
Het valt misschien niet echt onder berichten, maar:

Mensen die je om de haverklap uitnodigen een pagina leuk te vinden
Vaak van een eigen bedrijf of weet ik veel wat en dan denk ik: ik ken het niet, laat me met rust..
Ja dat heb ik ook een periode gehad.

Het meest absurde was nog wel dat ik werd uitgenodigd voor een site voor afslankpillen. Of iets in die richting.
Ik moet juist aankomen, heb ondergewicht :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Oh ik kwam vanmorgen weer een leuke tegen :rofl:
Op een Facebookgroep over Tilburg had iemand, die na jaren woonachtig geweest te zijn in de stad en nu ging verhuizen, een gedicht geplaatst. De ondertoon is gewoon positief als je begrijpend kunt lezen, maar daar waren de vele Tokkie's het niet mee eens.

----------------------------------------------------------
Na 10-12 jaar in Tilburg eo gewoond te hebben, is het tijd om verder te trekken en nog een keer terug te kijken...

Het grootste dorp van het land

Tilburg, de lelijkste stad op aard,
is beslist de moeite waard.

Tilburg rockt, rockt,
rockt zich Europees!
013 is een stad vol muziek
Die kleine duivel lacht zich ziek.

Twee hogescholen en een universiteit
Van studeren in Tilburg (proost!) krijg je beslist geen spijt
Zelfs de abdij heeft een eigen kroeg
Maar eenmaal in het klooster heb je aan de stilte genoeg.

De stad is één grote paradox
en haar filosofieën zijn vaak onorthodox
Innoveren doen ze gelukkig niet meer
Maar verbeteren en vernieuwen des te meer.

Voor de heerlijkheden van Van Vlerken
Zou je met liefde weer in de textiel werken.
En waar kun je lekker eten?
Bij Breexz!
Bij de aardigste chef-kok die Tilburg ooit heeft bezeten.

Hier vind je weinig mooie gebouwen
want burgemeesters kun je niet altijd vertrouwen
(burgervaders juist weer wel)
“Ja,” sprak de sloper,
“het was goedkoper”.

Vrijdagmiddag fietsen op de Korvél
is me het avontuurtje wel
En dan zondag met z’n allen naar Willem II
Vanuit mijn achtertuin lal – alala – ik mee.

Op ’s lands grootste kermis kun je zalig zwieren en zwaaien
Qua beleving loopt het hier op naar zo’n 50 graaaaaaaaien.
Immens is ook het aanbod aan kunst en cultuur
Nee, een weekendje Tilburg is nooit te duur.

Maar de stad is niet mooi!
En de taxi’s gaan er helemaal los
Nee, dan Breda of Den Bosch!
“Nou en,” roep ik uit.
Waarna ik vrolijk fluit:
“All I know, all I know: loving you is a special game”.

Tilburg, de lelijkste stad op aard,
is beslist de moeite waard.

----------------------------------------------------------

En dan een greep uit de reacties:

'Doei niemand zal je missen hier'
'Als je zo over Tilburg denkt is het maar goed dat je vertrekt'
'Stadsverrader, wegwezen hier'
'Doeiiii!!'
'Tilburg is helemaal geen dorp, ga lekker weg als je het hier niet leuk vindt'
'Opflikkeren heel rap'
'Waarom zo lang hier wonen als je er zo over denkt?'
'Wat een kutgedicht. Pleur lekker op met je bril'
'Wie je ook precies mag zijn, we missen je als kiespijn'
'De lelijkste stad op aard is nu gelukkig weer een stukje mooier zonder jou'
Iemand die zo slecht schrijft over Tilburg verdiend niet om er te wonen.Jammer voor onze stad dat jij er zolang gewoond hebt.Ik hoop dat je niet alleen Tilburg maar ook brabant gaat verlaten. Het gaat je goed en succes voor het volgende dorp of stad HOUDOE''
'Tis maar goed dat je zelf de knapste bent'
'Gewoon gaan en de groeten uit Tilburg kut'
Alle reacties Link kopieren
Haha Minnie, wat een tokkies!
Ik heb zelf ook in Tilburg gewoond en ik snap precies waar het gedicht over gaat.
Alle reacties Link kopieren
Tel eens hoe vaak je in de lucht hebt gestaard met tranende ogen en aan degene die jou daarboven in de gaten houdt hebt gevraagd om je moed te geven om door te gaan..

En al die reacties er onder: Vaak :"-( , gister nog :-[ , daarna alle : sterkte mooi mensch reacties.

Ik wilde eronder typen: Nooit. Ik kijk werkelijk nooit met bovenstaande gedachtes naar de lucht...maar om niet te rellen toch maar niks gepost
Alle reacties Link kopieren
Mensen die zielige berichten op FB droppen omdat het uit is met hun vriendje (hetzelfde meisje die 20 werd) .
Eerst zielig lopen doen dat hij ook contact heeft met andere meiden en ze hem niet meer vertrouwt, maar vervolgens wel plaatsen er 'helemaal kapot'' van te zijn.
Echt, tyft op met zulke berichten!
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen dagen ben ik al een paar keer een gedeeld bericht (uit 2016...) tegengekomen, waarin op een foto 2 zoenende mannen staan en de tekst 'Every time you share this photo, a homophobic person will unfriend you' met daaronder een bepaalde begeleidende tekst.

Ik heb al geeneens zin meer om de tekst eronder te lezen. Alleen al het woord 'homofoob' in het plaatje staat me tegen. Alsof ik iemand als vriend van facebook ga verwijderen omdat hij homo / zij lesbisch is. Nee, dat diegene al suggereert dat hij/zij daarom al ontvriend kan/gaat worden staat me tegen. En dat heeft in mijn ogen niks met seksuele geaardheid te maken.
In this mad house we must all survive
Homofobic is tegen homo's. Dus betekend de tekst: elke keer als je deze foto deelt, zal iemand die tegen homo's is je ontvrienden.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat bedoelde ik eigenlijk ook (ik ben ook zo handig met uitleggen :$)
In this mad house we must all survive
DG2015 schreef:
15-08-2019 16:19
Ik denk dat mijn vrienden gewoon te oud zijn :rofl:

Ik had er laatst een die 35 werd en dat ook zelf middels een plaatje op Facebook kenbaar maakte..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven