Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Alle reacties Link kopieren
Ik kom nu vooral op mijn tijdlijn den bericht tegen van een baby die wird vermist. Die is bij vader maar wil niet zeggen waar het kind is.
Vader word zwart gemaakt en moeder heeft alle recht op het kind.
Ergens kwam ik ook een reactie tegen van de oma van dat kind en die doet even uit de doeken wat de andere kant van het verhaal zou zijn en dat moeder niet zo lief is als dat het lijkt.

Ik snap niet dat dit bericht zo massaal word gedeeld en kan alleen maar hopen dat er hulp is voor de ouders en het kind.
Vaak wordt het hele bericht niet gelezen en delen mensen klakkeloos van alles, vooral om vermissing. Ik deel het bijna nooit, juist om wat jij schrijft. Je kent het hele verhaal niet.

Ik heb ook wel vrienden op fb die elke verdwijning van een huisdier delen. Zelfs al is die kat/hond vermist in Limburg terwijl ze zelf in Friesland wonen. Geloof toch niet dat de kat naar Friesland loopt
Alle reacties Link kopieren
Ik deel het dus ook nooit tenzij het iets van een bekende is.
derooiekater schreef:
18-08-2019 11:05
Ik kom nu vooral op mijn tijdlijn den bericht tegen van een baby die wird vermist. Die is bij vader maar wil niet zeggen waar het kind is.
Vader word zwart gemaakt en moeder heeft alle recht op het kind.
Ergens kwam ik ook een reactie tegen van de oma van dat kind en die doet even uit de doeken wat de andere kant van het verhaal zou zijn en dat moeder niet zo lief is als dat het lijkt.

Ik snap niet dat dit bericht zo massaal word gedeeld en kan alleen maar hopen dat er hulp is voor de ouders en het kind.
Ja deze ben ik inderdaad ook tegengekomen bij iemand die echt werkelijk alles deelt. Ik las de reacties door en zag de reactie van die oma.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
18-08-2019 11:05
Ik kom nu vooral op mijn tijdlijn den bericht tegen van een baby die wird vermist. Die is bij vader maar wil niet zeggen waar het kind is.
Vader word zwart gemaakt en moeder heeft alle recht op het kind.
Ergens kwam ik ook een reactie tegen van de oma van dat kind en die doet even uit de doeken wat de andere kant van het verhaal zou zijn en dat moeder niet zo lief is als dat het lijkt.

Ik snap niet dat dit bericht zo massaal word gedeeld en kan alleen maar hopen dat er hulp is voor de ouders en het kind.
En hoe verwachten ze die baby zo terug te vinden? Moet ik bij de buren gaan kijken of daar ineens een baby is? Vooral vader in fout licht zetten dus. kan me nog voorstellen dat je personen deelt, die kun je nog gezien hebben ergens (maar ik zou er niet op zweren dat dat echt die persoon van de foto is) Foto's van verloren/ gevonden voorwerpen deel ik soms, dat is niet zo erg als die per ongeluk blijven rondgaan, maar met mensen ligt dat anders
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een foto van een jong baby met een syndroom van down en dan deze tekst er bij"
"Ik weet dat je me niet gaat delen omdat ik anders ben Negeer me niet"

Waarom is zn foto nu anders dan de de rest van de foto`s met kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een hond. Zitten op Facebookpagina over dat ras. Daar zijn dus volwassenen die berichten plaatsen uit naam van de hond : vandaag mocht ik van t vrouwtje niet zwemmen maar ik deed t lekker toch haha ik ben zo ondeugend. Daarna kreeg ik een lekker snoepje. Doei poot van Brammetje.

Echt kom op.
Hvg2017 schreef:
24-08-2019 08:14
Wij hebben sinds kort een hond. Zitten op Facebookpagina over dat ras. Daar zijn dus volwassenen die berichten plaatsen uit naam van de hond : vandaag mocht ik van t vrouwtje niet zwemmen maar ik deed t lekker toch haha ik ben zo ondeugend. Daarna kreeg ik een lekker snoepje. Doei poot van Brammetje.

Echt kom op.
Oh dat is heel erg ja!

Er zijn zelfs (volwassen) mensen die een account hebben namens hun hond of kat, net zo triest.
Op de rommelhoek-groep, een bureaustoel die nog wel een ronde mee kan. Heeft wat vlekjes maar die kunnen er uit met een sopje. Een foto van de stoel in kwestie, laat zien dat de zitting vol smeriger vlekken zit.
Moet zo spoedig mogelijk weg tegen elk aannemelijk bod.
Verwacht men nou echt dat mensen nog op die rotzooi gaan bieden?
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
24-08-2019 07:47
Een foto van een jong baby met een syndroom van down en dan deze tekst er bij"
"Ik weet dat je me niet gaat delen omdat ik anders ben Negeer me niet"

Waarom is zn foto nu anders dan de de rest van de foto`s met kinderen?
ik heb sowieso al niet de neiging babyfoto's te delen. Dit is er waarschijnlijk een van de serie: Deel de foto van Pietje om hem te laten voelen dat hij niet vreemd, zielig of wat dan ook is omdat hij rood haar heeft/ een litteken heeft, te groot of te klein is, flaporen of een scheve neus heeft of scheel is.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net iemand ontvriend, want aan wat zij uit haar toetsenbord weet te wringen heb ik echt geen behoefte meer.

Ze schrijft dat ze een zware dag had op haar werk, en dat, toen ze eindelijk naar huis mocht, 'iemand het nodig vond zich voor de trein te gooien'. Daardoor deed ze vijf keer zo lang over de rit naar huis. Ze was daardoor zo gefrustreerd dat ze maar bij KFC is gaan eten.

Reactie van iemand: 'Wat vreselijk voor die persoon, zijn/haar familie, de machinist en andere mensen die het gezien hebben.'

Waarop zij weer antwoordt: 'En het ergst voor mij, hihi. Nee, grapje. Ik vind het laf om zoiets te doen. Je bent pas dapper als je blijft vechten, ongeacht de ernst van je problemen.'

Dat laatste mag je gerust vinden en denken, maar alles bij elkaar vind ik het een walgelijk Facebookbericht.
lotte35 wijzigde dit bericht op 31-08-2019 21:32
0.06% gewijzigd
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte die zou bij mij geblokkeerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik dus ook gedaan.
Ergerde me al een tijd aan haar stomme gezwam, maar dit sloeg echt alles.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
24-08-2019 09:20
Er zijn zelfs (volwassen) mensen die een account hebben namens hun hond of kat, net zo triest.
Ja, heb ik ook. Ik post niet "namens" de kat, maar hij heeft wel zijn eigen account. Ik wil mijn vriendenlijst namelijk niet vol spammen met foto's en video's van mijn kat, ook al is het maar eens per zoveel maanden.. Dus de foto's van de kat gaan op zijn eigen pagina. Hij heeft verschillende mensen die regelmatig op hem oppassen, en die vinden dat blijkbaar leuk. Die mensen hebben ook allemaal zelf een vriendschapsverzoek naar mijn kat gestuurd, ik accepteer alleen maar. Zijn oude eigenaresse kan zo bijvoorbeeld op de hoogte blijven zonder dat ze in mijn vriendenlijst hoeft. Win-win dacht ik zo.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
31-08-2019 23:03
Ja, heb ik ook. Ik post niet "namens" de kat, maar hij heeft wel zijn eigen account. Ik wil mijn vriendenlijst namelijk niet vol spammen met foto's en video's van mijn kat, ook al is het maar eens per zoveel maanden.. Dus de foto's van de kat gaan op zijn eigen pagina.
Zo kan het natuurlijk ook ja, dat is dan alleen maar praktisch.

Mijn ergernis betreft echt de mensen die 'namens' de kat schrijven.
Lotte35 schreef:
31-08-2019 19:35
Ik heb net iemand ontvriend, want aan wat zij uit haar toetsenbord weet te wringen heb ik echt geen behoefte meer.

Ze schrijft dat ze een zware dag had op haar werk, en dat, toen ze eindelijk naar huis mocht, 'iemand het nodig vond zich voor de trein te gooien'. Daardoor deed ze vijf keer zo lang over de rit naar huis. Ze was daardoor zo gefrustreerd dat ze maar bij KFC is gaan eten.

Reactie van iemand: 'Wat vreselijk voor die persoon, zijn/haar familie, de machinist en andere mensen die het gezien hebben.'

Waarop zij weer antwoordt: 'En het ergst voor mij, hihi. Nee, grapje. Ik vind het laf om zoiets te doen. Je bent pas dapper als je blijft vechten, ongeacht de ernst van je problemen.'

Dat laatste mag je gerust vinden en denken, maar alles bij elkaar vind ik het een walgelijk Facebookbericht.
Wow.. Wat een walgelijk bericht inderdaad. Zo eentje zou ik ook uit mijn lijst gooien ja.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-08-2019 13:49
ik heb sowieso al niet de neiging babyfoto's te delen. Dit is er waarschijnlijk een van de serie: Deel de foto van Pietje om hem te laten voelen dat hij niet vreemd, zielig of wat dan ook is omdat hij rood haar heeft/ een litteken heeft, te groot of te klein is, flaporen of een scheve neus heeft of scheel is.

Vaak weten de ouders van deze kinderen ook niet eens dat de foto van hun kind ineens rondgaat met zo'n tekst. En uiteraard wil men met zo'n foto laten zien hoe sociaal betrokken ze zijn, dat zíj wél de foto van dat arme kind delen en hoe die toch enorm buiten de maatschappij valt enz enz (om vervolgens iets neigend naar racistisme te delen)

Ik deel ook geen berichten met 'Deze persoon heeft dit of dat gedaan, help ons hem vinden'. Ik kan gewoon een foto van elke willekeurige buurvrouw of -man, waar ik een hekel aan heb, op zo'n manier delen.
Later is nu
Ik heb ineens in mijn tijdlijn heel veel gesponsorde berichten. En dan met name over trainingen over vrouwenkracht (wat dat ook mag zijn), en allerlei aanverwante zweverige zaken.

Heel erg vervelend vind ik het. Een bericht verbergen betekent gelijk een nieuw bericht dat zo mogelijk nog irritanter is.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan mensen die berichten over vermissingen of gezochte criminelen oid delen zonder naar de datum te kijken.
Dan wordt er zo een vermissing van 3 jaar geleden ineens weer gedeeld, kijk dan even.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd uitgenodigd door iemand om de facebookpagina van haar 2 jarige zoontje te bevrienden. Ben je 2, heb je al een profiel waar je niet om gevraagd hebt.
De dame met maagverkleining is nu weer bezig allerlei deel & win acties te posten viir taart, snoep en koek. En commentaar posten op pagina's van bakkers en supermarkten die een of ander nieuw snoepgoed in het assortiment hebben met: oh, lekker. Ik kom dat binnenkort halen.
Alle reacties Link kopieren
Een foto van een kat met de tekst omdat ik blind ben gaat niemand mij delen :facepalm:

Als of die kat dat wat uitmaakt. Als die elke dag eten, drinken, aandacht en een schone bak krijgt zal het hem verder een zorg zijn.
Alle reacties Link kopieren
derooiekater schreef:
05-09-2019 20:35
Een foto van een kat met de tekst omdat ik blind ben gaat niemand mij delen :facepalm:

Als of die kat dat wat uitmaakt. Als die elke dag eten, drinken, aandacht en een schone bak krijgt zal het hem verder een zorg zijn.
ik heb een kattenliefhebster op snooze gezet omdat ze letterlijk alles waar maar een kat in kwam deelde, en dan vooral zielige katten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
05-09-2019 20:55
ik heb een kattenliefhebster op snooze gezet omdat ze letterlijk alles waar maar een kat in kwam deelde, en dan vooral zielige katten
Ik ben een groot katten liefhebber maar van zulke dingen krijg ik spontaan jeuk.
Ik heb ook een zielige kat in huis met chronich niesziekte blijkbaar hoort dat dus thuis op Facebook :rofl:
Dit pareltje kots kots vandaag bij een vriend van mij gezien, die van een normaal persoon opeens lijkt te veranderen in een soort van......... bid / heel / tjakka typje

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven