Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....

I can explain it to you, but I can't understand it for you
Niet zozeer ergerlijk maar wel opvallend: mensen die hun eigen issues lijken te projecteren op hun (huis) dieren. Ze zeggen bijvoorbeeld "mijn hond heeft last van de warmte" terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze dat zelf hebben. Je hoort nou nooit iemand zeggen dat het dier er veel last van heeft terwijl hij dat zelf niet heeft, en andersom.
lot75 schreef:
25-07-2019 19:56
Niet zozeer ergerlijk maar wel opvallend: mensen die hun eigen issues lijken te projecteren op hun (huis) dieren. Ze zeggen bijvoorbeeld "mijn hond heeft last van de warmte" terwijl ze eigenlijk bedoelen dat ze dat zelf hebben. Je hoort nou nooit iemand zeggen dat het dier er veel last van heeft terwijl hij dat zelf niet heeft, en andersom.
Het zou raarder zijn als die hond zou posten dat zijn baasje half leip van de hitte is.
Op de rommelhoek-groep biedt iemand steeds gereedschappen aan, vooral spul van Makita en Bosch. Ik vraag me altijd af hoe hij aan die voorraad komt.
amarna schreef:
17-07-2019 08:37
Ik kijk vaak op diverse sites met oude foto's en raadplaatjes van de stad waar ik woon.
Veel foto's van oude buurten gaan gepaard met commentaar als "vroeger was alles beter" of "toen was het nog gezellig". Ja hoor, met 7 kinderen in 1 slaapkamertje en 's ochtends niet weten of je 's avonds te eten zou hebben.....
En bij foto's van rotzooi op straat of een sterk veranderde winkelstraat kun je wachten op uitgebreid, ellenlang racistisch commentaar. Want het zijn altijd "buitenlanders" die de stad verpesten, nooit autochtonen :facepalm:
Het valt me op dat jij nogal pro allochtoon bent, waarom is dat? Oprechte vraag.
lotus77 schreef:
26-07-2019 15:27
Het zou raarder zijn als die hond zou posten dat zijn baasje half leip van de hitte is.
😂 Maar goed dat ik geen hond heb dan!
Wat ik ook heel opvallend vind is mensen die op hun profiel echt alleen maar constant dingen van anderen delen. Die nooit zelf eens een update of een eigen bericht plaatsen maar die alleen maar als een doorgeefluik fungeren van andere groepen / pagina's / mensen.
BigLizzie schreef:
28-07-2019 08:28
Wat ik ook heel opvallend vind is mensen die op hun profiel echt alleen maar constant dingen van anderen delen. Die nooit zelf eens een update of een eigen bericht plaatsen maar die alleen maar als een doorgeefluik fungeren van andere groepen / pagina's / mensen.
Nou, je ziet hoeveel kritiek je krijgt als je af en toe post dat je het warm vindt, dat je naar het ziekenhuis moet, dat je uit eten bent etc.
Ik snap wel dat mensen steeds minder zelf schrijven.

Serieus: ik post misschien een statusupdate eens per 2 maanden. Ik deel overigens ook weinig. Mijn fb activiteiten zijn vooral reageren op anderen.
Ik vind gewoon bijzonder weinig de moeite van het posten waard.
Ik heb iemand op fb: zus van een vriendin die ik eigenlijk niet echt ken. Godsamme, dat die vrouw geen 200 kg weegt en bankroet is. Echt iedere dag een mooi koffiemomentje met gebak, heerlijk Ontbijtje, supergezellige lunch of fantastisch etentje. Dit alles met foto’s van het gerecht, omschrijving van de omgeving en natuurlijk het gezelschap waarmee ze heerlijk heeft bijgepraat of de slappe lach had. En oh, na iedere vakantie of weekeinde weg, die ook tot op de seconde beschreven zijn, een foto van het welkomstplantje met kaartje van de buurvrouw die op de kat past. Waarom de buurvrouw dan weer reageert met hartjes
Het erge: ik betrap mezelf erop dat ik regelmatig even op haar fb kijk ondanks dat ik haar ontvolgd heb. Gewoon even ergeren of ben ik jaloers op dat leuke leven?
Met je laatste alinea ben ik het eens, Darkside. Ik plaats ook niet veel. Ik vind dat 'de rest van de wereld' niet alles hoeft te weten van wat er in mijn leven speelt. De belangrijkste dingen deel ik met degenen die voor mij belangrijk zijn en hoef ik daarom ook niet op facebook te zetten. Daarnaast, ik hoef niet zo nodig iets 'gelijk' op facebook te zetten. Vind het leuk om af en toe iets op facebook te plaatsen, net als dat ik het leuk vind om af en toe iets (persoonlijks) van anderen op facebook te zien.

Ik herken wel wat Big Lizzie schrijft. Zat er vanmorgen nog aan te denken. Sommige mensen gebruiken hun eigen facebook-pagina als soort van zuil voor andermans berichten. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet zo goed. Niet dat je alleen maar eigen, persoonlijke dingen erop moet zetten en uiteraard beslist iedereen dat zelf. Wat ik er alleen mee wil zeggen: ik mis soms het persoonlijke van sommigen. Je 'bent' toch niet de berichten die je van een ander deelt? (Kan het niet goed uitleggen, dus ik hoop dat het goed overkomt.) Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
In this mad house we must all survive
Ik zag net weer een foto van een volwassen vrouw met een filter erover zodat ze hondenoren en neus krijgt. Stond bij mensen die ik misschien ken. Uiteraard klik ik op dat profiel om eens te kijken wat dat nou voor vrouw is, die zoiets als profielfoto instelt.

Het eerste wat ik zie op haar profiel, is een live video die zij deelt van een uithuisplaatsing van een baby.

De vader staat beneden in de gang te filmen. Moeder is boven en hoor je constant gillen. Eerst gilt ze de hele tijd dat ze naakt is (er willen agenten naar boven gaan), daarna dat vader live moet gaan op Facebook.
Vader geeft commentaar dat de agenten zielige idioten zijn die hun kind komen afpakken en verkrachten (???).

Op gegeven moment begint moeder nog harder te gillen. Hoor je dat, geeft vader commentaar, ze vecht voor haar kind.

Heb echt met verbijstering zitten kijken.
Als kind is weg gehaald, gaat vader ook naar boven. Zijn vriendin wordt daar door twee agenten tegen de grond aan gedrukt. Film dit, dit, dit wordt groot nieuws! Gilt ze.

Echt waar :facepalm:
Zijdehoentje schreef:
28-07-2019 09:31
Ik herken wel wat Big Lizzie schrijft. Zat er vanmorgen nog aan te denken. Sommige mensen gebruiken hun eigen facebook-pagina als soort van zuil voor andermans berichten. Eerlijk gezegd begrijp ik dat niet zo goed. Niet dat je alleen maar eigen, persoonlijke dingen erop moet zetten en uiteraard beslist iedereen dat zelf. Wat ik er alleen mee wil zeggen: ik mis soms het persoonlijke van sommigen. Je 'bent' toch niet de berichten die je van een ander deelt?
Dat is ook precies wat ik bedoel.
Waarom dan Facebook nemen als je alleen maar dingen van anderen deelt? Wat voegt zo een profiel van jezelf dan toe? Helemaal niks.
Voor al die stellen die denken dat het klaar is als de verliefdheid is uitgewerkt, dat je dan denkt over de handdoek in de ring te gooien omdat alles niet 'perfect' is ... hier is wat stof tot nadenken. Levenslange toewijding is niet wat de meeste mensen denken waar het om gaat. Het is echt niet elke ochtend wakker worden om samen te ontbijten en samen te eten. Het is niet alleen maar knuffelen in bed totdat jullie allebei in slaap vallen. Het is niet altijd een schoon huis, of elke dag gevuld met lachen en liefde. Het is ook soms iemand die jouw dekbed steelt, en irritant snurkt, het is soms een deur die dicht gegooid word en een paar harde woorden. Het is ook weleens koppig zijn en het vreselijk oneens met elkaar zijn waarna je beide je mond houd en niets tegen elkaar zegt tot jullie harten weer genezen zijn en je elkaar weer zonder woorden kan vergeven met een lach een knuffel of door gewoon iets liefs te zeggen of te doen. Het is elke dag weer letterlijk thuiskomen bij die ene persoon die al jouw geheimen en tekortkomingen kent die weet hoe jij er onder je kleding uit ziet en ondanks jouw onzekerheden toch enorm van jou houdt, juist om wie je bent. Het is lachen om die ene keer dat je per ongeluk iets stoms deed. Het gaat over vuile was en onopgemaakte bedden. Het gaat erom elkaar te helpen tijdens de ups and downs van het leven. Het gaat over het inslikken van de soms vervelende woorden in plaats van ze toch hardop te zeggen. Het gaat over het samen eten van de simpelste maaltijd die je maar kunt maken en samen opzitten op een laat uur omdat je allebei een gekke dag hebt gehad. Het is wanneer je het even allemaal niet trekt en je geliefde pakt je vast en vertelt je met zachte toon dat alles goed komt. En jij gelooft het. Het gaat erom dat je nog steeds van iemand houdt, ook al maken ze je soms helemaal gek. Van iemand houden is niet altijd gemakkelijk, soms is het een enorme uitdaging. Maar het is zo bijzonder en vertrouwd en een van de beste en mooiste gevoelens die je ooit zult ervaren.

Als jij zo gezegend bent om een ​​geweldige partner in je leven te hebben, kopieer en plak dan het bovenstaande.....
derooiekater schreef:
29-07-2019 15:50
Voor al die stellen die denken dat het klaar is als de verliefdheid is uitgewerkt, dat je dan denkt over de handdoek in de ring te gooien omdat alles niet 'perfect' is ... hier is wat stof tot nadenken. Levenslange toewijding is niet wat de meeste mensen denken waar het om gaat. Het is echt niet elke ochtend wakker worden om samen te ontbijten en samen te eten. Het is niet alleen maar knuffelen in bed totdat jullie allebei in slaap vallen. Het is niet altijd een schoon huis, of elke dag gevuld met lachen en liefde. Het is ook soms iemand die jouw dekbed steelt, en irritant snurkt, het is soms een deur die dicht gegooid word en een paar harde woorden. Het is ook weleens koppig zijn en het vreselijk oneens met elkaar zijn waarna je beide je mond houd en niets tegen elkaar zegt tot jullie harten weer genezen zijn en je elkaar weer zonder woorden kan vergeven met een lach een knuffel of door gewoon iets liefs te zeggen of te doen. Het is elke dag weer letterlijk thuiskomen bij die ene persoon die al jouw geheimen en tekortkomingen kent die weet hoe jij er onder je kleding uit ziet en ondanks jouw onzekerheden toch enorm van jou houdt, juist om wie je bent. Het is lachen om die ene keer dat je per ongeluk iets stoms deed. Het gaat over vuile was en onopgemaakte bedden. Het gaat erom elkaar te helpen tijdens de ups and downs van het leven. Het gaat over het inslikken van de soms vervelende woorden in plaats van ze toch hardop te zeggen. Het gaat over het samen eten van de simpelste maaltijd die je maar kunt maken en samen opzitten op een laat uur omdat je allebei een gekke dag hebt gehad. Het is wanneer je het even allemaal niet trekt en je geliefde pakt je vast en vertelt je met zachte toon dat alles goed komt. En jij gelooft het. Het gaat erom dat je nog steeds van iemand houdt, ook al maken ze je soms helemaal gek. Van iemand houden is niet altijd gemakkelijk, soms is het een enorme uitdaging. Maar het is zo bijzonder en vertrouwd en een van de beste en mooiste gevoelens die je ooit zult ervaren.

Als jij zo gezegend bent om een ​​geweldige partner in je leven te hebben, kopieer en plak dan het bovenstaande.....
Ik moet toegeven dat ik deze tekst wel mooi vind. Maar hell no dat ik zoiets ga kopiëren en plakken. Dat doe ik gewoon nooit. Ik hoop dat mensen zich in die tekst herkennen, maar er zullen er ook veel zijn die zich er niet in herkennen. De tekst komt een beetje over alsof het allemaal zaligmakend is en voor iedereen geldt als het hoogste doel.
Blegh!

Ik zag dit plaatje met de tekst:
Er zijn geen perfecte relaties.
Er zijn alleen koppels die NOOIT opgeven.

Afbeelding

Deze post voelt alsof zij vindt dat zij het allemaal veel beter doen en weten.
Ze heeft het er vaak over dat mensen veel te snel uit elkaar gaan tegenwoordig.

Maar:
Haar dochters relatie is tijdens de zwangerschap verbroken en ze woont met baby bij haar ouders in.
Haar zoon heeft zijn gezin verlaten.
Haar broer is gescheiden.
Dat ze zelf in het verleden is getrouwd en weer gescheiden vergeet ze voor het gemak ook maar even.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
BigLizzie schreef:
29-07-2019 08:04
Dat is ook precies wat ik bedoel.
Waarom dan Facebook nemen als je alleen maar dingen van anderen deelt? Wat voegt zo een profiel van jezelf dan toe? Helemaal niks.
Inderdaad, geen idee waarom ze dan een 'eigen' facebookprofiel hebben. Snap het nut ook niet van het constant maar dingen van anderen delen (ok, bij vermissing of zo wel, maar alle andere zaken; nee).
In this mad house we must all survive
Vandaag plaatst iemand een plaatje over het islamitische geloof in Nederland op zijn Facebook. Deze persoon is nu op vakantie, in een land waar 93% moslim is. Als je daar zo'n hekel aan hebt waarom ga je dan naar zo'n land op vakantie?
Daantje1970 schreef:
30-07-2019 14:35
Vandaag plaatst iemand een plaatje over het islamitische geloof in Nederland op zijn Facebook. Deze persoon is nu op vakantie, in een land waar 93% moslim is. Als je daar zo'n hekel aan hebt waarom ga je dan naar zo'n land op vakantie?
Lekker goedkoop. Zo veel waard zijn die 'overtuigingen'.
Nou inderdaad
Ik heb de laatste tijd gesponsorde berichten berichten op mijn startpagina. Hebben jullie enig idee waar die vandaan komen, het zijn vaak coaching en zweverige spirituele facebookpagina's terwijl ik zelf helemaal niet zo ben. Daarom kijk ik er ook zo van op dat ze bij mij komen.
.
El4ra schreef:
31-07-2019 20:13
Ik heb de laatste tijd gesponsorde berichten berichten op mijn startpagina. Hebben jullie enig idee waar die vandaan komen, het zijn vaak coaching en zweverige spirituele facebookpagina's terwijl ik zelf helemaal niet zo ben. Daarom kijk ik er ook zo van op dat ze bij mij komen.
Is het niet zo dat je per ongeluk ergens op hebt geklikt?

Ik zocht van de week informatie over Vis A Vis (netflix) en kwam per ongeluk op 1 of andere theater-dinges uit Nederland, die toevallig ook zo heet.
Sindsdien krijg ik op facebook continu van die gesponsorde berichten over dat theater.
lot75 schreef:
27-07-2019 10:56
😂 Maar goed dat ik geen hond heb dan!
Ja, je lacht erom, maar ik heb dus serieus iemand op Facebook die ook een profiel voor zijn hond heeft aangemaakt en ook tegen de hond praat... Én de hond praat terug!!!

Ik heb de hond ontvriend. ( Duurde even voordat ik doorhad dat het een profiel van een hond was ivm de naam van de hond)
Ceester schreef:
01-08-2019 18:47
Ja, je lacht erom, maar ik heb dus serieus iemand op Facebook die ook een profiel voor zijn hond heeft aangemaakt en ook tegen de hond praat... Én de hond praat terug!!!

Ik heb de hond ontvriend. ( Duurde even voordat ik doorhad dat het een profiel van een hond was ivm de naam van de hond)
Nee wat erg :rofl:
El4ra schreef:
31-07-2019 20:13
Je kunt bij de puntjes rechtsboven in het bericht kiezen dat je het bericht wil verbergen omdat het niet relevant is voor jou.
Als je dat vaak genoeg doet zou het algoritme daar van moeten leren.
Ik irriteer me al jaren aan zo'n wijf op FB (snap niet waarom ik haar niet blokkeer, ergens ben ik dan toch benieuwd zeker) Zij moet echt laten zien wat voor fantastisch leven ze heeft. Een paar x per week een foto plaatsen waarop ze of aan het strand zit, of op terras, of een feestje heeft enz enz. Met van die teksten erbij "Life is better at the beach" of "friends, freedom, life is great"...
En op dagen dat ze blijkbaar niets heeft plaatst ze een foto van een jaar of paar jaar geleden om die weer te delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven