Ergerlijke facebookberichten deel 5

dinsdag 26 juni 2018 om 12:12
Ik heb nu een paar mensen op Facebook die dingen op een bepaalde manier opschrijven. Ze beginnen het verhaal elke keer met: 'En dan...'.
Bijvoorbeeld:
Niet: 'Ik lig met griep op bed.'
Maar: 'En dan lig je opeens met griep op bed.'
Niet: 'Dochter is geslaagd!'
Maar: 'En dan krijg je te horen dat je dochter geslaagd is.'
Ik kan niet uitleggen waarom, maar ik vind dat zó irritant.
Bijvoorbeeld:

dinsdag 26 juni 2018 om 12:16
Lotte35 schreef: ↑26-06-2018 12:12Ik heb nu een paar mensen op Facebook die dingen op een bepaalde manier opschrijven. Ze beginnen het verhaal elke keer met: 'En dan...'.
Bijvoorbeeld:
Jaaaa bijna iedereen doet dat tegenwoordig! Erger me er ook rot aan!

dinsdag 26 juni 2018 om 12:18
Vind ik ook!Lotte35 schreef: ↑26-06-2018 12:12Ik heb nu een paar mensen op Facebook die dingen op een bepaalde manier opschrijven. Ze beginnen het verhaal elke keer met: 'En dan...'.
Bijvoorbeeld:

dinsdag 26 juni 2018 om 20:00
Ja heel irritant inderdaad. Ik zie ook regelmatig van dat soort pareltjes voorbij komen.Lotte35 schreef: ↑26-06-2018 12:12Ik heb nu een paar mensen op Facebook die dingen op een bepaalde manier opschrijven. Ze beginnen het verhaal elke keer met: 'En dan...'.
Bijvoorbeeld:
woensdag 27 juni 2018 om 00:03
Fack you ofzo, ook zo'n afschuwelijke pagina.
Altijd met van die passief agresieve teksten. Of gewoon ronduit agressief.
Tis ook altijd een bepaald soort mensch die deze plaatjes deelt.
En darum. Blijft. Irritant. Met. Die. Punten. Tussen. Elk. Woord.
Dus.
woensdag 27 juni 2018 om 08:15
Ik vind "en dan.." ook eerder iets wat ik associeer met iets negatiefs dat je totaal niet zag aankomen en je nu helemaal in schok bent. Zo van "En dan vertelt de dokter plots dat de moedervlek kwaadaardig is". Alsof je even van de wereld bent en niet goed weet hoe nu verder. In combinaties met dingen als "dochter geslaagd" denk ik dan "dus dat had je niet verwacht?"
.

woensdag 27 juni 2018 om 10:39
Ik weet niet of deze "ergernis" hier thuishoort, maar wat me opvalt is dat steeds meer mensen hun vrienden afschermen, waardoor je alleen nog maar elkaar gemeenschappelijke vrienden kunt zien. En waardoor ik mijn onbeschaamde nieuwsgierigheid niet meer kan botvieren door eens lekker in die vriendenlijst te neuzen
(Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat zou doen. Waarom mogen je eigen vrienden niet zien met wie je verder nog bevriend bent?)

(Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je dat zou doen. Waarom mogen je eigen vrienden niet zien met wie je verder nog bevriend bent?)
Nothing happens for a reason
woensdag 27 juni 2018 om 10:48
van die mensen die hun hele levensverhaal op fb zetten. Of van die vage berichtjes waaronder altijd een vriendin of vriend reageert: wat is er? en dan krijgt die als antwoord: ja ik vertel het in een whatsappje/pb.
Dude, als je iets niet wil delen zet het dan ook niet op facebook. Uberhaupt deel dat soort shit niet.
Dude, als je iets niet wil delen zet het dan ook niet op facebook. Uberhaupt deel dat soort shit niet.

Every step forward begins with the decision to not stand still

woensdag 27 juni 2018 om 10:52
Ja echt precies dit dus.Roxxeanne schreef: ↑27-06-2018 10:48van die mensen die hun hele levensverhaal op fb zetten. Of van die vage berichtjes waaronder altijd een vriendin of vriend reageert: wat is er? en dan krijgt die als antwoord: ja ik vertel het in een whatsappje/pb.
Dude, als je iets niet wil delen zet het dan ook niet op facebook. Uberhaupt deel dat soort shit niet.![]()
Kennis deelde laatst een bericht: Met onze zoon in het ziekenhuis. Gaat niet goed met hem. Verder wil ik er niets over kwijt.
Zet het dan niet op facebook.. Vervolgens kwamen er iets van 60 reacties (het waren er 30 maar hij reageerde op elk sterkte-bericht met 'dank je wel'.

woensdag 27 juni 2018 om 11:07
Alle mensen die verhalen posten over hoe de overheid en de vleesindustrie en de farmaceutische industrie enz enz enz ons allemaal voorliegen, en theorieën hebben bedacht om de mensheid om zeep te helpen om er rijk mee te worden.
Altijd met bijschrift;
Ik weet, begrijp en doorzie dit al... nu de rest vd mensheid nog...
Altijd met bijschrift;
Ik weet, begrijp en doorzie dit al... nu de rest vd mensheid nog...

woensdag 27 juni 2018 om 11:44
Pipistrello schreef: ↑27-06-2018 11:28Deze wordt vandaag nog gedeeld![]()
Mensen lezen echt niet en delen klakkeloos oude meuk.

woensdag 27 juni 2018 om 14:00
Oh ja, die kwam ik van de week ook nog tegen op mijn tijdlijn.Pipistrello schreef: ↑27-06-2018 11:28Deze wordt vandaag nog gedeeld![]()
Mensen lezen echt niet en delen klakkeloos oude meuk.
Gedeeld door mijn tante.
Die in Frankrijk woont.
En dus niets meer met eigen risico te maken heeft.
Sowieso word ik moe van de berg oom en tantes op FB die pro-Zwarte Piet-meuk delen of berichten over hoe zwaar de babyboomergeneratie het nu heeft.
Schei uit zeg, geen enkele generatie heeft het zo goed, Zwarte Piet kan me hoe dan ook gestolen worden, en ik ga geen petitie ondertekenen om Pools bier bij de Aldi te weigeren.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

woensdag 27 juni 2018 om 16:34
ik had weer een ouderwetse 'Zo, mijn vriendenlijst weer opgeruimd, heerlijk'. Met tig keer eronder, gelukkig, ik ben er nog. Allemaal volwassenen tussen de 40 en de 60. Als je nou 14 bent, dan kan ik me nog voorstellen dat je heel graag wilt horen hoe gelukkig mensen zijn dat jij, koninklijke hoogheid, hen duldt in jouw vriendenlijst. Maar als je 50+ bent,
.

woensdag 27 juni 2018 om 16:36
made@kate schreef: ↑27-06-2018 16:34ik had weer een ouderwetse 'Zo, mijn vriendenlijst weer opgeruimd, heerlijk'. Met tig keer eronder, gelukkig, ik ben er nog. Allemaal volwassenen tussen de 40 en de 60. Als je nou 14 bent, dan kan ik me nog voorstellen dat je heel graag wilt horen hoe gelukkig mensen zijn dat jij, koninklijke hoogheid, hen duldt in jouw vriendenlijst. Maar als je 50+ bent,.
Ik heb een keer onder zo'n bericht geschreven: 'Je bent mij vergeten'.
Er werd hartelijk om gelachen, maar eigenlijk had het van mij best gemogen.

woensdag 27 juni 2018 om 18:53
Ik heb een paar kennissen op FB die ik niet elke dag langs kan zien komen, omdat wat ze posten té ergerlijk is, maar af en toe ga ik er eens goed voor zitten en scroll door hun posts om me lekker te ergeren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

woensdag 27 juni 2018 om 19:40
Ja, heerlijk herkenbaar!

Wat ook zo leuk is: dingen voorspellen.
Op zaterdag bijvoorbeeld: 'Tante xxx gaat vandaag vást weer een boerenomelet bakken voor bij de lunch'.
En ja hoor, daar verschijnt om 12:23 de foto van het gasfornuis met daarop de welbekende koekenpan + omelet.
Dat zou ik toch voor geen goud willen missen?

donderdag 28 juni 2018 om 11:09
Hahaha, en wordt die boerenomelet drie jaar later dan ook weer gedeeld als herinnering?Lotte35 schreef: ↑27-06-2018 19:40Ja, heerlijk herkenbaar!![]()
Wat ook zo leuk is: dingen voorspellen.
Op zaterdag bijvoorbeeld: 'Tante xxx gaat vandaag vást weer een boerenomelet bakken voor bij de lunch'.
En ja hoor, daar verschijnt om 12:23 de foto van het gasfornuis met daarop de welbekende koekenpan + omelet.
Dat zou ik toch voor geen goud willen missen?![]()

"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

zaterdag 30 juni 2018 om 13:23

(H)eerlijke reactie onder zo'n ergerlijk bericht. Ga ik onthouden, haha.
Mijn persoonlijke ergernis is dat sommige mensen ontzettend gaan zeuren over klein leed; waarom de wasmachine stuk gaat, kwaaltjes die je niet wil weten, passieve-agressief gedoe. (ook al gepost hier, in de trant van: "Ik voel me rot.", waarop iemand vraagt: "Hoe zo?", "Kan ik niet zeggen."

En ik zeur nu over zulke posts.

O ja, ik zag ook weer die ellenlange post over psychisch leed langskomen wat alleen echte vrienden zullen delen en waar je dan weer op moet reageren met 'gedaan'. (alsof iemand met zo'n probleem daar wat aan heeft)
Ik wilde gevat reageren, maar is eigenlijk niet de moeite waard... *negeerstand aan* Hoe gaan jullie met zoiets om? Irritant vind ik dat; zeker omdat je mensen daar echt niet mee helpt om zoiets te delen, lijkt mij.
zaterdag 30 juni 2018 om 15:17
Ik negeer het gewoon, maar dat komt ook omdat het meestal vage kennissen of oudtantes zijn die zoiets neerzetten.Tja2 schreef: ↑30-06-2018 13:23en:
![]()
(H)eerlijke reactie onder zo'n ergerlijk bericht. Ga ik onthouden, haha.
Mijn persoonlijke ergernis is dat sommige mensen ontzettend gaan zeuren over klein leed; waarom de wasmachine stuk gaat, kwaaltjes die je niet wil weten, passieve-agressief gedoe. (ook al gepost hier, in de trant van: "Ik voel me rot.", waarop iemand vraagt: "Hoe zo?", "Kan ik niet zeggen."Of nog een erger antwoord: "De echte vrienden snappen wel waarom")
En ik zeur nu over zulke posts.![]()
O ja, ik zag ook weer die ellenlange post over psychisch leed langskomen wat alleen echte vrienden zullen delen en waar je dan weer op moet reageren met 'gedaan'. (alsof iemand met zo'n probleem daar wat aan heeft)
Ik wilde gevat reageren, maar is eigenlijk niet de moeite waard... *negeerstand aan* Hoe gaan jullie met zoiets om? Irritant vind ik dat; zeker omdat je mensen daar echt niet mee helpt om zoiets te delen, lijkt mij.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.