Ergerlijke facebookberichten deel 5

08-11-2016 20:08 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit lijkt mij een mooie voor vandaag....



I can explain it to you, but I can't understand it for you
Zijdehoentje schreef:
24-04-2018 11:59
Ik snap ook niet waarom iets perfect (!) op Facebook zou moeten staan. Ik zou daar dwars van worden en gewoon een hap gaan nemen als iemand een foto van het eten wil maken of zo. So wie so word ik al heel erg kriegel van de drang naar perfectie van velen in deze samenleving, het lijkt me een erg leeg bestaan terwijl 'men' blijkbaar wil doen laten overkomen alsof ze een geweldig leven hebben. Het is weer wat anders als de foto onscherp is of als iemand er echt gek (bijvoorbeeld met een scheve mondhoek, rode ogen of in een gekke of onflatteuze houding) op staat. Als ik een foto neem waar iemand op staat, dan vraag ik ook even of het goed is als ik iemand zo op Facebook zet, maar dat zijn foto's die niet 'gespeeld' zijn.

De foto's op mijn Facebook zijn ook niet perfect: het gras moet nodig gemaaid worden, sommige planten gesnoeid, in het leg-deel van het kippenhok liggen wat keutels van de kippen - want ja, onze kippen poepen gewoon. En het interesseert met niets. Vorig jaar nota bene een foto van onze kat in de tuin genomen terwijl de tuin hoognodig gedaan moest worden, maar de foto zag er uiteindelijk erg mooi uit, heel natuurlijk.
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
De deur staat altijd open, 😆de koffie is (niet) altijd klaar (maar zo gemaakt) ☕️ en de woonkamer is altijd warm. Als één van mijn vrienden wil praten, zijn ze altijd welkom. 👍Het is niet goed om in stilte te lijden. Ik heb (fris)drank in de koelkast, thee & koffie in potjes en ik zal er altijd zijn ... je bent welkom, altijd! 💋
Wil tenminste één persoon dit bericht kopiëren en ook plaatsen (niet delen)!! Ik probeer te laten zien, dat er altijd iemand is die luistert.
#eenzaamheid


Moet je schijnbaar delen/plaatsen. Ik heb helemaal geen zin in constant bezoek :nooo: .
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
24-04-2018 19:43

Moet je schijnbaar delen/plaatsen. Ik heb helemaal geen zin in constant bezoek :nooo: .
Nou dan is het ook je eigen schuld als je eenzaam bent :devil: :proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
iones schreef:
23-04-2018 21:46
Ik heb vandaag weer narigheid onder mijn neus geschoteld op Facebook. ik was echt woedend. Dit soort dingen nopen mij nog eens een keer van Facebook af te gaan.
Ik ook. Honden in elkaar slaan. 2 filmpjes in 2 dagen.
Echt walgelijk. En je ziet het voordat je er erg in hebt :-(
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
24-04-2018 23:00
Ik ook. Honden in elkaar slaan. 2 filmpjes in 2 dagen.
Echt walgelijk. En je ziet het voordat je er erg in hebt :-(
Ik heb, ergens bij mijn instellingen, aangegeven geen gewelddadige filmpjes of foto's te willen zien.
Sindsdien worden dit soort video's bij mij niet weergegeven.

Ik heb een paar doorgedraaide nep dierenactivisten op mijn fb. ( Veel gillen , weinig doen ) die continu van dat soort video's delen. ( vaak zijn de filmpjes al jaren oud, maar wee je gebeente als je er iets van zegt.. )

Zo heb ik ook een enorme Vega freak verwijderd en geblokkeerd. Niet omdat de persoon vegetarisch geworden is, moet je echt helemaal zelf weten. Maar wel om het belerende toontje in elk bericht.

Werkelijk waar bij alles wat er gepost werd moest benadrukt worden dat het vegan is. ( of het nou schoenen, eten of weetikveel wat was ) élke keer weer.
Een soort jehova's getuige van de vegans.
Brrrrr.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
24-04-2018 12:21
En moeten wij nu, net als op de echte facebook gaan vragen wat de narigheid was? :-D
Dat wil je toch niet weten! Ik wil jullie niet met die narigheid opzadelen waarmee Facebook mij opzadelt. Het is een zware en heftige vorm van dierenmishandeling.
Veel mensen zoals ik zelf kunnen daar absoluut niet tegen.
sam1968 schreef:
24-04-2018 23:00
Ik ook. Honden in elkaar slaan. 2 filmpjes in 2 dagen.
Oh. Je hebt hetzelfde gezien als ik dus. En dan durf ik er niet eens bij te zetten wat ik werkelijk denk, wat ik die monsters zou willen aan doen, want dan gaan mensen míj weer beschuldigen van barbaarsheid. Maar ik weet op zulke momenten dat ik echt en diep kan haten. En dat ik waarschijnlijk tot moord in staat ben. Zó'n heftige uitwerking heeft zoiets op mij.

De instellingen werken op mijn laptop maar niet om mijn achterlijke gsm. Ik heb melding gemaakt bij Facebook en op laptop is het niet meer zichtbaar. Maar op die k.t gsm wel.
Alle reacties Link kopieren
Een nicht van me reageert nogal eens op berichten over makkelijk afvallen,Reageer met een hartje en je krijgt meer uitleg. Daarop heb ik gereageerd (niet op nicht, maar algemeen) wat zou de wereld toch vol slanke mensen zijn als het echt werkte, of iets van die strekking. Geen reactie gekregen, en ik kan mijn eigen reactie niet terugvinden dus ze zullen me wel buitengegooid hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
25-04-2018 13:00
Dat wil je toch niet weten! Ik wil jullie niet met die narigheid opzadelen waarmee Facebook mij opzadelt. Het is een zware en heftige vorm van dierenmishandeling.
Veel mensen zoals ik zelf kunnen daar absoluut niet tegen.


Oh. Je hebt hetzelfde gezien als ik dus. En dan durf ik er niet eens bij te zetten wat ik werkelijk denk, wat ik die monsters zou willen aan doen, want dan gaan mensen míj weer beschuldigen van barbaarsheid. Maar ik weet op zulke momenten dat ik echt en diep kan haten. En dat ik waarschijnlijk tot moord in staat ben. Zó'n heftige uitwerking heeft zoiets op mij.

De instellingen werken op mijn laptop maar niet om mijn achterlijke gsm. Ik heb melding gemaakt bij Facebook en op laptop is het niet meer zichtbaar. Maar op die k.t gsm wel.
Een vriendin van me postte deze reactie op dat soort filmpjes:

Afbeelding
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
25-04-2018 18:26
Een vriendin van me postte deze reactie op dat soort filmpjes:

Afbeelding
Oh wel een goeie.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er niet meer op reageren. Maar ik heb op mijn eigen Facebook wel iets dergelijks gedeeld.
Mensen lezen ook niet. Er word een bericht gedeeld met iets dat is gevonden. De eerste reactie "gefeliciteerd" :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie net voorbijkomen dat iemand zijn profielfoto gewijzigd heeft met de tekst eroverheen dat hij op 4 mei 2 minuten stil is. Nu ben ik daar wel voor maar moet dat tegenwoordig ook al wereldkundig gemaakt worden??
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
MwTheelepel schreef:
29-04-2018 21:26
Ik zie net voorbijkomen dat iemand zijn profielfoto gewijzigd heeft met de tekst eroverheen dat hij op 4 mei 2 minuten stil is. Nu ben ik daar wel voor maar moet dat tegenwoordig ook al wereldkundig gemaakt worden??
dit doen ze omdat er ook een groep lawaai wil maken op 4 mei om 20.00 uur

Doe het zelf niet hoor
MwTheelepel schreef:
29-04-2018 21:26
Ik zie net voorbijkomen dat iemand zijn profielfoto gewijzigd heeft met de tekst eroverheen dat hij op 4 mei 2 minuten stil is. Nu ben ik daar wel voor maar moet dat tegenwoordig ook al wereldkundig gemaakt worden??
Blijkbaar wel. Ik zag ook al een aantal profielfoto's gewijzigd op die manier. Nog even en je kunt op je profielfoto zetten hoe je je die dag voelt..
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
29-04-2018 21:27
dit doen ze omdat er ook een groep lawaai wil maken op 4 mei om 20.00 uur

Doe het zelf niet hoor
Ik heb het vorig jaar ook al eens gezien. Sommige mensen denken gewoon dat ze alles moeten melden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Wanneer gaan mensen eens zelf nadenken?
Nu weer een die consequent met droomvakanties spamt. "win een reis" die nooit wordt weggeven. Hele post waarin de winnaar bekend gemaakt zou worden, (of juist niet omdat de winnaar alweer uit België blijkt te komen) wordt iedere keer weggehaald.
En toch blijven delen, liken en zielige verhaaltjes posten. Ik ga die persoon maar weer op snooze zetten. (en die pagina blokkeren)

Snap niet dat Facebook dat soort oplichters niet verwijderd.
Alle reacties Link kopieren
single1985 schreef:
29-04-2018 16:18
Mensen lezen ook niet. Er word een bericht gedeeld met iets dat is gevonden. De eerste reactie "gefeliciteerd" :rofl:
Nou inderdaad. Ik zag vorige week nog iemand een bericht delen van een gestolen motor uit 2014.
Als dat ding nu nog steeds niet gevonfen is vergeet het dan maar :bonk:
Stressed is just desserts spelled backwards
single1985 schreef:
29-04-2018 16:18
Mensen lezen ook niet. Er word een bericht gedeeld met iets dat is gevonden. De eerste reactie "gefeliciteerd" :rofl:
Ook vaak wanneer bedrijven of restaurants een actie ofzo promoten. Vandaag zag ik een tapastent die schreef: tag je moeder als je haar op 13 mei meeneemt naar ons! We hebben een speciaal Moederdagmenu voor 25 euro!! Alleen die datum!!

Eerste reactie: "ik zou heel graag met mijn moeder *naam moeder* dit willen winnen!!"

Ergens later een reactie: "euh, er staat helemaal niet dat je iets kunt winnen."

Maar dat leest dan ook niemand
Coco87 schreef:
07-05-2018 02:16
Eerste reactie: "ik zou heel graag met mijn moeder *naam moeder* dit willen winnen!!"

Ergens later een reactie: "euh, er staat helemaal niet dat je iets kunt winnen."

Maar dat leest dan ook niemand
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
30-04-2018 00:19
Ik heb het vorig jaar ook al eens gezien. Sommige mensen denken gewoon dat ze alles moeten melden.
ja ik zag er ook heel veel en de enigste wat ik dacht was nou ik ook, maar ga dat echt niet plaatsen in mijn profielfoto
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
de eerste: ik ben zielig met moederdag want mijn moeder is al x jaar dood, is er ook weer.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
07-05-2018 09:48
de eerste: ik ben zielig met moederdag want mijn moeder is al x jaar dood, is er ook weer.
Ach jezus ja dat komt ook weer. Alle kaarsjes en 'prachtige gedichten' zullen ook wel weer langskomen
Alle reacties Link kopieren
Coco87 schreef:
07-05-2018 02:16
Ook vaak wanneer bedrijven of restaurants een actie ofzo promoten. Vandaag zag ik een tapastent die schreef: tag je moeder als je haar op 13 mei meeneemt naar ons! We hebben een speciaal Moederdagmenu voor 25 euro!! Alleen die datum!!

Eerste reactie: "ik zou heel graag met mijn moeder *naam moeder* dit willen winnen!!"

Ergens later een reactie: "euh, er staat helemaal niet dat je iets kunt winnen."

Maar dat leest dan ook niemand
Oh ja dat zie ik heel vaak!!
Mensen zijn zo verblind door hun hebzucht, echt ongelooflijk.
Alle reacties Link kopieren
Een familielid van mij heeft een eigen winkel. Dit familielid geeft zo af en toe ook eens wat weg via een like en win actie. Het betreffende artikel wordt dan ook echt weggegeven en er wordt een foto van de winnaar op Facebook gezet wanneer die zijn/haar prijs af komt halen.

Anyway, laatst gaf familielid best wel een grote/dure prijs weg. Er waren echt duizenden reacties op gekomen. Sommige reacties haalden je al het bloed onder de nagels vandaan. Zo reageerde iemand dat zij recht had op die prijs want zij was onlangs naar dorp X gereden voor niks (waar het bedrijf al 7 jaar niet meer gevestigd is) 'dus die prijs vergoedde de onkosten wel een beetje' :facepalm:

En toen de uiteindelijke winnaar bekend gemaakt was, toen kwamen er allerlei 'boze gezichtjes' op met 'waarom zij wel en ik niet?'. En 1 iemand die gaf aan dat hij alle duizenden reacties uitgeplozen had en de winnaar er niet tussen zag staan (die er overigens wel gewoon tussen stond). Echt, hoe zielig ben je dan?

Familielid reikt de prijs overigens dus wel echt uit en de winnaar is ook niet een bekende ofzo, maar het weggeven van zo'n prijs is natuurlijk puur reclame, dus ze kijken als bedrijf wel naar hoe iemand reageert en hoe het bereik van zo iemand is. Groot gelijk vind ik.
Oh bah, wat een nare mensen als je dan zo reageert.

Maar het is niet expliciet iets van Facebook. Een aantal jaar geleden heb ik met mijn werk een kleurwedstrijd georganiseerd. Bij sommige ingestuurde kleurplaten zaten ook briefjes waarom dat kind zo zielig was en moest winnen.. en die waren niet door de kinderen zelf geschreven.

Ik had dan helemaal zoiets van "Leer je kind fatsoenlijk kleuren en hij/zij maakt kans om te winnen. Vanwege de kleurplaat, niet vanwege je zielige verhaal".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven