Ergerlijke facebookberichten deel 5

maandag 6 augustus 2018 om 09:27
wat een vreselijk gedrocht van een tekst.
De boodschap komt bij mij trouwens over als: je kan wel braaf niet drinken als je moet rijden, maar dan word je alsnog aangereden door een ander. Goed doen beschermt je dus niet tegen slechte acties van anderen. Nee dat is niet eerlijk, maar wel de waarheid.
Maw: Life's a bitch and then you die
De boodschap komt bij mij trouwens over als: je kan wel braaf niet drinken als je moet rijden, maar dan word je alsnog aangereden door een ander. Goed doen beschermt je dus niet tegen slechte acties van anderen. Nee dat is niet eerlijk, maar wel de waarheid.
Maw: Life's a bitch and then you die
maandag 6 augustus 2018 om 13:17
En dan is daar ook vaak zo'n foto van een ongeval bijgevoegd. Ik kan me zoiets vaag herinneren, maar ik weet niet meer of het bij dit bericht hoort of bij zoiets gelijkaardigs zoals "gevolg van fietsen zonder licht"-dramaverhaal of "rijden onder invloed", maar toen las ik eens over iemand van wie de bijhorende foto van een ongeval was waar familie persoonlijk bij betrokken was geweest, dat totaal niet gegaan was zoals de tekst erbij deed uitschijnen en die het vreselijk vond dat die pijnlijke herinnering zo op het internet werd rondgestrooid met een vals verhaal, alleen maar om zoveel mogelijk likes en reacties te kunnen krijgen.
Net zoals al die foto's van zogenaamde zieke kinderen die helemaal nergens om gevraagd hebben maar waar iedereen "amen" bij moet zeggen of gelukkige verjaardag omdat ze zogenaamd niemand hadden die naar hun feestje kwam.
Net zoals al die foto's van zogenaamde zieke kinderen die helemaal nergens om gevraagd hebben maar waar iedereen "amen" bij moet zeggen of gelukkige verjaardag omdat ze zogenaamd niemand hadden die naar hun feestje kwam.
maandag 6 augustus 2018 om 13:25
Nou, daarop voortbordurend: ik zag laatst bij een Portugese kennis, dat de foto van Wilfred de Bruijn, die mishandeld was in Parijs, gebruikt werd voor een grapje in de trant van "man vertelde vrouw.. " (en dan iets seksistisch) Hilarisch natuurlijk, dat de vrouw die man zo toegetakeld zou hebben om die opmerking.
Ik heb onder dit bericht gezet dat deze man in Parijs is mishandeld omdat hij homo is en dat ik er de grap dus niet van in kon zien. Dat snapte ze. Volgens mij heeft ze het toen verwijderd, maar zo worden foto's dus misbruikt.
Ik heb onder dit bericht gezet dat deze man in Parijs is mishandeld omdat hij homo is en dat ik er de grap dus niet van in kon zien. Dat snapte ze. Volgens mij heeft ze het toen verwijderd, maar zo worden foto's dus misbruikt.
Later is nu
vrijdag 17 augustus 2018 om 18:59
Update. Het werkt!! ik heb een heel nieuw nieuwsoverzicht. Ik zie berichten van mensen die ik al jaren niet meer gezien heb.
Dit is hoe je het systeem kunt omzeilen dat fb nu heeft, waardoor berichten in je nieuwsoverzicht worden beperkt.
Hun nieuwe algoritme kiest voor dezelfde paar mensen - ongeveer 25-die je berichten zullen lezen. Daarom vraag ik jullie allemaal een gunst, zodat ik jullie nieuwsoverzicht kan zien en jullie de mijne kunnen zien.
Houd je vinger naar beneden in dit bericht en "kopie" komt omhoog. Klik op "kopiëren". ga dan naar je pagina, start een nieuw bericht en zet je vinger overal in het lege veld. "plakken" zal omhoog komen en op plakken klikken.
Dit zal het systeem omzeilen.
Dank je wel.
Geloof er niks van...
Dit is hoe je het systeem kunt omzeilen dat fb nu heeft, waardoor berichten in je nieuwsoverzicht worden beperkt.
Hun nieuwe algoritme kiest voor dezelfde paar mensen - ongeveer 25-die je berichten zullen lezen. Daarom vraag ik jullie allemaal een gunst, zodat ik jullie nieuwsoverzicht kan zien en jullie de mijne kunnen zien.
Houd je vinger naar beneden in dit bericht en "kopie" komt omhoog. Klik op "kopiëren". ga dan naar je pagina, start een nieuw bericht en zet je vinger overal in het lege veld. "plakken" zal omhoog komen en op plakken klikken.
Dank je wel.
Geloof er niks van...
vrijdag 17 augustus 2018 om 19:02
Ik zag zojuist ook een (enorme lap) tekst, die je dient te kopieren door je vinger op de tekst te leggen, teneinde het te kopieren. Dus ik zit daar achter m'n bureautje tegen m'n beeldscherm te drukken. Hielp niets.
Oftewel: ik vind die manier om aan te geven hoe je moet kopieren enorm irritant!
Oftewel: ik vind die manier om aan te geven hoe je moet kopieren enorm irritant!

Later is nu
vrijdag 17 augustus 2018 om 20:43
Ik ook niet, had pas ook iemand die dat op zijn tijdlijn had geschreven. Heb die persoon verteld dat waarschijnlijk de zelfde 25 personen die genoemd worden, dat bericht lezen en eventueel delen, dus dat je er niets mee op schiet. Ze kon het wel eens zijn met die gedachte en even later was het bericht wegderooiekater schreef: ↑17-08-2018 18:59Update. Het werkt!! ik heb een heel nieuw nieuwsoverzicht. Ik zie berichten van mensen die ik al jaren niet meer gezien heb.
Dank je wel.
Geloof er niks van...
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 18 augustus 2018 om 12:16
IK word eerlijk gezegd spuugzat van al die 'vroeger was alles beter' verhaaltjes.
Oh oh
Vroeger hadden we geen telefoons, dus speelden we buiten
Ohoh
Vroeger droegen we geen helm op de fiets (nu wel?)
Ohoh
Vroeger deden we x en kregen we geen y
En dan door mensen, die nu hun telefoon niet los kunnen laten
Oh oh
Vroeger hadden we geen telefoons, dus speelden we buiten
Ohoh
Vroeger droegen we geen helm op de fiets (nu wel?)
Ohoh
Vroeger deden we x en kregen we geen y
En dan door mensen, die nu hun telefoon niet los kunnen laten
Later is nu

zaterdag 18 augustus 2018 om 12:48
Haha ja. Laatst had ik weer zo'n verongelijkt jankverhaal van een oud wijf die verbolgen was dat ze geen plastic tas in de winkel kreeg. Het kassameisje had gezegd dat dat was omdat ze vroeger wel plastic tassen weggaven maar nu niet meer ivm het milieu.
Nou.....
Het ouwe wijf begon te zeuren over dat ze vroeger alles hergebruikten en blabla.
Zal best maar de babyboomgeneratie die nu nog de wereld bestiert, kiest uit financieel oogpunt toch echt voor wegwerp en plastic want dat levert omzet op.
Ik zie al die oudjes in dure nieuwe grote brandstofslurpende auto's rondrijden. En 2 keer per jaar op vliegvakantie gaan. Dus wat nou begaan met het milieu?
Nou.....
Het ouwe wijf begon te zeuren over dat ze vroeger alles hergebruikten en blabla.
Zal best maar de babyboomgeneratie die nu nog de wereld bestiert, kiest uit financieel oogpunt toch echt voor wegwerp en plastic want dat levert omzet op.
Ik zie al die oudjes in dure nieuwe grote brandstofslurpende auto's rondrijden. En 2 keer per jaar op vliegvakantie gaan. Dus wat nou begaan met het milieu?

woensdag 22 augustus 2018 om 11:50
Ja dat zal wel weer..... Van die onzin van 'plaats een hartje als je tegen borstkanker bent' onzin.
ten eerste geneest niemand door het delen van zo n hartje
ten tweede herhaalt het zich elk jaar
Ik denk dan 'geef liever aan de kankerbestrijding' in plaats van zo n stom hartje op het profiel. Een vriendin van mij heeft net te horen gekregen dat ze is uitbehandeld. Ik zie me al zitten bij haar: nou meis ik heb wel n hartje voor je geplaatst op mijn profiel'
ZUCHT
ten eerste geneest niemand door het delen van zo n hartje
ten tweede herhaalt het zich elk jaar
Ik denk dan 'geef liever aan de kankerbestrijding' in plaats van zo n stom hartje op het profiel. Een vriendin van mij heeft net te horen gekregen dat ze is uitbehandeld. Ik zie me al zitten bij haar: nou meis ik heb wel n hartje voor je geplaatst op mijn profiel'
ZUCHT
woensdag 22 augustus 2018 om 13:02
heb nu iemand waar vorige week kanariepiet of zoiets weggevlogen was. Geen diee of het beest al gevonden is, maar ze deelt nu ieder bericht van amivedi en andere instanties , honden en katten die minstens 40 km van hier weggelopen zijn. Heb ze maar even op snooze gezet, zien of het over 30 dagen over is
woensdag 22 augustus 2018 om 15:44
Na een behandeling van chemo is het waar dat het
jaren duurt totdat je je weer levend voelt... met bijwerkingen van chemotherapie en straling zul je nooit 100 % zijn omdat je immuunsysteem zwak is.
Zeker, in het moeilijkste moment van het leven besef je wie je echte vrienden zijn of mensen die je echt waarderen.
Helaas, zoals de meeste vriendschappen, zullen fb vrienden je in het midden van een verhaal achterlaten. Ze zullen een "like" plaatsen voor het verhaal, maar ze lezen je bericht niet echt als ze zien dat het lang is.
Meer dan de helft is gestopt met lezen. Sommige kunnen al naar het volgende bericht in het nieuwsoverzicht zijn gegaan.
Ik heb besloten dit bericht te publiceren ter ondersteuning van de families van vrienden en familieleden die deze vreselijke ziekte tot het einde hebben bestreden...
Nu richt ik me op degenen die de tijd nemen om dit bericht te lezen tot het einde... een kleine test, als je wilt, gewoon om te zien wie het leest en wie het deelt zonder te lezen.
Kanker is een zeer agressieve en destructieve vijand van onze lichamen. Zelfs na stopzetting van de behandeling blijft het lichaam kapot, zelfs in een poging om de schade te herstellen die veroorzaakt wordt door de behandeling om de ziekte te bestrijden. Het is een heel lang proces.
Alsjeblieft, ter ere van een familielid of een vriend die stierf bij kanker, of blijft vechten tegen kanker, of zelfs kanker heeft; kopieer en plak dit bericht als een bericht op je fb.
Hoe vaak hebben we de anderen al horen zeggen: "als je iets nodig hebt, aarzel niet om mij te bellen, ik zal er zijn om je te helpen". Dus ik wed dat de meeste mensen die dit bericht hebben gezien (misschien zelfs tot het einde lezen) het zullen publiceren, om steun te tonen aan de familie / vriend die hiermee worstelt.
Kopiëren en plakken - maar deel dit bericht niet.
Ik wil graag weten op wie ik kan rekenen voor een minuut van je dag en dit echt lezen. Als je hier klaar mee bent, schrijf dan "gedaan" in de reacties. Dank je

Iemand een kots teil voor mij?
jaren duurt totdat je je weer levend voelt... met bijwerkingen van chemotherapie en straling zul je nooit 100 % zijn omdat je immuunsysteem zwak is.
Zeker, in het moeilijkste moment van het leven besef je wie je echte vrienden zijn of mensen die je echt waarderen.
Helaas, zoals de meeste vriendschappen, zullen fb vrienden je in het midden van een verhaal achterlaten. Ze zullen een "like" plaatsen voor het verhaal, maar ze lezen je bericht niet echt als ze zien dat het lang is.
Meer dan de helft is gestopt met lezen. Sommige kunnen al naar het volgende bericht in het nieuwsoverzicht zijn gegaan.
Ik heb besloten dit bericht te publiceren ter ondersteuning van de families van vrienden en familieleden die deze vreselijke ziekte tot het einde hebben bestreden...
Nu richt ik me op degenen die de tijd nemen om dit bericht te lezen tot het einde... een kleine test, als je wilt, gewoon om te zien wie het leest en wie het deelt zonder te lezen.
Kanker is een zeer agressieve en destructieve vijand van onze lichamen. Zelfs na stopzetting van de behandeling blijft het lichaam kapot, zelfs in een poging om de schade te herstellen die veroorzaakt wordt door de behandeling om de ziekte te bestrijden. Het is een heel lang proces.
Alsjeblieft, ter ere van een familielid of een vriend die stierf bij kanker, of blijft vechten tegen kanker, of zelfs kanker heeft; kopieer en plak dit bericht als een bericht op je fb.
Hoe vaak hebben we de anderen al horen zeggen: "als je iets nodig hebt, aarzel niet om mij te bellen, ik zal er zijn om je te helpen". Dus ik wed dat de meeste mensen die dit bericht hebben gezien (misschien zelfs tot het einde lezen) het zullen publiceren, om steun te tonen aan de familie / vriend die hiermee worstelt.
Kopiëren en plakken - maar deel dit bericht niet.
Ik wil graag weten op wie ik kan rekenen voor een minuut van je dag en dit echt lezen. Als je hier klaar mee bent, schrijf dan "gedaan" in de reacties. Dank je
Iemand een kots teil voor mij?
woensdag 22 augustus 2018 om 16:17
Nee die heb ik zelf net gebruikt

woensdag 22 augustus 2018 om 23:09
Ja, hier ook.Pipistrello schreef: ↑22-08-2018 19:27Mijn tijdlijn loopt nu vol, nee loopt over met dat opsporingsbericht van die man die zeer waarschijnlijk Nikki Verstappen heeft vermoord.
Ik vraag me oprecht af wat mensen denken te bereiken.
Ik neem aan dat inmiddels iedereen wel weet dat deze man gezocht wordt.
En dat dan 633 mensen in kuttekrabbeveen het delen ( Gedeeld in kuttekrabbeveen , maal tig ) lijkt me helemaal niet nodig.
T geeft me altijd een gevoel van ramptoerisme op Facebook. Zo van 'kijk mij eens betrokken zijn'.
Dus.
donderdag 23 augustus 2018 om 11:44
Oh ja, zo een had ik er ook. Ineens heel begaan met echt élk kwijtgeraakt dier.nlies schreef: ↑22-08-2018 13:02heb nu iemand waar vorige week kanariepiet of zoiets weggevlogen was. Geen diee of het beest al gevonden is, maar ze deelt nu ieder bericht van amivedi en andere instanties , honden en katten die minstens 40 km van hier weggelopen zijn. Heb ze maar even op snooze gezet, zien of het over 30 dagen over is
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

donderdag 23 augustus 2018 om 12:26
Inderdaad, net als met die suffe kaarsen of aangepaste profielfotos na een ramp altijd. 'oh oh kijk mij eens meeleven'.

donderdag 23 augustus 2018 om 14:24
Butterscotch schreef: ↑23-08-2018 12:40Kan je wel achteraf trots verkondigen dat mede dankzij jou de dader gevat is![]()

vrijdag 24 augustus 2018 om 12:36
Pijn, zoveel pijn, maar een glimlach op het gezicht en blijven werken, toch zorg voor jezelf en familie. Diagnose; veel twijfel, altijd leven met de hoop op genezing (zelfs als ze zeggen dat het onmogelijk is), alleen onder controle met medicijnen.
Het enige wat ik wil is dat mensen begrijpen wat een auto-immuun ziekte is. Het is geen verkoudheid of invloed, het is niet overdraagbaar, het zal niet verbeteren, het gaat niet weg, een dutje doen helpt niet. Het zal het leven moeilijker en voller maken. Het veroorzaakt chronische pijn waarmee je gewend bent om te leven, je krachten ondermijnt en stress verergert.
Ik wil zien wie de tijd neemt om deze post te lezen tot het einde.
Als eerbetoon aan degenen die strijden tegen het syndroom van ehlers danlos, het syndroom van sjögren, multiple sclerose, hashimoto, lupus, sarcoïdose, reumatoïde artritis, sclerodermie, fibromyalgie, diabetes, endometriose, celiac, crohn, pbc , colitis cipd en colitis ulcerosa, psoriasis, polyneuropathie, de, myopathie, en nog veel meer.
Kopieer en plak deze tekst (niet delen), maar schrijf "gedaan" in de reacties zodat ik je kan bedanken.
Het enige wat ik wil is dat mensen begrijpen wat een auto-immuun ziekte is. Het is geen verkoudheid of invloed, het is niet overdraagbaar, het zal niet verbeteren, het gaat niet weg, een dutje doen helpt niet. Het zal het leven moeilijker en voller maken. Het veroorzaakt chronische pijn waarmee je gewend bent om te leven, je krachten ondermijnt en stress verergert.
Ik wil zien wie de tijd neemt om deze post te lezen tot het einde.
Als eerbetoon aan degenen die strijden tegen het syndroom van ehlers danlos, het syndroom van sjögren, multiple sclerose, hashimoto, lupus, sarcoïdose, reumatoïde artritis, sclerodermie, fibromyalgie, diabetes, endometriose, celiac, crohn, pbc , colitis cipd en colitis ulcerosa, psoriasis, polyneuropathie, de, myopathie, en nog veel meer.
Kopieer en plak deze tekst (niet delen), maar schrijf "gedaan" in de reacties zodat ik je kan bedanken.