Facebook: inchecken uitschakelen: hoe?

28-05-2012 15:41 7 berichten
Las n privacyartikel over Facebook op:

http://nationaalprivacyde ... en-veilig-facebook/page/1 en wilde zelf ook even mijn privacyinstellingen zo afgeschermd mogelijk instellen. Maar nu kwam ik bij het artikel over inchecken wat 'vrienden' kunnen doen met jou en ik kan deze instelling niet vinden bij mijn privacyinstellingen. Is dat alleen op Amerikaanse sites in te stellen? Of waar kan ik het op de NL versie vinden?
Ongemerkt geef je via Facebook al snel meer privégegevens vrij aan meer mensen dan je zou denken. Wij helpen je daar snel wat aan te doen.

Automatisch inchecken

Als je het niet nodig vindt dat iedereen altijd weet waar je bent, is de Places-functionaliteit natuurlijk sowieso iets om mee op te passen. Maar het kan ook genuanceerder. Het is misschien tot daar aan toe dat je vrienden weten waar je zit, maar wist je dat Facebook er standaard voor zorgt dat, zodra je ergens 'incheckt', alle aanwezige Facebook-gebruikers te zien krijgen dat jij er ook bent - ongeacht of dat vrienden of vrienden van vrienden zijn?

Daar kun je wat aan doen via Account / Privacy settings. Klik weer op Customise settings en haal het vinkje weg bij Include me in "People here now" after I check in.

NB: opslaan is ditmaal niet nodig (het kan niet eens) - Facebook onthoudt dit automatisch.

Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het deze:

Je gaat rechts boven naar accountinstellingen

dan naar beveiliging

en dan meldingen over aanmelden

Deze kan je aan en uit zetten
't zal wel aan mij liggen, maar ik kan 't niet vinden...
hey EN :) bedoel je niet dit?

Privacyinstellingen - Tijdlijn en taggen --> instellingen bewerken en dan kan je alles op bv. vrienden zetten
Nee dat bedoel ik niet. Ik heb alles al op alleen vrienden staan.

Ik bedoel dat ik het uit wil kunnen zetten dat je door vrienden ergens ingecheckt kunt worden. Niet dat dat me al is overkomen, maar ik wil die optie gewoon blokkeren.
Mmh dat heb ik nog nooit ergens kunnen vinden. Het beste wat er in de buurt komt is berichten bekijken en goedkeuren voordat ze op je tijdlijn weergegeven worden.
Dat heb ik idd ingesteld bij taggen. Vind het maar heel onduidelijk allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven