Familie op Facebook

13-08-2013 15:45 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zit even met een dilemma. 't Is geen wereldprobleem, maar zit er toch even over te denken wat ik ermee zal doen.

Ik heb zoals velen een Facebook-profiel en ben daar redelijk actief op. Nou is het zo dat ik onlangs een uitnodiging van mijn vader kreeg om hem toe te voegen op Facebook: hij heeft dus sinds kort ook een profiel. Zou je denken 'leuk', maar mijn ouders staan anders in het leven dan ik. Mijn ouders zijn nogal christelijk en ik ben dat totaal niet. Daarnaast houd ik ook nog eens van muziek die zij waarschijnlijk als 'schokkend' zouden ervaren, o.a. metal. Ik weet nou al dat als ik bijvoorbeeld een keer een filmpje post van gitaarmuziek zeg maar, dat ze daar behoorlijk van zouden schrikken. Zo boeiend is het allemaal niet, maar ze zijn niet zoveel gewend.

Het klinkt nu een beetje alsof ik 'mijn ware ik' moet verstoppen voor mijn ouders. Punt is, dat ik gewoon geen zin heb om over dat soort onderwerpen een hele discussie met ze aan te gaan. Zij zijn de types die dan een gesprek gaan beginnen waarom ik dan niet van de Here Jezus houd en dat hij toch echt van mij houdt, etc... Sorry, gewoon geen behoefte aan. Heb ik ook aangegeven, maar dan zie ik gewoon dat ik mijn moeder daar echt pijn mee doe. Dat wil ik natuurlijk niet, dus vermijd ik het onderwerp liever.

Maar goed, leg dan dus maar eens uit aan mijn vader waarom ik hem nog niet heb toegevoegd. Moet ik mijn vader nou toevoegen of niet? Hoe doen jullie dat met familie en bijvoorbeeld collega's?
such reply. wow.
quote:asma schreef op 14 augustus 2013 @ 09:21:

Ik vind dat je zeurt. En ik vroeg me alleen iets af, maak me geen zorgen om jou en ben niet begaan met je.

En ik ben alleen maar blij en dankbaar dat ik met mijn ouders heel open en eerlijk kan omgaan. Door dit topic besef ik dat weer eens.

't is een vrij land, doe wat je niet laten kunt. Blijkbaar ben je er genoeg mee begaan om hier twee keer te posten. Jij ook een fijne dag verder.

En rosanna08 bedankt voor je verdediging maar tegen dat soort sneue posts ga ik me niet verdedigen.
such reply. wow.
Lastig. Ik heb zo zitten twijfelen over mijn schoonvader. Na het overlijden van mijn echtgenoot eind 2010 heeft hij via zijn, inmiddels ex-vriendin, mij duidelijk gemaakt geen contact meer met mij te willen. Prima we zijn nooit echt een match geweest.

Tot hij ongeveer een jaar geleden zich aanmeldde om vrienden te worden op fb.

Omdat we verder geen ruzie hadden en ik hem, in theorie, tegen zou kunnen komen bij een bruiloft of begrafenis van mijn schoonfamilie heb ik maar aangenomen.

Nu heb ik sinds een paar maanden een lieve vriend en heb ik onlangs mijn status van relatie verandert van "weduwe" naar "in een relatie". Was al spannend genoeg zelfs als ik niet ineens zag dat mijn schoonvader, vind ik leuk leuk gedrukt had. Toen schrok ik ineens want eigenlijk was ik hem vergeten.

Tja misschien niet netjes om hem dus op deze manier dit te vertellen achteraf maar kan er niks meer aan doen.

TO,

het idee om je vader wel vriend te laten worden maar dan te beperken is een goede. Ga me hier ook eens in verdiepen.
quote:Dutchy83 schreef op 14 augustus 2013 @ 09:39:

[...]

't is een vrij land, doe wat je niet laten kunt. Blijkbaar ben je er genoeg mee begaan om hier twee keer te posten. Jij ook een fijne dag verder.

En rosanna08 bedankt voor je verdediging maar tegen dat soort sneue posts ga ik me niet verdedigen.

Ik vind het altijd zo jammer dat er mensen zijn die een hekel hebben aan "gristenen", vaak ivm hun gedrag en dan vervolgens zelf exact hetzelfde doen. Een goed "gristelijk" woord kunnen ze wel ter harte nemen; Haal eerst de balk uit je eigen oog, dan de splinter bij een ander.

Anderzijds ben ik blij voor haar dat ze blijkbaar niet onder zo'n juk is opgegroeid en dus het gevoel niet kent, want het is best klote als er thuis geen ruimte is voor alle facetten van je persoonlijkheid.

Dat wil alleen niet automatisch zeggen dat ouders daarnaast niet hele goede, fijne en lieve mensen kunnen zijn. Dat zijn mijn ouders namelijk wel en wat ik zo kort van jou begrepen heb zijn die van jou dat ook.

We zijn gewoon anders en daar heb ik vroeger veel van gebaald, maar achteraf gezien ontzettend veel van geleerd. Ik durf oprecht te zeggen dat ik daar júist een heel goed en kleurrijk mens van ben geworden.
Heb mijn familie op n bepaalde lijst staan. Collega's heb ik er niet op om 'gezeik' te voorkomen. Daar heb ik trouwens linked-in voor.
quote:justmaartje schreef op 14 augustus 2013 @ 12:31:

[...]

Dat wil alleen niet automatisch zeggen dat ouders daarnaast niet hele goede, fijne en lieve mensen kunnen zijn. Dat zijn mijn ouders namelijk wel en wat ik zo kort van jou begrepen heb zijn die van jou dat ook.

Dat zijn ze zeker: iemands geloofsovertuiging staat daar in mijn optiek volledig los van.

Maar ik stel voor om de discussie over het geloof en dergelijke ergens anders te voeren en hier even on-topic te blijven

Overigens ben ik er al zo'n beetje uit, dus bedankt voor alle tips en adviezen!
such reply. wow.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven