Familie op Facebook

13-08-2013 15:45 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik zit even met een dilemma. 't Is geen wereldprobleem, maar zit er toch even over te denken wat ik ermee zal doen.

Ik heb zoals velen een Facebook-profiel en ben daar redelijk actief op. Nou is het zo dat ik onlangs een uitnodiging van mijn vader kreeg om hem toe te voegen op Facebook: hij heeft dus sinds kort ook een profiel. Zou je denken 'leuk', maar mijn ouders staan anders in het leven dan ik. Mijn ouders zijn nogal christelijk en ik ben dat totaal niet. Daarnaast houd ik ook nog eens van muziek die zij waarschijnlijk als 'schokkend' zouden ervaren, o.a. metal. Ik weet nou al dat als ik bijvoorbeeld een keer een filmpje post van gitaarmuziek zeg maar, dat ze daar behoorlijk van zouden schrikken. Zo boeiend is het allemaal niet, maar ze zijn niet zoveel gewend.

Het klinkt nu een beetje alsof ik 'mijn ware ik' moet verstoppen voor mijn ouders. Punt is, dat ik gewoon geen zin heb om over dat soort onderwerpen een hele discussie met ze aan te gaan. Zij zijn de types die dan een gesprek gaan beginnen waarom ik dan niet van de Here Jezus houd en dat hij toch echt van mij houdt, etc... Sorry, gewoon geen behoefte aan. Heb ik ook aangegeven, maar dan zie ik gewoon dat ik mijn moeder daar echt pijn mee doe. Dat wil ik natuurlijk niet, dus vermijd ik het onderwerp liever.

Maar goed, leg dan dus maar eens uit aan mijn vader waarom ik hem nog niet heb toegevoegd. Moet ik mijn vader nou toevoegen of niet? Hoe doen jullie dat met familie en bijvoorbeeld collega's?
such reply. wow.
Collega's hebben niets te zoeken op mijn facebook, daarvoor heb ik LinkedIn. En verder kun je eerst ook even kijken hoe het gaat. En niet je hele hebben en houwen op het www gooien.
Uhh kun je hem niet accepteren en in een ander rijtje zetten (kennisen ofzo) en je updates alleen zichtbaar maken voor vrienden. (tenzij ze wel door de beugel kunnen voor je vader).

Ik heb mijn schoonmoeder bij voorbaat al geblokkeerd, maar dat is omdat het een soort Big Brother is en bij elk bericht wat ik schreef op de pagina van (stief)dochter ze mijn vriend ging opbellen met de mededeling: 'Elke zette dit en dit op facebook, vind je dat wel goed?' Gezien ik niet zoveel behoefte hieraan heb, heb ik haar dus geblokkeerd (We zijn overigens geen (facebook)vrienden.
Nee hele hebben en houwen heb ik ook niet op FB. Maar ik wil me ook niet beperkt voelen in wat ik post omdat mijn pa nou ineens meekijkt zeg maar.
such reply. wow.
Kan me voorstellen dat dit lastig is. Ik denk dat ik hem wel zou accepteren en als er commentaar komt spreek 'm erop aan en na 2 keer er weer afknikkeren! Het is jouw leven, kom zeg!
Je kan op facebook een groep aanmaken en daarvan kun je de rechten aanpassen zodat ze niet standaard jouw updates zien.
quote:DieFetteElke schreef op 13 augustus 2013 @ 15:48:

... kun je hem niet accepteren en in een ander rijtje zetten...

Da's best een idee inderdaad, had ik nog niet aan gedacht. En vrees inderdaad ook dat als ze zien welke muziek tot mijn 'interesses' behoort ze gelijk aan de telefoon hangen. En nogmaals: zo spannend is het allemaal niet, ben echt geen satanist of extremist ofzo. En ik houd heel veel van mijn ouders maar sommige dingen kun je ze gewoon niet aan het verstand krijgen...
such reply. wow.
Ik zou hem accepteren en vervolgens op de uitgezonderde lijst zetten. Dan kan hij als het goed is, niets zien dat jij niet wil dat hij ziet.

Probeer het eerst uit met iemand anders en voeg daarna pas je vader toe via dit account. Je kunt het ook nog controleren via je privacysnelkoppelingen. Ga dan naar wie kan mijn inhoud zien?
Ik herken het, ik heb mijn ouders voor het een en ander uitgesloten.
quote:Dutchy83 schreef op 13 augustus 2013 @ 15:54:

[...]

Da's best een idee inderdaad, had ik nog niet aan gedacht. En vrees inderdaad ook dat als ze zien welke muziek tot mijn 'interesses' behoort ze gelijk aan de telefoon hangen. En nogmaals: zo spannend is het allemaal niet, ben echt geen satanist of extremist ofzo. En ik houd heel veel van mijn ouders maar sommige dingen kun je ze gewoon niet aan het verstand krijgen...Het zijn dus schijn heiligen. Wel computeren en op facebook maar geen heavy metal. Daar kan ik niet zo goed tegen. Het is namelijk en en , en niet of of. Ik vind dat je dat ook rustig kunt zeggen. Ken ook zo'n figuur. Alles volgens de bijbel en geen tv etc en op zondag 2 keer naar de kerk. Ik heb haar liefjes gevraagd hoe het dan zat met de computer. "die is nodig voor werk" eh ja maar je zit te forummen hé dát mag dan ook niet
Ik herken het niet, maar ik ben dan ook niet anders tegen mijn ouders dan op Facebook.

Alles wat ik erop zet mag iedereen zien of het mijn ouders betreft of mijn chef op het werk...
Ik heb mijn familie op mijn FB staan, maar blokkeer eigenlijk nooit iets voor ze. Ik post namelijk niets waar ik mij voor zou schamen.

Daar moet ik wel bij zeggen dat mijn familie zulke discussies niet met mij aan gaat. Misschien zou ik het dan anders doen.
Grappig, ik blokkeer juist wat zij op facebook zetten omdat ik geen zin heb in bijbelteksten e.d. verder plemp ik gewoon alles over pro-homohuwelijken etc. op mijn facebook en als ze dat niet bevalt dan blokkeren ze dat toch lekker zelf.

Als iedereen zo voorzichtig (schijnheilig) met elkaar omgaat is het logisch dat je 'niet veel gewend' bent.
Lorem Ipsum
quote:nina1966 schreef op 13 augustus 2013 @ 16:01:

[...]

Het zijn dus schijn heiligen. Wel computeren en op facebook maar geen heavy metal. Wat is er precies zo goddeloos aan computeren en facebooken dan?
such reply. wow.
quote:Dutchy83 schreef op 13 augustus 2013 @ 16:03:Wat is er precies zo goddeloos aan computeren en facebooken dan?Nou wijlen mijn strenggelovige vader noemde alles met een beeldscherm het duivelsoog. Ik herken het trouwens wel, dat gezeik over cradle of filth filmpjes etc.
quote:turquasi schreef op 13 augustus 2013 @ 16:03:

Als iedereen zo voorzichtig (schijnheilig) met elkaar omgaat is het logisch dat je 'niet veel gewend' bent.

Aan de ene kant klopt dat wel, aangezien ik het altijd een beetje heb afgeschermd. Aan de andere kan heb ik wel eens stukjes erover losgelaten en daar kwam dan gelijk gedonder van. Dat is dus de reden waarom ik het dan maar laat voor wat het is.
such reply. wow.
Niet toevoegen. Dat hij maar eigen 'vrienden' zoekt.

Als ik een actieve FB zou hebben kwam er ook geen familie bij.

Je laat hun toch ook niet je mobiel doorneuzen? Vind ik hetzelfde.
quote:kipkluifje schreef op 13 augustus 2013 @ 16:07:

[...]

Nou wijlen mijn strenggelovige vader noemde alles met een beeldscherm het duivelsoog.Dat is dan iets persoonlijks. Om iemand dan gelijk schijnheilig te noemen vind ik nogal wat. Bij de kerk (evangelisch) waar ze zitten gebruiken ze ook een computer om de liedteksten te projecteren zodat iedereen kan meezingen. Mag dat dan ook niet want: computer? Maar goed, da's misschien een andere discussie.
such reply. wow.
quote:Dutchy83 schreef op 13 augustus 2013 @ 16:03:

[...]

Wat is er precies zo goddeloos aan computeren en facebooken dan?Nou, inderdaad.
Ik herken het wel. Maar gezien je leeftijd (1983?). Wordt het niet een beetje tijd om lak aan je ouders te hebben en te zijn, wie je bent? Ik zou hem dus toevoegen. Ik schreef al, ik herken het, maar zie mezelf niet meer als kind die verantwoording moet afleggen aan mij ouders omdat ik dingen doe zoals ik ze doe.
quote:Dutchy83 schreef op 13 augustus 2013 @ 16:09:Bij de kerk (evangelisch) waar ze zitten gebruiken ze ook een computer om de liedteksten te projecteren zodat iedereen kan meezingen.Ja, dan zal het allemaal wel meevallen. Gelukkig. Kan me desalniettemin voorstellen dat de teksten en uitdorsing van heavy metal bands je ouders afschrikt, dusdanig dat ze jou willen "beschermen tegen dergelijke invloeden". Je bent toch niet verplicht om je ouders op je facebook toe te laten?
quote:eiland schreef op 13 augustus 2013 @ 16:14:

Ik herken het wel. Maar gezien je leeftijd (1983?). Wordt het niet een beetje tijd om lak aan je ouders te hebben en te zijn, wie je bent? Ik zou hem dus toevoegen. Ik schreef al, ik herken het, maar zie mezelf niet meer als kind die verantwoording moet afleggen aan mij ouders omdat ik dingen doe zoals ik ze doe.Jah.. daar heb je helemaal gelijk in, heb ik ook al een paar keer tegen mezelf gezegd. Laat het dan maar een keer klaar zijn met die onzin. En toch he...? Vind het toch moeilijk om die stap dan te nemen, stom eigenlijk. Misschien langzamerhand beetje bij beetje wat losweken en wat dingetjes openbaar maken, haha.
such reply. wow.
quote:kipkluifje schreef op 13 augustus 2013 @ 16:14:

[...]

. Je bent toch niet verplicht om je ouders op je facebook toe te laten?Nee zeker niet, de uitnodiging staat ook al een week of 2 in mijn mailbox, haha. Maar heb hem nu toegevoegd en inderdaad zo ingesteld dat hij mijn posts niet kan zien.
such reply. wow.
quote:Dutchy83 schreef op 13 augustus 2013 @ 16:18:

[...]

Nee zeker niet, de uitnodiging staat ook al een week of 2 in mijn mailbox, haha. Maar heb hem nu toegevoegd en inderdaad zo ingesteld dat hij mijn posts niet kan zien. En die man is dom?
Is de uitnodiging van je vader al lang geleden verstuurd eigenlijk? En weten ze dat je naar deze muziek luistert of houd je dat voor ze verborgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven