Foto's overleden moeder weg

12-06-2011 21:48 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Op mijn digitale camera staan veel foto's van mijn in januari overleden moeder. Foto's van kerst en andere belangrijke gebeurtenissen dat ze erg ziek was. Deze foto's hebben grote waarde voor mij, dat begrijp je.

Een vriend heb ik een keer foto's laten overzetten op zijn computer (van spullen die verkocht moesten worden), maar er is toen blijkbaar wat misgegaan. Hij heeft ook foto's gemaakt op Keukenhof. Daar misschien ookniet goed gegaan.

Ik heb ze wel op mijn laptop staan. Weet iemand of ik ze van daaruit ook kan laten afdrukken? Ik wilde er altijd foto's van laten maken. Eventueel nog tips om ze terug te halen op mijn camera zelf.

Heel graag tips!! Misschien hele domme vraag, maar ik weet het echt niet en ben nu licht in paniek.
Gelukkig heb je ze nog op je laptop!!!
Wel op laptop?? komt goed skatje, komt goed!
Als ze op je laptop staan kun je ze toch gewoon laten afdrukken? Bijv. via hema.nl, kruidvat.nl, AH etc.
Luister, heb je een USB-stick?
Ja als je ze op je laptop hebt staan is er geen reden voor paniek.

Kijk eens op bijv. www.hema.nl daar kun je digitale foto's laten afdrukken. Zelfs in een heel mooie album.
Natuurlijk kun je ze vanaf je laptop afdrukken. Geen paniek!

Je kunt online naar bijvoorbeeld de Hema gaan en dan de fotoś versturen. Ze helpen je stap voor stap in zoń programma. De fotoś worden dan een paar dagen later bij je thuis bezorgd.

Je kunt de foto's ook kopieeren naar een ds kaartje (in je computer stioppen, kopieeren, kaarte er weer uit) Kaartje meenemen naar een fotozaak en afdrukken maar.
Geen probleem joh.. Je kunt ze zo online bestellen (afdrukken) bijv. bij de Hema

www.hema.nl

Misschien kun je ze gewoon terug op je camera zetten maar dat lijkt me niet echt nodig.

Je kunt ze ook op een usb stick zetten, of op een cd-rom branden en meenemen naar de hema.

Sowieso heel verstandig om een backup te maken van deze dierbare foto's
quote:Suze2hier schreef op 12 juni 2011 @ 21:51:

Luister, heb je een USB-stick?ja, ik heb een usb- stick. kan ik ze daar op overzetten??
Oké. Dan ga je nu eerst zorgen dat ze ook (!) op die USB stick komen te staan. Dan heb je iig een backup. Weet je hoe je bestanden naar je USB stick kan kopiëren?
Zou ze van laptop ook op USB kopiëren en dan een cd'tje branden. Ook op laptop laten staan en afdrukken maken. Dan ben je helemaal veilig.

Akelig gevoel als ze ergens opeens niet meer zijn, maar 1 plek is voldoende om ze van te kopiëren.
Je hebt de foto's al op je laptop staan?

Dan kan het vrij makkelijk...

Een camera heeft een sd kaart, vergelijkbaar met een usb-stick maar dan in een ander formaat. (zo eentje: http://www.camerasuper.nl ... 90ef546be11f563c1d590a2d1)

Stop de sd kaart in je computer, in het daarvoor bestemde vakje. Selecteer de foto's op je computer. dan kopiëren en plakken naar de sd kaart. Je kan dan in de winkel printen.

Een andere optie is via de kruidvat/hema site de foto's printen.

Kruidvat: http://www.kruidvat.nl/fo ... d=12980000000320&token=-1

Hema: http://foto.hema.nl/digitale-foto-afdrukken.

Hier kan je ook een foto boek laten maken/canvas foto laten maken. Misschien ook nog een optie om over na te denken.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
idd. rustig ademhalen die foto's heb jij binnen de kortste keren in je handen.

Ikzelf doe mijn foto's via snapfish. Het fijne eraan vind ik dat je ook een kleine collage kan maken. Ikzelf ben met mijn overleden man naar de efteling geweest de week voor hij overleed. We hebben toen een efteling fotolijstje gekregen van zijn vader om een mooie foto in te doen van die dag. Heb dus een collage gemaakt van meerdere foto's die dag.

Trouwens nog gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Inderdaad het komt goed!!
Neweve uiteraard past niet iedere kaart in elke laptop...
Zullen we samen foto's op je stick zetten?
quote:Suze2hier schreef op 12 juni 2011 @ 21:57:

Neweve uiteraard past niet iedere kaart in elke laptop...

Usb wel.

Niet alle laptops hebben een sd-poort. De meeste wel, de oudere modellen meestal niet.

Edit: oeps ik heb een leesprobleem...
quote:Suze2hier schreef op 12 juni 2011 @ 21:58:

Zullen we samen foto's op je stick zetten?

Wat een lieve reacties allemaal! Had een voicemail van vriend ingesproken. Die belde terug en had het over selecteren, ctrl A, maar usb scheen te vol te zitten.

Hij komt nu hierheen om het op stick en cd-rom te zetten, de schat. Was overstuur. Wilde even haar foto's kijken voordat ik op vakantie ging en waren ze opeens weg. Had niet verwacht dat ik helemaal overstuur zou raken.

Laat ze meteen afdrukken en album van maken. Keek ook al op Hema.nl

Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp!!
Ik heb nu al wat foto's zelf op USB kunnen zetten. Hij is gewoon te vol voor alle foto's. Straks op CD- rom is dat geen problem.

Ben inmiddels weer wat rustiger..:-)

Iedereen nogmaals bedankt, super!
Stoute spammerT.

Fijn dat je vriend komt en dat het dus in orde komt!
Tuurlijk lopen veel mensen klakkeloos naar de Hema. Dat is een vertrouwde winkel met zeer goede ervaringen.

Waarom post je ook op topics van jaren geleden dat mensen daar die site moeten gaan???

@ leergierig, wat heb je een ontzettend lieve vriend. Geef hem een dikke knuffel!!
Leergierig, ik zet belangrijke foto's ook altijd online. Bij Picasa of mijn album. Dan kunnen ze nooit verloren gaan.
quote:pvervoort schreef op 12 juni 2011 @ 22:07:

Nog gecondoleerd met je moeder, ik begrijp de waarde van die foto's wel ja.

Hema is wel duur hoor. Met foto's weet ik het niet zeker, maar heeft de laagste prijs garantie. Zeker met film en video ben je stukken voordeliger uit en ze komen het gratis ophalen en bezorgen. Bijvoorbeeld per 1 videoband van 2 uur scheelt het al een tientje ten opzichte van de Hema (!!) en hoe meer je hebt des te voordeliger je uit bent. Veel mensen weten dat niet en lopen klakkeloos naar de Hema. Verhelphetsnel.nl[/url] zou je denk ik eerst beter kunnen proberen. Volgens mij zijn ze 24 uur per dag bereikbaar, dus zelfs nu zou je ze kunnen bellen.zag ga je lekker met je spam? heb je gestaft verwacht dat je een ban krijgt.
Leergierig, ik zou ze ook online zetten. Mijnalbum.nl of photobucket.com, daar kun je ze niet al te moeilijk op zetten.

Het handige daar van is dat je ze ook altijd bij de hand hebt, als je maar een pc en internet hebt.
Dan maak ik nog wel reclame voor webprint niet me staffen haha maar ik vind dat zelf veel mooier dan Hema. Google maar voor je herrinderingen en fotos die gelukkig niet kwijt zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven