Foto’s van iPhone halen
vrijdag 16 september 2022 om 17:44
Mijn iPhone is overvol.
Nu staan er van tig jaar foto’s in. Steeds als ik een nieuwe telefoon kocht gingen die foto’s vanzelf mee met mijn Apple account.
Ik wil ze er af halen en sorteren op de laptop. Maar hoe doe ik dat nou handig?
Ik was er net aan begonnen maar na twee mapjes kreeg de laptop een fout melding en is t gestopt.
Ik heb een Windows laptop.
Tips voor t handig sorteren ook welkom
Nu staan er van tig jaar foto’s in. Steeds als ik een nieuwe telefoon kocht gingen die foto’s vanzelf mee met mijn Apple account.
Ik wil ze er af halen en sorteren op de laptop. Maar hoe doe ik dat nou handig?
Ik was er net aan begonnen maar na twee mapjes kreeg de laptop een fout melding en is t gestopt.
Ik heb een Windows laptop.
Tips voor t handig sorteren ook welkom
where ever you go, go with your heart
vrijdag 16 september 2022 om 18:26
Blijven ze dan van dezelfde kwaliteit?Valentijn101 schreef: ↑16-09-2022 17:55Van iphone op google drive zetten. Vanaf je laptop je google drive benaderen.
vrijdag 16 september 2022 om 18:34
Eerst met kabeltje/snoertje de foto’s afhalen en in een map in de laptop kopieren. Als het kopieren voltooid is, dan pas alles van je iPhone verwijderen.
Loskoppelen en dan pas sorteren en uitzoeken. Als iPhone te lang gekoppeld is met laptop, verbreekt het soms (ik denk vanwege de veiligheid en/of dat iPhone in de vergrendelstatus komt).
Loskoppelen en dan pas sorteren en uitzoeken. Als iPhone te lang gekoppeld is met laptop, verbreekt het soms (ik denk vanwege de veiligheid en/of dat iPhone in de vergrendelstatus komt).
vrijdag 16 september 2022 om 18:51
Hoe doe je dat vanaf je iPhone dan?Valentijn101 schreef: ↑16-09-2022 17:55Van iphone op google drive zetten. Vanaf je laptop je google drive benaderen.
where ever you go, go with your heart
vrijdag 16 september 2022 om 18:52
vrijdag 16 september 2022 om 20:04
vrijdag 16 september 2022 om 22:57
Ik heb mijn Iphone zo ingesteld dat genomen foto’s automatisch (via Wifi) worden ge-upload in een map in mijn Microsoft One-Drive (dus niet in Apple’s Icloud).
De originele foto’s op de telefoon delete ik dan om de paar maanden handmatig.
En op de Windows PC is deze One-Drive map dan weer makkelijk benaderbaar om foto’s uit te zoeken, mapjes te maken, etc.
De originele foto’s op de telefoon delete ik dan om de paar maanden handmatig.
En op de Windows PC is deze One-Drive map dan weer makkelijk benaderbaar om foto’s uit te zoeken, mapjes te maken, etc.
De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen.
zaterdag 17 september 2022 om 08:59
Probeer eventueel niet de mapjes te kopiëren maar de individuele foto's te exporteren. Dus alle foto's uit een map selecteren en dan 'export' naar je harde schijf. Dat zou gewoon moeten lukken als je voldoende vrije ruimte hebt.
Overigens heb ik voor dit doel de afgelopen drie jaar telkens een aparte losse harde schijf gekocht. Mijn backups (foto's files) zijn me te dierbaar! Het idee dat een of andere low-life je hele digitale verleden op slot kan zetten voor wat bitcoins..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in