Foto’s van iPhone halen

16-09-2022 17:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn iPhone is overvol.
Nu staan er van tig jaar foto’s in. Steeds als ik een nieuwe telefoon kocht gingen die foto’s vanzelf mee met mijn Apple account.

Ik wil ze er af halen en sorteren op de laptop. Maar hoe doe ik dat nou handig?
Ik was er net aan begonnen maar na twee mapjes kreeg de laptop een fout melding en is t gestopt.

Ik heb een Windows laptop.

Tips voor t handig sorteren ook welkom
where ever you go, go with your heart
Van iphone op google drive zetten. Vanaf je laptop je google drive benaderen.
Valentijn101 schreef:
16-09-2022 17:55
Blijven ze dan van dezelfde kwaliteit?
Eerst met kabeltje/snoertje de foto’s afhalen en in een map in de laptop kopieren. Als het kopieren voltooid is, dan pas alles van je iPhone verwijderen.

Loskoppelen en dan pas sorteren en uitzoeken. Als iPhone te lang gekoppeld is met laptop, verbreekt het soms (ik denk vanwege de veiligheid en/of dat iPhone in de vergrendelstatus komt).
Gewoon, de foto's selecteren en exporteren.

Wat voor foutmelding krijg je dan?
Valentijn101 schreef:
16-09-2022 17:55
Hoe doe je dat vanaf je iPhone dan?
Fairway schreef:
16-09-2022 18:47
Gewoon, de foto's selecteren en exporteren.

Wat voor foutmelding krijg je dan?
Ja er stond echt niets duidelijks, ik heb inmiddels de laptop dicht maar ik probeerde alle mapjes te kopiëren
Je zou Google foto’s op je telefoon kunnen zetten, dan staan je foto’s in de cloud en kun je ze heel makkelijk bekijken op je computer. Je kunt ze vanuit google ook downloaden en opslaan. Duurt wel even als het er veel zijn, maar het gaat bijna vanzelf, dus weinig werk.
Inloggen op icloud, van daaruit je foto’s downloaden naar je laptop?
Ik heb mijn Iphone zo ingesteld dat genomen foto’s automatisch (via Wifi) worden ge-upload in een map in mijn Microsoft One-Drive (dus niet in Apple’s Icloud).
De originele foto’s op de telefoon delete ik dan om de paar maanden handmatig.
En op de Windows PC is deze One-Drive map dan weer makkelijk benaderbaar om foto’s uit te zoeken, mapjes te maken, etc.
De persoon die zegt dat het niet kan, moet de persoon die het aan het doen is niet voor de voeten lopen.

Dank jullie wel, ik ga er morgen weer ff mee stoeien
Skawa schreef:
16-09-2022 18:52
Ja er stond echt niets duidelijks, ik heb inmiddels de laptop dicht maar ik probeerde alle mapjes te kopiëren
Probeer eventueel niet de mapjes te kopiëren maar de individuele foto's te exporteren. Dus alle foto's uit een map selecteren en dan 'export' naar je harde schijf. Dat zou gewoon moeten lukken als je voldoende vrije ruimte hebt.

Overigens heb ik voor dit doel de afgelopen drie jaar telkens een aparte losse harde schijf gekocht. Mijn backups (foto's files) zijn me te dierbaar! Het idee dat een of andere low-life je hele digitale verleden op slot kan zetten voor wat bitcoins..
Ik heb hetzelfde probleem krijg ze niet in mijn windows PC geladen, hij stopt gewoon met laden op een gegeven moment.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven