Gebeld door anoniem

17-10-2015 16:21 30 berichten
Heeeeeeelp!!

Ik werd net gebeld door een anoniem nummer, en toen ik opnam hoorde ik een toetstoon en muziek. Snel weggedrukt, maar ik zweet peentjes nu.

Is dit herkenbaar bij sommige mensen?
Waarom zweet je peentjes? Heb je wat op je geweten?
Verwarming te hoog gezet?
Reageer je altijd zo overdreven?
Alle reacties Link kopieren
En dat is eng, want? (Serieuze vraag)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Je zag dus daadwerkelijk een nummer op jouw scherm maar jij vond dat er vrij anoniem uitzien.

Of werd er helemaal geen nummer weergegeven?

Worteltjes transpireren?

Misschien de volgende keer dan maar niet meer opnemen en het aan jouw voicemail overlaten.
'SORRY, DE PAGINA DIE JE ZOEKT BESTAAT NIET! Kunnen we je blij maken met een andere pagina?'
Iemand die op het verkeerde cijfertje heeft gedrukt, of een peuter die met een telefoon speelt. Niet iedereen schakelt de nummerherkenning in.
verba volant, scripta manent.
Zelf toets je nooit een verkeerd nummer?
oké grappig.

Nee serieus, ik heb niet zoveel te verbergen maar ben wel bang dat m'n telefoon word gehacked ofzo, dat kan toch?
Vast de AIVD... Die bellen altijd anoniem.
Dat gebeurt hier zo'n vier keer per week.
Ik neem altijd een onbekend nummer op, nooit eng gevonden.

Mijn zus was beroofd van haar tas. Die stond in een kroeg, met niks ook geen geld voor het openbaarvervoer. Zij kon dus alleen nummers bellen die ze uit haar hoofd kende, zou wel flauw zijn geweest als ik niet op nam. Dochter die met de gladheid was gevallen, en gewond was werd geholpen door een plaatselijke winkelier, man belde met zijn nummer onze huislijn. Stom als ik niet had opgenomen.
Huh? Dat is toch niet zo raar. Er zijn vrij veel bedrijven die mensen massaal bellen en pas reageren op het moment dat er iemand op neemt. Als dat toevallig 2 tegelijk is dan gebeurd er zoiets bij de ander.

Waar ben je bang voor?
O ja duidelijk nu heb je nog maar een week te leven tenzij je de geest in de put kunt verslaan.. Sterkte.
quote:frisiandutchie schreef op 17 oktober 2015 @ 16:28:

oké grappig.

Nee serieus, ik heb niet zoveel te verbergen maar ben wel bang dat m'n telefoon word gehacked ofzo, dat kan toch?

Ow ik vind mensen die geen verstand hebben van de technologie waar ze gebruik van maken zo geweldig.

Maar nee, je telefoon is niet gehackt. Ik raad je wel aan om gewoon weer over te stappen op een koelkast-telefoon van Nokia. Dan hoef je je niet meer zoveel zorgen te maken over dat ie misschien wordt gehackt.
Het anoniem gebeld worden herken ik wel. Het peentjes zweten niet.
Herfstvakantie al begonnen?
quote:bankje schreef op 17 oktober 2015 @ 16:37:

Herfstvakantie al begonnen?Waar slaat dat nou weer op? Ik ken genoeg mensen die zenuwachtig worden van anonieme telefoontjes. Mijn man is er zo eentje. Kan ik honderd keer zeggen dat ze wel een brief sturen als ze geld van hem willen, en dat de persoon aan de andere kant van de lijn hoogstwaarschijnlijk niet van zins is hem bloederig om het leven te brengen, maar hij wordt er zenuwachtig van. Gelukkig heeft ie mij nog, want ik ben dan zo'n desperado die gewoon opneemt .
quote:Woesjj schreef op 17 oktober 2015 @ 16:36:

[...]

Ow ik vind mensen die geen verstand hebben van de technologie waar ze gebruik van maken zo geweldig.

Maar nee, je telefoon is niet gehackt. Ik raad je wel aan om gewoon weer over te stappen op een koelkast-telefoon van Nokia. Dan hoef je je niet meer zoveel zorgen te maken over dat ie misschien wordt gehackt.Misschien een goed idee ja.
Ben je bang dat het schuldeisers zijn?
Schuldeisers bellen volgens mij niet anoniem, tenminste de incassobureaus niet. Ik heb nu een nieuw nummer, de vorige eigenaar heeft nogal een spoor van financiële destructie achter gelaten. Drie incassobureaus, een gemeente, een gerechtelijke deurwaarder en dan nog wat vage kredietverstrekkers.

Ik weet hoe de man heet inmiddels, hoeveel schuld grofweg en in welke gemeente hij woont. Als ik terugbel omdat ik van dit gezanik af wil dan willen ze weer gegevens van die gast vanwege privacy. Nou, die gegevens heb ik niet want ik ben die man niet. "Dan sturen we de deurwaarder". Doen hoor, ik woon toch niet op dat adres
quote:Dolfijntjee schreef op 17 oktober 2015 @ 16:45:

Ben je bang dat het schuldeisers zijn?

Je hebt me door.

Even toevoegen; nee ik heb geen schulden en geen strafblad.
hahaha.

Nee je telefoon is heus niet gehackt omdat je een anoniem nummer hebt opgenomen, toetstoon en muziek horde.

jemig
Volgens mij was het gewoon zo'n callcenter. Heb ik ook wel eens op de vaste lijn met zo'n ingeblikte stem die zegt "Blijft u even aan de lijn". Nou nee dus.
quote:frisiandutchie schreef op 17 oktober 2015 @ 16:48:

[...]

Je hebt me door.

Even toevoegen; nee ik heb geen schulden en geen strafblad. Nou dan. Als het echt reuze belangrijk is bellen ze wel terug. Maar meestal zijn het telefonische verkopers of marktonderzoeken, die bellen gewoon meerdere random nummers tegelijk en als er eentje opneemt heeft de rest geluk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven