Google streetview.

26-06-2018 16:41 50 berichten
Ik zag vorige week een auto van Google voorbij rijden met camera erop enzo toen ik voor een stoplicht stond te wachten. Net even op streetview gekeken en er staat nog een oud beeld op van een paar jaar geleden. Ik ben benieuwd wanneer ze nieuwe beelden toevoegen want het lijkt me op de een of andere manier wel grappig om mezelf terug te zien op de streetview ook al is m'n gezicht dan geblurred.

Heeft iemand zichzelf wel eens terug gezien op streetview?
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-06-2018 16:57
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op oudere streetviewbeelden van mijn oude huis kwam mijn onderbuurvrouw net naar buiten en stond mijn auto op de parkeerplaats.
Een collega staat erop terwijl hij zijn stoep schoonmaakt.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
onzichtbarevrouw schreef:
26-06-2018 17:33
Ja, maar liefst 4x in dezelfde straat.
Ik fietste achter de Google auto!
.
Leuk in combinatie met je nick. :proud:

Hoe vaak het vervangen wordt, hangt af van de 'courantheid' van je locatie.
Ik ben ooit een collega op de fiets 'tegengekomen'. Wel geblurred natuurlijk, maar ik kon zo zien dat zij het was.

In Duitsland is geen streetview. Daar heeft Google het opgegeven na hevige protesten m.b.t. privacy.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Hahaha, ik zie nu mijn opa op streetview. Die stalt zijn motoren op straat uit. Hij bouwt en restaureert klassieke racemotoren en daar is hij heel trots op. (Ik ook)

Maar ik zie hem een motor duwen terwijl er al 4 staan. :rofl:
Opa kennende zal dan gehoord hebben over de Google auto en zag zijn kans om zijn trots te showen. :heart:
Een kennis van ons staat de heg te knippen op streetview. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt mij zien liggen zonnen in de tuin!. Staat er al een paar jaar op
Zelf niet, mijn huis wel en van alle kanten, je kan ook naar binnen kijken, kamerdeuren staan open ze komen meestal in de zomermaanden. Mijn hond staat op de laatste :puppy:
Bij mij is er elke 2,3 jaar wel een nieuwe dus af en toe kijk ik, elke keer zag ik toevallig mijn was aan de lijn hangen, ene keer kleding, andere keer dekbedhoes vond het wel grappig :D

Toch dacht ik ook: je mag alleen op straat filmen. Maar toen ik het nieuwe huis van een vriend opzocht zag ik toch echt een kastje staan, zijn piano en ik zag iemand in een stoel zitten wel heel vaag.
Foto opgestuurd: Big Brother is watching you bro!! (O) (O)

Privacy is dus wel een dingetje maar ach, iedereen die wil kan bij die vriend naar binnen kijken al lijkt die camera verder naar binnen te kijken dan vanaf straat mogelijk is. Klein beetje maar. Ik vind het veel te leuk om allerlei plaatsen waar ik geweest ben nog eens te bezoeken.

Of te kijken naar plaatsen waar ik niet echt heen kan. Tropische eilanden of juist naar New York waar ik nooit voor de lol heen zou gaan maar wel bekende plaatsen ga bekijken. Doen meerderen dat of is dat gewoon heel triest van me :P
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
26-06-2018 18:16
Duss, de enige oplossing is niet meer over straat. Vanaf de openbare weg mag dat namelijk gewoon.

Ook al mag het gewoon, dan mag je het best een inbreuk op je privacy vinden. In sommige landen mag het gewoon niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Lenn, leuk. Hoe doe me dat, kijken in andere landen? Bestaat daar een speciale site voor? Of ook via Streetvieuw? Dan heb je straatnamen nodig en die ken je niet.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 27-06-2018 13:50
0.31% gewijzigd
|Courage| schreef:
26-06-2018 23:56

In Duitsland is geen streetview. Daar heeft Google het opgegeven na hevige protesten m.b.t. privacy.
Oja? Ik heb daar wel eens gestreetviewt om te kijken hoe de buurt van mijn hotel eruit zag. Maar toen stond mijn hotel er nog niet, was een grote bouwput. Ik snapte eerst al niet waarom ik mijn hotel niet zag staan en toen viel het kwartje :rofl:

En ik heb een keer door de straten van New York enzo gelopen. Gewoon Google maps New York intypen en dan je streetview poppetje random ergens droppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een tijd opgestaan toen ik onkruid aan het wieden was. In een hele onelegante houding dus ja ……
Ttroeteltje schreef:
27-06-2018 09:58
Lenn, leuk. Hoe doe me dat, kijken in andere landen? Bestaat daar een speciale site voor? Of ook via Streetvieuw? Dan heb je straatnamen nodig en die ken je niet.
Gewoon ergens op inzoomen. Niet alle landen en plaatsen hebben Streetview.

Er is ook een spel van: https://geoguessr.com/world/play Raden waar het is.
kintsugi schreef:
27-06-2018 17:01
Gewoon ergens op inzoomen. Niet alle landen en plaatsen hebben Streetview.

Er is ook een spel van: https://geoguessr.com/world/play Raden waar het is.
Dat heb ik vorige week nog gespeeld en was er nog best goed in want ik zat er meestal niet ver vanaf en had wel steeds het juiste werelddeel te pakken. Eentje was nog geen 100 KM verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik stond meerdere keten op google streetview. Telkens voor een andere huis of een andere straat.

Leuk om als postbezorger te werken tijdens het maken van de streetview foto’s :P
Pepermint_Patty schreef:
27-06-2018 21:50
Ik stond meerdere keten op google streetview. Telkens voor een andere huis of een andere straat.

Leuk om als postbezorger te werken tijdens het maken van de streetview foto’s :P
Dan ziet je werkgever in ieder geval dat je je werk goed doet :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik had er op moeten staan, toen ze langskwamen stond ik net in de voortuin te werken. Maar om een of andere reden was precies onze straat als enige van de hele wijk niet zichtbaar op streetview. Na een paar jaar, toen wij daar niet meer woonden, was onze oude straat ineens wel zichtbaar, nu met de auto van de nieuwe bewoners op de oprit.
Van ons huidige huis zijn er twee varianten. De een is zoals wij het huis er nu uit hebben zien, maar een paar meter terug is nog 1 beeld van voor onze tijd. Leuk om de verschillen van voor en na de verbouwing te zien.
Mijn schoonmoeder heeft er ook op gestaan, samen met het hondje. Beide leven inmiddels niet meer. Officieel was schoonmoeder gestopt met roken, maar iedereen wist dat als zij met het hondje ging lopen, dat ze even moest roken. En inderdaad op streetview gesnapt met een sigaretje! ;)
Ttroeteltje schreef:
27-06-2018 09:58
Lenn, leuk. Hoe doe me dat, kijken in andere landen? Bestaat daar een speciale site voor? Of ook via Streetvieuw? Dan heb je straatnamen nodig en die ken je niet.
Je hebt al antwoorden gehad zie ik, ik doe het zo: typ gewoon op Google Maps de naam van een land en stad of een streek in, Barcelona of Melbourne, maakt niet uit en zoom in op waar je wil rondkijken. Moet er wel bij zeggen dat ik dat op een laptop kijk, weet niet of het met een mobieltje ook lukt.

Ik heb pas nog een tochtje over de Grand Canyon gemaakt en ik ga morgen eens in Las Vegas kijken :D
Over die beroemde strip wandelen lijkt me best leuk maar om er nou echt heen te gaan.. eerst even rondkijken maar :)
Er zijn ook stukken onder water, kan je duiken vanuit je luie stoel in het Great Barrier Reef, echt heel mooi.

Als je wil kijken naar waar je evt een vakantie wil boeken,: zoek het adres van het hotel of camping even op, moet lukken.
Have fun!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-06-2018 17:35
Ja! Mijn vader staat er op, met zijn hond! Ze leven beiden niet meer, maar heb voor de zekerheid screenshots gemaakt.
:|

ik wou dat ik dat had gedaan

mijn vader zaten op 2011 of 2010 google maps foto,s met de hond, op ongeveer 8 fotos,
op zijn vaste uitlaat route, beide leven niet meer :(


zelf woon ik hoog in een flat,
als ik heel goed inzoom en geduld bewaar, zie ik wel mijn gordijnen,
en ik zie mijn fiets staan buiten,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Je kan soms ook oudere foto's op Street View bekijken. Ik zou het even proberen!
Linksboven staat een klokje. Zie link hieronder voor de stappen.
http://home.bt.com/tech-gadgets/interne ... 3960715817
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-06-2018 18:17
Ja het is wel een inbreuk op de privacy maar gezichten worden geblurred dus ik denk niet dat iemand mij herkent als ik op de streetview sta
Afbeelding

;-D
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Op google maps rondkijken is bijna mijn favoriet! Sinds kort kun je in 3D een heel eind uitzoomen en dan kun je de aarde draaien en zie je de aarde bij nacht en je ziet het nacht en dag worden. Echt zo geweldig leuk!

De plaatsen waar ik geweest ben, waar ik heen ga, waar ik heen wil, waar mensen wonen die ik ken, zeker in het buitenland, ik wandel overal een rondje. Of rondlopen in plaatsen waar ik over aan het lezen ben, niks is veilig voor me. Echt superleuk.

Sommige dingen zijn echt gek. Ik ben nog nooit in Amerika geweest, maar wat zijn de wegen daar slecht onderhouden zeg. En overal nog van die houten elektramasten langs de weg, heel ouderwets. Dubai, ook zo leuk, van die groen vlekken langs de weg, en dan verder alles geel.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
27-06-2018 17:01
Gewoon ergens op inzoomen. Niet alle landen en plaatsen hebben Streetview.

Er is ook een spel van: https://geoguessr.com/world/play Raden waar het is.
Oh dit is leuk! Bedankt voor de tip :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Zal best... kijk nooit, maar kom regelmatig de wagen tegen tijdens mijn werk. Vaak rijden ze 1x per jaar rond hier en het lijkt wel of hij me volgt, kom hem steeds weer tegen.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn straat stond er ooit in 2 delen op: oud en nieuw. Als je met Streetview de straat in ging zag je mijn oude auto, als je iets doorslikte mijn nieuwe auto :-)
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
30-06-2018 21:47
Mijn straat stond er ooit in 2 delen op: oud en nieuw. Als je met Streetview de straat in ging zag je mijn oude auto, als je iets doorslikte mijn nieuwe auto :-)
Dus jij hebt je auto doorgeslikt?
Lag die niet zwaar op de maag?

Ik heb 2 jaar geleden zelfs een Almeerse streetviewfoto waar ik op stond, laten verwijderen.
Was aan het shoppen met een vriendin in Almere, maar ik hoorde op school in Amsterdam te zitten.
Zag de auto en heb een maand de straat waar ik toen was op de computer (maps) in de gaten gehouden.
Toen de foto erop stond (waar ik en mijn vriendin duidelijk zichtbaar waren) heb ik een screenshot gemaakt, contact gezocht met google Nederland, screenshot gestuurd en gevraagd of ze die plek konden verwijderen van maps.
Een paar dagen later waren wij niet meer zichtbaar (weggegomd) op maps.

Je kan de foto's die google maakt ook bij google kopen.
Zelfs de satellietfoto's zijn te koop, en helemaal niet duur.
Mamsvan, heb je al geprobeerd of de foto's zijn terug te halen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven