Harry Potter Hogwarts Mystery

05-05-2018 14:41 79 berichten
Begin deze week kwam dit spel uit voor Android en iOS. Als Harry Potter fan moest ik dat spel natuurlijk uitproberen en tot nu toe vind ik het erg leuk. Alleen jammer dat je soms zo lang moet wachten tot je verder kunt en ik weiger om echt geld uit te geven.

Afbeelding

Wie speelt het ook? Wat zijn jouw frustraties? Heb je wellicht tips?
Alle reacties Link kopieren
Mijn speurtocht nu toe voor extra energie:
- Castle grounds: Stok die op de grond ligt.
- East towers: Eerste schilderij als je op die verdieping bent. Verschijnt lachend meisje
- West towers: Schilderij links naar de deur voor Prefects' bathroom
- Lower floor - West: rechter fakkel die uit is
- Lower floor - West: 1 van de standbeelden rechts naast de deur van de grote zaal die geen zwaard/schild vast heeft in hand.
- Dungeons: huiself die daar af en toe zit
- Lower floor East: boeken op het bankje (met dank aan AnAppleADay)

Hebben jullie toevoegingen?
Ik zit pas in jaar 1 van Griffoendor dus heb geen extra ruimtes ofzo waar ik heen mag.

Als ik dit spel zo speel mis ik echt nieuwe boeken van Rowling over Harry Potter :(
fala1989 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 19:32
14.35% gewijzigd
Lower floor east - boeken op het bankje
fala1989 schreef:
06-05-2018 12:43
- East towers: Eerste schilderij als je op die verdieping bent. Verschijnt lachend meisje
- Lower floor - West : rechter standbeeld naast deur naar de eetzaal

Ik zit pas in jaar 1 van Griffoendor dus heb geen extra ruimtes ofzo waar ik heen mag.

Als ik dit spel zo speel mis ik echt nieuwe boeken van Rowling over Harry Potter :(
Links van die standbeelden zit een fakkel die uit is. Als je erop drukt gaat ie aan en krijg je extra energie
Naar aanleiding van dit topic heb ik het spel ook gedownload, leuk! Weer helemaal even in de Harry Potter sfeer :)
fiona2012 schreef:
06-05-2018 13:44
Naar aanleiding van dit topic heb ik het spel ook gedownload, leuk! Weer helemaal even in de Harry Potter sfeer :)
Ik ook :) zit bij Ravenclaw. Ik ben nu stiekem aan het spelen omdat mijn kinderen anders ook willen :$
AnAppleADay schreef:
06-05-2018 11:32
Welk house zijn jullie?
Ik vraag me af hoe ze dingen opzetten voor andere huizen.
Bijvoorbeeld: Merula doet hard haar best om je punten te laten verliezen maar als je zelf ook Slytherin bent is dat raar, of is zij dan een ander house?
En nog belangrijker: ik ben nu in jaar 2 en moet de Gryffindor common room insneaken omdat dat Ben z’n house is. Maar als je zelf Gryffindor bent, dan kan je er toch gewoon in? Of is Ben dan weer een ander huis?

Welke Slytherin en Gryffindors kunnen mij helpen dit mysterie op te lossen? :proud:
Ik ben Slytherin, Merula bij mij ook. Ben is Gryffindor. Penny Huffelpuf.

Is Merula bij andere houses ook Slytherin of gewoon zelfde als jezelf bent?
Merula is hier Slytherin. En ik dus Ravenclaw.
fala1989 schreef:
06-05-2018 12:43
- Lower floor - West: rechter fakkel die uit is
- Lower floor East: boeken op het bankje (met dank aan AnAppleADay)

Het middelste standbeeld rechts van de grote zaal geeft ook energie.
Of is dat waar de stapel boeken ligt?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Vandaag begonnen, dus blij met jullie tips!
PowerCube schreef:
06-05-2018 14:10
Merula is hier Slytherin. En ik dus Ravenclaw.
Oh wat grappig. Past ook wel bij de karakter.
Eloise_Xennakiss schreef:
06-05-2018 14:26
Oh wat grappig. Past ook wel bij de karakter.
Is Rowan bij jou dan ook Ravenclaw? Of zit het Rowan-karakter altijd in je eigen huis?
Ik speel ook al een tijdje en zit nu bijna in jaar 2. Ik vind het refillen van energie eigenlijk niet helemaal in verhouding staan met de opdrachtjes die je krijgt, ik ben ook al een paar keer de interesse verloren in het spel. Je kan tussendoor ook maar weinig dingen doen, vooral veel wachten dus. Toch vind ik het wel leuk voor zo er bij :)

Leuk die tips voor het vinden van energie, die van de fakkel wist ik nog niet !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Niemand verder last van het niet kunnen inloggen op het spel? Ik kan er dus al de hele dag niet in.
"After all this time?" "Always."
PowerCube schreef:
06-05-2018 14:31
Is Rowan bij jou dan ook Ravenclaw? Of zit het Rowan-karakter altijd in je eigen huis?
Rowan zit in mijn huis idd.
Severus_Snape schreef:
06-05-2018 15:40
Niemand verder last van het niet kunnen inloggen op het spel? Ik kan er dus al de hele dag niet in.
Ik ben juist vandaag begonnen en heb geen problemen gehad met inloggen.
Hoe lang laten jullie de lessen normaal gesproken duren? 1 uur, 3 uur of 8 uur? Nu pak ik als ik tijd heb vaak gewoon 8 uur en kijk ik ieder uur een keer of ik al weer verder kom. Daarnaast krijg ik een melding als m'n energie weer vol zit.

En wat gebeurd er als je het niet haalt binnen de gestelde tijd? Moet je dan helemaal opnieuw beginnen met de les of krijg je dan minder bonus?

Ik zit in Gryffindor, ooit eens zo'n test gedaan en daar kwam dat altijd uit. Ik denk dat sommige personages etc. steeds in een ander huis zitten afhankelijk van welk huis je zelf bent.
closednote schreef:
06-05-2018 19:02
Hoe lang laten jullie de lessen normaal gesproken duren? 1 uur, 3 uur of 8 uur? Nu pak ik als ik tijd heb vaak gewoon 8 uur en kijk ik ieder uur een keer of ik al weer verder kom. Daarnaast krijg ik een melding als m'n energie weer vol zit.

En wat gebeurd er als je het niet haalt binnen de gestelde tijd? Moet je dan helemaal opnieuw beginnen met de les of krijg je dan minder bonus?

Ik zit in Gryffindor, ooit eens zo'n test gedaan en daar kwam dat altijd uit. Ik denk dat sommige personages etc. steeds in een ander huis zitten afhankelijk van welk huis je zelf bent.
Als je het niet af krijgt dan krijg je gewoon het aantal sterren dat je hebt. Dus met 8h kan je maximaal 5 sterren halen maar als je er maar 4 haalt binnen de tijd dan krijg je er gewoon 4.
Volgens tests ben ik vaak Hufflepuff maar ik vind mezelf meer een Ravenclaw. Dus was blij dat ik nu mocht kiezen :proud:
AnAppleADay schreef:
06-05-2018 22:59
Als je het niet af krijgt dan krijg je gewoon het aantal sterren dat je hebt. Dus met 8h kan je maximaal 5 sterren halen maar als je er maar 4 haalt binnen de tijd dan krijg je er gewoon 4.
Bij die lessen waarbij je een tijd kan kiezen staat er ook bij hoeveel sterren je moet halen om de les te laten slagen, de rest is bonus. Maar bij andere lessen moet je ook echt die 3 sterren ofzo halen, als je die niet binnen de tijd hebt moet je de les gewoon weer opnieuw beginnen..
Grmbl, ik klik de hele tijd per ongeluk op extra energie kopen voor diamanten. Dat hebben ze iets te makkelijk gemaakt.
Chocoladeaardbei schreef:
07-05-2018 08:31
Bij die lessen waarbij je een tijd kan kiezen staat er ook bij hoeveel sterren je moet halen om de les te laten slagen, de rest is bonus. Maar bij andere lessen moet je ook echt die 3 sterren ofzo halen, als je die niet binnen de tijd hebt moet je de les gewoon weer opnieuw beginnen..
Maar als je het niet haalt binnen de gekozen tijd gaan er wel punten van je house af. -2 bekertjes staat er dan bijvoorbeeld.
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Doet het spel het vandaag bij jullie? Als ik hem wil opstarten vraagt hij te verbinden met Facebook en als ik dat doe springt en terug ga naar het spel, springt hij direct weer terug naar Facebook. Hij blijft in een soort loop zitten :-(
fiona2012 schreef:
07-05-2018 19:45
Doet het spel het vandaag bij jullie? Als ik hem wil opstarten vraagt hij te verbinden met Facebook en als ik dat doe springt en terug ga naar het spel, springt hij direct weer terug naar Facebook. Hij blijft in een soort loop zitten :-(
ja doet het hier gewoon.
Fiona, ik had vandaag geen problemen om het spel te spelen.

ik ben net naar het 2e jaar. Ik vind het op zich wel leuk, wil graag weten hoe het verhaal verloopt maar al die opdrachten zijn niet veel aan. Elke keer dat energie opladen en dan een paar keer klikken en weer wachten. pfff... maar goed, ik wil weten hoe het verder gaat dus denk dat ik wel bezig zal blijven. hersenloos vermaak nu ik ziek thuis ben ;)

wie heeft er bij jullie de beker gewonnen in het 1e jaar, is dat altijd het huis waar je zelf in zit?
The past may be in tatters
But today is all that matters
fiona2012 schreef:
07-05-2018 19:45
Ik kan gewoon spelen maar ik speel niet gekoppeld aan fb misschien scheelt dat?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven