Hartje i.p.v. shopping: help?

16-05-2021 09:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Ista-nitwit en vraag mij het volgende af.
Waarom zie ik bij andermans account een (zwart) hartje staan in de onderste balk, en bij mijzelf niet, maar een winkel-icoontje?
Het hartje onderin de balk is toch niet hetzelfde als een like bij een bericht?

Ik heb uiteraard al online naar het antwoord gezocht maar las alleen dat 'de like-button vervangen is door een winkelwagentje om likes minder belangrijk te maken'..? Kan iemand mij vertellen waarom er dan op het andere account wel een hartje te zien is?
(Ik heb een foto ervan maar weet niet hoe ik die hier moet plaatsen.. :facepalm: )
Ligt aan het updaten van de app. Ik had eerst ook altijd het hartje in de onderste balk, en daarna stond het hartje, na een update, opeens rechtsboven.
Alle reacties Link kopieren
Dat betreffende zwarte hartje wat jij bedoelde was toch dat jij kom zien wat je zelf had geliked en anderen ook?
yourlocalhero schreef:
16-05-2021 09:27
Dat betreffende zwarte hartje wat jij bedoelde was toch dat jij kom zien wat je zelf had geliked en anderen ook?
Ook dat. Daarop kwam volgverzoeken, geaccepteerde volgverzoeken, reacties, en de zogenoemde “likes” binnen.
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
16-05-2021 09:30
Ook dat. Daarop kwam volgverzoeken, geaccepteerde volgverzoeken, reacties, en de zogenoemde “likes” binnen.
Die staat inderdaad nu bovenin.

Ze zijn dit jaar enorm bezig met wijzigen hierin 🤣
Alle reacties Link kopieren
Ok, dan deze vervolgvraag:
Op dat betreffende account staat een bericht geliked met een hartje. Op mijn account zie ik bij diezelfde post géén like staan van die betreffende persoon. Betekent dat dat ik 'beperkt' ben zodat ik niet alle acties van die persoon kan zitten..?
Kizil schreef:
16-05-2021 09:56
Ok, dan deze vervolgvraag:
Op dat betreffende account staat een bericht geliked met een hartje. Op mijn account zie ik bij diezelfde post géén like staan van die betreffende persoon. Betekent dat dat ik 'beperkt' ben zodat ik niet alle acties van die persoon kan zitten..?
Als iemand je geblokt heeft kan je het hele profiel niet meer zien. Bij mijn weten is beperken dat de opmerkingen van die persoon niet meer door anderen gezien worden en kan diegene je online status en of je betichten gelezen hebt niet meer zien. Ik dacht dat om te zorgen dat iemand je likes etc niet ziet alleen blokkeren een oplossing is.
Sommige grotere accounts beperken hun comments, dan heb je minder opties om te reageren.

Wat betreft hartjes onderaan de balk begrijp ik niet waar je het over hebt. De shopping icon is bij mij in ieder geval waar ik alle shopaccounts die ik volg, of die Insta mij aanraadt, bij elkaar zie.

Het hartje bovenaan mijn scherm is waar ik zie of mensen iets van mij geliked hebben.
Kizil schreef:
16-05-2021 09:56
Ok, dan deze vervolgvraag:
Op dat betreffende account staat een bericht geliked met een hartje. Op mijn account zie ik bij diezelfde post géén like staan van die betreffende persoon. Betekent dat dat ik 'beperkt' ben zodat ik niet alle acties van die persoon kan zitten..?
Hoe bedoel je dat je op jouw account geen like ziet van een betreffende persoon? Bij jouw account zie je onder jouw posts toch alleen likes onder je posts als iemand jouw posts geliked heeft? Of bedoel je dat je de post in je feed bekijkt, of in de “grid” van de account?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dit:
Mijn man heeft vanuit zijn insta-account een foto van een dame geliked met dat hartje.
Als ik vervolgens vanuit mijn eigen insta naar die foto van die dame ga, zie ik nergens in die like-lijst de naam van mijn man staan.

Óf hij heeft heel snel ge-unliked, of ik ben op één of andere manier niet gemachtigd om alles te zien wat hij doet..?

Klopt mijn veronderstelling of zijn er nog andere opties?
Heeft hij echt een foto op haar profiel geliked, of misschien een zogenoemd “verhaal” een hartje gegeven?
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
16-05-2021 20:30
Heeft hij echt een foto op haar profiel geliked, of misschien een zogenoemd “verhaal” een hartje gegeven?
Op zijn beeld staat een zwart hartje bij die foto, onderaan de pagina. Dus op de plek waar bij mij het winkelmandje staat.
Kizil schreef:
16-05-2021 20:28
Ik bedoel dit:
Mijn man heeft vanuit zijn insta-account een foto van een dame geliked met dat hartje.
Als ik vervolgens vanuit mijn eigen insta naar die foto van die dame ga, zie ik nergens in die like-lijst de naam van mijn man staan.

Óf hij heeft heel snel ge-unliked, of ik ben op één of andere manier niet gemachtigd om alles te zien wat hij doet..?

Klopt mijn veronderstelling of zijn er nog andere opties?
Nee, je ziet alleen een zwart hartje als je zélf met het account waarmee je ingelogd bent de post hebt geliked. Anders is het hartje nog gewoon wit.

Winkelmandjes zie je alleen bij posts waar er items op de foto staan die je kunt kopen.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 16-05-2021 21:03
6.52% gewijzigd
Een zwart hartje? Bij mij is het een wit hartje als ik niet like en het hartje wordt helemaal rood als ik geliked heb (iphone). Ik heb het in de browser getest en daar is het hetzelfde. Dus ik weet niet goed wanneer een hartje zwart wordt? Hoe weet je dat hij geliked heeft?
Van dat winkelmandje heb ik nog niet gehoord, heb je dan onder foto's op je tijdlijn een winkelmandje, tekstballon en pijl?
Sága schreef:
16-05-2021 21:03
Een zwart hartje? Bij mij is het een wit hartje als ik niet like en het hartje wordt helemaal rood als ik geliked heb (iphone). Ik heb het in de browser getest en daar is het hetzelfde. Dus ik weet niet goed wanneer een hartje zwart wordt? Hoe weet je dat hij geliked heeft?
Oh ja oeps, bij mij is het ook een rood hartje.
Sága schreef:
16-05-2021 21:04
Van dat winkelmandje heb ik nog niet gehoord, heb je dan onder foto's op je tijdlijn een winkelmandje, tekstballon en pijl?
Het winkelmandje zit in de post, vaak met getagde items.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan ik een foto van een screenshot delen..?
emmalou schreef:
16-05-2021 21:12
Het winkelmandje zit in de post, vaak met getagde items.
Ja die ken ik, maar TO zegt dat die bij haar op de plek van het hartje is.
Kizil schreef:
16-05-2021 21:15
Hoe kan ik een foto van een screenshot delen..?
Uploaden bij een host en hier de link plaatsen. Bijv via imgbb.com
Sága schreef:
16-05-2021 21:18
Ja die ken ik, maar TO zegt dat die bij haar op de plek van het hartje is
Nou ja, het mandje zit precies boven er mandje.
Realiseer je wel dat je met screenshots ook je account hier weergeeft als je dat niet wegcropt.
Afbeelding

Bedoel je het zwarte hartje met het aantal likes onder een post? (Dit is een gegoogled plaatje, volgens mij ziet het er bij mij al weer iets anders uit)
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
16-05-2021 21:32
Oeps, foutje.

Ik wilde zeggen: ja dat hartje wat je onderaan het plaatje ziet was zwart. Dat betekent toch een like op de betreffende foto van het profiel dat je bekijkt?
kizil wijzigde dit bericht op 17-05-2021 13:06
Reden: Quotefoutje
57.19% gewijzigd
Kizil schreef:
17-05-2021 09:10
Je post is volgens mij niet goed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
emmalou schreef:
17-05-2021 10:48
Je post is volgens mij niet goed gegaan.
Is aangepast.👍

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven