Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Nou ik denk nog een laatste vraagje voor mijn leenlaptop, ik zou vanavond graag wat foto's op een cd-rom wil branden. Ik heb het nog nooit gedaan. Ik weet dus niet hoeveel foto's erop 1 schijfje kunnen. Geeft het programma dat zelf aan? Of kan je er eerst een aantal opzetten en als er nog ruimte is daarna weer een paar erop?





En dan nog een vraagje over mijn eigen laptop. Die heb ik gister terug gekregen van reparatie maar ze hebben een toets die eraf was niet erop gezet. Dus hij moet weer terug zonder dat ik weet hoelang ik hem dan weer kwijt ben (ben hem net al 2 maanden kwijt geweest dus ik baal als een stekker), kan je zelf dat toetsje er weer op zetten of kan je beter de laptop weer terug sturen en hun het laten oplossen?



Ik kan pas maandag de persoon bereiken die er overgaat dus dacht even kijken wat jullie ervaring ermee is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ MV: Op de CD-rom staat wel hoe groot deze is en als je dan de foto's die je wilt branden selecteert en dan kijken naar grootte daarvan.

Mijn brandprogramma geeft aan als je aan je max zit.



Als je een CD-R hebt, dan kun je niet er later nog foto's bij zetten, bij een CD-RW kan dat wel.



Heb je de toets wel terug gekregen? Ik heb geen idee of het makkelijk kan bij een laptop.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Tegucigalpa schreef op 29 juli 2011 @ 10:28:

@ MV: Op de CD-rom staat wel hoe groot deze is en als je dan de foto's die je wilt branden selecteren en dan kijken naar grootte.

Mijn brandprogramma geeft aan als je aan je max zit.



Als je een CD-R hebt, dan kun je niet er later nog foto's bij zetten, bij een CD-RW kan dat wel.



Heb je de toets wel terug gekregen? Ik heb geen idee of het makkelijk kan bij een laptop.



Dank je, dat moet goed komen die foto's vanavond.



Nee toetsje niet terug gekregen. Ook de dvd van Xander niet die ik had meegegeven die niet op de laptop draaide en voor die ene reparatie wel.



Verder ging mijn laptop weg voor een kapotte beeldscherm en hebben ze alles van de laptop aan software gehaald. Ben dus veel foto's en bestanden kwijt. Doordat het beeldscherm het niet meer deed kon ik het niet meer op mijn externe schijf zetten.



Ik kan niet uitleggen hoe ik baal. En weer voor onbepaalde tijd de laptop kwijt. Nee ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben over de service van Acer. Als ik hem terugstuur is het alleen garantie op de reparatie dus ik hoef niet weer 20 euro te betalen voor Ups. Ik heb de laptop meer niet in huis gehad (gevoelsmatig) dan wel in het jaar dat ik hem heb. Jammer genoeg was mijn garantie net 1 maand over dus heeft een hoop gekost.



In 1 jaar 3 x voor reparatie terug vind ik wel veel. Ik zal denk ik niet snel weer een Acer kopen. (die "rottige" leenlaptop is ook een Acer trouwens )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nogal een onbelangrijke vraag maar ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Als ik in mijn adresbalk de eerste letters van een URL intik komt er meteen een lijst met links uit mijn geschiedenis.



Dit vind ik heel handig, maar in de loop der maanden (jaren?) is er veel rotzooi tussen komen te staan en lijkt de lijst oneindig (hoewel maximaal 12 per keer worden weergegeven)



Ik weet hoe ik een adres handmatig moet wissen. Maar ik zou eigenlijk graag een lange lijst willen zien (Dus meer dan die 12 die ik nu krijg), waarin ik makkelijk veel links tegelijk kan selecteren en kan wissen.



Krijg ik het voor elkaar als ik een deel van mijn geschiedenis wis? Ik heb het idee dat die lijst in mijn adresbalk veel uitgebreider is dan mijn geschiedenis.



Het is niet echt van levensbelang maar ik zou graag een manier willen vinden om het een beetje op te schonen. Wie o wie?



ps. ik gebruik Firefox 5 op een mac
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Tegucigalpa schreef op 29 juli 2011 @ 10:28:

@ MV: Op de CD-rom staat wel hoe groot deze is en als je dan de foto's die je wilt branden selecteert en dan kijken naar grootte daarvan.

Mijn brandprogramma geeft aan als je aan je max zit.



Als je een CD-R hebt, dan kun je niet er later nog foto's bij zetten, bij een CD-RW kan dat wel.



Heb je de toets wel terug gekregen? Ik heb geen idee of het makkelijk kan bij een laptop.He Tequilla, (kan je nick maar niet onthouden -schaam-), het is gelukt met de foto's, en nog makkelijk ook. Zelf heb ik een ext.geheugen dus was de eerste keer dat ik foto's zo brandde.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@ MV: Fijn dat het gelukt is met de foto's. Hopelijk is er ook snel een oplossing voor de toets.



@ lareveuse: Kun je niet je geschiedenis openen en daar de geselecteerde pagina's verwijderen? En anders gewoon een keer je hele geschiedenis verwijderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg opeens een vervelende site in beeld als de laptop even op een beeld gaat voor de schermbeveiliging.



Dit is niet mijn eigen laptop dus kan het niet vinden waar ik het moet veranderen, hoewel ik ook niet meer weet hoe ik het heb gedaan op mijn eigen laptop (daar is het ook vanaf maar dat is een W7).



Ik zoek dus als de schermbeveiliging aan gaat dat je gekozen foto's om en om ziet op je scherm. Weet niet of het zo duidelijk is.



Het is mij ooit gelukt dus ik weet dat het kan dat de foto's elkaar afwisselen.



Voor de leenlaptop gaat het om een Vista.



Voor mijn laptop die ik hopelijk snel weer terug krijg is het een laptop Windows7.



Wie weet hoe je dat ook al weer kan instellen?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
Sorry MV, hier kan ik je niet mee helpen. Kun je het ook niet vinden met Google?

Is er al een oplossing voor je toets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn laptop van 5 jaar oud starte net onverwacht opnieuw op. Daarvoor had ik heel kort een blauw schrem met letters.

Kan ik iets doen om verdere problemen te voorkomen?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 07 augustus 2011 @ 21:45:

@MylVal



Ik wil eigenlijk eerst wel ´ns horen dat je die duizend virussen kwijt bent.

Zei dat je dat nog voor wat dan ook moest doen.

Vertelde ´t hele verhaal een keer of zes. Zoiets.



Dadelijk kan je niets meer, of je besmet anderen, of je ip wordt tegengehouden.



Verder naar je zin?



Ik heb die programma's laten lopen. Op 1 ervan gaf die aan er wat te vinden en er 25 weg kon halen. Gedaan. En toen die andere, en die gaf aan dat er geen virussen op zitten. Dus die hou ik maar aan.



Ik heb gedaan wat in mijn kunnen ligt, ik heb er gewoon niet meer verstand en tijd voor. Alleen wil ik nog de link terug zoeken van Yvonne Yaspers voor haar gratis virusscanner. Die wil ik er nog op zetten. Ook op die van mij als ik hem weer terug heb.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Tegucigalpa schreef op 08 augustus 2011 @ 19:55:

Sorry MV, hier kan ik je niet mee helpen. Kun je het ook niet vinden met Google?

Is er al een oplossing voor je toets?



Nee nog niet gevonden.



Mijn laptop was terug maar half klaar dus hij is weer terug naar de fabriek. Ik heb vorige week woensdag een sms en email gehad dat ze hem hadden ontvangen. Dus wanneer die klaar is weet ik niet. Hopelijk niet weer 2 maanden. Ik kreeg op mijn dossier de sticker spoed omdat het zo lang heeft geduurd maar ik heb nog niets gehoord dus ik zal deze week bellen hoe het ermee staat. Ben er een beetje moedeloos van. In het jaar dat ik hem heb, is hij bijna meer weg geweest dan dat ik er plezier van heb. Wat een ellende allemaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben geen nerd maar ik heb er wel 1 nodig schijnbaar.

Ik post regelmatig op yahoo van de sokkenbreiclub.

Andere dames plakken daar leuke plaatjes bij. Ik heb gevraagd hoe ze dat doen, maar ik kan geen invoeg vinden alleen attachments en ik wil het plaatje gewoon echt op de email hebben. Kan iemand mij helpen?
odi et amo
quote:AnneRoos74 schreef op 08 augustus 2011 @ 20:13:

Mijn laptop van 5 jaar oud starte net onverwacht opnieuw op. Daarvoor had ik heel kort een blauw schrem met letters.

Kan ik iets doen om verdere problemen te voorkomen?



Ik zou in ieder geval een backup maken van je bestanden.



Weet je ook wat er op het scherm stond?
Alle reacties Link kopieren Quote
..
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:lamaatje schreef op 08 augustus 2011 @ 20:53:

Ik ben geen nerd maar ik heb er wel 1 nodig schijnbaar.

Ik post regelmatig op yahoo van de sokkenbreiclub.

Andere dames plakken daar leuke plaatjes bij. Ik heb gevraagd hoe ze dat doen, maar ik kan geen invoeg vinden alleen attachments en ik wil het plaatje gewoon echt op de email hebben. Kan iemand mij helpen?



Bedoel je bij Yahoo Groups?

Misschien heb je hier iets aan: Klik
.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:nerd_ schreef op 11 augustus 2011 @ 03:34:

@MylVal



Dat van die virussen is me nog niet duidelijk.

Je had duizend virussen. Je begint met de tweede scanner.

Die kan er 25 weghalen. Dan neem je de eerste, die er duizend vond, en die vindt er nu geeneen.

En die twee scanners werken niet hetzelde. Vullen elkaar aan.

Ik heb ´t in andere topics en hier misschien wel acht keer uitgelegd.

Had eigenlijk wel willen zien dat je ´t dan ook afmaakte.

En terugkoppelde.



Verder zeg je dat YvonJaspers je een link gaf, maar die fietste er tussendoor met een regeltje, waarin zij dezelfde scanner noemde als waar ik al een pagina over had geschreven.



Heb je Passie nog wat gezegd?



Ik heb tot drie keer aan toe alle linken van je gevolgd. Waarom die ene zegt dat er geen virussen meer zijn weet ik niet. Maar alles gedaan hoe je het hebt gezegd.



Als het goed is dan krijg ik vrijdag mijn eigen laptop weer terug. Ik heb van Acer een sms gehad dat ze hem al hebben opgestuurd woensdag. Denk dan niet dat Ups op donderdag bij mijn deur staat? Moet net donderdagmorgen weg. Nou ik zie het wel.



Passie was gisteravond op visite bij mij. Voor zover ik weet neemt ze wat afstand van het forum en gaat ze ook nog op vakantie. Dus wie weet komt ze terug, maar nu zou ik er even niet op rekenen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het nou eingelijk al mogelijk om je motto aan te passen? Het lukt mij maar niet!
quote:_PinkLady_ schreef op 12 augustus 2011 @ 12:09:

Is het nou eingelijk al mogelijk om je motto aan te passen? Het lukt mij maar niet!Zelf kan je het nog niet aanpassen, maar de moderatoren kunnen dit. Dus even vragen in een mod-topic of ze mailen.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lareveuse schreef op 30 juli 2011 @ 18:39:

Ik heb nogal een onbelangrijke vraag maar ik hoop dat iemand het antwoord weet.

Als ik in mijn adresbalk de eerste letters van een URL intik komt er meteen een lijst met links uit mijn geschiedenis.



Dit vind ik heel handig, maar in de loop der maanden (jaren?) is er veel rotzooi tussen komen te staan en lijkt de lijst oneindig (hoewel maximaal 12 per keer worden weergegeven)



Ik weet hoe ik een adres handmatig moet wissen. Maar ik zou eigenlijk graag een lange lijst willen zien (Dus meer dan die 12 die ik nu krijg), waarin ik makkelijk veel links tegelijk kan selecteren en kan wissen.



Krijg ik het voor elkaar als ik een deel van mijn geschiedenis wis? Ik heb het idee dat die lijst in mijn adresbalk veel uitgebreider is dan mijn geschiedenis.



Het is niet echt van levensbelang maar ik zou graag een manier willen vinden om het een beetje op te schonen. Wie o wie?



ps. ik gebruik Firefox 5 op een macHeb je dit probleem nog steeds?? Want ik weet hoe je het moet oplossen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is ook al weer de opvolger van AVG? Kan niet meer op de naam komen en de link die ik had gekregen ben ik kwijt. Ik heb mijn eigen laptop eindelijk terug maar er zit geen beveiliging meer op.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
@MV: Avira of Avast
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Tegucigalpa schreef op 15 augustus 2011 @ 11:04:

@MV: Avira of AvastDank je, ik ga aan de gang.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vraag het maar even hier voordat ik een nieuw topic open.



Ik heb net wat gedownload (594 MB) hoeveel MB moet ik nu uploaden wat zeg maar beleefd is.?



Alvast dank

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven