Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



@Lunaan: Beleefd is ongeveer dat wat je ook gedownload hebt.
quote:Tegucigalpa schreef op 16 augustus 2011 @ 13:07:

@Lunaan: Beleefd is ongeveer dat wat je ook gedownload hebt.Dank je wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:markus88 schreef op 13 augustus 2011 @ 22:57:

[...]



Heb je dit probleem nog steeds?? Want ik weet hoe je het moet oplossen...haha dat klinkt wel heel geheimzinnig.. Maar ik heb het probleem inderdaad nog steeds, dus zou de oplossing graag willen horen
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lareveuse schreef op 16 augustus 2011 @ 23:17:

[...]





haha dat klinkt wel heel geheimzinnig.. Maar ik heb het probleem inderdaad nog steeds, dus zou de oplossing graag willen horen Nee hoor, niks geheimzinnigs aan, lareveuse. Ik heb Firefox niet op de Mac, maar op de PC. Ik ga er van uit dat Firefox hetzelfde op de Mac werkt. Heb je het volgende al geprobeerd: Klik op Geschiedenis bovenin en dan op Alle Geschiedenis Tonen, je krijgt dan een hele lijst met websites die je hebt bezocht. Je kunt ze nu één voor één verwijderen. Als je niet wilt dat firefox je URL geschiedenis laat zien in de adresbalk dan ga je naar Extra en dan naar Opties en kies Tabblad -Privacy- en dan selecteer je 'Aangepaste instellingen voor geschiedenis gebruiken' en haalt het vinkje weg bij 'Mijn navigatiegeschiedenis onthouden'. Als dit niet gewerkt heeft, hoor ik het graag van je.
quote:markus88 schreef op 17 augustus 2011 @ 17:25:

[...]



Nee hoor, niks geheimzinnigs aan, lareveuse. Ik heb Firefox niet op de Mac, maar op de PC. Ik ga er van uit dat Firefox hetzelfde op de Mac werkt. Heb je het volgende al geprobeerd: Klik op Geschiedenis bovenin en dan op Alle Geschiedenis Tonen, je krijgt dan een hele lijst met websites die je hebt bezocht. Je kunt ze nu één voor één verwijderen. Als je niet wilt dat firefox je URL geschiedenis laat zien in de adresbalk dan ga je naar Extra en dan naar Opties en kies Tabblad -Privacy- en dan selecteer je 'Aangepaste instellingen voor geschiedenis gebruiken' en haalt het vinkje weg bij 'Mijn navigatiegeschiedenis onthouden'. Als dit niet gewerkt heeft, hoor ik het graag van je.Dit is exact wat ik haar ook aanraadde (zie mijn bericht op 1 augustus), alleen dan uitgebreider uitgelegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tegucigalpa, ik zie jouw bericht zo 1-2-3 niet staan... ik vraag me af of ze dit al niet geprobeerd heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Nerds,

Ik heb een probleem. Bij mijn laptop (Dell, Windows Vista) wordt steeds de internetverbinding verbroken zodra ik iets upload. Bijvoorbeeld bij een foto plaatsen op Facebook, een foto bijvoegen aan mijn gmail-emails.

Ik heb Ccleaner en Malwarebytes gedaan, geen idee of het invloed zou kunnen hebben maar niet geschoten altijd mis...

Ik ben hier niet goed in, dus ik hoop op reacties in Jip&Janneke taal
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, ik gebruik Chrome als browser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had al een topic geopend, maar plaats mijn probleem hier ook maar even. Baat 't niet, dan schaadt 't niet



Het bijwerken van mijn iPhone met iOS 4.3.5 lukt niet!



Halverwege de download wordt de boel afgekapt met de volgende mededeling:



Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van de software voor de iPhone van Twisted. Er heeft zich een time-out van de netwerkverbinding voorgedaan.



Zorg dat uw netwerkinstellingen juist zijn en dat uw netwerkverbinding actief is of probeer het later opnieuw.



Er is niks mis met mijn netwerkinstellingen en ik heb het echt al 100 keer opnieuw geprobeerd. Ik vind het ook erg toevallig dat de update steeds op precies hetzelfde moment wordt afgekapt.



Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Alle vorige updates zijn zonder problemen verlopen.
I am surrounded by morons
@ twisted: Welke iPhone heb je en heb je wel de nieuwste versie van iTunes?



Het zou aan je Firewall kunnen liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij poging 643 deed 'ie het ineens. Bedankt i.i.g.!!
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Tegucigalpa schreef op 17 augustus 2011 @ 17:58:

[...]





Dit is exact wat ik haar ook aanraadde (zie mijn bericht op 1 augustus), alleen dan uitgebreider uitgelegd.



ok bedankt, ik had hier wel aan gedacht, maar ik wist niet zeker of dat het probleem zou oplossen. Omdat er bijv. ook onleesbare links met alleen maar letters en cijfers in die adresbalk verschijnen, die ik niet bij mijn geschiedenis zie staan.



Ik ga het nu proberen en zal laten weten of dit het "probleem" heeft opgelost
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb meteen een nieuw 'probleem' wat eigenlijk geen probleem is haha (waar een mens zich druk om kan maken). Heb zojuist FF bijgewerkt, en nu is alleen de naam van de website zwart, de rest is grijs..



Dus bijv. zo: http://forum.viva.nl/



Dit vind ik nogal onnodig en lelijk. Nu heb ik op verschillende fora en sites gelezen hoe je dit kunt veranderen in about:config, door browser.urlbar.trimURLs op false te zetten. Alleen, staat die instelling er bij mij niet tussen.

Dit is denk ik een vraag voor de diehard nerds, wie weet waarom dit er bij mij niet tussenstaat (heb ook iets gelezen over firefox stable en firefox nightly) en of er een andere manier is om de oude weergave weer terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan heb je nu ook Firefox 6 er op staan, het was mij nog niet eens opgevallen!



De browser.urlbar.trimURLs regel heeft te maken met het wel of niet weergeven van http:// voor het webadres.



Je moet in about:config kijken bij browser.urlbar.formatting.enabled en dubbelklikken zodat hij op 'false' staat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dus het is browser.urlbar.formatting.enabled ? die staat er bij mij wel tussen..

Maar op andere sites vond ik de volgende setting: browser.urlbar.trimURLs en die heb ik er niet tussen staan.



Ik ga het meteen proberen



Edit: Yess, het werkt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Die stond er bij mij ook niet bij.... Ik hoor wel als het gelukt is.

Succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er niemand die zich met mijn problemen bezig houdt? moet ik dan ook alles alles alles, helemaal alleen doen???
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:markus88 schreef op 18 augustus 2011 @ 20:00:

Die stond er bij mij ook niet bij.... Ik hoor wel als het gelukt is.

Succes!Ja hoor het is gelukt, was idd de juiste instelling. dankje!
quote:Hangmat schreef op 18 augustus 2011 @ 11:01:

Lieve Nerds,

Ik heb een probleem. Bij mijn laptop (Dell, Windows Vista) wordt steeds de internetverbinding verbroken zodra ik iets upload. Bijvoorbeeld bij een foto plaatsen op Facebook, een foto bijvoegen aan mijn gmail-emails.

Ik heb Ccleaner en Malwarebytes gedaan, geen idee of het invloed zou kunnen hebben maar niet geschoten altijd mis...

Ik ben hier niet goed in, dus ik hoop op reacties in Jip&Janneke taal Heb je een lage uploadsnelheid, zodat je een time out krijgt? Bijvoorbeeld als het bestand te groot is, duurt het te lang om het te uploaden en dan krijg je een time out.
Alle reacties Link kopieren Quote
nee, ik heb ook met mijn kleine laptopje nooit problemen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vraagje,ik ben sinds 9 augustus gescheiden.

Nu zou ik graag mijn e-mailadres (van hotmail,trouwens) willen veranderen omdat daar 2 letters van de achternaam van mijn man inzitten.

Ik kan maar niet vinden op hotmail hoe ik dat moet doen.

Kan iemand mij dit in Jip-enJanneke-taal uitleggen..

alvast bedankt
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:lichtbron schreef op 19 augustus 2011 @ 00:08:

Ik heb een vraagje,ik ben sinds 9 augustus gescheiden.

Nu zou ik graag mijn e-mailadres (van hotmail,trouwens) willen veranderen omdat daar 2 letters van de achternaam van mijn man inzitten.

Ik kan maar niet vinden op hotmail hoe ik dat moet doen.

Kan iemand mij dit in Jip-enJanneke-taal uitleggen..

alvast bedanktGewoon een nieuwe emailadres aanmaken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja,het liefst wel..

ik heb mijn eigen 4 geboortenamen de eerste letters dus en dan wil ik graag daar achter 2 letters van mijn eigen achternaam..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
pactvf1977apestaartjehotmaildotcom.. zoiets dus.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan je toch gewoon aanmaken? Ik heb ook meerdere hotmailadressen, is geen probleem hoor. Of begrijp ik je verkeerd?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven