Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2156 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, gevonden en opgelost. Dan nog maar een vraag.
Als ik op word tekst print, krijg ik automatische hoofdletters. Hoe kan ik dit aanpassen, zodat ik zelf kan bepalen of er een hoofdletter wel of niet komt?
Oh-happy-day schreef:
24-02-2021 17:47
Ah, gevonden en opgelost. Dan nog maar een vraag.
Als ik op word tekst print, krijg ik automatische hoofdletters. Hoe kan ik dit aanpassen, zodat ik zelf kan bepalen of er een hoofdletter wel of niet komt?
Wat bedoel je precies?
Je hebt een normale tekst getypt in Word en dan druk je op 'print' en dan komt er op de printer iets in hoofdletters?
dat zou namelijk heel erg raar zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh-happy-day schreef:
24-02-2021 17:47
Ah, gevonden en opgelost. Dan nog maar een vraag.
Als ik op word tekst print, krijg ik automatische hoofdletters. Hoe kan ik dit aanpassen, zodat ik zelf kan bepalen of er een hoofdletter wel of niet komt?
Bedoel je bijvoorbeeld dat er vanzelf hoofdletters komen aan het begin van een zin?
https://www.techrepublic.com/article/disable-autocorrects-automatic-capitalization-in-word/ schreef:
  • Go to Tools | AutoCorrect Options.
  • On the AutoCorrect tab, deselect the Capitalize First Letter Of Sentences check box, and click OK.
Helpt dit?
(of staat je capslock aan en bedoel je met 'op word tekst printen' dat je typt in Word?)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooh ik kan wel wat hulp gebruiken :'-(

Ik heb gisteravond mijn laptop een update laten uitvoeren. Heel standaard.
Vanochtend wilde ik hem opstarten en kreeg ik eerst de melding 'service user profile service verhindert het aanmelden'. Uiteindelijk toch kunnen inloggen, maar nu zijn al mijn bestanden weg en ziet alles er anders uit qua lay out. :facepalm: :cry:

Iemand die even mee wil denken over hoe ik dit kan oplossen? De lay out maakt me totaal niet uit, maar al mijn foto's en bestanden zijn foetsie, dat hoop ik toch echt wel te kunnen herstellen. Laatste keer dat ik een back up heb gemaakt, is alweer te lang geleden :"-(
Welk besturingssysteem heb je?
Alle reacties Link kopieren Quote
bia-pia schreef:
27-02-2021 20:04
Wat bedoel je precies?
Je hebt een normale tekst getypt in Word en dan druk je op 'print' en dan komt er op de printer iets in hoofdletters?
dat zou namelijk heel erg raar zijn...
Ik drukte me inderdaad heel raar uit zie ik nu. Ik bedoelde te zeggen dat aan het begin van een zin een automatische hoofdletter stond. En dankzij je hulp heb ik het nu kunnen uitzetten, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren Quote
bia-pia schreef:
01-03-2021 11:07
Welk besturingssysteem heb je?

Windows 10 versie 20H2
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer een probleem.. ik kan geen link openen. BV als hier op viva een link neer wordt gezet. Ik klik erop en er gebeurt niks. Is dit ook een instelling?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh-happy-day schreef:
07-03-2021 13:58
Weer een probleem.. ik kan geen link openen. BV als hier op viva een link neer wordt gezet. Ik klik erop en er gebeurt niks. Is dit ook een instelling?
Op wat voor apparaat? Ik heb dat op mijn telefoon wel eens als het maximum aantal tabbladen open staat.. een aantal tabbladen sluiten verhelpt dan het probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Op mijn laptop. Het is iets van de laatste weken.
Alle reacties Link kopieren Quote
En in welke browser? Heb je het probleem ook in andere browsers of op andere websites dan viva?
Alle reacties Link kopieren Quote
Via chrome. Ik heb het ook wel op andere websites.
Heb je een adblocker? Zet die eens uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die heb ik, maar al jaren. Dus dat zou dan niet uit moeten maken toch?
Oh-happy-day schreef:
08-03-2021 14:33
Die heb ik, maar al jaren. Dus dat zou dan niet uit moeten maken toch?

Er kan natuurlijk altijd een update geweest zijn in je adblocker, browser of deze website.
Je kunt het even proberen toch? Viva gebruikt een tracker op de links in het forum, dus het zou maar zo kunnen dat die geblokkeerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je op Facebook de pagina van een bedrijf ontvolgt, kunnen zijn dan zien dat ik het was die ontvolgde?

Het is het bedrijf van een vriend, superlieve gast maar op social best irritant.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog even over dat linkje aanklikken die vervolgens niet opent: Control ingedrukt houden terwijl je er op klikt. Dan opent ie in een nieuw tabblad.

Er van uitgaande dat het een Windows laptop is.
(bij https://allestoringen.nl/storing/facebook/ en is blijkbaar wel weer iets aan de hand)
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 25-03-2021 18:48
Reden: opgelost
79.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Daley71 schreef:
12-03-2021 13:11
Nog even over dat linkje aanklikken die vervolgens niet opent: Control ingedrukt houden terwijl je er op klikt. Dan opent ie in een nieuw tabblad.

Er van uitgaande dat het een Windows laptop is.
Ik heb de adblocker opnieuw geinstalleerd en het lijkt te werken nu!

Op naar de volgende vragen, wat een fijn topic dit.

Ten eerste: Als ik mozilla thunderbird start, kom ik in plaats van in mijn inbox, in mijn prullenbak. Hoe kan ik dat aanpassen?

Tweede: Op elke nieuwe website moet ik steeds die coockies accepteren. Kan ik dat instellen dat ik die vraag niet steeds krijg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niemand die het weet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee. Het is een wettelijke verplichting. Misschien dat er plugins bestaan die als een botje dat ding voor je accepteren, maar ik ken er zo geen.

Edit: Oké ik werd nieuwschierig en vond een plugin voor Chrome die die dingen weg haalt voor je: https://chrome.google.com/webstore/deta ... aoknhalnja

Ik ga hem zelf wel even uittesten. :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah ik had het idee dat het iets van de laatste tijd was, dat die coockies opdringeriger werden maar dat is het hem dan niet.
Is er iemand die iets weet over mijn andere vraag,;

Als ik mozilla thunderbird start, kom ik in plaats van in mijn inbox, in mijn prullenbak. Hoe kan ik dat aanpassen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh-happy-day schreef:
14-04-2021 13:22
Ah ik had het idee dat het iets van de laatste tijd was, dat die coockies opdringeriger werden maar dat is het hem dan niet.
Is er iemand die iets weet over mijn andere vraag,;

Als ik mozilla thunderbird start, kom ik in plaats van in mijn inbox, in mijn prullenbak. Hoe kan ik dat aanpassen?

Thunderbird afsluiten, session.json van Thunderbird verwijderen en vervolgens Thunderbird opnieuw opstarten.
I’m not a big fish, William. I’m Moby Dick.
Hoi nerds!

Weet iemand of je op Google drive ook anoniem een document kan uploaden? Ik heb een folder gemaakt en wil dat mensen die mogelijkheid krijgen. Dus ik heb iedereen toegang gegeven, maar weet zo even niet of dat ook anoniem kan en hoe.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven