Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Nu heb ik dit uiteindelijk kunnen aanpassen en nu krijg ik de paginanummering niet goed...weet iemand raad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hangt er van af wat het probleem is. Begint hij op de verkeerde pagina met tellen? Als het goed is moet je zelf kunnen zeggen vanaf waar hij begint met tellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
03-02-2020 22:28
Hangt er van af wat het probleem is. Begint hij op de verkeerde pagina met tellen? Als het goed is moet je zelf kunnen zeggen vanaf waar hij begint met tellen.
Nee, in writer moet je elke pagina apart nummeren...Maar het is inmiddels gelukkig opgelost :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vraagje over het forum hier :). Wanneer ik inlog staat er bij mijn inbox een 1-tje.
Er zijn echter geen ongelezen berichten en ik heb zelf ook geen pb verstuurd.
Ik heb mijn inbox leeggemaakt en ook in verzonden staat niets meer maar het 1-tie blijft. Weet iemand hoe dit kan en vooral hoe ik het kan oplossen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik plaats 'm maar even hier:

Samenvoegen vanuit Excel naar Word: datum in Excel is 1-10-2020, na samenvoegen naar Word is het 10-1-2020. Via F9 al aangepast in het Wordbestand maar de datum blijft maar andersom terugkomen.

Ik kan van het Excelbestand ook een Word-bestand maken maar dan moet ik de samenvoegvelden opnieuw instellen, kost ook weer tijd.

Iemand dé tip?

Dank alvast!
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er geen verstand van, tenminste niet van dit specifieke probleem, maar kan het niet zijn dat de datum instelling in één van de twee programma's Angelsaksisch is? Dus dat het programma automatisch maand en dag omdraait, zoals in Engelstalige landen gebruikelijk is?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren Quote
Belle, dat dacht ik dus ook. Beide bestanden op NL ingesteld, ook qua celeigenschappen, datuminstelling voor de zekerheid maar nog gaat het fout.

Ik heb wel een oplossing hoor, dat is ook het excelbestand kopiëren naar Word, dan blijven die gegevens goed staan alleen moeten de samenvoegvelden opnieuw ingesteld worden want die zijn dan weer niet gelijk.
wij slapen nooit.
Halloo!

Ik hoor net van Rik dat hier slimme mensen zitten :P

Willen jullie met me meedenken?

Ik heb les via Office Teams en zit met 20 medescholieren in de les. Ik ben de enige bij wie het beeld heel regelmatig stilstaat.
Vandaag was het echt drama. Afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet. Zeker 8 keer gedaan vandaag :roll:

Al gecheckt met Rik:
Geheugen laptop: 8 GB RAM
Internetsnelheid: op verschillende sites gedaan en gemiddeld 45 - 48 Mpbs
Router net gereset.
Snoopy80 schreef:
15-03-2020 11:56
Een vraagje over het forum hier :). Wanneer ik inlog staat er bij mijn inbox een 1-tje.
Er zijn echter geen ongelezen berichten en ik heb zelf ook geen pb verstuurd.
Ik heb mijn inbox leeggemaakt en ook in verzonden staat niets meer maar het 1-tie blijft. Weet iemand hoe dit kan en vooral hoe ik het kan oplossen?

Oud berichtje maar hier weet ik antwoord op :biggrin:

Het is een Viva bug.
iceteapeach schreef:
17-05-2020 15:00
Ik plaats 'm maar even hier:

Samenvoegen vanuit Excel naar Word: datum in Excel is 1-10-2020, na samenvoegen naar Word is het 10-1-2020. Via F9 al aangepast in het Wordbestand maar de datum blijft maar andersom terugkomen.

Ik kan van het Excelbestand ook een Word-bestand maken maar dan moet ik de samenvoegvelden opnieuw instellen, kost ook weer tijd.

Iemand dé tip?

Dank alvast!
Heb je in Excel soms het Amerikaanse datumformaat? mm-dd-yyyy?
Probeer het even uit met datum 31-01-2020.
Als dat in Excel 01-31-2020 wordt, dan heb je last van Amerikaanse koppigheid.
De rest van de wereld gebruikt dd-mm-yyyy.

Oplossing: datumformaat veranderen.
@Peixe
Heb je meerdere programma's tegelijk open? Ik denk nog steeds dat het een geheugenissue is, want Teams heeft maar heel weinig bandbreedte nodig.

Is de pc al oud?
RikM schreef:
27-05-2020 19:15
@Peixe
Heb je meerdere programma's tegelijk open? Ik denk nog steeds dat het een geheugenissue is, want Teams heeft maar heel weinig bandbreedte nodig.

Is de pc al oud?

Laptop is van april 2019
En ik heb hooguit internet erbij aan om mijn schoolmail open te hebben en soms moeten we een filmpje kijken.

Misschien moet ik Spotify eraf gooien voor de zekerheid. Geen idee of die op de achtergrond wat doet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Peixe schreef:
27-05-2020 18:53
Halloo!

Ik hoor net van Rik dat hier slimme mensen zitten :P

Willen jullie met me meedenken?

Ik heb les via Office Teams en zit met 20 medescholieren in de les. Ik ben de enige bij wie het beeld heel regelmatig stilstaat.
Vandaag was het echt drama. Afsluiten en opnieuw opstarten hielp niet. Zeker 8 keer gedaan vandaag :roll:

Al gecheckt met Rik:
Geheugen laptop: 8 GB RAM
Internetsnelheid: op verschillende sites gedaan en gemiddeld 45 - 48 Mpbs
Router net gereset.
Je bedoelt tijdens video bellen? Dat moet wel je internet zijn. Heb je een shitty verbinding?

Ik heb dit regelmatig als ik via een VPN op het netwerk van mijn werk zit te Skypen, die verbinding is gewoon ruk en traag.
Glasvezel van Telfort. En de snelheid heb ik vanmiddag gemeten op verschillende testsites.
Tussen de 45 en 48 mpbs.

We kijken er ook Netflix enzo op. Dat gaat ook prima.
Teams zal toch niet zoveel nodig hebben?
Ik heb even gegoogeld en heel veel mensen schijnen dit probleem te hebben. Het heeft met de camera te maken.

Op deze pagina komt een oplossing voorbij, maar die is wel wat ingewikkeld. Kom je daar uit denk je?

https://techcommunity.microsoft.com/t5/ ... -p/1265844
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké je internet is het dan niet. Je hebt zeker een ingebouwde webcam en geen losse? In beide gevallen zou ik de drivers proberen up te daten.

Als je RIkm's link probeert, zorg dan dat je een backup van je registry maakt! Je registry is 1 van de slagaderen van je besturingssysteem, als je daar wat in verpest heb je een probleem. Als je een back up maakt kun je altijd weer terug naar wat je had als je iets geks doet.
Eigenlijk zou ik een leek sowieso niet aanraden om in het registry te gaan knoeien, maar ja je moet wat...

Dit is dus precies waarom ik geen fan ben van Microsoft. Een gebruiker zou dit nooit moeten hoeven doen.
Die oplossing in de link van Rik begint met: Press Windows + R

Daar loop ik al vast want ik weet niet waar ik Windows moet pressen :blond:

Ugli schreef:
28-05-2020 09:59
zorg dan dat je een backup van je registry maakt! Je registry is 1 van de slagaderen van je besturingssysteem, als je daar wat in verpest heb je een probleem. Als je een back up maakt kun je altijd weer terug naar wat je had als je iets geks doet.

Geen idee wat je hier zegt :proud: Ik ben hier echt een vreselijke dumbo in.


Misschien moet ik het maar accepteren en tegen mijn klas vertellen dat ik mijn camera uit laat.
Maar fijn dat jullie zo met me meedenken!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aha, niet doen als je niet weet hoe je een back up moet maken hoor, anders kun je echt iets flink verpesten.

For future reference, dit is de Windows knop

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien hier de slimme mensen zitten, kan vast wel iemand me helpen. Ik heb een moto g6 en soms luister ik muziek via bluetooth (koptelefoon of JBL box). Als ik nou op dat moment gebeld wordt, loopt dat gesprek ook via de oortjes of de box, maar ik wil de telefoon gewoon op kunnen nemen. Heeft iemand enig idee hoe ik dat in kan stellen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Is het mogelijk om een laptop op te laden met een powerbank?
Als het kan. Welke ingang dan gebruiken en welke kabels.
Hoe groot moet de powerbank dan zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat één van jullie raad weet, want Google levert helaas niks op.

In MS Teams doet de knop 'teams' het ineens niet meer. Ik heb de app van MS Teams op mijn Dell laptop. Alle knoppen binnen MS Teams doen het, behalve dus die waar de teams waar je in zit onder staan. Als ik daar op klik, springt hij naar de trainingen pagina.

Iemand van jullie een idee hoe ik die knop weer werkend krijg?
Geen antwoorden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pumps_italiaans schreef:
22-06-2020 01:04
Is het mogelijk om een laptop op te laden met een powerbank?
Als het kan. Welke ingang dan gebruiken en welke kabels.
Hoe groot moet de powerbank dan zijn?
Gigantisch moet hij zijn, vanaf 20.000 mAh. Je kan de USB poort gebruiken.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven